30 Ekim 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

30 Ekim 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

ğe eiieni özi meler aran. İSTANBUL BELEDİYESİ 1 — Sarıyer, Beykoz, Üsküdar, Kadıköy, Adalar ve Bakırköy belediye şubeleri muntakalarında nci teşrin 937 tarihinden itibaren sırtta, başta ve omuzda her nevi eşy ida maddeleri taşınması ve satılması yasak edildiğinden aşağıda rde umumi satış mahalleri kurulması münasip görülmüştür. 2 — Buralarda satışlar her gün saat sekizde başlıyacak, on buçuğa kadar am edecek ve seyyar satıcılar kat'i olarak on buçukta dağılacaklardır, 3 — Bu satış yerlerinde münhasıran yaş meyva ve sebze satılacaktır, Her nevi et ile bakkaliye mağazalarında satılması mutad olan gıda maddelerinden her hangi biri buralarda satılamaz. 4 — Motörlü ve motörsüz araba ve elde taşınabilecek küçük kaplar ve di- ğer vasıtalar temin etmiş olan seyyar satıcıların, gösterilen satış yerlerine gel- meleri ken: ihtiyarlarına bırakılmıştır. Bunlardan yukarıda kaydedilen vasıta- Jarı tedarik etmiş olanlar sokaklarda dolaşarak satış yapmakta serbesttirler, 5 — Sirtta, başta ve omuzda her nevi eşya taşıyan ve yahut seyyar satıcılık edenler görüldüğü takdirde bunlar hakkında umuru belediyeye müteallik ah- kâmı cezaiye kanunu dairesinde takibat yapılacaktır. Keyfiyet alâkadarların malümu olmak üzere ilân olunur. SARIYI DAİRESİ: Seyyar satıcıların toplanacakları yerler. 1 — Rumelikavağında: R. kavağı is kelecaddesinde kâin metrük tabya arkâ- sındaki çeşme yanındaki meydancık. 2 —'Yenimahallede: İbnisina sokağında Rum külsesi arkasındaki meydancık. 3 — Sarıyer: Ortaçeşme caddesinin nihayetlerinde Hidayet bağı namile ma- ruf mahal olup Atabey sokağı ile iltisak peyda eder. 4 — Sariyer madende: Maden Kilyos yolu ile Maden camli sokağının birleş- tiği mahalde dere boyu. 5 — Büyükdere: Azatlı sokağında kâin İtalyan kilisesi arkasındaki meydan. 6 — Kireçburnu: Keçecizade sokağının nihayet tarafları. 7 — Tarabyada: Hayat çeşmesi sokağının nihayet tarafları. 8 — Yeniköyde: Mekteb civarında Mübaşir sokağı nihayetindeki ve çeşme ittisalindeki meydan. 9 — İstinyede: İstinye deresi sokağının meydancık. 10 — Emirginda: Doğru muvakkitane caddesinin yukarı kısmındaki atsa ci - varı, li — Emirginda: Boyacıköy - Reşitpaşa mahallelerinin vasati bir mahalli olan Şirin sokağındaki çeşmenin bulunduğu meydancık. 12 — Rumelihisarında: Polis karakolu ilerisinde Sırçacı sokağının vasatı. KADIKÖY DAJRESİ: Seyyar satıcıların toplanacakları yerler: CAFERAĞA: 1 — Salıpazarının kurulduğu yer. 2 — Moda çayırı, Vitolun #uvarının yanl OSMANAĞA : 3 — Kuşdili çayırı. RASİMPAŞA : ! 4 — Askerlik şubesi yakınındaki arsa HASAPAŞA İKBALİYE : 5 — Kurbalıdere polis noktası arkasında Cevizalti nam mahal. OSMANİYE MECİDİYE: 6 — İbrahimağa karakol arkası, 7 — Acıbadem karakol yakında, TUĞLACI : 8 — Kızıltoprak İstasyon civarında Şahin Kâhya sokağı. 