5 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

5 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa Mağmum bir genç tip Bebekten Ul - viye — karakterini sörüyor: Daima — kederli bir tavır takın - mak güzel görün- memtğe — yardım olur. Bir gence ya- kışan — çeviklikle, neş'e ile hayatnı karşılımağa - ça - lışmak lâzımdır. Kumanda altında bulun- maktan, ürkmek işlerin sakat yapılması. na da sebeb olabilir. İşinde dürüst ve et- rafına samimi ve sadık kaldıktan sonra korkunun yeri yoktur. e Derli toplu olması beklenen bir genç imzasile Suphi soruluyor: — Sevilecek mi- yim, muvajjak o - lacak mayım? Muvaffa- kiyete kitablar ce Wab — vermiyorsa, henüz imkân var- iken — çalışmağa Başlamalı. Bu a - Pada derli toplu olmağı da ihmal etme - mek lüzımdır, Sevmek ve sevilmek yal- Nız tabli bir güzellik işi değildir. Zeki ve bilgili olanlar; çirkin dahi olsalar güzel Bgörünürler, severler ve sevilirler. Bebeble mevsimsiz heyecanlara yer ve- tip ümidsizliğe düşmektense zekâ ve bil ginin vereceği güzelliklerden faydalan - mağa çalışmak daha doğru olur. © Mücadeleci bir tip Kırıkkalte« 'den Raşid Boz « F kurt ta karakte « Yinin tahlilini istk bör: Olur olmaz şeye | kulak asmak ni « —rer yetinde — değildir, Men erini bi Hir, zararlı — işlere V girişmez. Mücade- le ve münakaşadan Ürkmez. Bazan tok sözlü olursa da sözleri batmaz. KUMBADA CAN KURTARIR T # Güra v -N>AZ>U net ve meşakkat « lerine — tahammül gösterenlerin mu- vaffakiyetsizlik ten şikâyete pek hakları yoktur. Yalnız bu vasıflardan ts- tifade edilirken çabuk kuzıp, konuşma ile halledilemiyen — şeyler' için yumruğun yardımına bağlanmamalıdır. Avukat olmıya müstaid bir küçük tır, Bu sebeble is- teğine de kavuşa - bilir, Yalnız burada ana ve babasına dü- gşen bir vazilfe vardır. Avukatlık; yalnız iyi söz söylemek Bu | Manasına gelmezse de, bir hakkın tecel- lisi uğurundaki fikirleri her halde gözel ve tatlı söylemesini bilmek mesleğin baş- ta gelen vasıflarındandır. Ana ve baba, çocuğun şive hatalarını düzeltmeli, he - yecana kapılmadan ahenkli bir tarzda ko- nuşmasına ve bir hâdiseyi tahlil ve mü- taleaya sevkedecek yardımlarda bulun- malıdır. Son Posta Fotograf tahlili kuponu İsim Adres Potograf tahlili için bu kuponlardan Sadedinin gönderilmesi şarttır. İ BON POBSTA Açılış 6, 28 126,54 3,456 6,63128 26,68 Kapanış 6,25 126 6475 3,b125 6,6645 YEBIZE 69,8565 50,8325 21,4:625 1145 LBAS 4 Sazs 7,638 23 82 m4 094 2.875 36 4676 32275 Anadolu g. © 60 peşin A Şm. & 60 vaddieli | — - Bomonti - Nektar - B Aslan çimento - — Merkez Bankam 9100 81 4 Bankası « 60 10 Telefon &w - İttihat ve Değir. ÜN - ı0 - 'Terkos İSTİKRAZLAR Açılış Kapasış 'Türk borcu I poyin - . » TDendel » » Ki vadeli Pirinç fiatları Yeni mahsul idrak mevsimine da - ha epey bir zaman olmasına ve biya - sada stoklar azalmış bulunmasına rağ- men pirinç fiatlarında hiç bir tezayüd yoktur. Yalnız piyasada Hindiye malla- rı çok azalmış olduğundan bu cins pi - rinçlerde geçen aya nazaran 4 kuruş bir tezayüd kaydedilmektedir. Toptan pirinç fiatları Mersin 21, Antalya 22, 'Tosya 20, Adapazar 22,50, Bursa Or - hangazi 24, Viyolota 26, yerli Bombay 25, Hindiye pirinçleri 47 kuruştur. Dr. HAFİZ CLMAL (Lokman Hekim) Dablliye mütehassını: Pozardan — maada bergün (2 - 6 Divanyolu mnumara 104, ev te- defonu 22308 - 21044 HANGİ Haziran 5 RENK IZİ MES'UD EDER? Fena renkte bir pudra, yüzü- nüze korkunç bir makyaj man- zarasını verir ve sızi olduğu - nuzdan daha fazla yaşlı göste- rir. Teninize uygun renkte bit pudra intihab etmenin yegâne çaresi, yüzünüzün biz tarafında bir renk ve diğer tarafında baş- ka renk pudra tecrübe etmek - tir. Bu tecrübeyi hemea bugün, Bize parasız clarak verilecek yeni ve cazib renklerdeki To- kalon pudrasile yapınız. Bu ye- ni «Cild renkleri>» (Kromoskop) tâbir edilen en son ve modern bir makine vasıtasilr karıştırıl- miştir. Sihramiz bi> göz, tam ve kusursuz bir incelikte renkleri intihab eder. Tene gayet uygun bu yeni pudra sayesinde artık makyajl' bir yüz görünmüiyecektir. Toka- lon pudrası, imtiyaz'ı bir usul datresinde «Krema köpüğü» ile PARASIZ Bu sihramiz yeni * Cild renkleri , tecrübe edilebilir. karıştırılmıştır. Bu sayede pud- ranın saatlerce sabit kalmasını temin ettiği gibi pudranın cil « din yağlı tabii ifrazatını mas « setmesine ve bu suretle cildin kurumasına ve sertleşmesine ve binnetice buruşuklukların zu - huruna da mâni olur. Her vakit — * krema köpüğ'e karıştırılmış zeşhur Tokaloa pudrasını kul- lanınız ve birkaç gün zarfında teninizde yapacağ: cazih tekem- mülü görünüz, a kutuların Üzerindeki Tokalan ismine dik- kat ediniz, Teninize uygün renk Intihabında tereddid ettiğimiz- de Yütfen İstanbulda 622 No. pos- ta kutusu adresine (Tokalon pudrası 7) Trumuzila vâki ola- cak talebde siza memnuüniyetle, muhtelif renklerde nümunelik altı ufak pake* pudra göndere- ceğiz. ——— ——— ——— —”— İnhisarlar İstanbul Başmüdürlüğünden : Btil smıfına dahil olmıyan alkol metalik, probilik vesaire gibi alkollerin g- parişinden evvel İnhisırlar İdaresinden mezuniyet istihsal edilmesi lüzam geh «3320> diği alâkadarların malümu olmak üzere ilân olunur. Biga İcra Memurluğundan: Gönenin Misakea köyünden İskender oğ- 1u Ali Girgine borçlu Manisanın Horos &ö -|Ramiz kızı Fethiye Vusint tarafından yünde Tahir eşi Arza ve oğulları, — İzmall, Hüseyin ve kızı Hamidenin mahcuz olup pa- rayam çevrilmesine karar verilen Biga tapa- sanun 'T. evvel 938 tarih ve 101 No. — sunda kayıdlı Misakoa köyünün Dolabbucağı mev- kilmnda, Doğusu Ahmed oğlu Hüseyin, poy -| razı yol, Batı Yusuf Halii, ziblesi Ömer oğlu Mestan arazisile mahdud tarla. Mesahası: 8271 metre murabbal, Muhammen kiymeti: 90 lira, Kvsafı: Zirmate elverişli tarla. Ve gene-Biga tapuzunun ayni tarih ve ayni numarasında kayıdlı, Misakca köyü Şaban adaşı mevkiünde Doğusu Ahmed Salim, poy- razı tmer'a, batı Mestan oğlu Ömer ve kıblesi yol De mahdud tarla. Mesahası: BİTİ M. murabbal. Kıymeti: 72 lira, KEesafı: Ziraate elverişli tartla, Batış açık arttırma süretile yapılacağın - dan ve satış bedeli de peşin olduğundan art- Urmaya iştirak edeceklerin muhammen kıy- metin 9 de T buçuğu nisbetinde pey akçesi tenviriye ve vakıf borçları borçluya ald o - tap İhale bedelinden tenzil olunur. Birinci arttırma 6/7/938 tarihine rastlı - yan Çarşamba günü saat 13 den 15 şe ka - dar dairemizde lera edilecek, birinci arttır- ma muhammen kıymetin ©6 75 şini buldu - ğu takdirde ihale olunacaktır. Aksi — halde sön arttıranın taahhüdü baki kalmak üze- re arttırma 16 gün temdld edilerek 21/7/028 tarihine rastlıyan Perşembe — günü saat 13 den 15 şe kadar dalrede yapılacak ikinci art- tırma sonunda en çok artlıranın Üüzerinde xalacaktır. 2OM numaralı kanunun 126 inci madde- stne tevfikan hakları tapu sicilll — Ile sabit olmiyan ipotekli alacaklılar le €iğer alâka - darın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu hak- darını falz ve masrafa dair iddla ve iliraz - Gazi Antep Asliye Hukuk Mahkemesindeti . Antebin Kurbu — Kuzanlı M, IJENÜı Kemeye müracaat olumarak M. aleyh, Kİlİ ” sin Büyük Kütah M. Mehmed O. dan (oföf ve Mehmedin güya babası Mehmod Ramiif” de üç bin seksen bir lira alacakları oldu Bundan bahstle mümalleyhin — öller kaflğ Bıdıka aleyhine dava açarak bunun tıh,, hakkında Killk mahkemesinden muvazat ten 21/5/935 tarihinde aldıkları hükmün İW kali ve buna müstoniden kozulan hacsin gö darılması ve terektden hlssesine düşen KSf vaki muraraanın men'i talebile açılan Gü üzerine ilânen tebliğ olunan davetiyeye men icabet editmediğinden M. aleyhier DA kında ilânen giyap müamelesi — yapılı karar verilmiştir. Tayin olunan 27/6/938 , rihinde saat dokuzda ©. Antep Asliye Bi kuk mahkemesinde hazır — bulı A takdirde bir daha mahkemeye kabul olüü mayarak haklarında giyaben muhatemt” devam olunucağı ilân olunur.. HALK OPERETİ ifibaren yaz temsillerine 5 başlıyor —4 larını ilân tarihinden itibaren 20 gün #f fında evrakı müsbitelerile dalremize DAĞ meleri Jâzımdır. Aksi takdirde hakları Ü , pu alcilli ile sabit olmuyanlar satış "’:, nin paylaşmasından hariç — kalırlar. Pi fazla izahat almak İsteyenlerin 1/6/088 , rihinden itlbaren datremizde asılı W:,; csk açık arttırma şartnamesi 998/185 dosyada mevcud vaziyet ve takdiri d"' raporunu görüp anlayacakları ilân