11 Aralık 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

11 Aralık 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Dünyanın en AAA .Eniştsini Amerikalı polis müfettişi Şarloyu bir türlü ele geçir- meye muvaifak olamıyor W APARTIMANLAR . ralanmış oldukları bir caddeden geçiyo - ruz. Ben gözüme ilişen aparlıman isim- lerini okuyorum. O arkasından mülalea- sını yetiştiriyor. — Nihayet kavuştun değil mi? Fena da olmamış. En aşağı ayda iki yüz lira Retirir. Diğerlerine nazaran çirkin bir apartı- man önündeyiz: «Millet Beğendib. ir dostumla beraberiz.. İki tara- fına sıra sıra apartımanların « - öldüren bir «Varan bir-apartımanı». — Arkadan; varan iki, varan üç apar- tımaniarını da yaptırmıya niyetli! «Uğurlu apartımanı. — Desene bunu yaptırırken, ikincisi - nin de temelini attırmış. Koskoca bir apartımanın önündeyiz.. Katları sayıyorum: — Sekiz kat; ismi de; «Rise Yerere. Döştum başını iki tarafa sallıyor: — İnsaf yahu, daha ne olacaktı!.. «Nesrin apartımanı». — Apartımanın sahibi, apartımanı ka- ftstnın üstüne etmiş olacak. anlaşıldı. kılıbığın «Hasret>. — Kuzgunun yavrusu kuzcuna güzel gelir diyenlerin hakkı varmış. «Moda apartımanı». — Acaba bir söne geçince yıktırıp ye- rine yenisin! mi yaptıracak? Büyük apartımanın üstündeki yazıyı güçlükle okuyabiliyarum. «Oğlumurn apartımanı». — Oğlununki böyle ise, acaba kendi - ninki nasıl? «Allah verdi>. — Allah kimine apartıman verir, ki - mine kümes bile vermez. «Açıkgöz apartımanır. — Acaba elçabukluğile mi elde etti. «Selâmet apartımanın. — Çok şükür apartımanlar bitti, biz de selâmete çıktık. İsmet Hulüsi İlk sun'i göz ve diş İik sun? gözü ve dişi — kullananlar Mmüseviler - olmüş- lardır. — Nitekim Tevtatta buna da- ir bur kayıd vard.r. Bu göz ve bu diş bir. genç kiz için yaptırılmış- tır. Sonrs, bu bah- se avdet eden meşhur Fransız öperatörü Ambruvaz Pare olmuştur. * Deniz suyundaki tuz zehirdir Denizde bir çok hayvan yaşar. İn- sanlar banyo ya » Par, fakat hiç bi - rine bir şey olmaz. yunda mevcud tu- — zün içinde öyle maddeler vardır ki onun zararını gi - derirler. Fakat Amerikan iâlimi Jak Lob'a göre, eğer bu maddeler deniz su- yunda mevcud tuzdan ayrılmış olsalar, bu taz, en kuvvetli bir zehir olurdu. Eminönü ve Karaköy meydanlarının tesisi işi Karaköy meydanının açılması şehir Çünkü deniz su -| Tütünün zararı Tütünün ne ka - dar fena ve zarar- h bir madde oldu- ğunu esasen koku- su kâfi derecede ifade eder. Meselâ ateşböceğine tü - tün dumanını üfli yecek — olursanız, bu böceğin sihir- K lâmbasını derhal söndürdüğünü görürsünüz. Demek ki tü- tün nuru bile karartıyormuş, nerede kaldı ki sıhhati bozmıyacak. x Dünyanın en seri treni Demiryolu üze « rinde elde edile - bilmiş olan en bü- CaP S yük sür'at saatte (210) kilometredir ve Almanyada, bir e- lektrikli trenin tecrübesi esnasında bu sür'at temin edilebilmiştir. Fakat tec - rübe sür'atleri daimi suretle idame edile- memektedir. Maamafih dünyada sür'atle işliyen tren Berlinle Hanver arasındadır ve saat- te sür'ati 122,5 kilometredir. Çocuk Esirgeme Kurumu müsameresi Çöocuk kütüphanesi için zaruri olan bazı plânının tasdik edilip tatbiki ile başlı-| , , maksadile