30 Mayıs 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

30 Mayıs 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SON POSTA Sayfa 7 Fenerbahçeli Rumen Tamşvar takımı1-0 Fenerbahçeye mağlüb oldu Sarı - LâciverdIiler oyunun ilk dakikasında galibiyet İlerini attılar ve gevşediler. Bir ara canlanarak men kalesini sıkıştırdılarsa da netice alamadılar İki maç yapmak üzere Fenerbahçe ibü tarafından davet edilen Roman- Yanın 'Tamşvar takımı Odün Kadıköy yatında büyük bir kalabalık önünde <nerbahçe takımile karşılaştı. Uzun bir seyahat ( için yola çıkan yeloşvar takımı bu kadro ve bu oyün- 3 türnede yapacağı maçları kolay ko - Y kazanacak bir kuvvet ve kıymette Uzun zamandanberi resmi oyunlar dığı için maç kuvvetini kaybet- MİŞ olan Fenerbahçe de bir buçuk sa- oyunu başladığı sür'at içinde sü- rebilseydi, maçın bol ve büyük kle Romanyaliların ( aleyhine tesi işden bile değildi. nr itibarile sahada oldukça göz fan Romanyalılar birbirini takib falsolu ve isabetsiz vuruşlarile ber dakika kaleleri önünde kendi ken- e tehlike yaratmakta idiler. Sa- alışamadıklarını tahmin ettiğimiz İlk dakikalarda üstüste hata yapan Ro- Manya müdafaa hattı üçüncü dakika - Yaşar Tamşvar kalesi önünde Jile yapılan tadilât oyun üzerinde mü- essir oldu, Müdafaa hattını iyi bir şekilde tak- viye eden Fenerbahçe, toplu bir halde hücumlara başlamış ve yirmi beş da - kika devam eden hâkim bir oyuna rağ- men ikinci sayıyı yapmağa muvaffak olamamıştır. Bu müddet zarfında Romanya ka - lecisi, Naciden, Fikretten, Orhandan ve Esaddan gelen dört güzel şütü ya - kalamak suretile takımını ağır bir mağ lübiyetten kurtarmıştır, Dünkü oyuna Fenerbahçe şu kadro ile çıkmıştı: Hüsameddin - Yaşar, Faruk - Reşad, Ayten, Esad, Naci, Ali Rıza, Yaşar, Şa- ban, Fikret. Hakem: İstanbulspordan Adnan Akın. Ömer Besim Tamşvar salıya Şişli ile karşılaşıyor Fenerbahçe tarafından davet edi » len Tamşvar takımı yarın Taksim sta- r Dünkü iki maçın en yi oynıyan iki oyuncusu: İzmirli Said, Fenerli Fikret sasasamanı arasam KÜME —, Maçlarında değişmiyecek netice Güneş (o - Kümeşampiyonu Beşiktaş - Küme ikincisi G. Saray - Küme üçüncüsü Milli küme şampiyonasının son iki karşılaşması gelecek hafta pazar gü- nü Taksim stadında Beşiktaş-Altılar mubhteliti, Galatasaray-Güneş arasın- da yapılacak ve bitmiş olacaktır. Bu Dün karşılaşan Tamşvar (Ustte), Fenerbahçe (Altta) takımları da di bocalamalarınm şaheser bir fal- F cezasını buldu. “ner ilk sayısını yapmış oldu. Banat Fenerbahçe hücum hattının tüze Sonra dakikalarca devam eden Dany yuzu ve mütemadi şütleri, Ro- huy “ Kalecisinin biraz da talihli oyu- On bir netice vermedi. ye dakika süren bu tehlikeli va- tan Tasigele bir müdafaa ile atla - Yrüncug yalılar, takımın en isabetli “ek Sağ açıklarının güzel dene - De Sümlerile oyuna hâkim oldular. ağ sonlarına kadar (o sağdan ve Many de soldan hücum yapan Ro - tak lar çevreyi hâkim bir. oyunla A olarak bitirdiler. kiye ten Ve Yaşarın bozuk oyunu i- “vrede daha ziyade göze battı- bu hâkimiyeti Bı, tirdiler, İl iki sür'ati tamamile kay- Byetçi Şan Fenerbal ui İS düşm, hçe berabere va çıka, emek çaresini Ayteni ta -| Esad araş suretile buldu. Sin, Orhan da sol açığa geçmek suro- dında Şişli takımile ikinci ve son ma - çını yapacaktır. Fener B takımı Anadoluyu yendi Fenerbahçe - Tamşvar maçından eV- vel yapılan Fenerbahçe B. takımı - A - nadolu maçı © - 0 Fenerbahçenin le « hinde bitmiştir. Kütahyada dün yapılan güreşler Kütahya 29 (A.A.) — Burada çok kalabalık bir halk küllesi (o karşısında yapılan Bulgar Kiro ile Mülâyim peh- İlvan arasındaki güreş (müsabakasını Mülâyim