3 Aralık 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

3 Aralık 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

İstanbulda gömülü milyarlar etrafındaki gizli SON POSTA < harb İ ı öebam Bizansın Defineleri Tesadüfen vakıt olduğum şeyleri hükümete haber vermemin hayatıma mal olacağına hiçbir şüphem kalmamıştı. Fakat bu müdhiş adamların . önüne çıkmayı da — Hangi işle? — Bizans definelerile!.. Kostant 1 ) denilen muazzam definel, — Peki, Magda, bu define hırsız! prens Ar$idükle ne münasebeti var? Bizans imparatoru Kostantinin de- finelerine ail ikinci vasiyetname Âvus- turya - Macaristan hanedanının elinde 1 vasiyetname asıl hazinelerin plâ- tarıdır. Onun için bu vasiyet- name Bauman'ın nazarında son derece mühimdi. Halbuki vasiyetnameyi Arşi- dük büyük bir ehemmiyet ve itina ile muhafaza etmekte !di, Bunu meydana çı- karan Bauman, Sırbistandaki — pözli ko- Hüte Ustaşilerle birleşerek vasiyetname- yi çaldılar. Arşidüik buna fevkalâde hid- detlendi. Zira vasiyetnamedeki hesaba göre plânın 24 sene 6 ay 44 saatte bir de- ğişen güneşin hu: vaziyetine göre de- finenin yerini göstereceği biliniyordu. Bu hesaba göre de bu (1914) senesinde de- fineler ele geçebilecek. Bauman bunu meydana çıkardığı için her şeyi gözüne Son derece istical ediyorlardı. Onun için hemen İstanbula geldiler. Prens Arşidükün Avusturya sefaret. hanesine, Osmanlı hükümetine derhal müracsat ederek define hırsızlarının tev- kifi için gönderdiği şiddetli emirler tren- de Avusiurya sefarethanesi küur burun için çalındı. Veliahd pr! dük te öldürülecekti.. — Ne diyorsun, Magda? Bir veliahdin öldürülmesi kolay iş midir? Bu herifier buna nasıl cür'et ederler? Arşidük öldü- rülürse harb olur!.. Böyle şey olur mu? Magda benim hayret ve dehşetime acı bir tebessümle bakıyordu. Evet, dedi, Arşidük öldürüldü ve harb de ilân olundu! Tepeden trnağa kadar titredim. n Arşi: MEŞHUR ŞİŞLİ YILDIZI MEDİHA- NIN EVİNDEKİ PARLAK ZİYAFET- TE NELER GÖRÜŞÜLÜYORDU? Demek benim sun'i surette uyutularak geçirdiğim üç gün zarfında dünya yü- zünde mühim hâdiseler geçmişti. Ben, önce, bu kadar büyük hâdiseler içinde bile rol oynamakta olan bu adamlar ta- rafından Magdanın bir âlet olarak kul. lanıldığını ve hakikaten kendisinin de|; müstehzi bir muhaveresi esnasında ima ettiği gibi gene onlar tarafından beni muhafazaya memur edildiğini düşünerek Magdadan şiddetle şüphe etmiştim. Fa- kat Magda bana o kadar müdhiş sırları o kadar samimiyetle tevdi ediyordu k' ©- nun kalbinde aşka benzer hislerin hü kümran olmağa başladığını kabul etmek mecburiyeti vardı. Magdanın — Polonez köyünde bana söylediği sırlar cidden müdhişti. İstanbulda bu işler etrafında öyle isimier verdi ki her birini duydukça dehşet hissettim. Magda bena yalnız iki şey yordu: Bauman'ı nereden tanıdığını, bir de, niçin ona karşı hissedilir bir kinle hare- ket ettiğinin sebebini, O kadar ısrar ettiğim halde o gü da hana Bauman'ın hakikt hi etinin kim olduğunu, hakikaten benim hissetti- Bim gibi bir Türk olup olmadığını söyle- mekten çekindi — Bundan bahsetmemen için sana yâl- varırım.. zire henüz hâdiseler bitmemiş- tir.. bırak ben sana her şeyi zamanı gelin- ce söyliyeceğim, diyordu. Ben, aoğrusu, o gün Magdanın ağzın- dan dinlediğim şeylerden sonra bu hâdi- selere istemeksizin karıştığım içın adetâ dehşetli surette ürkmüştüm. Görülüyor. du ki bu heriflerin hiç şakası yoktu ve harikulâde bir kudret ve nüfuzla hareket edivorlardı. Yesadüfen vâkıf olduğum şeyleri hü- kümete haber vermemin hayatıma maio. lacağına hiçbir şüphem kalmamıştı. Esa gen bu benim vazifem de değildi. Hükü- bu kadar mühim bir faaliyetten na- söylemi- Mag.- ydim. Bu kadar resmi teşk emurlar varken kendi hayatı: ak bu müdhiş adamların budalaca bir hareketten * Son Posta ,, nın sergüzeşt romanı Vakıâ, Magdanın ifşaatından anlaşılı- yordu ki geniş bir teşkilâtla ve hariku'â de cür'etle çalışmakta olan define hırsız ları Magdanın üç iks dediği defineleri ele geçirmek üzere idiler. Avrupada harb ilân edilmiş ve sefer- berlik başlamış bulunduğu için bu gü- rültü ve telâş arasında haydudlar hiç şüphesiz emellerine kolayca da nail ola- caklardı. Ben, vakıâ, hayatıma pak garib bir surette girmiş olan ve hakikaten şid- detle sevebileceğimi hissetmekte — oldu- ğum güzel bir kadın kazanmış bulunu yordum. Fakat itiraf ederim ki muradla- rına esaşen mâni olamıyacağım bu defi- ne