20 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

20 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 AKŞAM Spor ve gençlik bayramı çok parlak kutlandı Halk gençlerimizin jimnastik hareket- lerini gurur ve iftiharla temaşa etti Dün 19 Mayıs Spor ve Gençlik bay“ ramı şehrin muhtelif sahalarında on binlerce seyirci önünde kutlandı. Halk saat 8 den itibaren tören va gösterilerin yapılacağı stadları dele durmağa başlamıştı, 19 Mayıs Gençlik ve Spor bayramı münasebetile yapılan gösterilerin en büyüğü sim stadındaki olmuş tur. 3000 spo: un iştirak ettiği Taksim stadın 1 merasimde Vali ve Belediye Reisi B. Muhidin Üstündağ, İ İstanbul Kumandanı General Haliş Bıyıktay, Amiral Şükrü Okan, parti | ve Vilâyet erkânı bulunuyordu. Tam saat 9,30 da önde şehir bandosu De- niz Ticaret mektebi; Türkkuşu olmali kada İstanbul ve Beyoğlu kiz, erkek lise ve orta r üpler stadyomun kapısın- dan muntazam adımlarla girmişler ve sahaya yayılmışlardır. Gençlerin Vali ve Belediye Reisi B, Muhidin Üstündağ ve İstanbul Kus mandanı General Halis Bıyıktay tas ralından teftişini müfeakib Şehin bandosunun çaldığı ve gençlerin hep bir ağızdan iştirak etiği İstiklâl mam | şı saygı İle dinlenerek bayrak mera» simi yapılmıştır. Bayrak merasimi bittikten sonra Vali ve Belediye Reisi B, Muhidin Üstündağ stadı dolduran on binlerce seyirci ve sporcuya hits ben aşağıdaki söylevi vermiştiri «Bayanlar, Baylar, Bize şeref veren değerli Huzuru nuzla bölgemizin 938 yılı Spor ve Gençlik bayramı şenliklerini sevinçle açıyorum. Gençliğin heyecan dolu güzel gösterilerinden önce bugünün adını bir kere daha saygı ve tapı ile ile analım: 19 mayıs, Her yıldönümü daha heyecanla kar şılanan bugün vicdanlarımızda mü» kaddes bir tarih olarak ebediyen yar sak ve Türk milletinin ilerisini iç sönmiyen bir ışık gibi daima ay- dınlatacaktır, Bugün, mili varlığı mızda hududsuz bir köşebaşı, bir dö- nüm noktasıdır, Tam 19 yıl önce Atar türk, sonsuz vatanseverliğinden ve ölçüsüz azim ve iradesinden aldığı ii ham ve kuvvetle Türkü mahküm eden ölümün suratına tükürmüş, milli ha- yatın asil varlığını koruyup kucakir- yan ulusun yolunu Cehennemin uçu- rTumundan istiklâlın saadetine çeviğ- Taksim stadında kız ve erkek talebenin jimnastik hareketleri miştir. O günün muvaffak jesti Türk milletinin her şeye rağmen bugüne kadar muzaffer olan açık ve parlak talihi oldu. Biz bu güzel talihe kı kançlıkla sarılıyor ve yardımcısına derin bağlılık ve yüreklerimizden ko- pan sonsuz sevgi İle tapıyoruz. İşte bugünkü bayram o mesud hâdisenin yicdanlarımızdan (taşırdığı şükran borcunun bir ifadesidir. 19 mayısın gençliğe ve sporculuğa nisbet ve istinad edilecek hususi bay- ramın temel tutulması Türk milleti- nin bünyesindeki hususi karakterleri teşkil eden sayısız kuvvet ve kıymet. lerin bütününü üzerinde toplıyan ve Yukarda Taksim ve Cümhuriyet meydanında bir izci nutuk söylüyor, Aşağıda Taksim stadında sporcuların geçid resmi bunları kurtuluşun her sahasında lâ zım olduğu gibi tebarüz ettiren Ata- türkün millete hizmet yolunda Sam- sunda açtığı bayrağın gençliğe ve sporculuğa emanet edilmesi hiç şüp- hesiz Türk gençliği ve sporculuğu için