15 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

15 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

izmirdeki güreşler çok heyecanlı oldu Tekirdağlı- Kara Ali güreşi büyük e » takib edildi Tekirdağlı Hüseyin, güreş esnasında K ara Ali'nin kafa kolunu kaptığı sırada İzmir (Akşam) — Bu hafta Alsan- cak stadı mühim güreşlere sahne ol- muştur. İzmir asker hasfânesi men- faatine tertip edilen bu gürşleri, on binden fazla halk büyük bir heyecan ve alâka ile takip etmiştir. Alsancak stadı, kurulduğu gündenberi bu ka- dar kalabalık seyirciyi toplamamıştır, Seyirciler arasında vali B, Fazli Güleç, müstahkenı mevki komutanı tümge- neral Rasim Aktoğu, Bornova tümen komutanı tümgeneral Nuri Yamut, maiyelleri erkânı, emniyet müdürü de bulunuyorlardı. Askeri bando, gü- 78i parçalar çalmış, halkı eğlendirmiş. tir, Güreşlere tam saat 15 de orta har kemi yarsubay B, İsmail Doğanın ida» resinde İzmirli Tahsin - Bucalı Meh- &d Tozkoparan arasında başladı. Bu Güreşçi otuz dakika güreşti, heye- cansız geçen mücadeleden sonra be- vabere kaldılar. İkinci güreş Bucalı Ömer ve Tekirdağlı Süleyman arasın- da yapılmıştır, Süleymanın güzel ham- lelerile başlıyan bu güreş, alâka ile ta- &ip edilmiştir... Neticede Tekirdağlı Süleyman 13 dakika 30 saniyede tuş- la galip gelmiştir. Henüz on yedi, on 5 yaşlarında olan Süleyman, bu güreşile istikbalde iyi bir güreşçi ola- cağını göstermiştir, Bu güreşi, Babaeskili İbrahim - Gö- nenli Hamdi karşiaşması takip etmiş, daha ilk dakikalarda İbrahimin çe- vikliği ve güzel hareketleri nazar! dik- kati çekmiştir, Oldukça yorucu geçen bir mücadeleden sonra 15,27 saniyede Babaeskili İbrahim rakibin! tuşa geti- rerek güreşi kazanmıştır. Bu güreşten sonra Molla Mehmed - Manisalı Halil karşılaşmışlardır. Ma» vlsalı Halil, daha genç ve güreşe yeni yaşlıyan bir pehlivan olmasına rağ- men tecrübeli Mollg Mehmedi olduk- ça hırpalamış, fakat tecrübesizliği yü- cünden yakaladığı fırsatlardan istifa» de edememiştir. Bu suretle yarım sa- atlik güreş, berabere neticelenmiştir. | Son olurak eski Türkiye başpehliva- nı Manisalı Rifat - Babaeskili Ibrahim 10 dakika süren bir gösteriş mtsaba- kası yapmışlar ve çok alkışlanmışlar- dır. Gösterişten sonra sıracn son ve en büyük güreşe gelmişti. Orta ha- kem, gene B. İsmall Doğandı. Hakem heyeti de Devlet demiryolları sekizin- ci işletme umuru cerriye şefi 8. Mehmed Ali, müstahkem mevki komutanlığı kurmay başkanı yarbay B, Asım, gü- reş antrenörü B, Nuri, güreşçilerimiz. den B. Mustafa ve Salihten müteşek- kildi, İlk dakikalar denemelle geçmiş, üçüncü dakikada Tekirdağlının alöy- iŞ” Başpehlivan Tekirdağlı Hüseyin, ha- kem B. İsmail Doğan ve Kara AN Hihe inkişaf eden bir hamlesi görül- müştür. Kara Ali, soğukkanlılıkla 'Te- kirdağlının ücumilarmı defetmiştir. Dört ve-altıncı dakikalarda 'Tekirdağ- Mı biribiri üzerine iki defa kafa kol kapmış ise de Karm All çevikliği sa- yesinde tuşa gelmediği gibi Tekirdağlı- yı köprüye getirmiştir. Hüseyin, an- cak minder dışına kaçmak suretile Kara Alinin makasından