11 Aralık 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

11 Aralık 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Shirley Temple'in güzel bir filmi gösteriliyor Bundan başka Melek sinemasında William Powell ile Myrna Loy'un, Sümer sinemasında da Victor Francen'in birer filmi var v Shirley Yemple «Şanghay Yetimi Çin Çin> filminde Bu hafta göreceğimiz filmler arasında en şayanı dikkat olanlarından biri mini- mini yıldız Shirley Temple'in başrolü- nü yaptığı «Şanghay Yetimi Çin Çin> fil- midir. Sakarya sinemasında gösterilen bu filmin mevzuu şŞudur; Anası, babası Çinde öldürülmüş olan (Çin Çin) lâkabını taşıyan Barbara, hay- dudlar tarafından bir köyün soyulması a- rifesinde Şanghaya gö Şanghayda bulunan rehberi paralarını alıp kaçtığından zengin Tommi Randal ta râafından hımaye görerek ona tercüman- hk eder. Randal onu kendisile birlikte Amerikaya götürmeğe karar verir. Fakat biraz uzaklaşıp döndüğü zaman onu ye- rinde bulamadığından artık fazla düşün- meğe hiç lüzüum görmez. Az sonra Barbara, yanından hiç a- yırmadığı sevgili köpeği ile birlikte va- purun ambarında bulunur. Tammi Randal da onu güzel Karter ile himayesine alır. Çin Çin, önce Singapor konsolosluğu- na, oradan da yetimhaneye teslim oluna- caktır. Tommi; Süzan'ı onunla evlenmeğe ik- na eder, Bu suretle onu evlâdlık edinebi- lecektir. Süzanın eski nişanlısı, onları San Fransiskoya geldiklerinde boşanma- ğa mecbur kılmak için her ikisi hakkın- da da mütekabil hatalar icad ederse de Çin Çin hükime ebeveyninin kendisine perestiş ettiklerini isbat eder, Kocamın işi çok Melek sinemasında gösterilen bu fil- min başrolleri Myrna Loy, Willlam Po- well ve Elissa Landi tarafından yapılmış- tir. Mevzuu şudür: Nik Şarl ve karısı Nora bir ziyafette iken teyzezadeleri Simson'dan telefon e- diliyor. Derhal yardıma gelmeleri isteni- liyor. Simson'un kocası Robert üç gün- denberi kendisini terketmiştir. Nik ve Nora işe girişiyorlar ve Roberti Süzan bir barda metresi ile birlikte buluyorlar. Metresinin ismi Paulive'dir. Robert evi- ne avdet ediyor. Fakat karısının ısrarına rağmen gene evden çıkıyor ve — vaktile Simsonun Aşıkı olan David'den para ta- leb ediyor. David onu hüsnüsuretle kabul etmiyor. Aralarında münakaşa oluyor. Az sonra Robert ölü olarak bulunuyor. Zabıta işe müdahale ediyor, Tahkikat ya- pılıyor. Sonunda katil yakalanıyor. Ateş gecesi Sümer sinemasında gösterilen bu fran- sızca film, Victor Francen ve Gaby Mor- lay tarafından çevrilmiştir. Mevzuu şu- dur: Tâza kocasının himayesinde hiçbir şe- ye ihtiyacı bulunmadan müreffeh bir ha. yat sürmektedir. Fakat az sonra Lerj ile alâkadar olmağa başlar. Lerj genç ve çalışkan bir avukattır.. Müddeiumumi Fedor Andreyev onu adetâ himayesine al | miştır. Fedor 50 yaşında, çok ciddi ve sü- küneti seven bir adamdır. Kâarısı Lizayı mes'ud etmekten büyük bir zevk düy- maktadır. Fakat bir eksiklik hissediyor. Günün birinde Lerj, müddelumumi Fedorun takib ettiği bir katilin müdafaa. &1 deruhte eder. Müddelumumi! ken. |disine gülerek der ki: Yavrum, şayed bir kurtarma çaresi biliyorsan ve düşünüyorsan müdafaa et! Ha'k müdafaadan zevk alır! Lerj, bu sözlerden cesaret alır. Mükem. mel bir müdafaada bulunur. Katilin be- raeti yaklaşmaktadır. Fakat tam bu sırada Fedor, bir müba- şirin kulağına bir şeyler fısıldar. Mahke- me hitam bulur. Birkaç gün sonra, katı- sının kendisine hıyanet ettiğini anlıyan müddeiumum! intihar eder. Fakat müd- delumum! muavini Lerj ile Lizayı tevkif ettirir. Tam © günde bunlar evlenmek ü- zere bulunmaktadırlar. Tam mahkeme günü Andreyev ortaya çıkar. Karısına yanında kalmasını, onu bırakmamasını rica eder. Victor Francen «Ateş Gecesi» filminde SON POSTA Gelmiye niyetli Hapisane müdürü, mahkümu tahliye ederken özür diledi: — Affet, yanlış hesab etmişiz, seni sekiz gün fazla alıkoyduk. — Zarar yok bay