hirsizleri gibi adamlara karşı yaptı. İşte bu telgraj beni de, Mag dayı da keyecana düşürdü budalaca bir hareket sayıyordum | liste muhteviyatı için de 8025 liralık mu vakkat teminat ile kan: Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum idaresi ilânları Yolcu vagonları elektrik tenviratı işlerinde yetiştirilmek üzere San'a? Okulu Elektrik Şubesinden mezun 15 clektrikçi >mt teb şehadetname aslını veya tasdikli suretinidtidalarına bağlıyarak / D. D. Yolları cer dairesi reisliğine müracaat etmeleri, — <4428> — <81 la alnacaktır. Taliblerin #YARE Muhammer. bedeli 66000 lira olan 1 No. lu liste ile 135500 lira muhamme delli 2 No. lu liste muhteviyatı olan Jokomotif yedekleri 20.1.1938 perşembe günü saât 15 den itibaren ayrı ayrı Ankarada İdare binasında kapalı zarf usulü ile sa- tın alınacaktır, Bu işe girmek istiyenlerin 1 No. lu liste muhteviyatı için 4550 lira vun vesikaları ve nafıa müteahhidlik vesika sı ve tekliflerini ayni gün saat dar koumisyon reisliğine vermeleri lâzırıdır. Şarinameler 330 kuruşa Ankara ve Haydarpaşa veznelerine satılmaktadız. (8036 be Ve 2 Nr v Muhammen bedeli 5322 Hra olan muhtelif şekil ve eb'atta 4200 22.121957 çarşamba günü saat 15 de Haydarpaşada gar binası dahilindeki kor-is- yon tarafından kapalı zarf usulile satım a).nacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 399 lira 15 kuruşluk muvakkat teminat ve kanunun tayin ettiği vesikaları ve Resmi gazetenin 7.5.1936 G. 3297 veya No. lu nüshasında intişar eden talimatname davresinde alınmış ehl nı muhfevi teklif zarflarını eksütme günü saat 14 de kadar komisvon reisl vermeleri lâzımdır. Bu işe sid şartnameler komisyondan paratız olarak dağıtılmaktadır. a İleride makinist yetiştirilmek üzere, San'at okulları tesviyeci, tornacı, demirc., kazanetı ve buna mümasil demir işleme kısımları mezunlarından şimdilik 4 | ywgi ahnacaktır. İsteklilerin mekteb şehadetnamesi aslını veya tasdikli bir fım kahramanca hareketlerimden dolayı şiddetle nedamet duymağa başlamıştım. Pekâlâ bulduğum bir elmasın bedeli o- lar iki bin liralık bir çeki yırtıp ta bir kaydudun ayaklarına atmayı, sırf Mag- danın hoşuna gitmek için bir ahmaklık olarak yapmıştım. Harbin ilân olunması üzerine hiç şüphesiz her tarafta ahvalin pek karışacağı muhakkak olan böyle bir zamanda ihtirasının pençesine geçtiğim böyle şüpheli, fakat nefis bir kadınla ya şıyacak imkânları dahi bulmam artık kabil değildi. İşte Magdanın isimlerini ifşa ettiği birçok adamlar, pekâlâ kendi hayatlarını sigorta edecek büyük men- faatler peşinde idiler, Ben, bu kadar in- sanın cinayetler ika ederek peşinde koş. tukları milyarlarca liralık bir meselenin yoluna harikulâde bir tesadüfle düştü- ğüm halde bu şansı budalaca tepmiş- tim, “TÜRKİYE CUMHU RİYETİ YI.BE | tini istidalarına bağlıyarak Ankarada Devlet Demiryolları cer dairesi reisliğinc müracaatları. — «4371> - <8053> BAAA Muhammen bedeli 22500 lira olan elektrikli bağaj arabaları ve leler 11/1/1938 Pazartesi günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare nasında satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 1687,50 lirahk muvakkat teminat ile kanunun ettiği vesikaları ve Nafia müteahhitlik vesikası ve tekliflerini ayni gün 1430 a kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dajresinden, Haydarpaşada Te- sellüm ve sevk şefliğinden dağıtılmaktadır. — (8120) K A Ş E NEOKALMINA Grip, Baş ve Diş Ağrıları, Nevralji, Artritizm, Romat z.. Şayanı hayret bir tenv * Makiyajlı ,, görünmeksizin ) HAVALANDIRIL- MIŞ YENİ PUDR:! CİLDDE HEMEN GÖRÜNMEZ 'yan taze, nermin ve cazip bir sevi lik, o kadar ince ve o kadar hafifdir cild üzerinde âdeta görünmez bir pud- radır, Hiç kimse, yüzünüze bakınca güzelliğinizin tamamen tabiit olmadı- Banı iddla edemez. Bunun sırrı, yeni «<havalandırma» u- sulü sayesinde temin ve Tokalon pud- rası da bu usul dairesinde istihzar o - lunmuştur. Gayri kabil zannedildiğ halde on defa daha ince, daha hafiftir. Hemen bugünden «havalandırılmış» yeni Tokalon pudrasını tecrübe ediniz. Bütün gün, işiniz başında çalıştığınız hâlde, yüzünüz kat'iyyen nerminliğini kaybetmiyecektir. Bütün gece dans et- seniz bile teniniz, daima ter ve kalacaktır. Yalnız Tokalon pudri yesinde cazip ve sevimli bir güzelliğe malik bir ten temin ediniz. Son P: Matbaası Neşriyat Müdürü: 8. Ragıp E lim Ragıp Emeç SAHİPLERİ: A. Ekrem ze MEÇ UŞAKLIGIL