22 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 Sene 20 — No. 7038 — Flati her yerdö 5 kuruş PAZAR 32 Mayıs 1938 Bugün sahife Telefon: 20565 (Başmuharrir) — 20765 (Yazi işleri) — 20497 çmMüdür) — 20681 (İdare) Çekoslovakya iki sınıf ihtiyat askerini silâh altına çağırdı Vaziyet son derece tehlikeli bir şekil almak istidadını gösteriyor Hükümet köprüleri, resmi binaları askeri muhafaza altına aldırdı Alman gazeteleri “ İşi halletmenin zamanı gelmiştir ,, Çek lideri “ Müstevli, harekete hazır bir kuvvetle kar- şılaşacaktır,, diyor; Fransızlarla ingilizler endişe içinde 'i ai | iirmeleri Yedi sene heyecan! İsmirde Bir ini geli işlediği bir cinayetin hesabını vere rek asılmış, Suç suçtur; adaletin kestiği par — / e) ie VEİ mak ac bunu bizzat mahküm da sehpa önünde söylüyor. Mah- kemelerin verdiği kararların ddilâne olduğuna eminiz, Pakat muhtelif vesilelerle tekrarla- dığımız bir fikri bu fırsatla da bir de- fa daha söyliyelim: Yedi sene evvel bir cinayeti işliyen adamın cezasını O zaman görmesi ld- zmdı. Bu takdirde uyandırdığı ini bah elbet daha büyük olurdu. Ara- dan bu kadar müddet geçtikten son- ra bir cani bir melek haline gelebilir; ve yedi sene milddefle «bön astla- cağım, yarın aşılacağım!» heyecanı, bir insana çektirilen çilelerin en bi yüğüldür. Adalet cihazımızın bazı kısımların da sürate ehemmiyet verilmeğe baş- landığını, öteki şubelerin de bundan istifade edeceğini biliyoruz. Fakat bu | hayırlı inkılâp ta süratli olmalı... Beşiktaş Alsancağı J-0 yendi Bisiklet yarışında Eyüp Yılmaz birinci oldu tekmikciler silâh altına davet edilmiş- lerdir. Taksiler ve kamyonlar ordu hizme- #lne alınmıştır. (Devam: 13 üncü sahifede) Prağ 21 (A.A) — Hükümet askeri ihtiyat tedbirleri almıştır. Bütün köp- rüler «e bütün resmi binalar muhafa- za altına alınmıştır. Genç ihtiyat za- bitleri ile mütehassıslar ve ihtiyat | DünÇekoslovakyada müsademeler oldu Polis ve jandarmalar nümayişçileri sopalarla dağıtmağa çalıştılar, ölen ve yaralananlar var Prağ 21 (A.A.) — «Alman evis'nin Önünde yapılan nümayişler esnasında burada bazi hâdiseler cereyan otmiş- lardan geçmişlerdir. Nümayişçiler bir yolcuyu yaralamışlardır. Polis halkı dağıtmak için sokakları abloka etme- Mersinde Atatürk için emsalsiz tezahürat Gece muazzam fener alayı yapıldı, Mersinliler görülmemiş bir bayram sevinci İçinde Mersin 21 (A.A.) — Dün şehrimize şeref veren Büyük Şefimiz Atatürk akşam üstü denizde bir motör gezin- tisi yapmışlardır. Avdetlerinde İdman yurdu deniz kolu iskelesinden şehre çıkmışlar ve kendisini bekliyen büyük bir kalabalık tarafından hararetle al kışlanmışlardır. Gece saat 21 de fener alayı tertib olunmuş, bütün şehir baştan başa elektriklerle, renkli fenerlerle donatı mış, denizde ve karada parlak teza- hürat yapılmıştır. Önde Halkevi bandosu olduğu hal- de gençler, partililer coşkun bir sel halinde gelen bu alay büyük bir inti. zamla Reisicümhurumuzun ikamej buyurdukları Belediye parkının içifte deki köşkün önüne gelmiş ve oradâ emsalsiz tezahüratta bulunmuştur. Denizden ve karadan havai fişekleş atılıyor, motörler düdük çalarak bi şenliklere heyecan ve hır veriyordü. «Yaşa, varol Atatürk» sesleri her ta- rafta akisler yapıyordu. Bu canda tezahürat devam etiği sırada Ulu Ön derimiz köşkün balkonuna çıkmışlar, halkı selâmlıyarak ftifatta bulunmuş. lardır, irca, Büyük halâskârlarına kavuşan ve General Mariç Ankaradan Eskişehire hareket etti Muhterem misafirimizi Ankaradan ayrılı- şında Başvekil ve Mareşal uğurladılar General Mariç ve general Kâzim Özeip Kırıkkalede Ankara 21 (AA) — Xogaslay; Harbiye ve Bahriye Nazıgş brgv*vu) Mariç bu akşam saat 21,90 da Kay- Dünkü spor hareketleri hakkında tir. Nümayişler De ELİNLE ei işler gece tafsilât spor sütünlarımızdâ yarısı hâlâ devam etmkete idi, (Devamı 13 üncü sahifede) tir. Çek nasyonalist ve sosyal demok- ratları: «Bizim Slav Prağımıza uzun | ömürler dileriz» diye bağırarak sokak: | seriden Ankaraya gelmiş ve saat 22 MU! Müdafaa Vekili Kâzım Özalp ile Büyük Erkni harbiye ikinci reisi | orgeneral Asım Gündüz de general de Bskişehir ve İzmire gitmek tizere | Mariçe refakat eylemekte idi, şehrimizden ayrılmıştır, (Galatasaray futbolcuları İzmirdeki maçtan altı yaralı ile döndüler.) © — Gazetelerden — ee e) — OH. Bıkım bu hayattan artıki — Ne duruyorsun, git, futbol oy- nal... — Herif futbol sayesinde kübik apartıman kurdu!... — Kunduracı mı?.. — Hayır, suni âza âmili|,.. — Pardon arkadaş, hangi takımda oynuyorsunuz?,.. — On iki bilet!.. — Gidip gelme mi?... — Hayır, yalnız gitme verin, maça gidiyoruz!... (Devamı 13 üncü sahifede) — 'Tuh, yetişemedik!... miş! ... —) Nerden anladın?... — Baksana hastane otomobili ge çiyori... Maç bit