10 Mayıs 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

10 Mayıs 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

ii dn şefliği ihdas ediliyor Belediye Hazirandan son mevcud otobüslerin de ra 4) otobüs getirtecek, idaresini deruhde ederek imtiyazını kullanmıya başlıyacak Şehir içinde otobüs seferleri etmek üzere belediye rel Meclisinden beş yüz bin | Taz müsaadesi almış olduğundan işlet- ie etrafında azırlıklara başlanmış- tır. Bazı firmalar şimdiden belediyeye müracast edip otobüs satmak istedik - Jerini bildirmişlerdir. Hazirandan iti - baren otomobil, otobüs vesairenin gi ihdas in şehir içinde işlete- ıpada mevcud hat- minden olacaktır. Karoserleri Avrupadan takılmış ge- , lecek, içlerinde kalorifer tesisatı bulu- nacaktır. Şimdilik 40 otobüs işletilme- si mevzuubahs ise de 1938 yılı sonuna flu © kadar bu mikdarın yüzü geçeceği ve böylece belediyenin şehir içinde bir çok hatlarda otobüs çalıştırmağa mu - 'vaffak olacağı muhakkaktır. Belediy Şehir işleri: Şehrin tenviri işi Şenlik günlerinde şehirde tenvi - Tat yapılması için belediye büdcesine yüz bin liralık tahsisat konmuştur. E- lekirik şirketi hükümete geçtikten son Ta elektrik ücretleri mühim mikdardâ 'ucuzlayacağından İstanbulu (geceleri daha çok aydınlatmak mümkün olacak- tır. Şimdilik tenvirat işleri eskisi gibi olacaktır. Surların yıkılacak yerleri Bizans surlarının harab ve yıkılmış kısımları ortadan kaldırılacağından be- lediye, Şehircilik mütehassısı Prust'ün 'mesâisine yardımcı olmak için Müzeler © umum müdürlüğünden bu hususta ma- © Tümat istemiştir. Müzeler idaresi sur - Yarın yıkılabilecek taraflarını tesbit e - .decek ve raporunu belediyeye yolliya- taktır, © OHayreddin iskelesi meydanı Şehir plânına göre Beşiktaşdaki Hay- © reddin iskelesinin bulunduğu yerde ge- © Miş bir meydan vücude getirilecek Belediye fen hey'eti meydanın proje - sini hazırlamıştır. Projeye göre mey - — dan iki yüz bin lira harcanmak sureti- le açılabilmektedir. Bu para temin edil- © diği takdirde meydanın açılmasına ge- © ecek yıl başlanacaktır. pr Çırağan sarayı © . Maarif Vekâleti Çırağan sarayinın tamir edilip edilmiyeceğini belediye ve müzeler umum müdürlüğünden. sor - muştu. Müzeler umum Müdürlüğü Çı- « Tağanın tamiri için neler yapılmak lâ- © Ozım geleceğini Maarif Vekâletine bil - dirmiştir. İstanbul belediyesi fen hey - © Seti ise Çırağanın tamir (o edilmiyeceği “Yolunda cevab vermiştir. Rontgen filmleri için iyi bir şart konuldu Hükümet, uzun müddet beklemiş ve| © bozulmuş olan rontgen filmlerinin satıl. “masına mâni olmak ve hastaların müşkül vaziyette kalmamalarmı temin etmek ü- zere bir temmuz tarihinden itibaren id- © hal edilecek filmlerin hangi tarihe kadar! * istimal edilebileceğinin ambalajlara işa-| Tetinin usul ittihaz edilmesine karar ver- © miştir. Keyfiyet dün Gümrük ve Sağlık 'Bakanlıklarından alâkadarlara bildiril- miştir. Nizip gümrüğü lâğvedildi Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti Gazi- © enteb gümrük müdürlüğüne bağlı bulu- nan Nizip idaresinin bu aydan itibaron kaldırılmasına karar vermiş ve keyfiyeti alâkadarlara bildirmiştir. nin otobüsleri her hatta dağıtılacaktır. yar kendi otobüslerinin cak, 2 idaresini büsler, ot teşkil edi de bulunacaktır. İmkân bul nuna kadar tekmil ha in otobüsleri dok . Taksimden Yenimahalleye giden 0- erin b an bayırından geç - an bay: sinde eceğinden bu takdirde Büvükdere - Taksim yo 25 dakikaya inmiş Şehir içinde çalışan otwbüsler şel varoşlarında çalıştırılan ootobüslerdi daha mazbuttur. Bundan sonra bu ay- rılığa meydan verilmiyecektir, I Deniz işleri: Suvak vapuru getirildi Akay işletme idaresi tarafından Ada İseferlerine tahsis edilmek üzere İzmir- den istenilen körfez vapurlarından Su- vak vapuru dün limanımıza gelmiştir. 