9 Mayıs 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

9 Mayıs 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Beşiktaş Beşiktaş muhacimleri ,, Havanın güzel oluşu beş binden fâz- © İütbol meraklısını dün Taksim stad- toplamıştı. Herkes Güneş - Be Mtaş maçının neticesini merakla bek- yordu. Oyuna 16,54 de başlandı. İlk u Beşiktaş yaptı, kesildi. Güneş . Melih Rebiiye pas verdi. O da MÜ çekti. Top sağ köşeyi yalayorak a- Bia gitti. Oyun seri ve güzel başlamıştı. Be - İktaş daha hâkim görünüyor. 3 ihci dakia. Güneş hücumda. 'Top Kiyazide, şüt ve avut, Bir akın daha, Müradi şüt çekti. Mehmed Ali yakala- Oyun duruldu. Şimdi Güneş daha im oynuyor. 21 inci dakikada Salâhaddin topu Miyaziye geçirdi. O da durmadan bir çekti. Mehmed Ali yakaladı. Beşiktaş hücumda, korner.. el Hakkı kafa ile çıktı. Avut., 27 in- » İlkikada Beşiktaş bir gol tehlikesi Katçı, 32 inci dakika.. Faruk Cihada geri Verdi. Fakat korner oldu. Fuad çek Netice yok.. 34 üncü dakikada Meh- Mağ Alinin fevkalâde şansı bir gole ni oldu. Rebiiden aldığı bir pası Me- Şok sıkı bir şüte çevirdi. Top Meh- ai Alinin omuzuna çarptı. Kale ka - : Körner., netice yok. kı * üncü dakika. Rebiinin yerden 2 mefis bir şütünü Mehmed Ali gü - bir plonjonla kurtardı. Top kuca - yerde yatan kaleciye Melih koş- Bir tekme vurdu ve hemen kaçma- başladı. Bu vaziyet karşısında Hak- Melihin üzerine hücum citi. Fakat vize koşmakta devam etti, Dört da- kadar oyun durdu. Gelen vE; h >; zoyun tekrar başladığında. Melihi 4çık yerinde görüyoruz. İkinci devreye Beşiktaş daha canlı MAL una mrukabâ Güneşliler sert Tayorlar. Hakki merkez musvin, muavin, Osman da merkez ıyorlar. Güneşle berabere kaldı Galatasaray'la Altılar muhteliti arasındaki maç da Galatasarayın 2 - 1 mağlübiyetile neticelendi Güneş kalesinde Güneş müdafaası bocalıyor. 9 uncu dakikada Hayati yüzde yüz bir gol fırsatı kaçırdı. Beşiktaş ağır ba- sıyor. Akınlar taç, endbol, favuller ve kornerlerle kesiliyor. 15 ine dakika. Fuad ka- leye güzel bir şandel gönder - di. Cihad yakaladı. Hemen arkasından bir Güneş hücumu.. Muradın şütünü yakalamakla Mehmed Ali ilk defa to- pa dokundu. Oyun Güneş sahasında ge çiyor. 17 inci dakika. Rebii topu (sürdü. Niyazi önü boş olduğu halde yakaladı. Şüt Avut.. 20 inci dakikada Beşiktaş aleyhine çizgi üstünden bir frikik verildi. Salâ- haddin çekti. Mehmed Ali bloke etli. 30 uncu dakikada Mehmed Alinin ge- ne çok nefis bir kurtarışımı görüyo - ruz. Beşiktaş Güneşe nazaran çok hâ- kim.. fakat mühacimler bir şey yapa - mıyorlar, 34 üncü dakika.. Muzafferin şütünü Cihad ancak kornere atabildi. (Fuad çok güzel çekti. Güneş kalesi birbir ar- kasına tehlikeler geçirdi. Cihad plon - jonla topu yakaladı, Vaziyet (öylece kurtuldu. Beşiktaş Güneşin yarı sahasına bi- rikti, Fakat bir türlü gol olmuyor. Ça- lışıyorlar. Uğraşıyorlar. o Netice yok. Ve oyun da sıfır sıfıra berabere bitti, Beşiktaş: Mehmed Ali - Nuri, Fa - ruk - Rifat, Osman, Feyzi - Hayati, Muzaffer, Nazım, Hakkı, Fuad. Güneş: Cihad - Faruk, İbrahim - Yu suf, Rıza, Ömer - Salâhaddin, Niyazi, Melih, Murad, Rebii, Hakem - Adnan Akın (İstanbulspor) Altılar muhteliti; 2 - Galatasaray: 1 Taksimde birinci maçı Galatasaray ile Altılar muhteliti oynadı. Oyuna Ga latasaray başladı. 