15 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ER Ek k » i ELER. Ni vana Bir Alman mürebbiye iş arıyor yancaya da vakıf kibar çocuklar için mürebbi (Mi irebibiye - 40) rümuzile Ta bir ailede yetiş- ik arıyor, zeteye mü- ÇARŞAMBA 15 Haziran 1938 Telefon: sAKŞAM» okuyucuları arasında en ucuz ve en verimli ilân vasıtası Küçük ilânlar Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar 20565 (Başmuharrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare) Antakya 14 (AA) — Anadolu Ajansının hususi muhabiri bildiriyor: Hatay garajında şoför muavini Osmah bu gece saat 1030 da Rum ortodoks mhallesinde dar bir sokakta öldürülmüştür, Bu hadise üzerine hükümet bir tar raftan mahallede araştırmalara baş- Ismış, diğer taraftan da İttihadi var ve Usbe cepniyetlerinin bazı ele- arın b ettirmiştir. Mevkuflar arasında bulunan Arsu- ziyi serbes bıraktırmak için hükümet ni çeviren aleviler işi cebir sokmuşlar ve bahçe kapısını elki gün Süveydiyede ol- duğu gibi hükümet dairösini taşa tutmuşlardır. Mutaarrızlar hükümet dairesine Bitmeden önce Turizm oteline uğrr yarak büyük bâmileri olan beynel- milel komisyonun reis ve azalarını götürmeyi unutmamışlardır. ride mahsur olanları Türk jan- 1 teşkil ediyor, muhasara rasında ise kadın ve çoluk arasına gizlenen silâhlı usbe- ciler bulunuyordu. arasına giren komisyon reisi ymersin hakkın alevilerde ve diğer ekalliyetlerde olduğunu bildiren söz- ve jandarma kumandanının da mahsur kalan jandarmaya sından bağırarak «ateş et- emrini vermesi mütecaviz- tini arttırmış ve bunlar fürler, nasalar ve doğru- pençerelere sıkılan sk ri arasında ilerlemeğe ve içe- akiki bir tehlike teşkil dar. iler her Şeye rağ- men silâh istimaline mecbur, kalmış- lardır. Mütecavizler öne çocuklarla kadınları sürdükleri için iki kadın ve bir çocuk yaralanmış ve kalabalık dağılmıştır. Hükümet bahçesi küçük, büyük binlerce taşlarla doludur. Va- ziyet yeniden gerginleşmiştir. Gündüz sineması Antakya lâ (AA) — Anadolu ajansının hususi muhabiri bildiriyor: Ampir sineması adını değiştirmiş ve elmeye O zaman içerde a Orgeneral Asım Gündüz orgeneral Asım Gündüzün ikameti | hatırasına Gündüz ismini almıştır, Suriye Başvekiline atılan bomba Suriyenin Ankara mümessili bu teşebbüsün muhalifler tarafından yapılmadığı kanaatinde Ankara 14 (Telefonla) — Suriye Başvekili B. Cemil Mardama yapı Pılan sulkasd teşebbüsü hakkında Mmalümatına müracaat ettiğim Suri- Yenin Ankara mümessili B. Âdil As- lan bu hususta hükümetinden henüz tefsilât almadığını, şehrimiz Fransız €lçiliğinin de bundan ademi malümat beyan ettiğini söyliyerek hükümetin- den mütemmim malümat istediğini beyan etmiştir. B. Âdil Aslan bu suikasdın Suriye hükümetine muhalif olanlar tara | fından yapılacağını ümid etmediğini söylemiş ve muhalefetin Mısırda bu- lunan lideri doktor Şehbenderin böy- le gayri meşru bir surette iktidar | mevkiine geçebilmeği düşünecek kim-| selerden olmadığını söyliyerek de- miştir ki: D ni 6 ncı sahifede İ mezse, bir klüp te tam şeklinde değil- Orgeneral Asım Gündüz Hal- kevleri heyetlerini kabul etti Antakya li (AA) — Anadolu ajansının hususi muhabiri bildiriyor: Orgeneral Asım Gündüzün başkan- Uğındaki Türk heyetile orgeneral Hutzingermin başkanlığındaki Fran- sız askeri heyeti arâsındaki müzake- relere bugün saat 10 da başlanmıştır. Türk heyeti saat on beşle Halk partisini ziyaret etmiş ve orgeneral Asım Gündüz Antakya, İsekenderun, Kırıkhan, Reyhaniye, Ordu ve Şeyh- köy Halkevlerinin hususi heyetlerile gençlik mümessillerini ve Arap köy- lerinden gönderilen bir heyeti ve bir Eti Türk grupunu kabul eylemiştir. Halkevine giden yol baştan başa halılar ve çiçeklerle süslenmiş ve yo- lun başına güzel bir tak kurulmuştu. Yol üzerine ve yolun iki tarafın- daki evlerin pencerelerine yığılan bir kaç bin kişi orgeneralı çok candan Ankara 14 (Telefonla) — Suriye hükümetinin kendisini