22 Aralık 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

22 Aralık 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

GAYRİ TABİİ K enuşuyorlardı: — Neclâyı gördüm. O kadının gok gayri tabil bir yüzü var. — Neye? — Boyasız! — Dün tramvaya bindim, tramvayda Öyle bir gayri tabillik vardı ki.. — Ne olmuştu? — Oturacak yer bulabilmiştim. * — Terkos sularında gene bir gayri ta- | bii hal var.. — Bir aydır sular hiç kesilmedi. * Yeni komşulardan bahsediliyordu: — Fena insanlar değil, dediler, fakat gaşayışlarında bir gayri tabillik seziliyor. Mahalleye taşınalı üç ay oldu. Üç aydır evlerinde kavga çıkmadı * Terzi müşterilerinden birini anlattı: — Bilmem ama ben onu biraz gayri tabit buluyorum. Yaptırdığı - elbisenin taksitini her ay munlazaman getirip ve- | Bunları biliyor mu idiniz? — Japonyanın akıllara hayret veren ucuzluğu Çin-Japon har- bi başladık- tan sonraki vazi- yeti bilmiyoruz. Fakat bu harbden evvel, dünyanın en ucuz memle- keti muhakkak ki Japonya idi. Bu- mun sebebi, amele yevmiyesinin düşük- lüğüdür. Bu ucuzluk hakkında size bir fikir vermek için şu rakamlara bakmak kâfidir: 'Tokyonun en muhteşem lokantasın- da (22,5) kuruşa mükemmel bir yemek yiyebilirsiniz. Evinizin günlük ihtiya- gnı 7 kuruşla görebilirsiniz. -(50-60) kuruşa baştan aşağı giyinebilirsiniz, ve dört kuruşa lüks bir koltukta mükem- melen sinemanızı seyredebilirsiniz. ik İngilterede her dakikada bir otomobil yapılıyor Tekrar - silâh- lanmıya karar verdi vereli, İngi-. Bz otomobil sana- yünde, — dehşetli bir inkişaf göze çarpmakta- amsa AOA 1937 yılı sonunda, İngiliz otomobil — fabrikaları olacaklardır. Bir sene 518,400 dakika olduğuna göre, takriben her dakikırda bir otomobil inşa ediliyor demektir. —— CONU Okuyucularıma Cevablarım Şişlide Bay K. C, ye: Yuva kurmak her şeyden evvel bir varlık meselesidir. Bu noktayı kây- dettikten sonra evlenecek erkeğin ala- cağı kızda servet değil, aşk aramasını lüzumlu görürüm. Düşüncenize verdi. Hiniz mecşa bence t eli. * Bebekte Bay B. D. ye: Ben bahsettiğiniz vaziyette bir aşk başlangıcı değil, bir istek başlangıcı görüyorum. Ailece görüştüğünüz bir kızdır, onunla her karşılaşmada görü- nüşünü biraz daha cazib buluyorsu- nuz, gözlerinizi üzerinde — eğliyorsu- nuz, içinizde onu bir kucaklamak ar- Zzusu coşuyor. O dakikada karımızı, ço- cuklarınızı tamamile — unutmuşsunuz- dur. Bereket versin vaziyet müsatd değil, meclis kalabalık, fakat yarın başbaşa kalabilirsiniz. Soğukkanlılı- ıxxxı Ü 500 bin otomobil yapmış — Bu yeni hizmetçiyi de beğenmiyo- 4 rum. Çok gayri tabil bir harekette bu- lundu. — Ne yaptı? — Daha ne yapacak, eve geleli bir ay- dan fazla oluyor, hâlâ kaçıp gitmedi. * nin müdürü gazetecileri gayri tabil vaziyette karşıladı. -- Kabul etmedi mi? — Bilâkis kabul etti ve uzun uzun be- tta bulundu. Sorulan suallere cevab- verdi. « y * Ne gayri tabif insansın... lem var? — Dâaha neyin olacak, ne alırsan pa- | zarlık etmeden alıyorsun. | * — Gayri tabilliğe lüzum yok. Madem | ki birahaneye gidiyorsunuz, çocuklarını- zı da beraber götürün! * — Bu