15 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

15 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Zafranbolu (Hususi) — Etrafı yüksek Kayalarla çevrili olan Zafranboluda ya- h sıcaktan oturmak mümkün değildir. Huk, kasabaya 45 dakika mesafedeki Nlürı can atmaktadır. Memur ve işci- ı'ı Motörlü nakil vasıtalarının azlığın- t dolayı ekseriyetle yaya gidip gel te bu yüzden güçlük çekmektedirler. Buğlar mıntakasındaki evlerin kirası, Bünlerde buraya Karabük inşaatı do- Üysile İngiliz mühendislerinin, müteah- lerin vesair birçok kimsenin gelme- İi dolayısile yükselmiş, yazlığı 3040 'adan 100-200 liraya çıkmıştır. Dahiliye Vekâletinin şehrin Bağlar fakasına — kaldırılması hususundaki Ye mucibince belediye şehirdeki inşa- Menetmiştir. Halk, şehrin tamamen Kayseride - hiç Yoktan bir cinayet H Kayserinin Beydeğirmeni köyüne i- Ki kilometre uzaklıkta Sinoplu Ahme - &Çiitlımnde bir cinayet — olmuştur. yet tafsilâtı şudur: Sinoplu Ahmedin öküzleri komşusu bafa, an Hacı Servetin ortakcısı Mus- Nin tarlasına girerek çavdarları ha- etmiş; Mustafa da o sırada tarlası ündan geçmekte olan Sinoplu Ah - ::dın 16 yaşmdaki oğlu Aziz ve uşağı Stafayı çağırarak: — Bakın sizin öküzler gene — bizim h'_'*hn batırmışlar, bizim — hayvanlar Tizin çayıra girdiği zaman uşakları dö- =p Şıkarmıştınız, gelin hayvanlarını - h Yaptığı ziyanı göstereyim diye Aziz Mustafayı davet etmiştir. Buna sinirlenen Aziz tabancasını çı- rak Mustafanın üzerine 3 el ateş Üniş ve Mustafayı cansız olarak yere î"'l!'lilir. Kayseri müddelumumisi hâ- Yerine giderek tahkikata el koy - :35 katil Aziz, uşak Mustafa ve baba- ı:î—"oplu Ahmed de cinayette alâka - hi Börülerek tevkif edilmiştir. Mak - Ğh bir karısı ve dört çocuğu vardır. Muşta bir çocuk boğuldu Kı:"'“ (Hususi) — Muradiye mahal - 'de Şerifin kızı üç yaşlarında Nu - komşularının bahçesinde oynar - — Hasan Bey — Ameri- '& yeni bir spor çıkmış.. *« Pehlivanlar çamurda güreş yapıyorlarmış... Karabük sür'atle inkişaf ediyor Zafranbolunun da Bağlar mıntakasına nakli kararlaştı- rılmış bulunuyor, bunun için kasabada inşaata müsaade edilmiyor Zafranboludan bir görünüş Bağlar mıntakasına kaldırılmasını dört gözle beklemektedir. Karabük te inkişaf ediyor Karabükte inşaat ilerlemektedir. Be- ton tesisat yükselmeğe ve uzaklardan görütmeğe başlamıştır. Tren istasyonu civarındaki hususi İnşaat ta devam et- mektedir. Bu inşaatın bir plân dairesin- de yapılacağı, bu plânın hazırlanması için de buradaki hususi inşaatın bir müd- det durdurulacağı söylenmektedir. Karabük günden güne kalabalıklaş- makta, ticaret hayatı gittikçe inkişaf et- mektedir. Büyük mağazalar açılmış, bu- raya gelen bir diş tabibi de bir muayene- bane kurmuştur. Bir eczane açılmak ü- zere de teşebbüse girişilmiş bulunulmak- tadır. Gökçedağ nahiye merkezi yeniden yapıldı Üç sene evvel bir yangın neticesinde harab olan Gökçedağ nahiye merkezi bir plân dahilinde yeniden imar edilmiştir. Sokaklar bu plâna uygun olarak açıldı- ğı gibi evler de muntazam bir surette ya- pılmıştır. Güzel bir okul binası, karakol ve köy konağı bunlar