5 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

5 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün 16 sahife Sene 20 — No. 1052 — Fiati her yerde 5 kuruş Türk - Elen dostluğ KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 detası 125 kuruş Akşam İlân servisi, telefon 20681 Telefon: 20585 (Başmüharrir)"— 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20881 (İdare) uy | Karakaş ve Eminönü hanları derhal yıktırılacak Hariciye Vekilimizle Elen Başvekili arasında hararetli telgraflar teati edildi Katimerini gazetesi: “Iki memleket arasındaki yakınlık| |” herkes için gıbte edilecek dereceyi bulmuştur.,, diyor Ankara 4 (A A.) — Türkiye B. M. Meclisinin Türk - Elen munzam müs ahedesini tasdiki münasebetile, Ha- riiye Vekili doktor Tevfik Rüştü Aras ile Elen Başvekili . ve Hariciye Nâüzırı * general! Metaksas arasında aşağıdaki telgraflar teati olunmuş- tur: Ekselans B, Melaksas Elen Başvekili Atina iahedesinin B. M. lan bütün reylerin it- imiş olduğunu ek- zevkle bildirmeğe unutulmaz cels€- imahürler vukua hatipler, Türk - Elen doste ğunu yükseltmiş ve övmüşlerdir. Bu fırsattan istifade ederek ekselan- sınızın. bu derece müessir bir suretle tiği bu eserin başarılması a en hararetli tebriklerimi sunar ve sadık dostluk teminatım İle en yüksek hürmet hislerimi tekit eylerim. tijakla tasdü selansınıza b Doktor Araş Ekselâns B, Rüştü Aras 1 Hariciye vekili memleketlerimiz arasında hakiki bir itimadlı iş birliği havası yaratılması- Ekselânsınızın nazik sözlerinden zi- | na bu derece hizmet eden enternas- yadesile mütehassis olarak, şahısların. | yonal vesikaların esaslı yapıcılarından da Türk - Yunan dostluğunu kuran ve| birini tebrik ederim, Dost ve müttefik B. Hul Amerikanın infirad siyasetine aleyhtar Amerikanın, ittfaklar yapmaksızın, kendisile ayni fikri besliyen milletlerle teşriki mesaiyi müdafaa ediyor Naşil (âmerika) 4 — Amerika Ha- relye Nazırı B. Hu), mahalli baro- nun içtima; münasebetile irad etti- ği bir nutukta Birleşik Amerika gibi in tam bir infirad a > kalacağını ve bu infire- di tamamalmak için yapilmış olan teşebbüslerin Amerikâya milletler ahengi arasında hsiz olduğu nüfu- 5 zun bir'kısmını kaybettirdiği: gibi, kendi işlerini de bizzat tedvir et- mek kudretini zayıftlattığını ve bu- gün dünyada emniyetsizliğin ve hü- zursuzluğun mevcud olması bu infis raddan ielri geldiğini kaydetmiştir. Müteakiben B. Hul, Amerikanın kendisile ayni fikir ve emelleri besli- yen milletler ile, ittifaklar o yoluna sapmaksızın samimi bir surette teş- Tiki mesai elmesi lehinde bulunmuş ve demişlir ki: — Amerikanın almak niyetinde bulunduğu tedbirler, iktisadi müna- sebetleri tevzine, silâhsızlanmayı te (Devam: 13 üncü sahifede) İngiliz meclisinde hava hücumlarına dair şiddetli bir münakaşa İngiltere daimi bir tahkik komisyonu teşkilini istiyecek, İspanyada harp durdurulamıyor Elen Başvekil! B. Metaksas ANKARA Amerika Hariciye Nazırı B. Hul Londra 4 — Avam kamarasında | mesi hakkında uzun bir münakaşa işçi mebuslardan B. Mander, Uzak | ya sebebiyet vermiştir. Şarkta ve biihassa İspanyada sivil | -B. Mander, İngilterenin Kanarya Hariciye Vekilimiz B. Rüştü Aras memleketin Büyük Millet Meclisinde vukua gelen yeni sempati ve dostluk tezahürlerinin Elen milletinin kalbin- de derin bir aksiseda hasıl etmiş oldu- (Devamı 13 üncü sahifede) Türkiye serbes güreş birincilikleri Ankarada dün başlıyan mü- sabakada Başvekil ve diğer Vekiller, mebuslar bulundular! Ankara 4 (A A.) — 1938 senesi Tür- kiye serbes güreş birincilikleri bugün 19 mayıs stadyomunda binlerce seyir- ci önünde başladı. Başvekil, Dahiliye, Adliye ve Güm- rük Vekilleri, mebuslar ve daha bir çok zevat güreşleri Lakib edenler &ra- sında idiler. Güreşlerden evvel 11 grupun şam- piyonları bir geçid resmi yaptılar. federasyon reisi, İstiklâl marşından sonra bit nutuk söyledi. Güreşlere başlardı. Bugün güreşlerin iki turu ikmal edildi. Neticeler yarın sabah saat sekizden itibaren başlıyacak müsabakalar 50- nunda alınacaktır. 2bülzizantle rı Şoför hâleti ruhiyesi Bir taraftan Seyrüsefer idaresi 0t0- mobil ve otobüslerin senelik muâye- nesine hazırlanıyor; diğer taraftan da, hükümet, mütemadiyen artmak- ta olan nakil vasılaları kazalarının önüne geçmek için Meclise mühim bir lâyiha verdi. Makinelerin bozuk olup olmadığı. | ma dikkat etmek, makinelerin kullan- | mz şekillerini tesbil eymek çok mü- vafık... Ancak en başla dikkat edile- cek sey bunları kullanan o #nsanlar- dır: Bir şoför asla atak, delifişek, de- İ Hbözük bir hâleti ruhiyede olmamalı- dir. Aktlı uslu, durmuş oturmuş, ev | babası, mesuliyetini mildrik bir kâp- tan ruhunda olmalıdır. Hem bizzat | şoförler kendi nejislerine bu ziliniye- | ttelkin etmeli, hemde hükümetle belediyeler onlarda bu cusafı katiyet- Belediye, istimlâk bedelinde uyuşulan emlâki diğerlerinden evvel yıktırmağa karar verdi Valide hanımdan sonra yıkılacak olan Karakaş ve Eminönü hanları Yenicaminin önünü kapayan Bak lıkpazarı taddesinin sağ ve sol kısmın- da bulunan dükkânların, mağazalar rın istimlâk işleri de bitmek üzeredir. (Devam: 13 üncil sahifede) Eminönü meydanını açmak Üze- Te yapıları istimlâk işlerine muâyyen bir program dahilinde devam edili- yor. Valide hanının yıktırılması işi haziran nihayetinde neticelenecektir. | Yeni Dünyadan Eski Dünyaya. Amerikanın en büyük sinema şirketlerinden birinin direktörü Izmirli bir musevi, Amerikanın ortasında harem hayatı, kırmızı derililerin ara- sında 25 gün, Kanadada bir hafta, Fasta 3 gece İstanbuldan Büyük Bahrimuhit kıyılarına kadar * uzun * bir seyahat yapan arkadaşımız Hikmet Feridun Türkiyeye dönerken çok dikka te şayan, meraklı şeyler görmüş ve pek güzel yazılar hazırlamıştır. Salı gününden itibaren Hikmet Feridunun dönüş yazılarına başlıyoruz mesa ui 0 Nara Hâdiselerden gazete sahifelerine gecen intibalar : o (on)