4 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

4 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

İstanbul Askeri Levazım Âmirliği İlânları İlâreleri İstanbul levazım âmirliğine bağlı müessesat için alınacak 116260 mon 6/Haziran/938 Pazartesi günü saat 15,30 da Tophanede levazım âmir- ği Salanalma komisyonunca açık eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli 3074 76 kuruştur. İlk teminatı 290 lira 61 kuruştur. Şartnamesi komisyonda ilir, İsteklilerin kanuni vesikalariyle beraber belli saatte komisyona gel- «024> «2978» aa İdareleri İstanbul levazım âmirliğine bağlı müessesat için alınacak (387900 yama 6/Haziran/930 Pazartesi günü saat 15 de Tophanede levazım âmir- Satinalma komisyonunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır, Tahmin bedeli lira dört kuruştur. İlk teminatı 512 lira 3 kuruştur. Şartnamesi komisyonda Kirülebilir. İsteklilerin kanuni vesikalariyle beraber teklif mektublarını ihale bir saat evvel komisyona vermeleri. «525» «2979» e İtünbul Levazım Amirliğine bağlı mü essesattan, Anadolu ciheti ile Istanbul Maricinin 53019 kilo Süde kapalı zarfında talib çıkmadığından pazarlıkla ek- 6/Haziran/938 Pazartesi günü saat 14,30 da Tophanede Levazım âmirliği komisyonunda yapılacaktır. Tahmin bedeli beher kilesu 11 kuruştur. teminatı 437 lira 4l kuruştur. Şartname komisyonda görülebilir. Anadolu ve ayrı ayrı verilebilir, İsteklilerin belli saatte komisyona gelmeleri, 1 87» «3230» Mi Defterdarda bir numaralı Dikimevinde 800 bin ve Tophanede iki No.lu dikime- 150 bin adet boş makara tahtası 20/Haziran/938 Pazartesi günü saat 1İ i İlay hanede levâzım âmirliği safinalma Komisyonunda açık arttırma ile satı- » Makaralârın beherinin tahmin bedeli yedi santimdir, İlk teminatı 34 İ 12 Küruştur. Şürtnâme ve nümunesi Komisyonda görülebilir. Hepsi birden gibi bir No. daki ayrı iki numaradaki ayrı satılabilir. İsteklilerin SİZ * Vesikalariyle beral satte Komisyona gelmeleri, «3322, glnir Müstahkem mevki kıtaatının 16920 kilo sade yağı ihtiyacı kapalı zarfla kine konulmuştur. İhalesi 8/Haziran/498 Çarşamba günü saat 18 buçukta . İzmir Levazım âmirliği Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. Tahmin Mmecmu tutarı 15566 lira 40 kuruştur. İlk teminatı 1167 lira 48 kuruştur. me her gün komisyonda görülebilir. İsteklilerin Ticaret odasında kayıt- Makyşlarma dair veğika göstermek mecburiyetindedirler. Eksiltmeye iştirak Malan, sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamesinde yazılı aniyae teminat ve teklif mektublarını ihale saatinden en az bir saatt evvel i kışlada levazım âmirliği satınalma komisyonuna vermeleri. «868» «20815 " , —.—.. der metresine tahmin edilen fiyatı 30 kuruş olan 300000 metre yatak kılıf . epi zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. İhalesi 13/Haziran/938 Pazarte- i Ü saat 15 dedir. İlk teminat 5750 liradır. Evsaf ve şartnamesi 450 kuruşa t V. Satmalma Komisyonundan alınır, Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı Meka, 2 ve 3 üncü maddelerinde gösterilen vesikalarla teminat ve teklif ği arını birlikte ihale saatinden en az bir saat evvel komisyona vermeleri, 4872» «3030» 5. Bi milyon tay, 5000 lira ilk teminatı 1875 liradır. Eksiltmesi 10/Haziran/988 Cuma günü &3, 9 da Erzurumda Askeri Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. Şartname- Ragefln Komisyonda görülebilir. Teklif mektubları belli gün ve matten bir ine saat evveline kadar Erzurumda Satınalma Komisyonuna verilmiş anaları, «86 «3048 man kile çam odunu kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Tahmin be- — hi birlikler ihtiyacı için bir milyon iki yüz bin kilo odun 20/Haziran/938 Lo günü saat 9 da kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Muhammen bedeli Hg ilk teminatı 1350 liradır. Şartnameyi görmek istiyerilerin