kurtulabil- miştir, Bundan sonra güreş, hep ayak- ta ve Kara Alinin hâkimiyeti altında geçmiş, otuz dakikalık devre berabere bitmiştir. İkinci devre: İkinel devre her iki gü- reşçinin çetin hamlelerile başlamıştır. Kâh altta, kâh üstte ve ayakta güre- şen iki rakip neticede berabere kal mışlardır. Halkın da arzusile yenişinesye ka- dar güreşmek üzere iki rakip 28 hazi- randa İzmir Alsancak stadında tekrar karşılaşacaklardır. Kara Ali diyor kd: — Yenişinceye kadar yapacağımız güreşte Tekirdağlının sırtını yere ge- tireceğimden eminim. Gemlikte mekteb sergisi Gemlik (Akşam) — Merkez okulu talebeleri bütür sene içerisinde elde et-! tikleri, dosya, resim, elişi ve vesait doş- yalarıni bir araya getirerek bir sergi açmışlardır. Ziyaretçiler, yavrularım küçük eserlerini takdir ediyorlar. tihes, Beşiktaş sahasında oynamıyor Galatasarayın Belgradda yaptığı maçlar Pazar günü (3-3) beraberlikle neti- Celenen Güneş - Beşiktaş maçının tenkidini yapraken teknik tafsilât vermiş, bazı münasebetsiz hadisele- re temas etmemiştik. Afaçın, anlatma- dığımız bu cephesi, maalesef, artık her Güneş - Beşiktaş maçında âdet hükmüne giren malüm hadiselerdir. neşli oyunculara tecavüz etmişlerdir. Güneş klübünün, inzıbalın temin edilemediği Şeret stadında ve kendi. bir oyun tatbik eden Beşiktaş takı- mile önümüzdeki pazar yapılacak olan şild maçını oynamak istemediği- ni haber aldık. #KI noktayı bu vesile İle sormaktan Kendimizi alamıyoruz: TI — Beşiktaş klübü acaba, müte- madiyen hakemler tarafından saha dan çıkarılan solhafımn oyununu ne zaman ıslat edebilecek? 2 — Beşiktaş takımmn, mağit- biyet ânındaki, asabiyet ve sert oyu- nunun önüne teşkili - Beşiktaş klü- bü demiyoruz, çünkü Klüp bir tek oyuncusunun hareketini düzellemi- yor - ne zaman geçebilecek? ... Galatasaray takımı, içine yalnız Şerefi almak suretile takviye etmeğe çalıştığı takımile Belgardda oynadığı iki maçı da kaybetti, Bunlardan birincisini B. 8. K, te- kımile oynadı ve (3-1) mağlüp oldu. İkinci maçını Yügoslavia takımına karşı yaptı ve (4-0 yenildi. Doğrusunu söylemek lâzımgelirse, sarı kırmıalılar bu seyahate hazırlık- sız çıkmışlardır. Çünkü mevsim sonu olmasına rağmen, Galatasaray takı- mi bâzı oyuncularının idmansızlığı ve takımın bu sene İstikrar ve inslem- mani bulamamış olması yüzünden böyle bir seyahat için hazırlıklı deği. di. Vaziyet böyle olmakla beraber, en kuvvetli iki Yugoslar takımına karşı elde edilen (3-1) ve (4-0) lık netice- ler hezimet olarak karşılanamaz. Yabancı sahada oyun oynamak şe- raitinin, bir takımın ne dereceye ka- dar aleyhinde olduğunu da düşüne. cek olursak bu neticeleri tabit e lamamız icabeder, Fenerhahçe Klübü yıldönümünü kutluyor Enosis - Panatinaikos mubhteliti geliyor Fenerbahçe Klübü önümüzdeki pa- zar günü yıldönümünü kutlamağa karar vermiştir. Bu münasebetle sarı lâcivertiller Yünemistanın en küvvet- li klüplerinden olan Panafinaikos ve kımı, cuma günü gelecek ve önümüş- deki pazar günü de Fenerbahçe ile ilk maçını yapacaktır, Panatinaikoş » Enosis muhtelitinde sekis Yunan mil- Mi takımı oyuncusu