pehlivan 48 dakikada, Dinar- lı Mehmed pehlivan da Karadağlı Pi - moyu 40 dakikada yenmişlerdir. Niksar - Zile maçı Nikar 29 (Hususi) — Bugün Nik - sar ve Zile takımları arasında yapı » lan maçı Zileliler 6 - 0 kazandılar, Yugoslav - Belçika maçı Brüksel 29 (A.A.) — Burada Yu » igoslavya futbol milli takımı ile, Bel » 12-2 beraberliklesneticelenmiştir. iki maçta da neticeler ne olursa olsun, yukardaki vaziyet ka'iyen değişmiye- cektir, Finlandiya - Türkiye güreş müsabakaları Eylüle tehir edildi Türkiye - Finlandiya arasında yapıla- cak güreş müsabakaları iki federasyon a- rasındaki yeni muhaberattan sonra son- bahara bırakılmıştır. Fakat şayanı memnuniyet olan taraf şu ki, güreş federasyonu bundan birkaç gün evvel çıkan bir yazımızı nazarı dik- kate almış ve güreşleri tehire muvaffak olmuştur. Spor muharririmiz Ömer Be- simin imzasını taşıyan bu yazıda hülâsa- ten deniliyordu ki: «Estonyadan pek bitkin bir halde dön- müş olan güreşcilerimiz şöyle, böyle bir Finlandiya takımına çıkacak şeki'de hâ- zırlık yapiyorlar mı, bilmiyorum. Fakât hatırlatmak isterim ki Tallin'e gitmeden evvel güreş takımımızın yap- tığı ilk basit hazırlığın verdiği neticele- ri gördük. Ümidlerimiz tamamile suya düştü ve &n çok güvendiğimiz güreştilerin birkaç dakikada sırtı yere geldi. Bu müsabaka- larda da fena neticeler almamak için şim- diden düşünmemiz lâzım gelir.» Şöyle böyle bir hazırlıkla bu kadar mühim bir müsabakanın yapılamıyacağı tabii idi, Finlandiyalılar gibi güreşi bir ilim ha- line sokmuş olan bir milletle yapacağı- mız her hangi bir karşılaşmaya büyük bir ehemmiyet vermek, ona göre hazır- lanmak lâzımdır. Güreş federasyonunun noktai nazarı- nı memnuniyettir. MİLLİ KÜME ŞAMPİYONASI ZMN Beşiktaş dünk Üçoku 6 ü maçta -3 yendi Oyun kısmen İzmirlilerin hâkimiyeti altında geçti. İlk devreyi 3 - O mağlüb bitiren Üçoklular ikinci devrede üç gol Stılar birbiri ardına Mili kümenin elli dördüncü maçı dün İzmirin Lâciverd - Kırmızı forma- Beyaz formalı Beşiklaşı arasında Tak- simde yapıldı. Maçda iki bin kadar seyirci vardı. Hava çok sıcaklı. Her iki taraf da gü - neşin altında terledi, durdu, İzmirlile- rin Galatasaraya karşı çıkardıkları gev şek oyunu dün göremedik. o Beşiktaşı adamakıllı sıkıştırdılar. Said dün en İ- yi oyunlarından birini oynadı. Üçoklular birinci devrede kaçırdık- ları fırsatlardan istifade etselerdi, o - yunun şekli herhalde (değişirdi. Çok sert oynayan bu iki takım dün hayret edilecek bir düzgünlükte maçlarını yap tılar. İzmirlilerin büyük bir batası da şu: Müdafileri en fena tarafları olduğu hal de açık bir oyun tutturuyorlar ve bil - hassa sol bek Ziya pek ileri (o kaçıyor. Bir hayli de ıska geçiyor. Muavinler, bilhassa Adil takım için çalışıyorlar. Müdafaa Adilin, muhacim hattı da Sa- idin idaresinde hareket ediyor. Herhal- de Said daha tecrübeli ki fırsatlar ya - ratıyor. Hakkı altı gol yiyen bir kaleci halinde değildi. Daima kalesini mu - vaffakiyetle müdafaa etti, Beşiktaşı ise tam mânasile bu maçın böyle bir netice alan galibi olarak sey- redemedik. İyi indiler, güzel goller at- tılar. Fakat Üçoklular (kendilerinden daha üstün oynadılar. Hüsnü ve Şeref gibi iki kiymetli e- leman yoktu. Eğer Şeref formunda ol- saydı ve oynasaydı, dün gerilerden topları söker ve gol atardı. Hüsnü bel- ki de üç gole mani olurdu. Beşiktaş takımında Hakkıdan başka herkes şiş- ti. Nefes kalmadı, hele öyle dakikalar İgeldi ki, Feyzi kendisini kaldıramaz ok du. Oyuna saat 17,16 da başlandı. Be - şiktaş güneşi karşıdan aldı. ve ilk akı- nı da yaplı. Fakat hemen kesildi, Üçok yavaş yavaş hâkimiyeti elde etti. 5 inci dakikada