21 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

21 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahile 14 MİSKET ŞARÂB Li “. aw e, w SOFRA ŞARAPLARI 340 6. oki “e » ae * AKŞAM Kadehe SİSE DEPOZİTOLARI RP 5 Bayan Leylâ yazıyor: HER SABAN Daha genç görünüyorum!.. «Uyanır uyanmaz, hemen el aynamı K | alıyor.. Ve küçük buruşukluklarımın tamamen zail olunciya ka- Bayan Leylânın hakiki fotoğrafı «Ancak bir hafta süren bir te- daviden sonra bu derece güzel- leştirme şaşıyorum. Bütün arka- daşlarım böyle daha genç ve daha güzel görünmem için neler yap- tığımı soruyorlar ve şayanı hay- ret bir şekil alan tenim için ilti- fat ediyorlar» Yalnız bir hafta zarfında bin- yg * 8. kırmız» * ömi-sek VİROZA PATI NEDİR? VİROZA Kan çıbanları, el ve ayak parmaklarının o arasındaki kaşıntılar, dolama, meme iltihabı ve çatlaklar, fleg- monlar, yanıklar, tıraş yaraları ergenlikler, ve koltuk altı, çıbanları En çabuk ve en emin bir surette TEDAVİ EDER Açık Arttırma İle Fevkalâde Satış 1938 Mayısın 22 nci Pazar günü saat 10 Pangaltı Tan sineması karşısında Zafeğ sokak 3 No, hı Mihitaryan apartımanın 2 No. li dairesinde mevcud ve şehrimizde ta- nulmış bir aileye ait zengin eşyaların açık arttırma ile satılacağı ilân olunur, Louis XVI istilinde masif meşe ağacı 9 parça fevkalâde yemek oda takımı, ceviz kapla- ma son model asri 4 parça yatak oda ta- hımı, asri salon takımı, hakiki İngiliz mamulâtı sari kesme 2 adet somyeli kar- yola, defa sarı karyolalar, hakiki maro- ken yazihaneye mahsus kanape koltuk takımı, Sahibinin Sesi salon gramofonu piâklarile, maon yemek masası, hakiki İngüiz maon Yamhane, kütüphane ve kartonyer, sedefli “tabureler, yağlı boya tablolar, aynali dolaplar, Tonet sandalya- ir, maden tepsiler, kadife ve keten per- deler, istorlar, soba ayna konsol, şenzlog, kolonlar, heykeller, hava gaz rini, masa örtüleri, salon masaları, portmanto, wwi- zeler, muşambalaf ve sair lüzumlu eğya- lar, Anadol ve İran halıları ve seccadeleri, güzel bir Fransız piyanosu, Pay süvenler- 3 Türkiye Kızılay Cemiyetinden: ÇADIR BEZİ MUBAYAASI Kızılay Cemiyetince yaptırılacak çadırlar için lüzumu olup İstanbul satış deposundaki şartnamede yazılı evsafı haiz, 100, 000 metre çadır bezi satın alınacağından alâkadarların 80/5/938 pazartesi günü saat 15 e kadar Depo Direktörlüğüne müracaatları, Hazımsızlık Hayatın zevkinden insanı mahrum eder. PERTEV KARBONAT KOMPRİMELERİ Çok temiz bi-Karbonattan ve toz karbonat almaktaki müşkülât göz lerce kadın, cazip bir tene kavuş- muş, bir kaç yaş gençleşmiş ve bütün buruşuklukları kaybolmuş tur. Alimler, buruşuklukların: İhtiyarladığımizda elidin besleyi- ci ve ihya edici bazı unsurlarını kaybetmeden ileri geldiğini keş- rdir, Bu kıymetli unsurları cilde ia- de ediniz. Yeniden gençleşecek ve tazeleşecektir. İşte; Viyana Üni- versitesi profesörü Dr. Stejskal'in keşfi bu derece ehemmiyetli ve caziptir, Genç hayvanlardan is- dar günden güne eriyip kaybolduğunu kemali hay- retle görüyordum!..» Bayan