hergün iş sa- a eksiltmeye gireceklerin mezkür günde saat 8 e kadar teklif mektubları- ona vermeleri, «877» «30495 atl ği amin Birlik ve müesseseleri ihtiyacı için 92000 kilo sade yağı pa- Ağ, talip çıkmadığından 10/Haziran/938 seat 15 de Ankara Levazım âmir- Sitmalma komisyonunda pazarlıkla eksiltmesi yapılacaktır. Muhammen be- Myo ire, ilk teminalı 5758 liradır. Şartnamesi 451 kuruş mukabilinde Ko Pa. Kanuni Ticaret odası ve şartnamesinde yazılı vesikalarla bulunulması, «> o 43253, e —. Hastanesinde yeniden yapılacak gunez pavyonu ile koridoru kapalı May, ötmeye konulmuştur. Keşif bedeli 28651 lira altı kuruş Uk teminatı mn üç kuruştur. an i 23/Haziran/938 Perşembe (günü saat 1! de Erzurumda Asker! sa- yonunda yapılacaktır. Şartname keşif ve resimleri her gün ko- görülebilir. Teklif mektubları belli günde belli saatten bir saat evvel Komisyon Başkanlığına verilmiş veya posta ile gönderilmiş buluna- Yep lerin bu gibi inşaat işlerinde ehliyetleri olduğuna dair vesika ibraz etme- - Ağ» 43319» , Deniz Lisesi Müdürlüğünden: e ikin Semizin birinci sınıfına orta okulu bitirmiş ve yaşı 1 Eylâl 1838 de 15-17 Sınfa da Lise biri bitirmiş ve yaş: 16-19 arasında bulunan okurlar mü- 22 v ŞE e 1 Haziran: 28 Temmuz arasında müracaat edilmesi, ğa, pr «fotoğraflı nüfus kâğıdı veya müsaddak sureti, 9 başı açık fo- “isinin ve annesi ile babası ve ailesinin milli ve ahlâki durumunu Süme, , Polis tahkikat kâğıdı, orta okula bitirdiğine dair diplomâ veya tasdik- Skerlik öğretmeninin gizli rapou ve aşı kâğıdı» iliştirilmelidir. «2626» stanbul Deniz Ticaret Müdürlüğünden : ke üç limanının taranarak temizlenmesi ve bu meyanda mevcud döküntü- Yedi ine Mendirek inşası kapalı zarf usulile eksiltm, il Tahmi “075, iŞ ; eye konmuştur. Tahmin la liradır. 567,5 teminatı muvakkate «747» lira «19 kuruştur. Ta- yal Bibi işlerle iştigal ettiğine dair <50> bin liralık vesuik ibrazı ve Müzi gat Muvakkate makbuz veya Banka mektublarile eksiltme günü olan $08 Pazartesi günü saat «15» de Galata'da Deniz Ticareti Müdürlü da şekki komisyona şartnüme izahname ve resimleri görmek is- Müdüriyet idâre şubesine müracaatları ilân olunur. | «3000 SON POSTA Ankara borsası Açılış- kapanış fiatları 3-6- 938 ÇEKLER Budapeşte - Bükreş Belgrad Yokohama Stokholm Aslan çimento Merkez Bankası ”; Bankası Telefon İttihat ve Değir. ANNELER Biliniz ki çocuk yalnız meme için ağlamaz. Çok iyi bilirsiniz * ki: Çocuğu hırçınlatan sebebler- den birisi de apış aralarının ter ve salreden pişerek, kızararak çocuğu rahatsız oetmesidir. Bu itibarla günde iki defa çocuğu PERTEV ÇOCUK PUDRASI ile pudralayınız. Ne Adi tuvalet pudraları ve ne de çok itina ile hâzırlanmış pahalı pudralar PERTEV ÇOCUK PUDRASI yerini tutamaz. Bu pudra bilhaş- sa yavruların cildleri ve ifra- gatı nazarı itibara alınarak ya - pılmıştır, İstanbul ikinci iflâs mamur luğundan : Müftis Osman Paşa Za. de Abdülkadirin tasfiye muamelesi biterek Mahkemece İflâsın kapanma- sına 26-5-958 tarihinde karar verilmiş olduğu ilân olunur. 6218) Yevmi, Siyasi, Havadis ve Halk gazetesi Çatalçeşme sokak, 25 İSTANBUL Abone bedeli peşindir. Adres değiştirmek 25 kuruştur. Gelen evrak geri verilmez. İlânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevab için mektublara 10 kuruşluk * Pul ilâvesi lâzımdır. Sayfa 15 700 Ton Kükürt alınacak, 'Tahmin edilen bedeli 72,000 lira olan 700 ton kükürt ve Askeri Fabrikalaf Umum Müdürlüğü Ankara Satınalma Komisyonunca 26/Temmuz/938 Sal: günü #aat 15 de kapalı zarfla ihale edilecektir. Şartname 3 lira 60 kuruş mukabilinde Komisyondan verilir. Taliblerin muvakkat teminat olan 4850 lirayı havi teklif mektublarını mezkür günde saat 14 de kadar Komisyona vermeleri ve kendile» rinin de 2490 numaralı kanunun 2 ve 3 maddelerindeki vesaikle mezkür gün We saatte Komisyona müracaatları, 