pek büyük bir mazhariyet ve pek Şe- rinde bir iftihar sebebidir, Bunun için hepinize tercüman olarak ken- dilerini kutlar ve geçen sene ayni ve- sile ile burada söylediklerimi bir ke- re daha tekralarım: Kıymetlerin, kuvvetlerin ve güzel- »Miklerin sembolü Atafürktür. Türk genci, bu örneğe sadık ve lâyıkol, Yaşasın Ulu Önder, yaşasın Türk gen- na kız muallim mektebinden bayan Mürüvet Engin'in verdiği cevap ta Evvelâ muhtelif okulların taşıdiğı bayraklar geçmiş, arkadan sıra ile Deniz ticaret okulu, Türkkuşu, kw ve erkek lise ve orta okulları geçerek şiddetle alkışlanmışlardır. Resmi geçid bitip mektepler saha- daki yerini aldıktan sonra tam saab 11 de jimnastik hareketlerine başlan- mıştır. Kız talebelerin çok muvaffak hareketlerini erkeklerinki takib etmiş ve yarım saaf devam eden jimnastik gösterişi büyük bir intizam içinde ce- reyan edip bittikten sonra stada gi- riş sırası ile çıkılmış ve Cümhuriyet Abidesine çelenkler konarak gençleri miz tarafından muhtelif söylevler ve- rilmiştir. Bundan sonra gençlerimiz munta- sam bir şekilde dağılarak mekteple- rine dönmüşler ve merasim de bit Beşiktaş stadında Beşiktaş stadında da merasim, Tak» sim stadındaki gibi büyük bir intizam içinde geçmiştir. Saat 9,30 da kayma- kamla bir talebenin söylediği karşılık- hı nutuklardan sonra İstiklâl marşı çalınmış ve bayrak merasimi yapıl mıştır. Bunu resmi geçid takib etmiş ve resmi geçid bittikten sonra 1000 kadar talebe jimnastik gösterilerini Dün sabah saat 7,30 da Taksim abidesinin önünde İstanbul - Edirne - İstanbul merhaleli bisiklet yarışı başlamıştır. 21 martesi günü Taksim stadında Galatasaray - bisikletçinin iştirak ettiği bu yarış cü» Alsancak maçı arasında nihayef bulacaktır. Resmimizde bisikletçiler abide önünden hareket ederken görülüyor, Entbol Kuleli Atış mektebini yenerek İstanbul mıntakasının kupa- sıni aldı Dün Taksim stadınra öğleden son- ra Kuleli askeri lisesi ile Atış mekte- bi Entbol takımları arasında yapılan karşılaşma çok zevkli olmuştur. Ne- tlcede 12-7 kazanan Kuleli takımı, İs- tanbul mıntakasının bu müsabaka için koyduğu kupayı almıştır. Anadoluhisar, Galata Genç- ler 1-1 berabere kaldılar Dün Taksim stadında Anadoluhi- sarla Galata Gençler arasında mıntakanın koyduğu bir kupa için bir karşılaşma yapılmıştır. Fahreddin Somerin idare ettiği maça takımlar şu kadrolarla çıktılar; Anadoluhisar: Mehmed - Kâmil, İh- san - Muzaffer, Rifat, Talât - Meh- med Salm, Orhan, Fuad, Sabahaddin, Osman. Galata Gençler: Hüsmen - Şükrü, Cihad - Etem, Hali, Kadri - Elya, Kâmlı, Nalm, Kenan, Rasim. Birinci devreyi Galata Gençler pe- naltıdan atiğı bir golle 1-0 galip bi- tirmiştir. İkinci devre bidayetinde Anadoluhisar da bir penaltı kazan- mışsa da bundan istifade edememiş- tir. Devre ortalarında santrforları Or- han beraberliği temin ettikten sonra mag netice bozulmadan 1-1 berabere bitti. Ancak Anadoluhisar gayri niza» mi oyun oynatlığından, kupa Galata Gençlere verilmiştir. Başvekilin Gemlik sporcula- rına bir armağanı Gemlik (Akşam) — Başvekil Celâl Bayar Gemlik spor klübüne Deniz armağan etmiştir. Çoktanberi spor için böyle bir şarpiye ihtiyacı olan Klüp bu kıymetli