Leylânın yaınız bir haftalık tedaviden sonra alınmış ve retüş görmemiş hakiki fotoğrafı tihsale muvaffak olduğu ve «Biocel» tabir ettiği bu canlı hü- ceyreler hulâsazı, şimdi pembe rengindeki Tokalon kremi terki- binde mevcuttur. Akşamları yat mazdan evvel tatbik ediniz. Siz uyurken, cildinizi besliye- cek ve gençleştirecektir. Bir haf- ta zarfında bütün buruşuklukla- rınız kaybolacak ve 10 yaş daha genç görüneceksiniz. Gündüz için ( Yağsız ) beyaz rengindeki «#Tokalon» kiemini kullanınız. Bir kaç gün zarfında siyah ben- leri eritir, açık mesameleri sik- laştırır ve en çirkin ve en esmer bir cildi yumuşatıp beyazlatır, Bayanların nazarı dikkatine: Satın aldığmız Tokalon kremi vazolarının büyük bir kıymeti vardır. Onları baylinize iade ettiğinizde beheri için 5 kuruş ala cak, ayni zamanda kiymettar mükâfalları bulunan Tokalon mü- sabakasına iştirak hakkını veren bir bilet takdim edecektir. | | Harici Askeri Kıt'atı İlânları İ a e ea le Dİ i Askeri Okullara Talebe Alınıyor 1 — 938 - 939 yılı için İstanbulda bulunan Kuleli ve Maltepe Askeri Lise- leri ile Bursa Askeri Lisesi, Kıtıkkalede bulunan Askeri Sanat Lisesi ve Konya, Erzincan Askeri Orta Okullarına talebe âlmacaktır. Kaydı kabul şartları hak- kında malümat Askerlik şubelerinde ve Okullarda vardır. 2 — Kaydı kabul için müracaat zamani 1/Haziran/938 ile 25/Temmuz/938 arssındadır, Talebe hangi okula girmek istiyorsa bir dilekçe ile doğrudan doğruya o okul müdürüne müracaat edecektir. Dilekçeye iki fotograf ile bir tane 6 ku- ruşluk posta pulu iliştirilmiş bulunmalı ve mensup olduğu Askerlik şubesi, Babasının adı ve mesleği ile kendi adı, okuduğu okulun ismiyle hangi sınıfta bulunduğu, yabancı dil okuyorsa hangisini okuduğu ve okulundaki kayıt nu- marası, boyu, yaşı, ağırlığı ve oturduğu yerin adresi vazıh olarak yazılmalıdır, 3 — Mekteplerin bulunduğu şehirler haricinden müracaat edecek talebe- Jer ayrıca Ikinci bir dilekçe fle de Askerlik şubelerine başvuracaklardır, Asker. ik şubeleri sıhhi muayeneleriyle lüzumlu kaydı kabul kâğıtlarını tamamlattı. racaklar ve 1 Temmuzda talebenin gireceği okul müdürüne yalnız kâğıtlarını gönderecekler ve talebeler mektep müdürleri tarafından çağrılmadıkça meka tebe gönderilmiyecektir. 4 — Okullar yatılı ve parasızdır. Talebenin iaşesinden başka giydirilmesi, techizatı, okul tarafından temin edilir, Ve her ay bir miktar da maaş veri- lir. «830» «244 M.M.V. inşaat şubesinden: Milli Müdafaa vekâleti inşaat şubesine kalörifer ve sıhhi tesisat işlerinde mütehassıs olmak ve hizmete girdikten sonra iki seneden evvel ayrılmamak şartiyle ücretli ve diplomalı bir makine mühendisi alınacaktır. Taliplerin aşağıda yazılı vesaikle Ankarada Mill Müdafaa vekâleti inşaaf şubesine bizzat veya tahriren ve istida İle müracaatları. A — Kendisinin ve evli ise ailesinin nüfus tezkereleri asıl ve tasdikli su- retleri, B — Askerlik vesikası C — Zabıta ve Adliyeden alınmış hüsnühal vesikası, D — 'Tam teşekküllü heyeti sıhhiye raporu,