43240» 100000 metre torbalık bez alınacak. Tahmin edilen bedeli «28,000» lira olan 100000 metre torbalık bez Askeri Fab- rikâlar Umum Müdürlüğü Ankara Satınalma Komisyonunca 2i/Haziran/1938 Salı günü saat 15 de kapah zarfla ihale edilecektir. Şartname «l> lira «40: ku- ruş mukabilinde komisyondan verilir. Taliblerin muvakkat teminat olan «2100» lirayı havi teklif mektublarını mezkür günde seat 14 de kadar komisyona ver- meleri ve kendilerinin de 2490 numaralı kanunun 2 ve 3 maddelerindeki vesaikle mezkür gün ve saatte komisyona müracastları. (o «3246 Üsküdar mıntakası tapu sicil mubhafızlığından Ulu derenin büyük Çamlıca caddesile birleştiği nokta başlangıç noktası tu- tularak garb ciheti, şimale doğru Yusuf İzzettin veresesine ait kasrın kapısına kadar Çamlıca caddesi ve buradan şarka doğru kasrın su hazinesi binası köşe- sine ve bu köşeden şimale doğru (A) işaretine kadar imtidad ederek oradan gar- bi şimaliye kıvrılarak büyük Çainlıca ile Beylerbeyine giden yolun iltisak nok- tasıma kadar devam eden kasır duvarı ve oradan tekrar şimal noktasındaki Tom- ruk çeşmesine giden bir numaralı kazık ile tesbit edilen kuru dereye kadar de- vam eden Beylerbeyine giden yol ve bu birinci kazıktan büyük ceviz ağacı mev- kine dikilen ikinci kazığa kadar şimalen kuru dere ve cenubundaki çınarba- şında caddeye birleşen kuru dereden de kar kuyusuna kadar keza diğer bir de- re ve kar kuyusundan daha cenubdaki kızıl bayır ve buradan şimale doğru şark hududunda bulunan kaya, Bayır başı. Taş kaya ve Üç bayır başı ve be mevkiden şimal hududunun diğer kısmı olan ceviz ağacına kadar hududda mev cud çıkıntı noktalarına on beş aded demir kazık dikilmek suretile hududları gösterilen mahallerle Yusuf İzzettin vereseleri tarafından tecavüz suretile ka- sır duvarı içine alımmış olan mahallin (Büyük Çamlıca tepesi) arazisi diye ve mülga (Hazinei Hassadan) devredilmiş olarak (maliye hazinesi adına tescili) İstanbul Defterdarlığından istenilmiştir. Bu sahaya yerinde demir kazıklarla işaret edilmiş olduğu gibi hudud ve va- ziyeti gösteren bir haritası da muhafızlığımıza verilmiştir. 17/6/938 cuma günü saat (10) da yerinde keşif ve inceleme ve tesbit ve tahdidi yapılacaktır. (Bü- yük Çamlıca tepesi) diye anılan bu saha içindeki yerlerde mülkiyet veya sair suretle alâkası bulunduğunu iddia edeceklerin keşi! gününe kadar evrakı müs- bitelerile birlikte ve 1538/167 dosya No sile muhafızlığımıza ve keşif gününde yerinde iş gören memurlara müracaat! etmeleri ilân olunur. (3112) ÜSKÜDAR İCRA MEMURLUĞUNDAN: Devlet Demiryolları ve Limanları işletme umum müdürlüğüne borçlu sabık eski gö- hir şimendifer mektebi muallimlerinden Kadıköyde Aziziye sokak 127 No, hanede Hay- rinin Kadıköyünde Rasimpaşı (O mahollesinde eski Karakolhana yeni Aziziye sokağın. da eski 7 mükerrer yeni 127 numaralı bir tarafı Sami hanesi bir tarafı Poli Bister bah- gesi, bir tarafı Yasef hanesi, tarafı rabli tariklâm ile mahdud 14754 metre murabbal ve tamamı 2800 Iki bin allı yüz lira kiymeti mubamminesi evin borçluya ald nısı! hiş- sesinin açık artırma İle salılmasına karar verilmiştir. Gayrimenkulün medhalinden girilince mermer bir sahanlığı müteakib beş adet mermer basamaklan binanın birinci katına çıkılmaktadır, Burada biri cebhede, diğeri geride ol- mak üzere iki oda ile bir belâ vardır. Bu katta hissedarlardan Ahmed Ali oturmakta &ır. Mutfak binanın bodrum katındadır. Bu katta kömürlük ve odunluk olarak kulla- nılan iki oda yardır. Bahçeye mutfaktan çıkılmaktadır. Mutfak kapısı önünde çakıl döşeli bir avludan karelajlı bir merdivenle sedil bir bahçeye geçilmekte olup babçenin sağ taraf duvarları binaya alddir. Bahçede telle tesis edilmiş bir kümes ile meyvah meyvasız 15 kadar ağaç ve fidan vardır. Binanın İkinci kalında bir sofa üzerinde bi. ri cebihede olmak üzere iki oda