hükümetimiz nezdinde yarı resmi bir surette tem- sile memur ettiği Emir Âdil Aslan bir kaç gündenberi şehrimizde bu- lunmaktadır. Suriye Başveklli B. Cemil Mardamın “şahsi dostu olan Emir Âdil Aslan geçenlerde yine bu- raya gelmiş ve Hariciye Vekâleti er kânile görüştükten sonra Suriyeye dönmüştü. Bugün kendisi ile görüştüğüm Su- riye mümessili, Ankaraya iki mem- leketi alâkadar eden siyasi ve iktisa- | di meselelerin halline zemin hazırla- mak üzere geldiğini söylemiş ve Ha- | tay hakkında sorduğum suale ceva | ban: — İki memleket efkârı umumiye- sini şiddetle ve yakından alâkadar eden bu meselenin halli doğrudan doğruya Türkiye ile Süriyeye bırakıl- mış olsaydı mesele her iki memleke- tin arzusuna daha çok muvafık bir şekilde hallolunurdu. (Devamı 6 nci sahifede) mikuntler katlers Spor sey: “Spor seyahatleri Galatasaray ay Yugoslavyada dolaşı- yor. İlk iki maçta yedi gol yiyip bir tane attı. Daha da oynıyacak!.. Her ne kadr Glatasaray müstakü bir klüpse de, gene Türk adını taşi yor. Böyle hesapsızca mağlübiyetleri: — Sporda yenmek gibi yenilmaek te olur! - diye soğukkanla karşılıya- mayz! Sporun yalnız müsamahası değil, şerefi ve ciddiyeti de vardır. Bühassa Galatasarayın o «formun- da» olmadığını, memleket dahilinde- ki maçlardan biliyoruz. Bir insan hastayken nasıl her daveti kabul ei- Hatayda vaziyet gene değişti Aleviler ve silâhlı Usbeciler Antakya hükümet konağına tecavüz ettiler Türk Jandarmalarile mütecavizler arasında müsademeler oldu, 3 yaralıvar Suriyenin Ankara mümessili muhabirimize beyanatında: “Hatay işi Türkiye ile Suriyeye bırakılsaydı her iki memleketin arzusuna daha çok muvafık bir şekilde hallolunurdu,, diyor Sarışın kadın dün Eskişehirde yakalandı Hacıosman bayırı cinayetini örten esrar perdesi kaldırıldı Kadının valizinde iki tabanca, bir çok mektuplar ve evrak bulundu - Sarışın kadının burada evlerinde oturduğu Eleni ve Sofinin muharririmize söyledikleri Asıl ismi Sabriye olan sarışın kadın Eskişehirde bir çok şeyler anlattı ve Beşiktaşta Neclâ adında bir artistten bak- setti, katilin de adı Ali Rıza değil Mehmed miş. Sabriye tabancaları neden taşıdığı sualine cevab vermedi. Hacıosman bayırı cinayetini örten esrar perdesi dün kaldırılmış, bu va- kada mühim bir rolü olduğu anlaşılan sarışın kadın Eskişehirde yakalanmış. tır. Sevim ismindeki bu kadın İstan bula geldikten sonra henüz karanlık R olan noktalar da aydınlanacaktır. Müddelumumiliğin ve zabıtanın tah-!” Kikatı neticesinde katil Ali Rizanın vaka günü Sevimle birlikte Ömer Lüt- > finin otomobiline bindikleri meyda- na çıkmıştır. Ali Riza ve Sevim Bü yükderede Beyaz park gazinosunda 0- : turup rakı içmişler, o sırada şoför Ömer Lütfiye de bira ikram etmişler ve tekrar gene beraberce otomobile bi- | nip İstanbula doğru hareket meyi dir. Otomobil Derbend civarından ge t $ çerken Ali Riza, ağlebi ihtimal otomo- bili ele geçirmek için birdenbire ta- : bancasını çekerek şoför Ömer Lütfiyi vurmuş ve cesedini otomobilden çıka- np yolun kenarındaki hendeğe atmış- tar. Asıl ismi Mehmed olan katil Ali Kıza kadar gitmiştir. Uzunköprüde arabacı Bundan sonra kendisi direksiyona. geçerek otomobille İstanbula gelmiş ve şehirde Sevimi otomobilden indire- rek bir yerde saklanmasını söylemiş- tir, O sırada Ali Riza, Sevime iki de ta- 'banca vermiştir. Sevim ayrıldıktan sonra Ali Riza oto- mobille Trakyaya geçmek üzere Yedi- kuleye gitmiş, oradan arabacı Ali adın« da birini otomobiline almıştır. Ali Riza bütün süratile otomobili sürerek şehir- den çıkmış ve o süratle Uzunköprüye gitmiştir. Orada da evvelce yazdığımız. şekilde All Riza Arkeoloji memuru B. 'Muhiddini de vurduktan sonra jandar. mâ kendisini yakalamak isterken ko- lu bükülmüş ve elindeki tabanca pat- lıyarak kendisi de vurulup ölmüştür. (Devamı 4 üncü sahifede) El <& ken, zajiyetleyken ecnebi diyarlara seyahat ederek «Türkler ge di İ