21 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 detası 125 kuruş Akşam İlân servisi, telefon 20681 CUMARTESİ 21 Mayış 1988 7 Bugün sahife , Telefon: 20565 (Başmuharrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare) Atatürk, Mersine hareket ederken Ankara İstasyonunda teşyie gelen kumandanların ellerini sikiyor, sağda Ankara stadındaki merasimi misafirimiz generali Mariç'le birlikte temaşa ediyor. Atatürk dün Mersini şereflendirdiler Büyük Şef askeri kıtayı teftiş ettiler Mersinliler bayram yapıyorlar Atatürk Ankara stadyomunda Yugoslavya Harbiye ve Bahriye Nazırı general Mariçe fitifat ediyorlar Adüna 20 (Hususi muhabirimiz. den telefonla) — Atatürkün Adana- ya da şeref vermeleri ihtimali karşı- snda bugün bütün Adanalılar istas- yon civarında toplandılar. Ulu. Ön- derin doğruca Mersini » şereflendire- cekleri haberi yayılınca halktan bir kısmı trenle, bir kısmı da yaya olarak Mersine aymlan oşimendifer hattının merkezi olan Yeniceye gittiler. Atak türkün treni, on binlerce halkın al kışları ve: Yaşa. Varol. Başımızdan aksik olma Atatürk... Sesleri arasında Yeniceye girdi. Tren buradan Mersine ayrılan hatta geçli ve yavaş yavaş yoluna devam etti. Atatürk vagonlarının o pencere sinden coşkun tezahür an halka iltifat, ettiler; Trer cıya k nasebetle Yı en büyük gününü bugün ) Mersin bayram ve sevinç içinde ersin 20 (A.A.) — Büyük Önderi- Atatürk, trenin hareketinden evvel vagonun penceresinde miz Reisicümhur Atatürk bı 13 de hususi trenlerile gelerek Mersi- ne şeref vermişlerdir. EDikizmilerz: Fransız kültürü ve Türkiye Pransız kültürü, Fransız dili, dün- yanın birçok yerlerinde ikinci ve hat- td üçüncü plâna atıldığı halde, ancak yakın şarkta hâlâ birinci derecede ecnebi ür ve dili olarak tedvin ediliyor. Bunun da belli başlı sebebi, Fransızcanın en. istifade verici dil ol- masından fazla Türklerin ötedenberi Fransızları manen yüksek saymaları yahut sanmalarıdır. meselesi yüzünden Türklerin surette kaybede- mektep programların- ba sebebiyet verilirse, gelecek Franmız nesilleri, bugünkü Fransız hükümeti- ni asla ajjâlmiyeceklerdir. Italya ile Fransa arasında anlaşma ihtimalleri azalıyor Fransız gazeteleri Almanyanın parmağı olduğunu iddia ediyorlar İtalyan gazeteleri ise Fransanın Barselon hükümetine yardım ettiğinden bahsediyorlar Paris 20 (A.A.) — Fransız gazete | yor ki: eDüçenin nutku bir sulh ve leri, Fransız - İtalyan müzakeresinin | elbirliğile hareköte davettir. Aynı z8- yeniden buhran geçirdiğinden bahse. | manda bir ihtardır. Mussolini İtal diyorlar. Le Jour ve Figaro gazetele- | yası Yugoslavya ile anlaşarak adri- rinin Londra muhabirleri ve Ocuvre | yatik denizinde sulh temin etmiştir. gazetesinin politika muharriri ma- dam Taboüis bu işte Almanların par- | mağı olduğunu iddia ediyorlar. İtalyan gazeteleri ne diyorlar Roma 20 —İlalyan gazeteleri B. Mus- Boliriinin son nutku ve Fransız - İtal- yan müzakeresi hakkında makaleler. | neşrediyorlar, Gazetta del Popolo di- | manansananı aasaaosası — Ah, şu dakikada bir karga olal — Nerde bende o talih karıcığım! İngiltere ile de bir anlaşma yapmış- tır. Fransa İle de anlaşmaya hazır. dır, Fransa vaziyeti iyice tedkik eder | ve açık ve samimi bir tarzda harekeğ ederse... Fakat bu anlaşma için dış pollikasının esas hatlarını asla de giştiremez .» (Devamı 7 nci sahifede) (Belediye, bir karga getirene on kuruş yor) — Gazetelerden — Mes