Beyoğ- yacaktır. Buna mukabil Eminönü mey ıunı::dn.:unıuyı'w MEKAİ SÜ danının yedi yüz bin lira — harcanarak , rere tertib calitmiğür. açılması, bu Husustaki projenin Nafia Vekâletinden tasdik edilip gelmesi ile başlamış olacaktır. — — Kânunusaninin dördünde verilecek mü - semereyi Vali Muhiddin Üstündağ himaye - sine almıştır. ——— GCÖNÜL İŞLERİ Ç Bvlenmeyidakib eden Balayı.. Ankarada oturan bir erkek okuyu - €um evlenmek arifesinde, evlenmeyi takib eden günler için yaşama progra- mı yaparken bir balayı seyahati tekli- fi karşısında kalmış, bir ürkeklik ge - çirmiş, frenk âdetlerinin yavaş yavaş bize de sirayet etmiye başlamış olma- sından şikâyetçi: — Ne lüzum var buna? diyor, * Okuyucumun fikrinde değilim: Bi- zim izdivaçlarda yeni evlilere kalan hatıra tek bir günün heyecanından ibarettir. Düfünün arifesinde hazır - lıkla yorulmuşlardır, düğün gününü heyecan'a ger'rmişlerdir. düğünü ta « kib eden günü de ziyaretlere hasrede - ceklerdir. Ve artık mutad hayat ta baş- idir. Erkek işine gidecektir, nde didinmiye koyulmuştur ve bütün hayat ta böyle geçecektir. Halbüki garblılarda belediye daire- sinden çıkan çift, bazan ziyalet ma - sasına da uğramadan soluğu şimen - diferde alır, mali kudretinin derece- sine göre uzak, yahud yakın bir ya « bancı muhite gider. Artık orada bir hafta, iki hafta, bir ay tamamen — ve münhasıran yekdiğerinindirler. Ken- dilerinde saçlar beyazlandığı zaman kalacak hatıra da bundan ibarettir. Ftenk âdetidir, diyorsunuz, öyledir. Fakat bu âdet güzelse neden almıya - lım? Demiryollarımızda tatbik edilen aylık bilet, denizyollarımızın vapurla- rında ailelere verilen tenzilâtlı seya - hat imkânı, önünüze bir fırsat açmış- tır. Şimdi mevsim kış, güzelliğine rağ- men bir haftalık Karadeniz seyahati- ni bırakalım, fakat vaktiniz ve maddi imkânvuz varsa, neden meselâ güzel İzmire gitmiyesiniz? * Bayındırda Bay Saffete: Yavaş yavaş yerleşen aşk uzum ta - nışmadan doğan dostluğa benzer, A - teşli, fırtınalı, heyecanlı değildir, fa- kat sağlam olur. Hangisini tercih et - meli? Bu, bir karakter meselesidir.. Fakat hemen ilâve edeyim: Tercih et- mek elinizde değildir ki bu nokta üze- rinde düşünesiniz. * Aydında Bay (B.) ye: Altı aylık bir müddet kâfidir, fazla- sını aramıya lüzum yok. TEYZE Şarlo son filminde Nevyork (Hususi) — Halen dünyanın en bedbaht adamı, Amerikalı polis mü - fettişlerinden Lavelle isminde bir adam - dır. Bu zavallı adamın bedbahtlığının se- bebi de dünyaca Şarlo diye tanınan meş- hur komedi artisti Charles Chaplin'e bir mahkeme celbnamesi imzalatmağa me - mur edilmesidir. Bir Amerikalı film stüdyosu, meşhur artisti dava etmiş bulunuyor. Muhake - me de yakında yapılacaktır. Fakat A - merika kanunları, müddeialeyhe gönde - rilen celbnamelerin mutlaka şahsan ken- disine teslimini ve imzasının alınmasını âmirdir. İşte polis müfettişi Lavelle de bu vazife ile tavzif edilmiş olduğundan her gün durmadan Şarloyu ele geçir - meğe ve celbnameyi bizzat kendisine ve- rerek mukabilinde iİmzasını almağa sa - vaşmaktadır. Maalesef bugüne kadar buna muvaf - fak olamamıştır. Çünkü Şarlo hem sık sık yerini değiştirmekte, hem de gaze - tecilerin