9 — Feneryolu istasyon civarında Caferağa sokağı ZÜHTÜPAŞA: “70 — Zühtüpaşe Dalyan sokak. GÖZTEPE: 11 — İstasyon caddesinden Büyükçayıra giden Nadirağa sokağı. MERDİVEN KÖY: Mr AŞ Bakkal Ömerefendi meydanlığı. ERENKÖY KAMUNU : ————— 13 — Suadiye Şaşkın bakkal Karakol sokak. 14 — Kozyatağı Kazasker şakacı sokağı. 1ö — İçerenköy çarşı ve kışlanın meydanına giden yol ÜSKÜDAR DAJRESİ: Seyyar satıcıların toplanacakları yerler. 1 — Beylerbeyi - Hükümet binası önü. 2 — Havuzbaşı, 3 — Küplüce camli önü. 4 — Kısıklı - Kısıklı. 5 — Bağlarbaşı Gümüş caddesi 6 — Kasımağa meydanlığı. 7 — İnadiye yokuşu. 8 — Hatçe Hasna hatun, karakol yanı, 9 — Selimiye (Namazgâh). 10 — Tekkekapı, polis noktası önü BAKIRKÖY DA! ESİ; Seyyar satıcıların toplanacakları yerler, 1 — Kartaltepe mahallesi, Mahalle cami avlusu, 2 — Sakızağacı mahallesi, Sinema meydanı. 3 — Yenimahalle, İstasyon karşısı meydanı. 4 — Zeytinlik mahallesi - Eski parti bina arkan 5 — Zeytinlik mahallesi, Yakut sokağı postane civarındaki arsa. 6 — Osmaniye mahallesi, Yeni polis karakolu karşısındaki arsa. 7 — Yeşilköy, Demirci sokağı başındaki arsa, 8 — Yeşilköy, İstasyon yanındaki arsa. ,9 — Kalitarya töyü, Çeşme meydanı. SON POSTA İLANLARI ADALAR DAJRESI: Seyyar satıcıların toplanacakları yerler. BÜYÜKADA : 1 — Nizam caddesinde Peltek sokağı 2 — Madende Aslan sokağındaki saha. 3 — Kadıyoran caddesinde Şekerci Hayri yanındaki saha. 4 — Cami mahallesinde Küşadiye sokağı. HEYBELİADA ; ———— 5 — Gemici kaynağı caddesindeki arsa, 6 — Hüseyin Rahmi sokağı ile mezarlık sokağı arasındaki çayır. 7 — Orhan sokağındaki arsa. BURGAZADA : —— 8 — Takımağası meydanı. KINALIADA: ——— 9 — Akgünnük sokağındaki saha, BEYKOZ DAJRESİ: Seyyar satıcıların toplanacaklar yerler. I — Beykozda on çeşmeler arkasında, 2 — Kanlıcada iskele civarında, 3 — Anadoluhisarında Cengiver köprüsü yanında, 1163) .... Keşif bedeli 5904LM İlk teminatı İstanbul 13 üncü mektebi tamiri 445,60 Beyoğlu 1 inel , , 1610 , 12075 İs, u > , , 1749.12 131,18 Yukarıda keşif bedelleri yazılı tamirler ayrı ayrı açık eksiltmeye konulmuş- lardır. Keşif evrakı ve şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 No, lı kanunda yazılı vesikadan başka nafıa müdürlüğünden alacakları fen ehliyet vesikasile hizalarında gösterilen ilk teminat makbuz veyâ mektubile be- raber 8/11/9357 Pazartesi günü saat 14 de Daimi Encümende bulunmalıdırlar. d) 024) ——.. Bahçeler müdürlüğüne lüzumu olan tohum, ip, Belleme ve saire açık eksiltme- ye konulmuştur. Bunların hepsine 1421 ra 50 kuruş fiat tahmin olunmuştur. Listesile şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülebilir, İstekliler 2490 No. hı kanunda yazılı vesika ve 106 lira 61 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektu- bile beraber 1/11/8937 pazartesi günü saat 14 de Daimi Encümende bulunmalı dırlar. O(B) — (7088) | Inhisarlar U, Müdürlüğünden; 1 — Kapali zarf usulile eksiltmeye konmuş olan 3 adet sigara makinesi için teklif olunan bedel haddi lâyıkında görülmediğinden pazarlıkla alınması karar- Jaştırılmıştır. . TI — Pazarlık 6/X1/937 tarihine rastlayan Cumartesi günü saat 11 de Kabaşat- da levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. HI — Muhammen bedeli 30,000 lira ve muvakkat teminat 2250 liradır. IV — Şartnameler her gün 150 kuruş mukabilinde adı geçen komisyondan alınabilir, V — İdarece alınması mutasavver makineler «Molens, Standard ve Müller, olup bunlardan başka firmalardan pazarlığa iştirik arzusunda bulunanların, fiatsız teklif ve kataloklarını münakasa gününden, en geç 3 gün evvel Tütün Fabrikalar Şubesine ibraz ederek pazarlığa iştirâk vesikası almaları lâzımdır. VI — İsteklilerin pazarlık için tayin olunan gün ve saatte 96 7,5 güvenme pa- ralarile biriikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. «7216 Halil Sezer karyola ve madeni eşya fabrikası Karyola ve Çelik Möble MEŞHERİ Son sistem karyolalar muhtelif cinste çelik (osomyeler ve ik madeni möblelerimiz teşhir edilmiştir. Salkımsöğüd Demirkapı caddesi çit 21632 Usküdar - Kadıköy ve Havalisi Halk Tramvayları Türk Anonim Şirketinden : Yaz mevsiminde yalnız Pazar günlerile fevkalâde günlerde tatbik edilmekte olan Kadıköy - Kısıklı «Çamlıca» arasındaki doğru sefer- ler, 1 İkinciteşrin 1937 gününden itibaren, sabah ve akşam saatle- rinde olmak üzere, hergüne teşmil edilecektir. ramı ÜROLOG — OPERATÖR Doktor Reşid Sami Berker Beyoğlu İstiklâl caddesi Mis Sokak No. 1 Tel. 41443 Orman Umum Müdürlüğünden: Merkezi Karabük veya Safranboluda olmak Üzere tesis edilecek Devlet Orman İşletmesi Revir. Amirliği Mes'ul Muhasipliğine «150» lira ücretle Sanayi Muha- şebesine ve usulü defteriyeye bihakkin vâkıf Muhasip aranmaktadır. Müsabaka imtihanı İstanbul'da Vilâyet binasında 4 Teşrinisani 1937 tarihinde saat 14 de yapılacağından taliplerin mezkür güne kadar evraklarile birlikte İstanbul Or- man Başmühendis Muavinliğine müracaatları, © «7332 Gümrük Muhafaza Genel komutanlığı İstanbul Satınalma Komisyonundan : 1 — Gümrük Muhafaza Örgüdü için 9868 adet 3 numara maadeve boynu fin- canının 5/11/9397 Cuma günü saat 14 de açık eksiltmesi yapılacaktır. 2 — Tasınlanan tutarı 3453 lira 80 kuruştur. 3 — Şartname ve evsaf Komisyondadır. Görülebilir. 4 — İsteklilerin ilk teminat olarak 260 liralık vezne makbuzu veya banka mektubları ve kanuni vesikalariyle birlikte o gün Galata eski İthalât Gümrüğü binasındaki komisyona gelmeleri, © «7142. RABYOJ Cumhuriyet bayramı günlerindeki radyo neşriyat programı il (Ankara ve İstanbul radyoları birli? çalışacaklardır.) Bugünkü program 30 teşrinievvel 1937 Cumartesi (Günd 12 - 1205 İstiklğl marşı, 1205 - 1220 di at Bakanlığı işleri hakkında bir söylev: GN raat Bakanlığı tarafından). 1220 - 12.208 nüncü yu marşı, 1125 - 1240 Zirat Bi hakkında. bir. söylev: (Zirat Bankası GÜ Direktörlüğü tarafından). 12.40 - 13.30 MUS Bu geceki program , 28 Teşrinievvel 1977 Cumartesi (Gect) 19 - 1905 İstiklâl marşı, 1905 - 1920 dun sıhhat ve içtimai muavenet işleri BAKÜ kında bir söyler: (8. İ, M, Bakanlığı bar fından). 