meyanındadır. Ge- çan felâket gözönünde tutulrak yangın havuzları yapıldığı gibi yeniden getiri- len gu da köyün muhtelif yerlerine tak- sim edilmiştir. Gelen göçmenlerin evleri de tamamlanarak iskânları yapılmıştır. Nahiye müdürü Cevad Salık'ın gayret- SÖN POSTA Eski Muş meb'usu evinde öldürüldü Muş (Hususi) — Bingöl vilâyetinin Solahan kazası merkezine yarım saat mesafedeki Haraba namile maruf mev- kide evi bulunan Muşun eski meb'usu Muhiddin kaza merkezine gitmiş. Ka- sabadan evine döndükten sonra — gece yatmadan evvel kapıya çıkıp — etrafa bakmış, tam içeri girip kapıyı kapaya- cağı sırada evini çevreleyen — tarlanın çitinden atılan kurşunla kalb ve ciğeri parçalanarak derhal ölmüştür. Kurşu- nu atanlar meçhulsa da mahalli vak'a- ya giden Muş müddeiumumisinin yap- |tığı tahkikat sonunda altı kişi zannal - |tına alınarak tevkif edilmişlerdir. Tah- kikat deyam etmektedir. Çağışta bir çocuk kudurarak öldü Çağış nahiyesine bağlı Aslıhante - pecik köyünde Aziz oğlu Osman adın - da bir çocuğu kuduz köpek ısırmış, ço- cuk vaktinde tedavi ettirilmediğinden yirmi gün sonra önüne gelene saldır - mağa başladığından Balıkesire getiril- miş, fakat tedavisi çok geciktirildiği i- çin hastanede ölmüştür. Bir çoban patlayıcı bir madde ile yaralandı Sındırgının Mahmüdiye — köyünde Yahya oğlu Cevdet adında 16 yaşların- da bir çoban, köy mer'asında koyunla- rını otlatırken eline; —henüz ne oldu- ğu anlaşılamıyan— patlayıcı bir cisim geçmiş, kurcalarken birdenbire patlı- yarak ellerini ve yüzünü parçalamıştır. Yaralı Balıkesir memleket hastanesine gönderilmiştir. Muradlıda serseri köpeklerle mücadele Muradlı (Hususi) — Başıboş köpekler- le mücadeleye başlanılmış, kısa zaman- da 130 köpek öldürülmüştür. | Gemlikte karga mücadelesi Gemlik (Hususi) — Burada karga mü- cadelesine başlanılmış, 18 yaşından 50 yaşına kadar herkes birer karga öldür- meğe mecbur tutulmuştur. leri neticesinde köy yolları ve telefonlar ikmal edilmektedir. Köy işlerine lâyık olduğu önemi veren kaymakam K, İnka- ya nahiyede sık sık teftişler yapmakta ve imar faaliyeti etrafında — direktifler vermektedir. ı& Bitliste ağaç dikme bayramı yapılmış, şehrin büyüğü, küçüğü bu kU)'uy-ı düşerek boğulmuştur. Ço-| iştirak etmiş binlerce fidan dikilmiştir. Atlı spor ve cirid klübüne aid sahanın Wöğun cesedi anası tarafından kuyuda | her tarafı ağaçlanmıştır. Resimde bayra ma iştirak edenlerden bir grup görül- k""“nıııı ve cesed gömülmüştür. Pazar Ola Hasan Bey Diyorki: mektedir. mi? Bitliste ağaç bayramı » Garip bir şey — değil bayrama Hasan Bey — Bence garib değil, yağmurlu ha - vada, Taksim stadyomun - da hiç maç seyretmemiş gi- bi konuşuyorsun. (Baş tarafı 1 inci sayfada) henüz inkişaf etmemiştir. Birçok noktalar hülâ muamma halindedir. Uzunköprüde yakalanan arabacı Ali getirtiliyor 2972 numaralı otomobille Uzunköprü- ye kadar gittiği ve otomobile Yenikapı- dan bindiği tesbit edilen arabacı Ali he- nüz Uzunköprüden getirilmiş değildir. VDAli geldikten sonra bunun Ali Rıza ile ve hâdise ile alâkası derecesi anlaşılacak- tır. | İpsala muhabirimizin dün neşrettiği - miz