müdür, ge- lecek sefer geldiğimde bu sekiz günü mahsub ederiz. Nasıl bir numara ? Piyango bileti alacaktı, piyan- go bileti satan sordu: — Nasıl bir numara niz? — Birinci ikramiyeyi kazana- cak olanı! istersi- Ne istersin Başı saçsız adam, ilânı aşk ediyordu: — Sevgilim senin için, her şey, her şey yaparım. Söyle benden ne istiyorsunuz? — Çok bir şey istemem. Saçlarınızdan bir tutam kesip veriniz! BAA Evleniyorum İki dadı arasında: — Artık çocuklardan kurtuluyorum. — Ne yapacaksın? |kurtaracak - bir. tek Ççare var, denizde se- |yahat! Hemen bir gemiye binip seyaha- te çıkmanız kabil mi- dir? — Tabil kabildir doktor. Ben bir gemi- nin kaptanıyım, ferden bugün geldim, yarın gene sefere çı- kacağım! se- Belli — Kocanın geçen pazar ava gittiğine inandın mı? — Hiç inanmaz olur muyum? —- ; — Ava gitmiş olduğu, akşam av çan - tası bomboş eve döndüğünden belli! ee ama Fazla Kadın berberi söyledi: — Sizi on yaş daha gençleştirsem na.- Bıl olur? — On yaş daha gençleşirsem bebek oy- nıyacak, çember çevirecek bir . çocukla ayni yaşta olurum. Bu kadarı da fazla.. — Bütün hastalıkları iyi eden bir ilâç keşfetti., — İlder keşfeder etmez hemen yerini yurdunu. değiştirmiş. — Evet, hapisaneye girdi. pt " AA S nn —— Birincikânun .. / — Sinemaya almışlar, o zamandanberi, sinema artisti ol- dum diye kibrinden yanıma varımlıyor. Diş ağrısı Kapıyı yabancı bir erkek çaldı, hiz - metçi açtı. — Bayan evde mi? — Evde amma dişi ağrıyor. Kimseyi kabul edemez. Yabancı erkek güldü; — Ben de bunün için geldim ya.. Ba - yanın takma dişlerini getirdim. — Oğlum. evinizin camını ms kırdı?. Ödeyerek miyim? Ne münasebet! Bır daha böyle şey söylediğinizi duymu- yayım. Oğlum bir tanesini kırdıysa ben gelir, bütün camlarınızı birden ( — Bu ne hal? — Baban, bir daha bu eve ayak bas- Mayacaksın, demişti de.. Spor Şık kadın: — Ben sporcuyum? Dedi, merak ettiler: — Nasıl sporcu olabilirsin, senin bir kere bile spor yaptığını gören olma- mıştır. — Günde en az on kere elbise değiş- tiririm. Bu da bir nevi spor değil m:? aram Sebeb — 156 tane fazla telefon mükâlemesi yazdık. Bunu kabul etmiyormuşsunuz.. — Etmem. — İtiraz için bir-sebeb gösterebilir mi- sinlz? — Sebeb mi istiyorsunuz?.. Benim tele- fonum yok. S y HN !"H...:n — Babam evlenmemizin aleyhinde. — Desene evlenemiyeceğiz. — Bilâkis evleneceğiz. Çünkü babamın aley'.isde bulunduğu şeyler hakkın- da annem daima alehde söz söyler ve annemin dediği olur. Nikbinlik — Gene gazetede benden balie sediliyor. — Ne yazıyor? — Nutku binlerce kişi alkış« lamış; diyor.. o binlerce kişinim içinde ben de vardım. Atlamasa ayıb — Bir atlet biliyorum. Otuz kilometre koştuktan sonra bit metre seksen yükseklikte bir mania atlamıştır. — Tabil atlar.. o kadar hız al« dıktan sonra atlamasa ayıb! — Madalyam görünmüyor, sakalım- da madalyanın görüneceği kadar u- Jak bir delik açacaksınız. Fena Acemi avcı elinde tüfekle tüfekçiye — Bu tüfek fena, dedi, geri getirdim. — Ne fenalığı var bayım? — Ava gittim, hiç bir av vuramadan döndüm, BRARI İkisinden biri — Keşki ölseydim. — Anladım.. ya evlendin, ya evlenmek — Evleniyorum. kırarım. istediğin kadın tarafından reddedildin... Tedavi Matem marşı Doktor — Sizi se- Kaynanası öldüğü nelerdenberi rahatsız eden bu hastalıktan gece, evde ıslık çala çala dolaşıyordu. Kâ» risi bağırdı: — Annemin öldüğü gecede ıslık mi çalk yorsun? — Darılma karıcıe Sm, buna isliık çak mak demezler. Islike Ta matem marşı çalm yorumm. Bekliyor Hasisin biri fino köpeğini şapkasının içine koymuştu. Sordular: — Neye köpeği şapkana koydun? Cevab verdi: — Dündenberi oradan dışarı çıkarmı« yorum. Dün bir beş kuruşluk yutmuştu da.. Yenir ya! — Damadım, kızımın bütün servetini bir haftada yedi bitirdi. — Kızının serveti neden ibaretti? — Üç tavuk, bir horoz! Cenaze otomobilinin şoförü, evlendi. ği gün karısile birlikte resim çıkar- tayor