2 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

2 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

ve di D GARİB H ABERLER | 5 dolara öpücük satan | 50,000 ingiliz lirası hayır sever kadın Bu güzel bayanın ismi Dorothaa Kent- tir. San Fransiskoda hastaneler menfaa- tine verilen bir baloda beş dolara bir ö- pücük satmış, oldukça mühim hasılat el- de etmiştir. * Casus Lavrensin evi müze yapılıyor Londra (Mayıs) — İngilterenin büyük casusu Lavrensin İngiltereye dönüşün - den ölümüne kadar içinde oturduğu köşk, müze yapılarak halkın ziyaretine açılacaktır. Köşkte bir çok eşya arasın - da Lavrensin gramofonu ile 800 tane de plâğı vardır. Bu plâklar tamamen Vağ - ner, Mozart, Şubert ve Bethoven'in eser- lerinden mürekkebtir, hep klâsiktir. * Yeni bir erkek - kız Varşova (Mayıs) — Minsk şehrinde Olga Biaska adını taşıyan bir genç kız, erkek kıyafetine girerek evlenmeye te - şebbüs etmiş olmakla muhakeme edilmiş- tir, Bu genç kız bir fotograf atölyesinde modellik ediyordu. Kendisini erkek kı - yafetine sokarak kartpostal yapmak G- zere resmini alıyorlardı ve güzel çocuk kelimelerile müşteri bulan bu fotoğraf-| lar pek çabuk satılıyordu. Genç kıza, er- kek kıyafetine girip parası çok ve aklı âz genç kızları aldatıp paralarını almıya çalışmak fikri buradan gelmiştir. Muhakeme esnasında anlaşıldığına gö- re Olga Biaska bu meslekte evvelâ iyice muvaffak olmuş, fakat en sonra yakala- dığı zengin köylü kadınının elinden kurs tulamayınca iş değişmiştir. Sahtekârlık nikâh merasimine takaddüm eden gün anlaşılmıştır. Zengin köylü kadın ken - disini aldatan genç kıza mükemmel bir sopa ziyafeti çekmiş, ondan sonra da mahkemeye müracaat etmiştir. Maama- fih hâkimler kendilerini pek eğlendiren bu davada fazla sertlik göstermemişler, bilâkis yumuşak davranmışlardır. Genç kız tecilli küçük bir cezaya mahküm e - dilmiştir. 1 — Yarın, öbürgün belki de dünyanın en ta- nınmış atı olacak olan tay doğalı daha iki daki- ka olmümüuştur. Islak vücudile, halsiz halsiz sa- manlâra serili yatmaktadır. Anne de halsizlikte ondan âşağı kalmiğior. değerinde bir aşk e Sip Bu gülümsiyen genç kadın bir artisttir. Kendisini deli gibi seven bir kocası var- dır. Kıskanç koca, başka bir erkek yıldız aleyhine dava açmıştır. Mahkemeye ver- diği istidada da: «— Bu adam, karımın aşkını çaldı. Kendisini benden soğuttu. Ben karımın aşkına 50 bin İngiliz lirası kıymet biçti- ğimden, davacı olduğum artistten tazmi- nat olarak bu parayı istiyorum... de- miştir, Holivuddaki * koro kızlarının güzeli SON POSTA Uja'nın 7 güzel yıldın: Yukarıda solda: Lâlian Harvele, Ortada: Ruth Helderg. Sağda: Medy Ral, Aşağıda solda: gin Falekenberg. Ortada: Hopfener kardeşler. Sağda: İmperio Argentina. 6.500.000 mektub rından biri de sâan'atkârların aldıkları #İ İmektubların sayısıdır. — ermeni Hollywöoodda bulunan koro kızları, resmini gördüğünüz Ethelredo Leopoldu içlerinden en güzeli, en meşhuru, en mev- zun vücudlü, ve bacaklısı olarak seçmiş- lerdir. Haklıdırlar, değil mi?. * Moskovada 4000 taksi var Moskova, (Mayıs) — Moskova çehrin- de işlemekte olan taksi otomobillerinin sayısı bu yılın sonunda (4000) e iblâğ e- dilecektir, beş yıl evvel Moskovada hiç Holivuttaki sinema san'atkârlarına bir hafta içinde gelen mektubların sa- yısı takriben 125.000 dir. Bu mikdarı 52 ile zarbedip senelik mikdarı hesab- Lyacak olursak senelik mektub yekünu 6.500.000 olarak meydana çıkar. Bu mektubları alan san'atkârların sayısı ise 445 dir. Bunlar da mukavele- ler ile stüdyolara bağlı san'âtkârlardır. Frederik Marş, Leslie Houvard, Janet Gaynor gibi müstakil yani hiçbir stüd- yo veya kumpanyaya merbut bulunmı- bir kira otomobili yoktu. giröiği bu dünyayı hayretle ? — Aradan on dakika ya geçmiş, ya geçme» miştir. At anne nihayet ayağa kalkacak kadar kuvvetlenmiştir. Tay da başını kaldırarak, yeni süzüyor. b lata inn) 1455 Ge lüürmne seri Bali “Sanki an alar 3 — Tay doğah yarım saat olmuştur. Şöyle ayaklarını denemek sevdasındadır. Arka ayak- Jarına dayanarak doğrulmak istiyor, gelen mektublarla çok yakından alâka- dardırlar, Stüdyolar mektubları san'at- kârların barometresi telâkki ederler. Çok mektub alan veya az mektub al-İmemleketlerin başında Cenubi mağa başlıyan san'atkâr hemen gözden düşer, M.G. M. Film Şirketi bu mektub me- selesini o derece ciddiye almıştır ki sırf bu mesele ile uğraşmak için bir servis ihdas eylemiştir. Bu servis on iki me- mur tarafından idare edilmektedir. Bu memurlar çok defa kâfi gelmediğinden ayrıca muavin memur almak ihtiyacı başgöstermektedir. Kendi lerinin haftada 35 bin fakat na 4 — İşte artık kalktı ve müvazenesini b1l* di, Ayakları kuvvetlenecek, ama uzamıya“ Filvaki bir atın ayakları doğumda ne ise, 9 Holivud yıldızlarının bir yilda aldıkları mektub mikdarı budur Haftada 6700 mektubla en başta küçük Shirley gelmektedir. Ginger Rocerı Joan Arthure, Loretta Young da fazla mektub alanlar arasındadırlar Sinemanın en şayan, dikkat rakamla- © Holiyuttaki stüdyolar san'atkârlara tedkike göre bu mektubların # vi i fotograf talebini; Go !0u tel meğihieri ihtiva etmektedir. pi En fazla mektub gönderen yi # ka gelmektedir. Dünyada en nema mecmuası çıkaran meri de Cenubi Amerikadadır. aff. En fazla mektub alan sansatk ği başında Cecil B. de Mille-gelme' gi” Sonra Bing Crosby, daha sonrâ ley... * Cecil de Mille ile Bing Gros ği zamanda radyo : ile uğraştık! gf mektublarının fazlahğı bundan Ci etmektedir. Bu suretle sırf sine (Devamı 13 üncü sayfada) pile ak dardır, fazla uzamaz!