5 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

5 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

| | 4 bi Sahife 10 AKŞAM Çorapsız gezmek modası bu yıl da kadınlar arasında yayılmağa başladı Kadınlar “Çorapsız gezmemizin başlıca sebebi sıhhi ve iktisadi düşüncelerdir, yazın sık sık çorap değiştirmenin ne demek olduğunu evli erkekler iyi bilir, diyorlar Bu sene yaz er- ken geldi. Sıcaklar gün geçtikçe arti- yor, Soğuk, yağışlı günlerin kasavetile bunalan bayanlar, kalın pardöşüleri- nin altında istedik. leri gibi hareket edemiyen zarif bay- lar hergün biras daha (o açılıyorlar. Sayfiye yerlerinde yeni yeni kıyafet- lere raslanıyor. Bu sene <yaz modaları» icad e dilmekte geç ka Jındı, Bayanlar ha- valafın çabuk ısın- ması karşısında hay zırlıklarını o ikmal edemedikleri için cvwelâ geçen sene- vin modalarına vfak tefek bazı tar Clâtla uymak mec- buriyetinde kaldı- iar. Yaz modaları- nın içinde en çok rağbet bulanı «ço- rapsız» gezmektir. Çorapsız (gezmek modası bizde bir Taç sene evvel baş- lâdı. Her sene biraz daha rağbet bul- du ve nihayet geçen sene kadın ço- Yaplarının çürüklüğü yüzünden ta- yıamen taammüm etti, Bu senede uyulmağa başlanan moda, çorap- #7 gezmek oldu. Bunun neticesi ola» Jık yazın çorap stokları çoğalıyor. Tu sene bayanların hemen imodaya uymaları çorapçıları düşünceye sev- ketti. Bir imalâthane sahibi diyor kit — Çorapsızlık modası bize çok te- &ir ediyor, dersek, pek de mübalâga yapmış sayılmayız. Yazın çorap Sâ- tışları yüzde elli nisbetinde azalıyor. Doğrusunu söylemek icab ederse moda bizden daha çok perakendeci- esnafa tesir ediyor. ihtiyaçtan doğan modaların başlı- cası yazın çoraba vedâ etmektir, de- nilebilir, Bazı kimseler bu modanın iktisadi düşüncelerden doğduğuna inanmak istemiyorlar, Meselâ: i Amerikada dizleri açık yeni moda çoraplar — Güzel kadınlar; ister gıpta, i#- ter takdir veya hayranlıkla olsun, gözlerin üzerlerine çevrilmesinden dalma memnun görünürler, Çorapsız gezen bayanlar arasında bacağının güzelliğine inananlar ve bunun için bu modaya uyanlar yok mudur? Diye fikir yürütenler var, Fakat bunlara itiraz edenler ekseriyettedir- dirler, Bilhassa bayanlar... Bir kaç şık bayanın çorapsız ger me modasi üzerindeki düşüncelerini şu suretle hülâsa etmek mümkün- dür: — Çorap, iyi olması şartile çirkin bacakları bile güzel gösterir. Binaen- aleyh yukarıdaki iddialar yersizdir, | duğunu da evli erkekler çek iyi bilir- ler, Doğrusunu söylemek lâzımgelirse hakikat da budur, İktisadi sebebleri meydana gelen bu moda, mo kadar fazla yayılırsa yayılsın yazın kadın çorapları ucuzlamıyor. Halbuki, rağ- bet görmiyen şeylerin kıymetten düş- mesi, ucuzlaması icab etmez mi? Bayanlar bu sene de çorapçılarla mücadeleye giriştiler, Boykot yapı- yorlar. Şimdilik galebe müstahsilde. Bakalım daha ne kadar dayanabile- cekleri Bayanlar yazdan çok istifade edi- yorlar. Yalnız çorapsız gezmekten de- giti, diğer giyecek eşyalarından da Iktisad yapmağa muvaffak oluyorlar. Meselâ; kunduraları hafif ve ucuz- dur, Roplarırın etekleri ve kolları da kısadır. Erkeklere gelince: Çorapsız gezmek modası Son Zâ- manlarda erkeklere de sirayet elme- ğe başladı. Sayfiye yerlerinde, deniz kenarlarında neyse amma, şehir için de, nakıl vasıtalarında erkeklerin ço- rapsızlığı pek münasebetsiz oluyor. Düşünün bir kere vapurda oturu- yorsunuz. Çorapsız bir adam gelip karşınıza geçiyor. Bacak barak üze- rine atıyor. Kemikleri iskarpının ke- narından dışarı fırlamış birer ayak, kıl içinde gözünüzün önüne uzanan bacakla karşı karşıya geliyorsunuz Her halde hoş bir manzara olmasa Erkeklerin çorapsız gezmelerinde iktisadi sebebler aramak da doğru değil. Çünkü 15 kuruşa kadar erkek çorapları var, Eğer ayakların hava alması içinse, bu daha münasebetsiz bilhassa küçük ve kalabalık nakıl va» stalarında... Bir çok kadınlardan ayni lâfı işik tim: — Son zamanlarda erkekler bizi bir çok hususlarda taklid ediyorlar, Bilhassa genç baylar... diyorlar, Delikanhıların omazarı dikkatini celbetmek her hâlde kendileri için faydalı olacak. *.s Çorapsız gezmek modasına daha ziyade genç kızlar uyuyorlar. Evli kadınlar arasında bu modaya rağbet, bilhassa şehir içinde çok azdır. Fakat sayfiye yerlerinde ekseriyetle çorap- 8ız geziliyor. Mühim bir nokta da bu modaya zengin aile kızlarının uyma» larıdır. Bunda iktisadi sebeb