hafta pazarı, gayri tabli bir tarz- da geçirdik. — Evde mi oturdunuz? — Hayır, gezdik; eğlendik! İzmet Hulüsi İngiltere postasının bir senelik varidatı Dünyanın en İ — eczanesinin İspanyanım Kur- tebe şehrinde ol- duğunu, — İngiliz Pösta — idaresinin bir senede yedi Milyar — mektub tevzi edip 13 mil- yön İnigliz Hirası hasılât temin eyledi- Bini, Amerika şehirlerinden birinin tahta para çıkardığını, Şarki Afrikada, Nayrobide aslan avına giden avcıların beher tüfek başına (450) lira vergi | vermek mecburiyetinde — olduklarını biliyor musunuz? * Bir filin dişini doldurmak için ne kadar çimento lâzım Belçikadaki An- verş şehri, dün « Yanın en zengin hayvanat bahçe - lerinden — birine malik olmakla meşhurdur. — Ahi- | ren bu bahçede ——— | Mevcud — fillerden | birinin dişi bozul- Muş ve bunu te - davi edip doldurmak iceb elmiştir. Filin dişini tedavi eden dişçi, buna (1150) gram çimento doldurmak suretile ancak dişte- ki deliği kapatabilmiştir. A X:ı'ıı YAK lli xxxxğxxx SÜ &) ——— : L İSLERİ! ğınıza hâkim olabileceğinizi sanmıyo- rum. İki ihtimalden bir!: Ya kız bir çığlık kopararak skandal yapar, ya- hüd da arzunuza tâmolur. O zaman yuvanızın yıkılmasına müncer olacak bir teşebbüse adun almış sayılırsınız. Bence ric'at etmek lâzım. Karşılaşma- ları derhal kesmelisiniz. Anlıyorum, zevcenize bir şey söylemek mümkün değil, fakat toplantı günlerinde bir iş bahanesile eve uğramarsak neden mümkün olmasın? * Edirnede Bayan «S» e: Gazete sütununda anlatılamaz. Ad- res yollayınız, sizi biraz tenvir ede- yim, * Beyazıdda Bay Şükrü'ye: Mektub fena tesir yapar, düşünce- niz doğrudur, fakat bunları şifahen söyleyiniz. TEYZE Öğleden zonra giyilecek elbise. krepdendir. Göğsündeki çiçekler kumaşından yaplımıştır. Siyah robun Çizgili kumaşlar vücudü nasıl gösterir ? Bazı yıllar çizgili kumaşlar çok moda olur. Yahud enine boyuna kuplarla süslü modeller ortaya çıkar, Pli, plikaşe, pastâ gibi muhtelif süslere fazla ehemmiyet verilir. Acaba bunların siluet üzerinde iyi ve- ya fena nasıl birer tesiri vardır. Kimler, hangilerini yaptırmalıdır? Umumiyetle uzunluğuna çizgiler veya çizgi tesii yapan şeyler insanı oldu - ğundan daha ince ve uzun gösterir. E - nine doğru olanlarsa bilâkis boyu kı - saltır ve kalınlaştırır. İşte elbiseyi bu noktaları gözönünde tutarak yaptırma- h. Kisâ veya şişmanlar daima uzunluğu - na çizgileri, zayıf veya çok uzunlar da aksini tercih etmelidirler. veya şişmanların mullaka çizgileri uzun- luğuna konan elbiseler giyeceği mana - sına gelmez tabü. Düz kumaşlara ayni tesiri verecek ne kadar güzel süsler var- dır. Meselâ: Pliler, plikaşeler, nervürler... Siluetlerini uzatmak, inceltmek İstiyen« ler bunlardan muhtelif şekillerde istifade edebilirler. Hiç birinin moda olmadığı za- manlarda hiç olmazsa elbiselerinde uzun- luğuna doğru kuplar yaptırabilirler. Her halde kaçınılacak şey boyu göze şarpa - cak şekilde kesecek şeylerdir. Elbisenizi siluetinize uydurmakta bir şeye daha dikkat etmek lüzımdır. Prova gaima bir taraf üzerinde yapilır. Halbuki tek taraflı her şey gözü