telgrafında Aliden hiç bahis yoktur. Bazı gazeteler, Alinin, ifadesinde —«ben otomobile bir müşteri mfatile bindim. Bu otomobil Trakyaya gidiyordu. Ben de o civara gidecektim; pazarlık ettim, ara - baya girdim, ne şoförü tanırım, ne de otomobilde kadın gördüm>» dediğini yaz- mışlarsa da bu ifadenin doğru ol - madığı tahmin edilmektedir. Çünkü Ali- nin ifadesi de kendisi gibi henüz İstan - bula gelmiş değildir. Muhiddindeki büyük sır İpsalada öldifrülen meteoroloji me - muru Muhiddin öldürülmeden bir daki- ka evvel jandarma çavuşu Aliye: — Bana namusun Üzerine söz verirsen sana bir sır tevdi edeceğim demiş, fakat bu sırrı tevdi etmiye vakit bulamadan Bu sıtrın ne olduğu hayli calibi me - raktır. Gene muhabirimizin telgrafı Mu- hiddinle ÂAli Rızanın eskidenberi tanış - tıklarını tebarüz ettirmektedir. Fakat bu tanışıklık nereden başlıyor, neden ileri geliyor, buraları meçhuldür. Ortada bir | kadın rekabeti mevzuu bahsolmakta ise de bu rekabetin böyle birkaç kişinin ölü- münü icab ettirecek kadar büyük olabi- lecoği tahmin edilemez. Ortada ya çok şuursuz, çılgınca bir hareket vardır - ya- ni katil bir cinnet buhranı geçirmiş ve bu buhran esnasında rastladığı her tanı - dığını öldürmiye kalkmıştır. - Yahud da çok şuurlu hareket eden ve ortada dola - şan sırrı bilen, herkesi öldürerek bu sırrı onlarla beraber gömdüren, bu uğurda kendi de can veren bir katil mevcuddur. Sarışın kadın Düne kadar şahsiyetine büyük bir e - hemmiyet atfedilen sarışın kadın dün de yazdığımız gibi nihayet bulunmuştur. Bu kadın Eskişehirde Çarşı karakolu mıntakasında oturan Sevimdir ve ev - velki gündenberi de Eskişehir Çarşı ka - rakolu komiserliğinde misafirdir. Dün İs- tanbuldan Eskişehire bir tevkif müzek - keresi gönderilmiş ve sarışın kadının tev- kif edilerek İstanbula gönderilmesi is - tenilmiştir. Hususi tahkikatımıza nazaran, Sevi - min bavulundan çıkan mektublardaki bazı malümat, tahkikatın seyrini birden- bire değiştirmiş ve sarışın kadının Es - kişehirde olduğu neticesine varılmıştır. Sarışın kadımın hüviyeti Dün akşam Eskişehire telefon ederek alâkadarlardan — aldığımız — malümata göre yakalanan sarışın kadın Al- manyada tahsilde bulunan ve Alman- yaya tahsile gitmeden evvel Eskişehirde oturan şimendifer memurlarından Meh- med Haşimin karısıdır. Kadın 3 sene - denberi kocasından ayrı yaşamaktadır ve ayrılmak için mahkemeye müracaat et - miştir, » Fakat bu kadın Ali Rıza isminde bir a- damı tanımadığını söylemektedir. İstanbuldan Eskişehire gittiği gün 9 hazirandır. 9 haziran şoför Ömer Lütfi- Cesed on haziranda bulunmuştur. Kadın 9 haziranda Eskişehire muvasalat etmiş bulunmaktadır. Onun için bu cihet şaya- nı dikkat görülmekte, kadının Ali Rıza- yı tanımadığı iddiasını teyid edici bir ma- hiyet arzetmektedir. Maamafih kadın hakkında tevkif müzekkeresi gönderil - miş ve İstanbula izam edilmesi istenil - miştir. Bu cihet kadın İstanbula geldik - ten sonra tavazzuh edecektir. Müddeiumuminin beyanatı İstanbul müddelumumisi Hikmet O - nat, dün kendisile konuşan bir muharri- rimize şu beyanatta bulunmuştur: Tahkikatta henüz yeni