30 Nisan 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

30 Nisan 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

BEE FEaL aa Zi Başıma gelenler : 5 SURAT ASACAĞIM Beni tanıyanlar tanırlar.. — Tanımıyanlar da, tanıyanlara so- rup öğrensinler! Demiyeyim de, kendi kendimi tanı- tayım.. Ben haddi zatında çok neş'eli bir &- damım. Bulunduğum yerde etrafım - dakilerini güldürecek, — neş'elendire - cek bir çok şeyler icad ederim. Eğer keyfim de yerinde ise, çenem — açılır. Ben söylerim, yanımdakiler kahkaha - dan bayılhrlar. Hattâ bazan daha ileri gider, tak - Ha yaparım, Karagöz — oynatırım, tek başıma kavuklu, pişekâr ve bütün or- ta oyununun şahsiyetleri olur, — hattâ çifte nârayı da çalar, bir orta — oyunu oynarım, Fakat bütün bunları hastaneye gir- diğim anın kimsenin hissetmemesi - ni istiyorum. Hastane kapısından içeri girerken suratımı asacağım ve oradan (yyan bir çıkıncaya kadar hep suratlı kalacağım. Bunun sebebini söyliyeyim.. Ben has - tanede de biraz açılır, doktorları, ope - ratörleri eğlendirirsem hakkımda ha - yırlı olmıyacağını düşündüm. Öyle ya, benden hoşlanabilirler ve tek kendile- rinden ayrılmıyayım diye hastaneden çıkacağım gün ikinci bir ameliyata lü- zum gösterirler. Bir yerimi daha ke - serler, bir müddet daha kalırım. İkinci kesik de iyi oldu mu, bir ü - çüncü, bir dördüncü kesik birbirini ta- kib eder, ve ben ömrüm oldukça has - taneden çıkamam. Hayır hayır, suratımı asacak ve hiç konuşmıyacağım. İsmet Hulüsi V— Bunları biliyor mu İdiniz? — | Dünyanın en uzun ve en kısa hoylu milletleri tagonyalılardır. Bu memleket halkının boy vasatisi — bir metre 78 santim- dir. İkincilik Afri- ka kabilelerinden Zululara aiddir ve sırasile kırmızı de- rililer ve Polinez- yalılar geliyor. Ancak bunlardan sonradır ki iri yarı- fıkta sıra İskoçyalara, İngilizlere, İsveç ve Norveçlilere gelmektedir. Bu millet- lerin boy vasatisi ise 1,70 metredir. Yer- yüzünün en ufak tefek insanları ise orta Afrikada yaşıyan bir kavimdir. Bu kavim cücedir. Boy vasatileri 1,50 metredir. * Dünyada en çok konuşulan dil Çincedir En ziyade müte- ammim olan dil çincedir ve takri- ben 400 — milyon halk tarafından ko nuşulduğuna hük- molunabilir. İkin- © gelen ingilizce- nin gene takriben 200 milyon insan tarafından konuşulduğu idata edilmektedir. Bundan senraki dere- eeler sırasile Türklere, Ruslara, Alman- lara, Fransızlara, İspanyollara, Japanla- ra, Portekizlere, İtalyanlara ve Bengali- lere alddir. Dünyanın en büyük şehri Romadır york, ne de Lon-' dradır. En büyük şehir — Romadır. Çünkü kapladığı saha 2058 kilometre murabbaklır. * Edisonun yarıda kalan mühim bir ihtirar Meşhur Ediso - nün Öömrü vefa et- seydi, kâğid kitab yerine nikel say - falı kitablar bas- mayı tahakkuk et- tirecekti. Ediso « nun kanaatine gö- ve nikel sayfalı kitabların beş santimetre murabbaş hacminde (40,000) sayfa ihliva edebilecek ve ancak 460 gram ağırlığında olacaktı. Fakat ömrü vefa et- mediğinden bu teşebbüs şimdilik bir ta- savvur halinde kalmıştır. * Eskiden