armağana çok 88- vinmektedir. g Fransız horoz sıklet boks şampiyonluğu Paris 19 (AA) — Fransa horoz siklet boks şampiyonluğu: Bernar Bö- ru, on iki ravundluk bir maçta sayı hesabile Jorj Batay'ı döğmüştür. yapmışlardır. Fenerbahçe stadında Kadıköy Fenerbahçe stadında ya pılan tezahtirat ta çok parlak olmuş, burada da binlerce seyirci, genç mek- Talebeler stadyomun ortasına diki. len bayrak direği etrafında toplandı- | lar, general Osman Tufan ve Kadı- köy kaymakamı talebeyi teftiş edip hatırlarını sordular, Bu sırada üze | rinde «19 mayıs» yazılı güzel bir çe- lenk Atatürk büstüne kondu. Bundan | sonra hep beraber İstiklâl marşı söy. | lendi ve direğe ağır ağır Türk bayra- İ Bı çekildi. | Bayrak merasimini müteakip Kap | dıköy kaymakamı B, Cenap Aksu 19 mayıs byaramının manasını tebarüz Atletizm Avrupa ve yy mü“ sabakalar başladı Avrupada ve Amerikada atletizm müsabakalarına başlanmıştır. Geçen hafta Amerikada yapılan yarışlarda yeni Sprinter, Nating 100 yardayı 93. 4/10 da koşarak dünya rekorunu egale etmiştir. Maamafih arkadan ha fif rüzgâr estiğinden genç atletin re- korunun tasdik edilmiyeceği tahmin da kayde şayan neticeler elde edil miştir, 440 yardada Malo 475. 7/10 yapmış, Manüel isminde bir atleb TI M. uzun atlamışlır. Diskte üş atlet Levi, Olimpiyad şampiyonu Karpanis ve Dan 50 metreyi geçmiş- lerdir, Levinin derecesi 51,78 M., Kar- pantenin 51,20 M., Danın 50,38 M. dir. Havzada güreş seçmeleri Havza (Akşam) — 'Türkspor kuru mu Samsun bölgesi başkanlığının em- rile şehrimizde mevcud ve genç yaştar ki amatör güreşçiler arasında seçme- ler yapılmıştır. Yapılan seçmeler sonunda en hafif sıklette Osman Maden, hafif sıklette Sabri Şengel, yarı ortada Halid Kılınç, ortada Talib Aslan birinci gelmişler- dir. Yarı ağır ve ağır sıklet amatör pehlivan bulunamamıştır. Bilhassa orta birineiliklerinde mu vaffakıyetleri beklenilen pehlivanlar- dan Mevlüd hükmen mağlüb sayılmış ve Seyit Ali Şahin de fazla yorulmuş bulunduğundan Talibe yenilmiştir. Güreşçilerimizin vilâyet seçimlerin- de de muvaffakıyet kazanacakları ümid edilmektedir. İki Alman seyyah vapuru futbol takımları şehrimizde bir maç yapıyor Bugün şehrimize gelecek olan Mil voke ve General Fon Ştoyber isimli Ak man seyyah vapuru futbol takımları cumartesi günü saat 15 te millt küme maçından evvel Taksim stadında bir dir. Alman vapurlarına müsbet cevap verildiğinden cumartesi günü bu iki ecnebi takım arasında enteresan bir maç yapılacaktır. ca m FB GE ettiren çok güzel bir nutuk söyledi. Bundan sonra talebelerden Azmi Akengin de arkadaşlarının 19 mayıs ta duydukları sevinç hislerine tercü- man oldu. İ Nutuklar bitince evvelâ kız talebe- lerin beden hareketlerine başlandı Kızlarımız yaptıkları spor hareketle rinde büyük bir intizam ve beraber- ik gösterdiler ve çok alkışlandılar. Genç kızlarımızı erkek talebeler takibi etti. Onlar da ayni intizam ve beri berliği gösterdiler, İdman hareketlerini bir resmi geçld takib etti ve merasime bu suretle nk. hayet verildi. Halkevlerinde Dün öğleden sonra ve gece bütün Halkevlerinde merasim (yapılmıştır. Bu münasebetle nutuklar söylenmiş, temsiller ve konserler verilmiştir.