aldatır. Üstü - nüzde güzel durup durmıyacağında şüp- helendiğiniz her şeyi daima iki yanınıza da tatb-k edip bakmalısınız. Bu hususta terziniz de size yardımcı olacak vaziyette değilse pli, kup gibi şey- leri yapmadan önce dar bir kördelâ veya kalın bir yünle tecrübe ediniz. Kupun veya plinin yapılacağı yere bunlardan birini boylu boyuna iliştirip aynada ted. kik ediniz: Bakalım siluetinize istediğiniz tesiri veriyor mu? Bu, sizi çok defa elbi- seyi yaptırdıktan sonra duyduğunuz fay- dasız pişmanlıktan kurtarır. Fakat bu, kısa | gençleri tevkif edildiler Suçlular bu işi gazetelere yazılıp meşhur olmak emelile yaptıklarını söylüyorlar Andirya, Dimitri, Tanaş isminde Rum gencinin, Taksimde Seyid Muhtar caddesinde «Güzel Yaz» apartımanı sahi- bi, Saradis isminde bir zahire tüccarına mektub yazarak, 1300 lira istediklerini, vermediği takdirde büli ile efradınım tehlikede olduğunu bildirerek, tehdid et- tiklerini evvelce yazmıştık. Suçlular dün adliyeye sevkedilmişl, dir. Yapılan tahkikat neticesinde Sari- disin oğlu Dimitrinin, suçlulardan Andir- yyanın mekteb arkadaşı olduğu ve bu teh- did. mektubunun Andiryanın teşviki ile yazıldığı anlaşılmıştır. Her üçü de 16 1le 18 yaçı arasında bu- hman suçlular ifadelerinde hâdiseyi ik- rar etmişler ve şayanı dikkat sözler söy- lemişlerdir: — Bu mektubu Beyoğlunda, Hamalba- şında hazırladık. Akşam üstü içimizden Dimitri Saridisin apartımanı elvarına gi- derek, ev haikından birine mektubu ver- di. Mektubun başına bir de kroki resme- derek, Saridisin tayin ettiğimiz günde Likör fabrikası civarına gelip, parayı bi- ze teslim etmesini yazmıştık. Söylediğimiz gün yola çıktık, Pangal- tıya vardığımız zaman, içimize bir şübhe düştü. Geri döndük. Saridis vaziyeti po- İise bildirmiş, bizi yaâkaladılar. Bir kaba- hattır yaptık. Fakat, şimdi pişmanız. Bu işi okuduğumuz polis romanlarının, sey- rettiğimiz filmlerin tahtı tesirinde kala- rak hazırladık. Gazetelere geçmek, meş- hur olmak bevesine kapıldık. Müddeiumumilik bu — maceraperest gençleri, 7 'nci sorgu hâkimliğine, gön- dermiştir. Yapılan sorguları neticesinde suçluların tevkifine lüzum görülmüştür. Kapopino - Magallenas vapurları müsademesi davası Nâra burnundaki müsademeden doğan İtalyan bandıralı Kapopino ve İspanyol bandıralı Magallenas vapurları acentala- rı arasındaki davaya 2 nci ticaret mah- kemesinde dün de devam edilmiştir. Mukakeme oldukça hkararetli bir saf- haya varmış, iki vapur kaptanları ara- sında «men'i müsademe nizamnamesi» ü- zerinde bir münakaşa geçmiştir. İspanyol gemisinin kaptanı Yoje Ba- yene'nin vekili: — Biz iki düdük çaldık, buna göre İ- talyan vapurunun sağ tarafı bırakıp, 80- lumuza geçmesi icab ederdi, demiştir. Karşı taraf vekilleri, buna itirazla: — Nizamname mucibince sağ İstikame- & hı_nkmımılıııı icab ederdi, demişlerdir. Diğer taraftan batan gemide hamulesi yüklü bulunan bazı kimseler de mahke- meye müracaat etmişlerdir. Magallenas vapuru vekili mahkemede hamüle sahiblerinin sigorta şirketlerin- den paralarını almış o'malarına göre, da- vaya hakları