bir safha yok- tur. Arabacı Alinin Uzunköprüden — ve Sevimin — Eskişehirden — getirilmelerini müteakib, her şey aydınlanacaktır. Tahkikatla bizzat meşgul bulunan ve bu esrarlı cinayetlerin sebeblerini orta - Eskişehirde tutulan, “sarışın kadın ,, değil! dir. Mesele birçok yeniliklere rağmen | - katil Ali Rıza tarafmdan öldürülmüştür. | Esrarengiz faclada sık sık ismi geçen Elersnin pansiyonu ya çıkarmak için geceli gündüzlü çalı « şan müddelumum! muavini Hakkı Şük- Tü de muharririmizin: | — Nasil bir netice elde etliniz?.. suali« ne karşı: — Bu hususta sarışın kadın ve arabacı Ali gelmeden kat'i bir şey söylenemez.. Fakat, hâdisede artık karanlık bir taraf kalmamış sayılabilir. demiştir. Ali Rıza Devlet Demiryollarının Eskişehir atölyesinde çalışmamış 12 Haziran 938 tarihli nüshanızın birin- ci sayfasının sağ sütununda — (Otomobille başlıyan cinayetin esrarı henüz tamamile çözülmedi) başlığı Ile Intişar eden bir yazıda (katilin Devlet Demiryollarında çalıştığı tes- bit edilmiştir) denilmektedir. Katil Ali Rıza Devlet Demiryolları me « muru ve Eskişehir atölyemizde atölye şefi değildir. Ancak Adana deposunda usta iken ÜÇ ay evvel idareden ilişiği kesilmiş olan All Rıza olsa gerektir. Keyfiyetla bu yolda tas- Hihini rica öderim. Umum Müdür Ali Raza Erem Eskişehir muhabirimizin tahkikatı at (2 den sonra — bu mesele etrafında yaptığı tahkikatın neticesini şu şekilde bildirmiştir.: Sevimin asıl adı Kadriyedir. Sevim dün akşam üzeri Eskişehirde ikamet ettiği bubasının evinde polis ta- rafından aranarak bulunmuştur. Sevim Eskişehir Devlet Demiryolla- rı fabrikasında kazancı Haşimin karı - sıdır ve sekiz yaşında bir çocuğu var - dır, Bundan epeyce evvel kocasile a - rası açılan Sevim bir müddet İstanbul- da kaldıktan sonra tekrar Eskişehire gelmiş ve kocasile barışmış, fakat do- kuz ay evvel gene kocasile arası açıla- rak Eskişehirden kaybolmuştur. Koca- sı Haşim mahkemeye müracaat ederek karısından ayrılmak istemiştir. Se - vim bu dokuz ây zarfında — İzmire de gitmiştir. Kadın bundan sonra İstanbu- 19 gelmiş, Sirkecide Necatibey otelin - de kalmış ve bu otelin kâtibile tanış - mıştır. Bu kâtib Sevlime: — Benim bir ağabeyim var, seni o - nunla evlendireyim, demiş! Sevim bunu muvafık bulmuştur. Bunun üzerine ayrı bir ev aranmış ve Eleninin pansiyonu muvafıik bulun- muştur. Burada oturan birkaç alle Se- vimi sevmişler, ve kadın orada Meh - med adında birisile tanışmıştır. Bü Mehmed maktul Ali Rızadır. Ali Rıza - nın resmi Sevime gösterilmiştir. Se - vim bu resmin Mehmed olduğunu id - dia etmiştir, Sevim Eleninin pansiyonunda Nec - 1âA adında birile arkadaş olmuştur. Bir gün Ali Rıza Sevime: «Haydi seni sine- maya götüreyim,» demiş Sevim Ali Ri- za ile birlikte Beşiktaşta bir bahçeye gitmiştir. Eleninin panslyonunda otu - ran ve Sevimin arkadaşı olan — Neclâ Beşiktaşdaki bahçede numaralar yap - maktadır. Bahçedeki oyundan sonra Ali Rıza Sevimi otomobille Eleninin evine ge - tirmiştir. Kapıyı çalmışlar; Eleninin e- vinin kapıcısı kapıyı açmış, her ikisi i- çeri girerek odalarına ayrılmışlar, bir (Devamı 9 ncu sayfada) M