13 üncü (dakikada iş (Devami 11 inci sayfada) Galatasaray - Altılar muhreli tinden heyecanlı bir safha SON POSTA Tekirdağlı Hüseyin | Kırkpınar güreşlerinde | birinci oldu Edirne 8 (Hususi surette gönderdi- #imiz arkadaşımızdan telefonla) — Kırkpınar yağlı güreşleri bugün on bi- ne varan muazzam bir kalabalık huzu- runda yapıldı. Havanın güzel oluşu ve yurdun her tarafından gelen yüze ya - kın ünlü pehlivanın güreşmesi, müsâ- bakalar etrafında büyük bir alâkanın uyanmasına sebeb olmuştu. Sırf bu güreşleri seyretmek için İs- tanbuldan, Bursadan (o ve yurdun bir çok yerlerinden sayısız adam gelmiş ve Edirne otellerinde tek boş yatak kal - mamıştı. Bu yüzden bir çok kimise ge- ceyi hususi evlerde ve otomobillerde, otobüslerde geçirmek mecburiyetinde kalmıştır. Yapılan heyecanlı güreşlerden #on- ra şu neticeler alındı; Destede: Henüz 17 yaşında Kırklarelinden Mehmed birinci. Ortada: Uzunköprülü Mehmed bi - rinci, Kırklarelili Yakup ikinci, Büyük ortada; Hayati birinci, Tekir- dağlı Yusuf Süleyman ikinci, Başaltıda: Hayati birinci. Baş pehlivanlık Oo müsabakalarında olan i Tekirdağlı Hüseyin Türkiye yağlı ve serbest güreş birincisi Tekirdağlı Hüseyin Arifi o pes ettirdi. / Molla Mehmed Ahmedi yendi. Edirneli | Mustafa iki saat süren bir (o güreşden İsanra İbrahimle berabere kaldi. Neticede Tekirdağlı Hüseyin birin - ci ve Molla Mehmed ikinci oldular, Ayrıca yapılan serbest güreş mü - sabakalarında, Haldun - Hüseyin kar- şılaşmasında Hüseyin galib geldi. Di - narlı İsmaille Hüseyin arasındaki mü - sabaka da Dinarlı İsmailin galebesile neticelendi. Güreşlerin nihayetinde Halk par - tisi adına Şevket bir nutuk söyliyerek güreşin Türk ırkına mahsus bir spor olduğunu, Büyük Şef Atatürk'ün, gü - Teşe karşı yakın bir alâka duydukları- | ni tebarüz ettirdi. Ve Dahiliye Vekili! Şükrü Kayanın pehlivanlara selâm ve muhabbetlerini tebliğ ettikten sonra birinci ve ikinellere parti namına he - diye edilen altın saatleri takdı. Bu esnada her taraftan: — Yaşasın Atatürk! sesleri yükseli - yordu. Selim Tevfik ere sarasesasasana İstanbul eskrim birincilikleri İstanbul eskrim birincilikleri dün Beyoğlu Halkevi salonunda yapılmış - tır. Dünkü müsabakalar epe idi. Sa -| londa tam 14 kişi vardı. Biri ajan ye - disi seyirci, beşi müsabık ve ayni za - manda hakemdi. Aydın Sermede, İlhan Esada, Ali Ay dına, Sermed Esada, İlhan Aliye, Ay - dın Esada, Sermed İlhana, Ali Esada,| İlhan Aydına, Sermed Aliye galib gel mişlerdir. Aldıkları puvanlara göre İstanbul epe birincisi han, ikincisi Sermed, (- çüncüleri Ali ile Aydın müşterek ola » rak, beşinci Esad'dır, Kolejde yapılan atletizm bayramı çok güzel oldu Günün en iyi derecesi yüksek atlamada üç atletin 1,80 i aşabilmeleridir Dünkü Roşulardan biri neticelenirken İstanbul atletizm bayramının finalleri büyük bir kalabalık önünde yapıldı. An- kara, İzmit etletlerinin de iştirek ettiği bu müsabakalarda çok güzel dereceler el- de dilmiştir. Bilhassa yüksek atlamada her üç atletin 1.80 i geçmeleri mükem- meldir. Neticeler şunlardır: 100 metre — Birinci İrfan 11 6/10, ikin- ci Leyvan, üçüncü Nazmi. 200 metre — Birinci İrfan 23 1/10, ikin- ci Baloğlu, üçüncü Mehmed. 400 metre — Birinci Cemal 53 2/10, #- kinci Galib, üçüncü Zare. 800 metre — Birinci Galib (Ankara) 23, 6/10, ikinci Galib (İzmit), üçüncü Be- sim. 1500 metre — Birinci Receb 4.19 2/10, ikinci Manya, üçüncü İbrahim, 1500 metre yürüyüş — Birinci İzak 7.47 3/10, ikinci Lorandev. 