olmadığını söylemiştir. Kapopino vekili işe, bu Vaziyetten he- nüz baberdar olmadığını bildirmiş, mu- hakeme bu nokta üzerinde tedkikat derası için, başka güne bırakılmıştır. Üsküdar cinayeti faili tevkif edildi, annesi serbest bırakıldı ÜUsküdarda Yenimahallede Pazarbaşı sokağında 106 numaralı evde Bğzı tıka- narak ve başından bıçaklanarak öldürü. len ihtiyar Onniğin katline aid hazırlık İki ahbab çavuşlar: üç| tahkikatı dün ikmal edilmiş ve katil İhe san sorgu hâkimliğine verilerek sorgusu yapılmıştır. İhsan sorgu sırasında annesi Behiye- nin duvar dibine sakladığı para ve mü- cevherlerinin Onnik tarafından alındığı: nı zannettiğini, bunları aramak için © girdiğini ve evden çıkâacağı sırada Önnike le karşılaşarak cinayeti işlediğini itiraf etmiş ve hâkim kararile tevkif olun« Müuştur. Nezaret altında bulundurulan — katilim arnnesi Behiye ile, çatal, kaşık, bıçak, büat- taniye ve reçelleri satın alan apartıman kapıcısı Ağop serbest bırakılmışlardır. İcra dairelerinde 8 gün muamele yapılmıyacak 938 yılının gelmesi hasebile, devir ya- pılacağından — kânunuevvelin 25 inci, 27 nci, 28 inci, 20 uncu ve 30 uncu per- şembe günlerile, 31 inel cuma günü öğ leden evvel ve kânunusan'nin 4 üncü ve 5 inci günleri İstanbul iera ve iflâs daire lerinde haczi ihtiyat! ve mevadı müsta cele gibi hususat müstesna olmak Üzere para alıp vermek te dahil diğer müracar atların kabul olunmıyacağı müddeljumu- milik tarafından bildirilmektedir. İki hırsız tevkif edildi Dün adliyede hırsızlık suçundan iki'sa» bıkalının muhakemeleri yapılmış, neti. cede her ikisi de mahküm edilmişlerdin Bunlardan biri, bir şey çalmıyacağına dair Ankara caddesinde yeminle yanına çırak girdiği kahveci Hasanın dükkânım da; Hüseyine ald boya sandığını çalan se> bıkalı Ahmeddir. Sultanahmed birinci sulh cezada 7 ay hapse mahküm edilmiğ tir. Diğeri Tahtakalede Mehmedin ardiye sinden bir teneke peynir çalan Mustafa: dır. Sultanahmed ikinci sulh cezada 4! aya mahküm edilmiştir. Suçlular, tevkifhaneye — gönderilmiş- lerdir. Beynelmilel tevhidi ceza kongresi Kahirede 12 kânunusanide toplanacak' olan «Beynelmilel ceza tevhidi» kongre« sinde memleketimizi hukukçularımızdan, Hukuk Fakültesi ordinaryüs profesörü 'Tahir ile İstanbul müddelumum! — mua- vinlerinden Sadri'nin temsil edeceklerini bildirmiştik. Prof. Tahir İle müddelumu- mi muavini Sadri ruzname üzerinde tedk kikata başlamışlardır. Ruzname şu noktaları ihtiva etmektes dir: 1 — Emniyeti sulistimal işlerinde tec< rimlerin tevhidi, 2 — Evrakı nakdiye ve banknotlar hariç olmak üzere, aksiyon ebliğasyon, çek, poliçe v.g, gibi kıymetli evrak sahtekârlığının tecrimi, 3 — Pa. saportlar üzerinde tabrifat, hüviyet hu- susunda yapılan sahte beyanlara dai£ tecrimlerin tevhidi. ; Kongreye iştirak ederek heyetimiz yâ kında hareket edecektir. Atatürkün kabartma resmi İstanbul gümrükleri muhafaza başmüs dürlüğü Atatürkün alçıdan, kabartma bir resmini ihtiva eden bir metre boyunda bir levha salın almıştır. Bu Jevha, muhae faza teşkilâtı deniz merkezi salonuna asi» Tacaktır. Elçabukluğu