19.20 - 20 Müzik, 20 - 20,15 BAE Kurumunun çalışması ve milletin bu de yaptığı fedakârlığın temin eylediği BİZ meli neticeler hakkında bir söylev: A ay Kurumu Başkanlığı tarafından). 2902 20.) Onuncu yıl marşı. 2020 - 2035 Sü Bank işleri hakkında bir söylev: esimi Bank Genel Direktörlüğü (tara A 20.35 - 2050 Belediyeler Bankası işleri ml kında bir söylev: (Belediyeler Bankasi Sa nel Direktörlüğü tarafından), 20.50 - 25 ME zik ve ajans haberleri, ç ——— | e #k Kadın gözile Avrupâ " (Baş tarafı 9 uncu sahifede) | 5 fasıla vermelidir. Tâ çocukları paya. kendilerini kayırabilecekleri zamana $ dar... . — Ondan sonra yeniden çalışmağa vi lamak güç olmaz mı? ' — Ziyan yok; bu bir kaç aylık bir #ÜĞ uktur. A — Evli bir kadın, muhtaç değilse nişi çalışsın? hi — Bence, çok zenginler müstesnâ; “e bir alle, bugünkü günde, ayda mesel lira kadar fazla bir varidat temi kaçmamalıdır. Muhtaç değilse bu p8'N istikbal için, çocukları için biriktirir. “8 iam bir kadın niçin evinde oturup kg vet ve kudretini boş şeylere hasre' Hem kadının çalışmasının ajle saadeti #8 de faydası vardır. Düşününüz bir bir kadın ana olduktan sonra uzun vakkuf devresi geçirir, harici | münasebetini az çok keser, eskiden ou Hu gibi okuyamaz, çocuklarından şeylerle meşgul olamaz. Bu vaziyet rek kocası üstünde, gerekse muhak' edecek bir yaşa gelen çocukları üzer e iyi bir tesir yapmaz. Ona ne kadar va met etseler ve onu ne kadar sevsele? ! efe kendilerinden aşağı seviyede gör Halbuki bir kadının kocasile ve 59. larile her zaman için ayni seviyed? iki ması ve Onlarla ayni zamanda bir “”, arkadaşı olması lâzımdır. Yoksa er diyyen, bizim annelerimize dediğimi? # (ab çocuklarımız da bize: — Sizin zamanınızda öyle idi, bugün dünya değişti. Pp Diyecekler, buna ber suretle MÂN e mak lâzım, Bir kadın yaşlansa d3 Dier keğin yaptığı gibi, harici hayatla » İ sebetini kesmemeli ve her zaman bulu sının ve çocuklarının yanıbaşında * malıdır. İ — Dışarıda çalışmadan de bir İİ bu seviyeyi muhafaza edemez mi? — Belki edebilir, fakat ne de Oi lışan kadının hali başkadır; onla” calarını alâkadar eden mevzulâf! çök bildikleri için karı koca 319“ Skir arkadaşlığı daha'şağlam olu”... ğe Madam Viyondan ayrıldığım Vi e şam olmuştu. Geniş bulvarlarda” Sk rek otelime dönerken kendi kendi” şündüm: — Kadın « etkek meselesi dünY# wi Halıberi insanları meşgul etmiş; PİT e” İderse kıyamete kadar da gene A gesi sele üzerinde, belki de boş yer” duracağız. p- Berksi Kadıköy genç klüpleri ar: İ Usabakalar müsabakai eri Kadıköyündeki genç klüpler * şal bir aydanberi devam eden müs sonunda Rızapaşa spor klübü bit yerek meden sadece bir defa berabe”* yusif” birinci gelmiş ve konulan ve yi ımıştır; Bozkurd takımı ikinc üçüncü, İdra dördüncü, Yeniyi şınci ve Genç Moda da altınc! dır. Gelecek hafta bu klpler #7” ni bir turnuva başlıyacaktır m Balıkesir debağhantl0" 4* Balıkesir (Hususi) — ŞePİ” ağar debağhanelerin 938 haziranıni , B nayi mıntakası ittihaz edil”