3000 metre — Birinci Artin 9.22, ikinci Mustafa (Ankara), üçüncü Hüseyin, 110 metre manialı — Birinci Faik (As- kara) 16 2/10, ikinci Vasfi, üçüncü Yavru. Gülle — Birinci Ateş 13.74, ikinci Vey- si, üçüncü Sokrat, Disk — Birinci Veysi 4131, ikinei Yu- suf, üçüncü Herzencioğlu. Cirid — Birinci Necdet 49.41, ikinci Şe- rif, üçüncü Aziz. Yüksek atlama — Birinci Pulat 1.85, ikinci Süreyya 1.80, üçüncü Jerfi 1.80. Uzun atlama — Birinci Nevzad 631, i- kinci Semih Lütfü, üçüncü Şahab. Üç adım atlama — Birinci Süreyya 13.81, ikinci Pulat, üçüncü Halid. Sırıkla yüksek atlama — Birinci Hay- dar 3.20, İkinci Muhittin, üçüncü Münir, Yukarda bir takım dereceler verdik. Şimdi de onların üzerinde durâlım. Ko- şularm bu kadar iyi vakitlerle ölçülmüş olması doğrusu şayanı hayrettir. Kolej pisti muhakkak ki İstanbulun en berhad sahasıdır. Öyle olduğu halde İrfanın 200 de 23 1/10 yapması mevsim başı için iyi- dir. Gene eski atlet Cemalin tekrar piste dönerek dört yüzü 53 2/10 da koşması da ilerisi için ümid vericidir. Üç binde Hü- seyin bu sefer Artin ve Mustafa tarafın- dan geçildi. Bu da gösteriyor ki muka- vemet koşucuları dalma çekişmektedir- ler. Yüz on manlalıda Faik'in 16 2/10 luk derecesi de iyidir, Şübhesiz bu daha da düşecektir. En mükemmel derecelerden biri de güllenin 13.74 metreye kadar sa- vurulmasıdır. Ateş İbrahim tekrar saha- ya geldi Hem de böyle iyi bir derece Yüksek atlamada ise günün en mükem- mel derecesi elde edilmiştir. Pulat 1.85 i ve genç Süreyya da 180 i geçmiştir. Bu atlet henüz pek gençtir. Bir iki seneye kadar muhakkak Balkanların en kuv- vetli yüksek ve Üç adımcısı olacaktır. Ayni atlet üç adımı 13.81 ie almıştır. Ve rökordmen Pulatı geçmiştir. Gene Ankaralı Jerfi de 1.80 ile yüksek atlamada üçüncü oldu. m Ee Wi — Yüksek atlama müsabakasından bir intiba Velhaml bütün bu dereceler, mevsim başı için çok ümid verici ve güzeldir, C.R. Şahingiray Alsancak Ankarada galib geldi Ankara, 8 (Telefonla) — Alsancak ta- kımı ikinci karşılaşmasını Harbiye İd- manyurdu ile yaptı. 2-1 galib geldi. Oyu- na İzmirliler başladılar. İzmirlilerin akis nıni durduran Harbiyeliler mukabil akıs na geçtilerse de kale önlerindeki acelele- ri yakaladıkları fırsatı kaçırmalarına se beb oldu. Yeniden akma geçen İzmirliler Harbiye kalesini zorlamağa başladılar, En nihayet yakaladıkları fırsatı iyi kul- Isnan Alsancaklılar sağ açıkları Basrı va- sıtasile ilk gollerini yaptılar Bu golün hızile bir kat daha açılan İzmirliler Har- biye kalesini çember içine aldılar. Fakat Harbiye müdafaası Alsancak akıncılarına fırsat vermiyordu. 19 un- cu dakikada Alsancağın merkez mua « vini sakatlanarak oyunu terketti. Bun dan sonra Harbiyeliler hücuma geç « ler, devre sonuna kadarüs- tünlüklerini devam (ettirdiler. Devre 1 - 0 Alsancak lehine bitti. İkinci dev- reye başlandığı zaman sıkı hücumlara geçerek beraberliği temine uğraştılar, Fakat bir netice alamıyorlar, Akınlar karşılıklı devam ediyor. Bir akında İzmir aleyhine olan bir korner- den istifade eden Harbiyeliler sol açık» ları Şerif vasıtasile beraberlik golünü attılar, Maç Harbiyenin lehinde devam edi- yor. Alsancağın sıkışık bir anında geri- den bir pas alafi İlyas Harbiye müda- filerinin kalelerini boş bırakmaların « dan istifade ederek takımının ikinci ve galibiyet golünü attı ve oyun Alsunca- ğin 2 - 1 galibiyetile bitti,