âmil olmamak icab ediyor ve zaten onlara: — Niçin çorapsız geziyorsunuz? Diye soracak olursanız, alacağınz cevab şu olacaktır: — Modaya uymuş olmak için.., — , Necmi | Erkmen Çocukları kı kurtarma yurdu du her sene olduğu gibi bu sene de kampa çıkacaktır, Kamp 1 temmuzda Heybeliadada açılacaktır, Yurdun ge- çen pazar günü verilen müsameresin- de temsil edilen bir piyeste sokağa düşen sefil bir çocuğun nasıl yurda kabul edilerek ıslahı hal ettiği can- landırılmıştı. Bu piyesin terbiyeyi bakımdan ehemmiyet ve kiymetli görüldüğünden filiminin alınarak mekteplerde gösterilmesi tekarrür etmiştir . Bugünkü spor hareketleri TAKSİM STADINDA: 1 — Pera - Şişli, Apoyevmatini dömifinal maçı, kupası 930 da. 2 — Altılar muhteliti - Beşik- taş saat 15,15 de, 3 — Güneş - Galatasaray milli küme maçı, Saat 17 de, Saat AKIŞ Kara Ali, Tekirdağlı Hüseyinle Bandırmada karşılaşacak 5 Haziran 1938. MEİSROR Kaza 3 çeliştiği yüreçeilkrie biz ila Bandırma (Akşam) — Halkevi sosyal yardım kolu tarafından 19 haziran 938 tarihinde serbes güreş müsabakaları tertip edilmiştir. Bu müsabakalarda Tekirdağlı Hüseyins meydan okuyan Kara Ali kendi memleketi olan Ban- dırmada güreş tutacaktır. Bu müsa- baka ve diğer güreş müsabakaları için 500 lira tahsis edilmiştir: Kara All, Hüseyine kendi muhitinde yenilmemek için muntazam aniren- manlara başlamıştır. Bütün memle- kette ve bilhassa Bandırmalılar tara- fından fevkalâde sevilen Kara Alinin bu müsabakada Hüseyine galip gele. ceği bura güreş muhitinde kuvvetiş tahmin edilmektedir. Sosyal yardım kolu taranıdan büyük bir ihtimamiş ve bu işlerin kompetanları marifetile hazırlanmakta olan serbes güreş mü- sabakaları muhitte büyük bir alâka uyandırmıştır. Bandırma 19 haziran- da mühim bir spor günü yaşiyacak ve meraklılar Kara Ali ile Hüseyinin ve diğer on çift güreşçinin müsabakala» rını zövk ve slâka ile takip edecekler. Boksör Nazif İzmirli Vedadın defisini kabul ediyor Defisinde İzmirli olduğunu söyli- yerek dört raundluk bir maç için be- ni defi eden boksör Vedalın defisini kabul ediyorum ve kendisile karşıla- şıp maç yapmağa her dakik hazı- rum. Yalnız bu maçın nerede yapıla- cağını, son ve kati olarak bildirmele- rini ve hastalık gibi mazeret göste- rip maçı her hangi bir bahane ile tehir etmemelerini ve maçın yapıla- cağı günün de biran evvel olmasını sa- bırsızlıkla beklediğimi acele bildiri- rim, Güneş klübünden: Boksör Nafiz Boks Tüy sıklet 'dünya şa şampiyonu Armstrong, yarı orta şampi- yonu Barney Ros'u yenerek iki defa dünya şampiyon oldu dünyanm eniyi > boksörü olduğu» nu iddia ettikleri * yanı orta sikleğ dünya (o şampi yonu (Barmey Ros 31 mayısta Nevyorkta Ma- dison StarGar- den salonunda Zenci Armstrong“ la yaptığı 15 rauntluk bir dövüşün sonun- da sayı hesabile yenilerek oşam- piyonluğu kay- betmiştir. Zenci şam» piyonu da olduğundan bu suretli iki şampiyonluğu bir araya getirmiş olmaktadır, İçlerinde sinema yıldız- ları ve birçok meşhur sporcuların da bulunduğu binlerce seyirci önünde yapılan dövüşü meşhur boks hakemi Artür Donavan idare etmiştir. İlk raundlardan ilibaren (hâkimiyeti kazanan Armstrong birçok defalar kendisinden dört kilo ağır olan raki- bini adam akıllı hırpalamağa muvaf- fak olmuşsa da yere serecek kati dar- beyi vuramamıştır. Dövüşün ortala» rına doğru açılan Barney Ros birkaç raundda hâkim dövüşebilmişse de son raundlarda Zenci boksör tekrar hâkim vaziyete geçerek puan hesa- bile dövüşü kazanmıştır. Milli maçlar Yugoslavlar Belçika ile 2-2 berabere kaldılar Geçen pazar Brükselde dünya ku- pası için son hazırlık maçını yapan Belçika milli takimı müsavi bir oyun- dan sonra Yugoslavlarla 2-2 berabere kalmıştır. Yugoslavların Belçika gibi Avrupanın en kuvvetli takımları ile dalma temasta bulunan bir takıma karşı yabancı sahada aldıkları bu netice hiç şüphesiz bir muraffakıyet- tir. 10 bin kadar seyirci önünde oy- nanan maçın ilk golünü üçüncü da- kikada Belçika solaçığı Beyi yapmış- sa da Yugoslavlar buna 28 inci daki- kada sağaçıkları Sipos vasıtasile mü kabele etmişler ve birinci devre kl berabere bitmiştir. İkinci devrenin 22 'nci dakikasın- da Belçika sağaçığı Vanden Vuver Yugoslav kalecisinin bir hatasından istifade ederek takımıma ikinci sayı yı kazandırmışlır. Yügoslavlar bera- bere gollerini 32 inci dakikada mer- kez muhacimleri Matoçiç vasılasile yapmışlardır .