yemek saatleri bugünkülerden farklıydı Bugünkü hayatımızda yemek zaman - larımız muayyendir. Evvelce de insanlar yemeklerini muayyen vakitlerde yerler- di. Fakat şimdiki saatlerde değil. Fakat buğünkü saatler iş ve mesai hayatının bir fcabı olarak bugün olduğu gibi sabitleş- mişlerdir. olanları Okuyucularıma Cevablarım... Samatyada Bay B. D. ye: — İki kadını ayni zamanda sev - diğini sananlardan bahsedildiğini a- ra sıra duyarım. Fakat bir kadının ayni zamanda iki erkeği — sevmekte olduğu iddiasını ilk defa sizden işi - tiyorum, Bir erkek para ihtiyacmı temin e- der. Öteki kalbini tatmin eder, klâ - sik bir usuldür. Tarihin her devrin- de görülür, işitilir, hikâyelerde din- lenir. Fakat bu takdirde de mesele- de «gönül» işi yoktur, hattâ — ikinci erkek hesabına bile. 4 Bana anlattığınız hikâye herhal- de bu cinsten olacak. Bir defa daha tedkik ediniz, diyeceğim. Fakat baş- kasına aid olan bu meselenin size do- kunan tazafı nedir, onu anlayama - dim, e Heybelide Bayan (K. S.) &: Verdiğiniz tafsilât beni ikna et meye kâfi gelmedi. — Anlamadıkları her meselenin altanda bir sır ara - yanlar eğer doğrudan doğruya bir a- lâkaları yoksa ya vakti boş, yahud çok mütecessis insanlardır. Ben genç ve zengin oldukları hal- de koca bir evin içinde yapayalmz oturan erkeklerin mutlaka gizli bir hayat yaşamakta olduklarına hük - medemem. Genç ve dinç göründük- leri halde vücud ve his itibarile öl - müş, hayatta iken mezara girmiş bit- kin erkeklerin mevcud oluşunu da kabul etmek lâzımdır. e Ankarada Bayan Şükriyeye: Kız kardeşinize doğru olduğunu sandığınız yolu göstermek vazifeniz- dir. Fakat onun hayatıma hâkim ol - mak hakkımız değildir. Söyleyiniz, delil gösteriniz, iddianızı isbat edi - niz, fakat karar vermek meselesini ona bırakınız TEYZE KADIN ” Yün işleme Her türlü mobilyeye mahküm Büyükada Panalya kilisesi papazı Kos- tantin annesi Kalyopiye her ay altı lira nafaka vermekte imiş. Papaz bu nafa - kayı vermemek İçin ne yapmak lâzım geldiği hakkında zihnini yorarken Kum- kapıda Kalyopi adında bir kadının ölü - münden istifadeye karar vermiş, bu ka- dının ölüm kâğıdını lcra datresine ibraz e- derek: — Annem öldü diye kendisini nafaka vermekten kurtarmıştır. Diğer taraftan Kalyopi her ay aldığı nafakayı gene almak üzere leraya mü - süstür Bu iş yastıklara, kanape kenarları. na, örtülere yapı- labilir. — İstenilen | 'Scsat ettiği zaman memurlar şaşırmış renkte yünün beş| “© ! ti katından düz| — Payan sen ölmüşsün, demişlerdir. bir çizgi uzatılır.| “Altmış yaşındaki Kalyopi hentiz öl - mediğini söyliyerek altı lirasının veril - mesi için her ne kadar ısrar etmişse de | bu şekilde Israrın bir fayda vermiyeceği- ni anlıyarak üçüncü hukuk mahkeme - sine mMüracaat etmiş: — Oğlum beni öldü diye inkâr ediyor, ben ölmedim, yaşıyorum, nafaka isterim.. diye dava açmıştır. Davasını takib etmek üzere adliyeye gidip gelmeğe başlıyan ihtiyar kadın bir gün gelini Enestiye icra dairesi önünde rastgelmiş ve oğlunun nafaka vermeme - sini ve kendisinin ölmüş