bulunduğuna gö- 16, bu takımın Fenerbahçe ile yapar cağı maçın cidden enteresan olacağı tahmin ediliyor. Min? küme haricinde bırakılan sarı Melvertillerin gösterdikleri müsbel faaliyeti takdirle karşılar ve organi zasyonlarının muvaffak olmasını &g- menni ederig, köyü: Y 15 Haziran 1998 - Istanbulun güzel bir YAKACIK YaaGEREİ noksanlar ve bunların izalesi için kolay bazı çareler Kardeşim Yahya Mümtazın Yaka» cıkta bulunduğu bir Kaç gün içinde ve biçarenin vefatından sonra bu köyde gördüklerimi, ve duyduklarımı, öğrendiklerimi vatandaşlarıma söy- lemek borcuyla diyeceğim ki: A — Kartala beş kilometre mesa- fede bulunan Yakacık köyünde; dört yüz elli küsur haneli ve birkaç kâşa- neli Yakacık köyünde bir poslahane ve talgrafhane yoktur. Eczane yoktur. Çaresi: 1 — Meselâ köyün bakkallarında var olan telefonun yerine postahane- den bir memur oturtmaktır. Fransa köylerinde olduğu gibil (O köylerde bu memur mektup alır - taahhüdlü mektup dahi alır - telgrafları da alır.. makbuz verir. Sonra ve derhal telefon- Ja - aldığı telgrafı kendi telgraf mer- kezine söyler. O da derhal telgrafi çe- Ker); mesele de biter. 2 — Hiç olmazsa şimdilik Kartal eczanesine Yakacıkta bir şube açdırt- mak ve bu İki köyü telefonla biribiri- ne bağlatmak lâzımdır, Bu sayede hiç olmazsa Kartal belediye hekimlerine ve yahud Kartaldaki bir heyete müra- caat imkânı bulunmuş olur, Ve mut- laka bir ufacık otomobil gibi birşey de bu. iş için tahsis etmek zarureti var- dır ki icabında hekimi veya ilâcı nak- letsin!, 3 — Fevkalâde acele bir vaka bah- sine gelince... Bunu da sanatoryomu lâkayidliğinden kurtarmak için sanator- yoma (Millet hastane)lerinden biri de kendisinin olduğunu hatırlatmak lâ- ZımdIr, B — Yakacıkta birçok memba su- ları ve rivayete göre bunların ayrı ayrı hassaları vardır. Ayazma suyu- nun kum hastalıklarına fevkalâde fay- dalı oluşu gibi. Fakat Çınaraltı mey- danile Ayazmadan başka diğer sular rın civarında ne oturmak için bir tek iskemle vardir. Ve ne de buralara git- mek için bir yol. Hattâ bir keçi yolul Kartalla Yakacık yolu da bozulmağa başlamıştır. Kartalın tatlı sulu hama» mı da pek meşhurdur. Hele bundan birçoğumuzun haberi yok. Çaresi: 1- Suları bir daha tahlil ettir-| mek - tecrübeler yapmak; Vehaliia | hattâ cihana ilân etmek: Vederhal bu suların başlarında (ouberge)imsi birer | ufak lokantalar veya kahvehaneler yaptırtmak - keçi yollarını olsun ayık- latmak. Bu yerlere köyün kızlarından birkaçını memur etmek ve temiz te miz kadehlerle gidenlere su içirtmek. (Temin edebilirim bu çok faydalı ve gü- zel bir başlangıç olur). 2 — Yakacık - Kartal yolu için de yolun kâmilen bozulmasını beklemeli” sizin bu yol üzerine derhal üç beş (Cantonnier) koymak ve bunların el- lerine kazma kürek ve el arabası ve tokmak gibi şeyler teslim ederek ve biraz da kendilerine (staj) yaptırtar rak yolların mütemadi tamirlerini bu adamlara yaptırmak ve bir yol çar vuşu vasıtasile dalma bu yolu ve bu üç beş ameleyi kontrol ettirtmektir! (Zannederim Yakacıklılar bu işi ke- mali minnetle deruhte eder ve aslan- lar gibi çalışırlar) Avrupa köylerinde bu usul herdem carldir, Ve çok ucuz- dur. Ve çok faydalıdır! 