20 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ilân vasıtasıdır 4 defası 125 Sens 20 — No, 7036 — Fiati her yerde 5 kuruş KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 e < CUMA 20 Mayıs 1938 | Spor ve Gençlik bayramında kız ve erkek talebenin geçid resmi ve İstiklâl marşı dinlenirken Atatürk, Ankarada idman hareketleri yapılan stada şeref verdiler Stadı dolduran mektepliler ve yüz binlerce halk coşkun tezahürat yaptı Büyük Şef stadda General Mariç ile görüştü - B. Şükrü Kaya gençliğe hitaben mühim bir nutuk iradetti Ankara 19 (Telefon) — Atatürkün | ret ettiği gibi yurdun her bucağında, | Yurdu've Türk istiklâlnini milyon- büyük mücadelesine başlamak ü- | larca Türk halkı toplu ve birlikte ebe- | Türk göriçlerini, sporcuları ve re Samsunda karaya ayak bastıkları | di ve cihanşumul bir tarihin dö Günün 19 uncu yıldönümü olan ve Bene Büyük Şefin yarattığı muhte- Yem öseri emanet ettiği Türk gençli- İçin «spor ve gençlik bayramı; 0- kabul edilen 19 Mayıs, bugün iliye Vekili ve parti genel sekre- nüm günlerinden biri olarak kutlan- mıştır, Program mucibince saat 12,30 da Halkevi önünden hareket eden genç- ler önlerinde bandolar ve bayraklar oldukları halde şehrin ana yolların- B. Şükrü Kayanın Ankara stadyo-| dan geçerek zafer âbidesinin önüne l | Munda söylemiş olduğu nutukta işa- General Mariç Ankarada Harbiye mektebini gezdi (Devamı 4 üncü sahifeğe) İİ emil Yı karıda muhterem misafirimiz, Büyük Erkânı Harbiye Relsi Mareşal Fevzi Şakmakla samimi surette el sıkıyor, aşağıda istasyonda Yugoslav ve Atatürk bugün Mersini şereflendirecek Ankara 19 (A.A.) — Reisiciim- hur Atatürk bugün saat 17 de hu- susi trenle Mersine gitmek üzere şehrimizden ayrılmış ve istasyon- da Başvekli Celâl Bayar, Büyk Erkânıharbiye reisi mareşal Çak- mak, Dahiliye Vekili ve Parti ge- nel sekreteri Şükrü Kaya, Harici- ye Vekili Dr. Aras ile diğer vekil- ler, mebuslar, Büyük Erkâmharbi- ye ve Milli Müdafaa erkânı ve ka- labalık bir halk kütlesi tarafın. dan uğurlanmışlardır. Meiiimtler, Yıkalım mı, yikmiyalım mi? Yapmakla beraber yıkmak da me sele oldu: — Eski hapishane filânce tarihi binadı; el sürülemez! - diyenler var. — İleri varıyorsunuz. Yakında Ye- ü halâlarına da «Tarihidir/» lunanlar eksik değil, İmarın önüne dikilen Dirçok en- geller olatak elbette... Zira İstanbul, beşer tarihinin en enleresan parça- larına sahne olmüş bir şehirdir. Her taşı manevi, bazan de maddi manada bir hazinedir. Onun için, şayed hapishane bina sı fevkalâde hatıraları saklıyan bir binasa en tipik bir odası, bir kemeri, yahud bir kapısı, müsi Şayed Y: mi kemeri yahud filân- ca çeşme asrın icab ettirdiği hareke- te mâni olacak bir yerde ise, ileride oradan sökülerek başka bir yerde yeniden ,kurulur. (Koskaca şatoları taşı taşına Amerikaya nakledenler var!) İlle s0 k imha, yahud ille bir heyulây aza mecburiyeti yoktur; bu fi şeklin arasında mutavassıt, barıştırıcı GERME lünabilir. Bir de a noklağil e a; İstanbul hayvanları koruma cemiyeti Nişantaş Şalmigâr sokak No. 84 Telefon: 49169 muayene ve tedavi pazardan maada her gün saat 9 - 12 ve akşamları 5 - © Telefon: 20565 (Başmuharrir) — 20765 (Yazı iğleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare), (Dünkü spor bayramına ald resimelr ve yazılar 7 nci ve $ nel sahifemizdedir) * Fransa ile Italya arasındaki konuşma güçlüklerle karşılaştı muhabirinden; İngilterenin Roma 86 firi Lord Pört, dün Kigi sarayındâ kont .Cinno ile uzun bir mülâkat . külât sebebile tevakkufa uğramış olan Fransız - İtalyan müzakerelerinin ye- niden başlamasını temin maksadile İn- Yazan: İskender F. Sertelli Akınlar, İstilâlar, Kara ve Deniz harpleri, çök heyecanlı aşk sahneleri ve zengin hazineler, büyük ülkeler, güzel kadınlarla tatmin edilemiyen bir ihtiras! Yeni tarihi tefrikamıza yarın başlıyoruz, okuyunuz Italyan mahafili “Fransa Sovyetlerle Ifalyadan birini tercih etmelidir,, diyor İngiltere, müzakerenin suya düşmemesi için iki taraf arasında tavassutta bulunacak Londra 19 (A.A) — Havas ajansı | gilterenin hayırhah bir tavassutta bü. lunmak tasavvurunda olduğunu kont tarafından Barss- lonaya silâh ve mühimmat vermek su- retile ademi müdahale prensipini ihlâl etmekte olduğunu bahane ederek gene- ral Franko lehinde yeni bir müdahale- de bulunmasından korkulmaktadır. (Devamı 4 üncü sahifede) Devlet ringinde... Ef W