gibi gösterilme- sinin sebebini gelininin yaptığını düşü - nerek ağzına geleni sarfetmeğe başlamış- tır. Kalyopinin gelini asliye ikinci cezaya müracaat ederek kaymvalidesi aleyhine bir hakaret davası açmıştır. Dün yapı - lan duruşma neticesinde ihtiyar kadının Enestiyi tahkir ettiği sabit olmuş ve üç gün hapse ve bir llra para cezasına mah- küm olmuştur. Otomobil tekerleği çalan bir hırsız mahküm oldu Orhaniye caddesinde bir otamobilin tekerleklerini çalarak satan şoför Mus - tafanın duruşması dün Sultanahmed sulh ceza mahkemesinde yapılmıştır. Şaför Mustafanın tekerlek lâstiklerini Ve demir aksamını ayrı ayrı Mişon, Ko- ço, Simento adındaki Üç arkadaşa sattığı Babit olmuştur. Mustafa hırsızlıktan üç Ay, diğerleri hırsızlık malı satın âlmaktan beşer gün hapis cezasına mahküm olmuş- lardır. Mahkemeye düşen bir kardeş kavgası Şehremininde oturan Rasim ve Sıtkı adında iki kardeş bir gün yemek esna - sında münakaşaya tutuşmuşlar ve bilâ- hare de kavgaya başlamışlardır. Kardeşinin söylediği ağır sözlere ta - hammül edemiyen Rasim sofrada bulu - nan ekmek bıçağını alarak kardeşinin üs- tüne saldırmış ve yaralamıştır. Dün ya- pılan duruşmada Rasim: «— Kardeşim bana tahammül edilmez sözler söylemeğe başladı, dayanamadım, kalkıp terbiyesini vermek istedim. O sı - rada ekmek bıçağı elimde imiş. O da be- nim üzerine hücum edince bıçak saplan- dı. Yoksa ben kardeşime bıçak çekme - dim, demiştir. Duruşma dayıları Ahme - din şahid sıfatile çağırılması için başka bir güne bırakılmıştır. Fatih belediye doktoru aleyhine hir dava açıldı Bir müddet evvel Edirnekapıda bahçı- Üstü muntazam fasılalarla, koton ile boğulur. Çizgiler küçük dört k teşkil edecek şekilde birbirlerine mi ve amud olarak uzatılırlar. Resmi yerler için kahverengi — vesair koyu renklerden, yatak, misafir Weya yemek odaları için pembe, krem, mavi... ve sevilen herhangi iç açıcı bir renkten yapılmalıdır. Kısa ceket, uzun ceket, bol spor manto Solda: Gençlere çok yaraşan kıvrak ve şık bir tayyör. Omuzundan ve kol önün- den inen iki kup eteğine yakın yerde ceb şeklini alıyor. Arkasında roba gibi başla- Yıp, eteğe inen iki dikişi var. Orta boy- Tulara 1,30 eninde yünlüden 240 metre kâfidir. Etek yanlardan dikişlidir. Ortada: Bu beli sıkı, üzun ceketin ön dikişleri, eteğin dikişlerile ayni hizada- dır. Arkası da iki dikişlidir. Gençlere ol- duğu kadar pek genç olmıyanlara da va- raşan ağır başlı bir elbisedir. Yalnız kısa boylular kısa mantolar: bu türlü uzun teketlere tercih etmelidirler. Manto, bo- yu daha uzun gösterir. Sağda — İri cebli, eşarp yakalı — bol trukar manto. Eteği tamamile düz ve çok dardır. Ayrı ayrı renklerd2 olduğu gibi düz renkten de yapılabilir. Şişmanlar için ikinci türlüsü daha iyidir. Bilhassa koyu renkten yapılırsa zayıf ve uzun gös- terir, 1,40 enindeki yünlüden etek için| van Hasanın bahçesine on yaşlarında |gaadete aki 8 numaralı evde bir yangın 0,90, manto için 1,40 Iâzımdır. Bir Papazın karısı kaynanasını ettirdi çıvanın attığı kazma ile çocuk başındâfi