3 — Yakacık hamamını herkese ta- yıttırmak - tamir etmek ve faydasını neşretmek. Bu hamamdan çıkanlar olarak şu da akla geliyor ki: Yakacık -” Kartal yolu için lâzım olan üç beş yol bekçisini köylüler da temin edebilir. ler. Orada mukim bay Mahmudla bay Kadri: Kendilerine sorulursa; ben eminim bu işi idare ve temin ederler. Zira ikisi de iş bilir ve Avrupa görmüş» lerdir.) C — Geçen pazar günü Yakacıkta” binlerce halk ve izdiham vardı. Fakat lemiyor. Bir bardaktan iki üç kişinin su içmesi gibil Halbukt Yakacıkta ha” talar da olduğundan bu usulü beğen- medim. Çaresi: 1 — Otobüslerin vakti hareketini tanzim ve ilân etmek. Ve otobüsçüyü müşterisi olsun olmasın vaktinde he» reket ettirmek; ve bu sayede arabayı bir Üsküdar dolmuşundan kurtar maki Ve afabalara iktidarından fa la adam koydurmamak! Ve çürükler Tini ayıklamak! Ve bay şoförleri mun» bulmak, (Yakacıkta elektrik olduğu için sıcak su işini ihmal etmek günah“ tir). Ve köy içinde yerlere tükürülme- mesini tenbih etmek! 3 — Zannediyorum bu işler için d8 bir mütehassıs celbine ihtiyaç yok tur. Bunları hemen yapmak işter bilo değildir.1! D — Yakacığın iyiliklerinden biri de ahalisidir. Sevimli ve zeki bir muh tarı var, Ve halkın mahbubu imiş Genç bir lise talebesi tanırım. Terbir yeli, ve hevesli bir genç. Yakacıkta tör til zamanında temsil heyetile uğraşı” yormuş. Köylülerin hepsinde güler yüzlülük nümayan. Misafirperver ve insaniyetli adamlar. Çocukları bile bir zim derdlerimizle müteellim görünür yorlardı. Çok yazık kı bu yerde hastâr ların birçoğu sıhhate kavuştuğu haldâ Yakacıklılar romatizmadan ve vereni” den ölmekte imişler!, Sebebini sordum. Kiralanan evlerin iyi dezenfekte edi memesi ve terli terli kırlarda yalılmar 81 imiş ki rüskârdan romatizma, fen» hen temizlenmemiş evlerden verem tür remektedirler dediler! Biz'ne dersek diyelim halk sözü hak sözüdür. Yani sözün en doğrusudur. Ve görüyorum bizim ihmalimizi balk görüyor. Bunun da çaresi: Hasta Çi kan evleri ve eşyasını mutlaka ve tari mânasile (dezenfekte) ettirmek ve har yırdır sevaptır zannolunan bir şerri& önüne geçmek üzere de fukaraya v9 rilen hasta elbise ve çamaşırını dahi (dezel ik işler yapılırsa hem köye hem de oeilğiği büyük hizmetler edilmiş olur. Semih Mümdaz 8. Gaziantebde Halkevi bahçesi Gazianteb o (Akşam) — Halkevi bahçesi yaz mevsiminde şehrimizin istirahat edilecek en güzel bahçesi halini almıştır. Yazın sicak günlerin de bunalan halkımız, işten sonr Hakevi bahçesinde koyu gölge altın” da, re Güreş federasyonu temmuzun ik yarısı zarfında, geçenlerde Ankarada yapılmış olan serbes güreş şampiy©” nası galipleri ile, milli takım güreşçi” lerini karşılaştırmağa karar vermiş v8 Mustafsi ile Çobanın bu müddet için” de güreşmesine mani olmuştur. Federasyonun tertibe hazırlandığı bu enteresan karşılaşma şel fona edilecektir. Hena hangi stadda yapılacağı malüm değildir. Galatasaray - Güneş karşılaşma! 56, 61, 72, 79 ve ağır üzerinden tertip