ve bir belâ vardır. Cebhedeki oda şahnişlidir. Binanın son katında yalnız bir sofa İle bir oda vardır. Solada iki dolab bulunmaktadır. İkin- ci kat ile birlikte bu kat ia borçlu tarafından işgal edilmektedir. Binanın dahili ak- sami ahşab olup doğrama kârile tavanları yağlı boyalıdır. Elektrik ve su tesisatı yar- dır. Mutfakta havugası tesisalı mevcuddur, 1 — İşbu gayri menkulün artırma şartnamesi 1/6/938 tarihinde pazartesi gününden Mtibaren 9037/1619 dosya De Usküdar icra dairesinin musyyen numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yanlı olanlardan fazla malümat almak isteyenler işbp şartnameyi 9371/1819 ile memuriyetimize müracaat etmelidir. 1 — Gayri menkul 6 - 7 - 983 tarihinde Çarşamba günü sant 16 da Usküdarda İb- saniyede Şerif bey çeşmesi sokağında 16 Nolı adliye binasında Usküdar İcra memuriu- Eu odasında iç defa bağırıldıktan sonra en çok artırana ihale edilir. Anenk artırma bedeli muhhamen kıymetin $ 75 ini bulmaz veya satış isteyenin alacağına rüchanı o « lan diğer alacaklılar bulunursa bedeli bunların o gayri menkul İle temin edilmiş alacak- larının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok arttıranın taahhüdü baki kalmak özeni artırma 15 gün daha temdid edilerek 2i - 7 - 938 tarihinde perşembe günü saat 16 de Usküdarda İhsaniye Şerif bey çeşmesi sokağında 16 No.u adliye binasında Icra memur- Yuğu odasında yapılacak artırmada bedeli satış isteyenin alacağına rücham olan diğer alacaklıların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan farlaya çık- mak şartile en çok artarana fhale lera kılınacaktır. 3 — Artırma bedeli peşindir. Artırmaya işilrak için yukarıda yanlı kıymetin © 78 | buçuk nisbetinde pey akçası veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecek- 4 — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimseye derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulu. nan kimseye arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, rası olmazsa veya bulun- masa hemen 15 gün müddetle artırmaya çıkarılıp en çok artırana ihale edilir, İki !ha- le arasındaki fark ve geçen günler için 7 5 den hesab olunacak faiz ve diğer masraflar aynca hükme hacet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur, 5 — İpotek sahibi alacaklıların diğer alacaklıların ve irtifak hakkı sahiblerinin gay ri menkul üserindeki haklarının hususu ile faiz ve masraf dabll olan iddialarına gay- H menkul üzerindeki haklarmın ilân tarihindan itibaren 20 gün içinde eyrakı müsbi- telerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları topu sicile- rile sabit olmadıkca satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. 6 — Alıcı artırma bedeli haricinde olarak ihale karar pullarını tapu ferağ harcanf ve 20 senelik vakıf taviz bedelini vermeğe mecburdur. Gâyri menkulün nefsinden doğun Eeee vergiler, tanzifat ve tenviriye ve dellâliye rüsumu, vakıf İcaresi borçluya 7 — Gösterilen günde artırmaya iştirsk edenler artırma şartnamesini okumuş, lü- zumlu malümatı almiş ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve Jtibar olunur. Yukanda gösterilen gayr! menkul işbu ilân ve zösterilen artırma Şartnamesi dairesinde satıla- cağı ilân olunur. Emniyet Umum Müdürlüğünden: 1 — Elde mevcud nümunesine ve şartnamede yazılı vasıfları dairesinde zabı- ta memurları için azı 4000, çoğu 5000 metre gri renkte kumaş kapalı zarf usu- Miyle 22/6/1938 Çarşamba günü saat 15 te münakasaya konulmuştur. 2 — Beher metresine 450 kuruş flat biçilen kumaşa eld şartnameyi almak ve nümunesini görmek istiyenlerin Umum Müdürlük satınalma komisyonuna mü - racaatları. 3 — Eksiltmeye girmek istiyenlerin 1687 lira 50 kuruşluk teminat makbuz veya Banka mektubunu muhtevi teklif mektublarmı ve 2490 sayılı kanunun 23 üncü maddelerinde yazılı belgelerle biri eksiltme günü saat 14 de kadar a