yaralanmıştı. Aradan yirmi dört saat geçince de ço“ cuk ölmüş; Corrahpaşa hastanesi ve morgf raporları çocuğun tatanos hastalığındali öldüğünü tesbit etmişlerdir. Bu vaziyet üzerine çocuğun ebeveyni birinci asliye ceza mahkemesine müra * caat ederek -Fatih belediye doktoru a * Jeyhine dava açmışlardır. Davanın sebe* bi zabıta tarafından belediye tababetind yollanan çocuğun yarasının ehemmiyetsit olduğu hakkında rapor verilmiş olma * sıdır. Ve davacılar doktorun —ihmalkâte liğının çocuklarmın ölümüne biyet verdiğini iddia etmektedirler. Mahkemt bu vaziyet karşısmda tatanos aşısı ğ pılmak icab edip etmiyeceğinin adi babetinden sorulmasına karar vermiş duruşmayı başka bir güne birakmıştır. Dolandırıçı Cemil Maksud mahküm oldu Kaş (Hususi) — Dolandırıcı Cemiil Malit sud, muhtelif suçlardan ve emniyet! umuü* miye nezazeti altından ftrar eylemekter dü” layı Kaş malhkemesince 6 ay hapse ve bir © kadar da emniyeti umumiye nezareti aiti bulundurulmağa mahküm edilmiştir. Poliste : Bir amele elektrik cereyatfına kapılarak öldü Kartalda çimento fabrikasında çalışan #” mele Refahiyeli 27 yaşında Hasan oğlu HAj” dar elektrik eeroyanına kapılarak bir 8) Kömür haline gelmiştir. Vak'a mahalline Bİ” den Kartal sulh hâkimi, hükümet tabibi ** Jandarma kumandanı hâdise etrafında talif kikat yapmışlar ve hâdisenin bir kaza e8i olduğunu tesbit etmişlerdir. Küçükpazarda bir tecavüz Evvelki gün Küçükpazarda Gazeteci 10 * kağında garib bir hâdise olmuştur. Vak'a Sf dur: ğ Bu sokakta oturan Süleyman oğin İnsali | akşam işinden gelerek yatağına yatmış, dö” te geç vakit sokak kapısı çalınmağa başla * Kkim olduğuntğ ta kapıyı açf? t dam — görel ne İstedikler'n Tuşlur. Fakat ziyaretel * lerden bir tanesi İhsanın sözünü tamamlâf masşına meydan vermeden üzerine hücum miş, İhsan onunla boğuşurken diğeri Kat * miştir. Bir müddet sonra İhsanla boğuşmakta ©* dan hırsız da kaçmıştır. İhsanın istimdadi Üf zerine yetişen bekçiler ve polisin tahkikal | neticesinde mütearrızların sabıkalı — hırsik * | lardan Kâmil ve arkadaşı Arab Mustafa duğu tesbit edilmiştir. Dün akşam yakalâ * nan suçlular suçlarını İnkâr etmektedirlei Galata rıhtımında bir cesed bulund Dün Tophane rihtimi civarında denilii | bir cesed görülerek sahile çıkarılmıştır. Ct” sedin sırtında mavi bir fantlâ, bacağında #” | yak pantalon, ayaklarında da çizme val 25 yaşlarında olduğu tahmin edilmek! Üzerinde hüviyetini Isbata medar olacak bir şey bulunmiyan cesedin bundan 25 .i'ıl' evvel Galata rıbtımından kazaen denite (* #âp boğulan ve cesedi de bulunamıyan KIf şehirih Kötüoda köyünden 25 yaşında çobfir Hact oğlu Aliye ald olduğu kuvretle tahımli edilmektedir. Tahkikata devam olunmakti” dır. Bir kadın mangala düşerek yıll'h. Şişlide Söğüdlü aralık sokağında 24 ı::f marada oturan 41 yaşımda Hatice mâ! başında oturmaktayken birdenbire tenalık gelerek ateşin üzerine düşmüş, ve kolları yanmıştır. Yaralı Şişli Çocuk D tanesinde tedavi altına alınmıştır. ”V Bir yangın başlangıcı Üsküdar Tunusbağında — Mükerrem KU . oe