ve diğer mütecessislerin naza - rtından kurtulmak için hizmetçilerine kendisini arıyanları savmalarını tembih etmiş bulunmaktadır. İşte bu sebebden dolayı koca polis müfettişi Şaşkına dön « müş bulunmaktadır. Lavelle şimdiye kadar Şarlonun ya - nıma sokulabilmek için dört defa tebdili kıyafet etmiştir. Birincisinde kolacı, ıkin- cisinde acele mektub getiren husus! pos- tacı, Üçüncüsünde doktor, dördüncüsün- de de fraklı, tek gözlüklü davetli bir cen- tilmen kılığına girmiştir. Fakat buna rağmen Şarloyu yakala - mağa muvaffak olamamıştır. Bigalıların bir temennisi Biga (Hususi) — Pazarköy nahiyesini şehre bağlıyan şosenin üzerindeki ahşab köprüler tamamen bozulmuş olduğundan bu yol üzerinde seyahat eden yoleular hergün tehlike geçirmektedirler. Çanak- kale nafıa dairesinden bu köprüleri bir an evvel yaptırması dilenmektedir. Biga belediye fen memuru Tahsin, terfian An- kara belediyesine tayin edilmiş ve İşinin başına gitmiştir. adam muhakeme ediliyor Suçlu cürmünü itiraf ediyor “Çok sarhoşdum, hemşirem hasta olduğu için de müteessirdim, eniştemi vurdum, ama nasıl vurdum, bilmiyorum ,, diyor Beyazmıd civarında bir kahvede e -|Sultanahmed 3 üncü sulh ceza mahke« niştesi Mehmedi bıçaklıyarak öldüren Bekir oğlu Abdülvehab hakkında ya - pıilan ilk tahkikat neticelenmiş ve suç- Ju ceza kanumunun 418 inci maddesi - ne göre tecziyesi talebile Ağırceza mahkemesine verilmiştir. “ Abdülvehabın mahkemede: — Hâdise günü Cerrahpaşa hastane- sinde tifodan hasta yatan hemşirem Huriyeyi ziyarete gitmiştim. Hemşi - rem ağır hastaydı, me'yustum. Hasta- :neden ayrıldıktan sonra, bir yerde rakı içtim. Sonra da o civarda bulunan Va- hidin kahvesine gidip oturdum. Çok sarhoştum, biraz fazla içmiştim. Bu si rada kahveye, hemşiremin kocası Meh- med geldi. Bana, nereden geldiğimi sor du. Ben de hastaneye kadar giderek, kız kardeşimi yokladığımı söyledim. O vakit: — Bir daha onu ziyaret etmiyecek - sin, dedi.. — Niçin diye, sordum.. Hastanede yatan hemşiremi ne diye görmiyecek mişim?.. İşte o vakit aramızda kavga çıktı. Söylediğim gibi, © akşam fazla sarhaş- tum. Şimdi neler olduğunu hatırlıya - miyorum. Bu kavgada eniştem yara - lanmış.. Onu kendi bıçağımla mı vur- dum, yoksa, onun bıçağı ile mi?.. Bu - rasını bilmiyorum. Fakat, evvelce e - niştem Mehmed ile aramızda — geçmiş bir mesele yoktur. Suçlunun sorgusunu müteakib mah- keme cerh âleti olan bıçağın mahke - meye gönderilmesi ve şahidlerin cel - bine karar vererek, duruşmayı talik et- miştir. Kuilanılmıyan Radyoların abone Ücretleri iade edilecek Radyo haremi vermiyenler için ve- rilen son mühlet bir ay evvel bitmiş - tir. İcab eden muameleyi ikmal et - miyen radyo ve diğer telsiz - vasıtalar sahibleri bir liste halinde adliyeye ve - rilmişler ve haklarında kanuni takibata başlanılmıştır. Ancak, bunların ekse - risi arandıkları halde bulunamamakta- dırlar, Çünkü, evvelce — ikametgâhları tesbit edilmemiştir. Bunun için müd - deiumumilikçe bu şahısların bulunma- ları için polise müzekkere yazılmış - tır. Bu şekilde harç vermek istemiyen Tadyo sahiblerinden Nalme isminde bir kadın dün adliyeye verilmiştir. Naime, Sultanahmed | inci sulh