21 Mayıs 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

21 Mayıs 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

—e mayen n BON FOSTA HİKÂYE Çalgıcının intikamı Nihadı mahallede tanımıyan Hem de herkes onu çok severdi. Nihad tepaldı. Bir gün bir otomobil kazasında bir ayağı kırılmıştı. Hastane- de uzun zaman yattı. Çıktığı zaman an parası yoktu. Üstelik çalışacak vaziyette de değildi. Okuması, yazması da ht ol- duğu için her işe yaramıyordu. Nihad, günlerce düşündü, taşındı, na- sıl ekmek pacası temin edeceğini bir tür- lü bulamıyordur. Dilencilik etmek te pek ağırına gidiyordu. Çalışmadan para al- mak çok ayıp şeydi doğrusu, Nihayet bulabildi. Nihad iyi akordeon çalardı. Bir akordeon bulabilse işi işti. Bütün mahalle komşularına çalgı çalar, onları eğlendirir, mukabilinde biraz para alır, olur biterdi, Mahallede iyi kalbliliği ile meşhur komşulardan biri Nihada istediği çalgıyı aldı. yoktır. Artık hergün mahallede Nihad çalgı çalıyor, herkesi neş'elendiriyor, kaç para verirlerse teşekkür edip alıyordu. Nihadı komşuları içinde yalnız bir kişi sevmezdi. Bu da bakkalın çırağı Aliydi Nihadla Ali eskidenberi geçinemezlerdi. Hep kavga ederler, ortalığı gürültüye ; verirlerdi. Son zamanlarda Ali, Nihada büsbirün içerliyordu. Nihad çalgı çal-|; mak için gelir, çok serin ve gölgeli bir yer olan bakkal dükkâmnın duvarına ar- kasını dayar otururdu. AR içeride yapa- Cağı işi şaşırır, Nihadın sesini duyduk; asabı bozulurdu. Bir gün düşündü, Ni- hadı oradan kaçırmak için bir çare ara- d, Nihayet bardağı su doldurdu ve NI- hadı orada görmemiş gibi yaparak ba- KÖPEK — Leğende alçıyı ezdim, annen ge- Hnciye kadar, odanın tavanımı tamir ederim. — Sen oraya atur, yacağım, — Axnem geldi, koşup kapıyı açar yım. şından aşağı suyu döktü, sonra da özür diledi: — Alffedersin senin orada - olduğunu görmemiştim! Zavallı Nihad buna ilkönce inandı Fakat ertesi günü ayni şey tekrarlanın- ca işi anladı. İntikam almayı düşündü. Aklına bir şeytanlık geldi. Kalktı çalgı- sını kaptı, musluğa koştu. Muslukta ne yapacak? diyeceksiniz! Çalgının tam or- tasında bir- delik vardı, oradan su dol- durdu. Sonra sokağa çıktı, gene her T- manki yerine gitti oturdu ve sabırsızlıkla beklemeğe başladı. Ali bir türlü gözük- müyordu. Nihad bir şarkı tutturunca te- -pesindeki pencere açıldı, elinde bir bar- |dak su ile Ali göründü. Tam bu sırada Nihad elindeki çalgıyı kapatınca üstteki delikten, ne kadar su varsa hepsi fışkır- dı. Ali ne olduğunu anlıyamadan, sırsık- lam kesildi. Nihad kahkahalarla gülerek topal bacağını sürüyüp gitti, karşı duva- rın dibinde oturdu, şarkısıma devam etti. »— Bekleyiniz —— Yeni hediye çeşilleri bazırlıyoruz Bilmece hediyelerimizde gelecek : haftadan itibaren bazı değişiklikler ve çok kıymetlidir. Küçük okuyucu- larımın eğlendireceği gibâ, elişi derslerine de yardımı olacaktır. Bekleyiniz --- Ykseresererncanene üseresersenncescencAnA — Bana bak, oyuncaklarını tasa koy- ma, hepsi alçılanır, bir daha temiz- — Bu ne hal kardan yapılmış ada- ma benzemişsin! yapacağız. Yeni hediyeler çok güzel ;| * KOŞTU MERDİVEN YIKILDI Eeş kilometreden duvulan ses Amerikada bin cins maymun vardır. Bu maymunun sesi o kadar fazla çıkar ki bağırdığı zaman beş kilametre uzaktan duymak mümkündür. 18 asır evvel yapılan köprü İspanyada bulunan «Şeytan köprüsü» bundan on sekiz asır evvel yapılmıştır. Yapılirken harç kullanmadan taşları üstüste koymuşlardır. Böyle olduğu hal- de yıkılmamıştır, el'an işe yaramaktadır. Martın on altıncı günü Yağmurun muayyen bir günü yoktur. «Şu gün yağmur yağar» denilemez, fa- kat tesadüfen elli senedenberi martın on altıncı günleri Londraya muhakkak yağ- mur yağmaktadır. 7 — Rahat iş göremtyecek miyim? Bü- tün bunları al, sen de tasa sokulma! — Olmadı! Olmadı! Olmadı! — Babam kravatın kesildiğinin fAf kında değil, fakat bir daha bana d latırsa, kravattan eser kalmıydı — Baba gözünü kapa.. Aç... işte oldu. — Hakikaten güzel olmuş. Âferin sana Yıldız! Yeni bilmecemiz Köylülerden — biri köü; değirmenine öğütülmek üzere buğdaylarını — getir- mişti, Değirmenin kapısı kapalıydı. De- ğirmenci — görünmü- yordu. Köylü bağır- di: — Değirmenci, de- ğirmenci!.. Değirmenci cevab verdi: — Buradayım? Köylü sağa baktı, sola baktı. Değit- menciyi göremedi. Hele bir kere de siz. dikkatle resme bakın. Değirmenciyi bulabilecek misiniz? Bulursanız yerini işaret edin, sonra tesmi kesip bize gön- derin, bir kişiye bir futbol topu, bir ki- şiye bir futbol topü büyüklüğünde — lâs- 4er tik top, diğer yüz kişiye de çok kıymetli hediyeler vereceğiz Bilmeceye cevab verme müddeti on beş gündür, bilmece Futbol 1030 ver yoruz cevabını bize gönderdiğiniz zarfif rine Bilmece kelimesini ve ıııhüphzıııuuyııılı I