kaleye kadar giden ilk Beşiktaş hücumunda Hakkı kaleci- le karşılaştı. İki Hakkı çarpıştılar. Top Muzaffere geldi. Şüt çekti ve birinci gö lü attı. Oyun tekrar Üçokun hâkimiyeti ak tında cereyan etti. Sald ve Namık bir - kaç gol kaçırdılar. Beşiktaşlılar ancak 20 inci dakikada ikinci akınlarını yap- tılar, 39 uncu dakikada nadir görülen bir Beşiktaş hücumu soldan inkişaf etti. Top Muzafferde.. yavaş bir (o şüt çekti. Yerden giden top sol köşeden (direğe çarptı. Ve Beşiktaşın ikinci golü oldu. 40 ıncı dakikada Nazım müdafileri atlattı. Kaleci ile karşı karşıya kaldı. Onu şaşırtarak ustaca üçüncü golü attı. Birinci devre 3 - O Siyah - Beyazlı - ların lehine bitti. “ İkinci devrede İzmirlilerin tekrar düzgün oyunu başladı. Nihayet 7 inci dakikada meyvasını da verdi. Top, çiz- gi dışında Faruğun eline çarptı: End - bol. Önü oyuncularla kapalı olduğu hal €Z muavin, Fikret sol mu | çika milli takımı arasında yapılan maç | mızı bu suretle kabul etmşi olması şaya-|de Said fevkalâde nefis bir şütle Üçe - kun birinci gölünü attı. Beşiktaş « İlçok maçından heyecanlı bir safha Bir dakika sonra Saidin büyük bir gayretile başlıyan bir İzmir oâkınmı gördük. Sald sağ açığa kaçarak topu ör taladı. Sol iç Faruk ikinci golü attı. On dördüncü dakikada 80l açık Na- muk nefis bir gol daha attı. Topu ortas lardan aldı, sürdü, atlattı Mehmed A- X ile karşı karşıya geldi, onu kendine çekerek üçüncü golü Beşiktaş kalesine bıraktı. On altıncı dakikada Hakkı aşağı yu karı demin Namığın attığı gol gibi bir golle takımını galib vaziyete getirdi. Otuzuncu dakikada Hayati (o İzmir kalesine doğru aktı, Kaleci Hakkı ile karşılaştı. Çarpıştılar. Top beşinci defa İzmir kalesine girdi. Nihayet son gol de 43 üncü dakikada Nazım tarafından ya vaş bir vuruşla yapıldı. Bu suretle dokuz golün maçını Be şiktaş 6 - 3 kazandı. Beşiktaş: Mehmed Ali - Fethi, Fa « ruk - Rıfat, Feyzi, Fuad - Hayati, Hak. kı, Nazım, Muzaffer, Eşref. Üçok: Hakkı - Nevdet, Ziya - Feh « mi, Adil, Mazhar - Kemal, Said, Namık Faruk, Namık. Hakem: Kemal Halim (İstanbulspor) c Şahinçiray Altılar turnuvası finalini Beykoz kazandı Altılar turnuvası finali dün Taksim stadyomunda milli küme maçından e vel oynandı, Her iki tarafın da kupayı almak için büyük bir gayret sarfede « cekleri bekleniyordu. Fakat havanm çok sıcak olması 22 oyuncuyu gevşetti, Onuncu dakikada Şahabın geri gelem bir pasını Turhan yakaladı. Önündeki oyuncuları atlattı. Sıkı bir şüt çekti. Beykozun birinci golünü yaptı. Bundan sonra dular. Beykozlular gayrete geldi. Fa « kat sıcak onları da gevşetti. Arada Si- rada neticesiz İstanbulspor hücumları görüldü. Devre | - 0 Beykozun lehine bitti. İkinci devreye ( İstanbulspor daha canlı başladı. Fakat oyun gene Beyko- za geçti. İstanbulsporlular gayrete tekx Tar geldiler. Bunu devâm ettirebilselen muhakkak gol atabileceklerdi. 35 inci dakikada Beykoz bir penaltâ kazandı. Bahadır çok fena çekti. Fakaf kaleci çok lüzumsuz bir taklak yaptı. ve top da altından kaleye girdi. Vazi » yet 2 - 0. Bu golden sonra Beykoz hâ- kimiyeti devam etti, Maç da Beykoz tarafından kazanıldı. İki Sarı - Siyah takım da Altılar kus palarını taksim ettiler. Beykoz: Safa - Bahadır, Mustafa « Mehmed, Sadettin, Cahid - Turhan, Ga zanler, Şahab, Said, Kâzım şeklinde, İstanbulspor da Saim - Samih, Ali » Faruk, Enis, İsmall - Bahri, Nejad, Tas rik, Enver, İsmet şeklinde yer almıştı, Rumen milli takımı İngiliz Kraj kupası galibile berabere kaldı İngiltere Kral kupası galibi Preston Nartih End takımı Bükreşde Romanya ralli takımile yaptığı müsabokada 2-3 berabere kalmıştır. tanbulsporlular dup |