12 mil sür'atinde güzel bir vapur olan Su- vak yakında Akay yaz tarifesinin tatbi- kile beraber Ada seferlerine Obaşlıya- caktır, Vapur dumanını dağıtacak bir cihaz getirildi Şirketihayriye tarafından bir müddet evvel Almanyaya ısmarlanan vapurlar- daki dumanı dağıtma cihazı şehrimize ge-| tirilmiştir. Bu cihaz yakında şirketin 68 numaralı vapuruna konularak tecrübe yapılacaktır. Bu tecrübeler müsbet neti- ce verdiği takdirde şirketin diğer vapur- larile Akay vapurları için bu cihazdan mühim mikdarda sipariş edilecektir. Mudanya yaz tarifesi Denizyolları işletmesi tarafından ha- zırlanan Mudanya hattı yaz târifesi 23 mayıstan itibaren tatbik edilmeğe başla-! nacaktır. Bu tarifenin müddeti $1 ağus-| , | tosa kadardır. Ki Kültür işleri: Orta mekteb muallimliği imtihanı Orta mekleblerde muallim ihtiyacı gittikçe artmaktadır. Maarif Vekâleti orla mekteb müallimliği için haziran - da bir müsabaka açacaktır. Müsabaka- da hangi mevzulardan sual . sorulacağı Maarif Müdürlüklerine gönderilmiştir. Gazi köprüsünün montajı başladı Gazi köprüsünün dokuz dubası su- ya indirilmiş ve bunlardan o yedisinin üzerine köprü kurma ameliyesi basla- muştir. Karada on bir dubanın monta - (ji yapılmaktadır. Köprü yirmi altı du- İba üzerine kurulacaktır. Dubalar kâ - milen getirilmiştir. İki yedek duba da bilâhare Almanyadan getirilecektir. Asfalt yollar için tedkikat Belediye, asfalt yolların süpürülme ve temizlenme şekilleri etrafında Av - rupanın bazı memleketlerinden broşür ler getirtmiştir. Bu broşürlerde gö len bir tip otobüs sokağı süpürmekte ve hem sokağı sulamaktadır. Broşürler tedkik edilecek, muvafık (o bulunursa bu şekilde kamyonlar getirilecekti. Yeni Hal yapılıyor Meyva hali yanına yapılacak olan iyeni sebze halinin temelleri atılmıştır. 70.000 liraya çıkacak olân yeni hal do- kuz ayda bitirilecek ve gelecek o sene sebze mevsimine yetiştirilecektir. Bu halin idaresi ve teşkilâtı da tamamen meyva baline bağlı olacaktır. tekmil | Istanbul kanalizasyonu için 100 milyon lira harcanacak Kanalizasyon şirketinin Kasımpaşa- daki boru fabrikası mevcud mukavele ahkâmı mucibince belediyeye geçmiş | bulunmaktadır. Bundan sonra kanali- zasyon tesisatını bizzat belediye yapa- cağından boru fabrikasını da belediye işletecektir. Boru fabrikasının işletil - mesi için bu seneki büdceye on beş bin iralık tahsisat konmuştur. Bu seneki büdceye (Kanalizasyon inşaatı için tahsisat konmamış oldu - dan kanalizasyon şirketinin yaptır» makla olduğu Kasımpaşa ve Cihangir- i tesisat tamam olduktan sonra 1938 yapılmıyacaktır, Bu derenin temizlen - köy semtinin kana- atı gelecek (yıla İstanbul cihetinin Halire bakan sir- İtina, Eyübden Sarayburnuna kadar ©- lan mesafe dahilinde kanalizasyon ya- mıştır. Yeni inşaat bu cihetin Mar- maraya bakan sırtında, Beyoğlunun mü bim bir kısmında ve Kadiköy, Üsküdar ve diğer semtlerde olacaktır. Bunun sine nakdi yardımda buluna » ndan kanalizasyon inşaat bu pa - ralarla tamamlanacaktır. | Sirkeci meydanının alacağı şekil Sirkeci meydanı açılı İleab eden Ankara caddesinin alt tara - fındaki Emirler camiinin istimlâki için Jevkafla dokuzuncu işletme idaresi ara - sında tam bir anlaşmıya varilmıştır. Ca- miin arsasına 26,000, camie de 10,000 lira kıymet takdir edilmiştir. Henüz meydana âid olarak hazırlanan İplân gelmemiş olmakla beraber, anlaşıl- dığına göre, şimdi yataklı vagonlara aid olan bira ile yazlık gâzinonun yeri, ileri- de 30 metre açılacak olan yola kadar park haline getirilecek, ortasında bir havuz bulunacak, buraya ya yer altında, yahud. da üzerinde modern bir umumi helâ ya - pilacaktır. Şimdiki Ankara birahanesile gar binası arasındaki istasyona aid bahçe olduğu gibi muhafaza, biraz da tevsi edilecektir. Şimdi yalnız eczane kalân ve eskiden İ polis kamiserliği ile askeri yollama me- murluğunu da ihtiva eden paviyon yi - kıldıktan sonra garın çıkış yeri olacak olan cepheye