ceza mahke - mesinde, 25 lira para cezasina mahküm edilmiştir. Maamafih bozuk olsun ol - masın radyolarını - kullanmıyanların radyoları en son karar mucibince bir. torbaya konarak mühürlenmekte ve büunlardan radyo harcı alınmamakta - dır, Bü'kabil radyolardan alınan abo - ne ücretinin iade edilmesi de alâkadar Posta idarelerine emredilmiştir. Hırsızlık eden hizmetçinin akibeti Aspasya isminde bir genç kız, hır - sızlık suçundan adliyeye — verilmiş ve mesinde muhakeme edilmiştir. Cağaloğlunda oturan Antikoni is « minde bir kadın, üç gün evvel Aspas- | yayı hizmetçi olarak evine almış, fa « kat dün para çantasının ortadan kay « bolduğunu görerek, kızdan şüphe et « miştir. Bu şüphe üzerine, üç günlük hiz « metçinin üstünde bir araştırma yapıl « mıştır. Bu araştırmada, genç kızın ko- lunda elbiseye dikilmiş bir cisme rast- Janmıştır. Kol sökülünce bunun Anti « hediye edilen kıymetli bir yüzük oldu- ğu anlaşılmıştır, Suçlu hizmetçi dün mahkemede su- çunu tevil etmek istemişse de, netice « de 6 ay müddetle hapse mahküm edil- miş, yaşından dolayı cezası | aya indi- rilmiştir. Adanada mahküm olan suçlular Adanada dabakhanede çalışan Mus- tafa oğlu Mehmedin derisini çalmaktani suçlu Sugediği mahallesinde oturan Ali oğlu Süleyman birinci sulh ceza mahr kemesinde yapılan duruşması sonundâ bir ay 20 gün hapse; İstiklâl mahalle - sinden nişanlısı Fatmayı dövmekten suçlu Gaziantebli ahçı Mehmed oğlu (Fethi Kalkan ikinci sulh ceza mahke- mesinde bir ay bapse, hurdavatçı Ab- dullahın Kömür pazarındaki dükkâ « nından hırsızlik yapmaktan suçlu İlyas oğlu Şeyh birineci sulh cezada bir ay pse, o kadar da nezareti umumiye al- tında bulundurulmaya, üzerinde esrar bulundurmaktan suçlu Hürriyet ma - hallesinden kuyumcu Seyid hakkında ikinci asliye ceza mahkemesinde iki ay gört gün hapse ve dört lira ağır parâ cezasına mahküm olmuşlardır. Poliste : 24 saatteki zabıta vak'aları - Son yirmi dört saatte şehrin muhtellf yerlerinde beş kaza, bir zehirlenme — ve bİf yaralama vak'ası olmuşlur: 1 — Şoför Ceyad idaresindeki 1730 nu - İmaralı olomobil! Tuksimde Andon adlı blS adama çarparak muhtelif yerlerinden yara- lamıştır. 2 — Şoför Şerif Idaresindeki Kadıkây be- parak müuhtelif yerlerinden yaralamıştır. $ — Çanakkale vapurunda amele Ahmed Cevdet dün vapur ambarında pamük balya- darının üzerine düşmesile altında kalarak muhtelif yerlerinden yaralanmış, Cerrahpas ga bastanesine kaldırılmıştır. — 4 — Büyükdere kibrit fabrikasında çalıs şan amele Aliye çalıştığı makineye sağ elle nin orta parmağını kaptırmak suretile ya- Talanmıştır. 8 — Erenköyde arabacılık eden Haşiır Haydarpaşa lisesi önünde 1294 numaralı & « rabanın arka parmaklığı arasına elini sı « kıştırmış ve orta parmağı kırılmıştır. 6 — Yeşilköyde oturan Ayşe, Beyoğlunda kunduracı Bekirden mide ağrıları için bit lâç almış ve zehirlenmiştir. Kadın hasta « neye kaldırılmıştır. 7 — Tevfik adlı bir şoför dün Beşiktaşda Oturan şoför İbrahim ile kavga otmiş ve bı- çakla İbrahimi üç yerinden — yaralamıştır Yaralı Beyoğlu hastanesine kaldırılmış, Tev- fik yakalanmıştır. Bacaksızın maskaralıkları : Merhamet koni'nin valdesi tarafından kendisin€ |