bir parmaklık kı şimdi dar olan çıkış kapısı genişletilecek, ayrıca da bir kapı daha açılacak, bu su- retle de daha kolay çıkış temin edilecek- tir, Buradan çıkılacak meydanın ortasına bir Atatürk heykeli veya bir âbide ko - nacağı ve bunun kenarına çiçekler diki - . İlerek etrafında otomobiller için dairevi bir yol bırakılacağı anlaşılmaktadır. Bu takdirde, trenden inen yolcular, gardan, doğruca bu meydana çıkacaklardır. Yeni Ankara birahanesi sahibinin yap- tığı tesisata mukabil tazminat talebi yü- zünden idare ile aralarında çıkan dava dokuzuncu işletme idaresi lehine netice- lenmiş, birahane sahibi tarafından tem - yiz edilmiştir. TAKViM Resmi sese 1933 SALI » Rebiülevel ie rken yikılması(” Dünkü prova 19 Mayıs jimnastik şenlikleri için dün bir prova yapılmıştır. İstanbul ve Beyoğlu semtindeki talebeler Taksim stadında, Kadıköy, Üsküdar ve havali- si orta mekteb ve lise talebeleri ise Fe- nerbahçe stadında muallimlerinin ne »| Abidelerin tamirine bu yıl da devam edilecek İstanbulda bu yıl da âbidelerimizin ta- mir ve tezyinine devam edilecektir. E - minönlü meydan: açıldıktan sonra tama- men bedii haşmeti ile meydana çıkacak olan Yenicam; Süleymaniye, Sultan- ahmed gibi büyük camilerimizle tamir - lerine lüzum görülen diğer cami ve ta- rihi kıymeti haiz eserlerin asıllarına uy- gun olarak tamirleri hazırlanan program dahilinde yapılacaktır. Evkafa aid arazide bulunmaları iti- barile evkaf idaresinde kalan Taşdelen ve D li sularından şehrin sıhbi surette istifadesi için yapılan hazırlıklar önü - müzdeki yaz mevsiminde ikmal edile - cektir. Almanyadan getirilen makineler- le bu sular fenni surette doldurulup kap- süllenecek ve kurşunlarıp piyasaya çi karılacaktır. Bu suretle hem hslk bileli sular iç- mekten kurtulmuş olecek ve hem de bu memba sularının safiyetinden bir şey kaybetmemeleri temin edilmiş olacaktir. AŞOT MODAT JÜBİLESİ 4 Mayısda tehir edilen (jübile 11 Mayıs Çarşamba akşamı saat 2i de Fransız tiyat- rosunda verilecektir. ERTUĞRUL SADİ TEK Bu gece Tekirdağ Halk Jimnastik şenliklerinin provaları yapıldı lardan bir intıba -3 zareti altında provalarını o yapmı şlarp e) veİşenlik gününde alacakları yerleri öğ * “ renmişlerdir. Bu sene jimnastik şenliklerinin hef gi senekinden daha munlazam olmasına © çalışıl tadır. TAGORE BAHÇIVAN Çeviren: İBRAHİM HOYİ Şarkın en kudretli şairi Hindi Ra- bindranath Tagore'ün en güzel aşk şiirlerini toplıyan bu şaheserin türk“ cesi yakında çıkıyor Şehzadebaşı «FERAH, Sinemada Bugün matinelerden itibaren dünyarıd en heyecanlı Iki büyük filmi ve bir ko- medisi; 1 — Doktor Şandu - 8. O. $. - İmünü (Bella Luguşi) büyük heyecan ve deh filmi, 2 — İstiklâl Fedaileri, filmi). 3 — Keyifli rüya, (Büyük komedi). (Büyük bari HALK OPERETİ Bu akşam: Pangaltı Kurtuluş Sinemasında Çarşamba akşam: Beşiktaş Sund Park Perşembe :; Bakırköy Miltiyedi sinemalarında sinemasında Büyük Rus aktörü Görülmeğe seza GİŞE SAATLERİ den 12 ye kadar » 1340 » 1580 >» , 2 ©: e A0» 6 ) KİRALIK KASA DAİRELERİ SAATLERİ: ) ) ) Saat 9 ) Baat 9 «dani? ye kadar BOM VE İŞ , » 12302 » YENİCAMİ ŞUBESİ: GİŞE SAATLERİ 9 dan 1530 a kadar 9 » 10» » Kizlik KASA DAİRELERİ SAATLERİ; 2mm amma Saat 9 dan!17 ye kadar a » 2a >» > ) ) ) ) Yarın akşam Ss U M E R sinemasında iNKiJiNOFF GRİFFİTH JONES ve ADRİENN RENN ile beraber çevirdiği ŞANGHAY ESRARI Büyük ve kuvvetli aşk ve macera filminde görünecektir. büyük bir film. İLÂN OSMANLI BANKASINDAN : Osmanlı Bankasının Galata idarel merkeziyesile Yenicami ve Beyoğlu şubeleri gi$€” Jeti ve kiralık kasa daireleri 16 Mayıs 1998 Pazartesi gününden itibaren iş'ari ahire Bö” dar aşağıda yazılı saatlerde açık bulunacaktır. © GALATA İDARKİ MERKEZİYESİ İLE BEYOĞLU ŞUBESİ: Adi Günlerde Cumartesi günleri Adi Günlerde Cumartesi günleri Adi Günlerde Cumartesi günleri Adi Günlerde Cumartesi günleri