15 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

15 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Kapama a Sarışın kadın dün “Baş tarafı 1 inci sahifede) Sarışın kadın kaçıyor Barışın Sevim cinayeti müteakip Ali Riza ile İstanbula gelip otomobilden İndiklen sonra burada henüz tesbit edilemiyen bir yerde geceyi geçirmiş ve ertesi gün derhal trene binip Eski- gehire gitmiştir. Zabıta ve adliyenin ilk tahkikatında yakanın ilk safhaları meydana çıkarı. Lınca cinayette mühim bir rolü olduğu tesbit edilen sarışın kadının aranma» #ıma başlanmıştır. Katil Ali Rizanın Tepebaşında Yeni» çeriağası sokağında Sevimle beraber bir müddet pansiyoner olar&k oturdu- Ea Eleninin evinde yapılan araştırma neticesinde Sevimin Eskişehirde bazı arıdıklarile muhaberesine ald mek- tuplar bulunmuş, o sırada Sevim de pansiyon sahibi Eleniye Eskişehirden mektup göndermiştir. Bu suretle sa- rışın kadının Eskişehirde olduğu tes- bit edilmiş ve müddelümumilik derhal Eskişehir adliyesine bir tevkif müzek- keresi göndererek Sevimin tevkifini ve süratle İstanbula gönderilmesini bildirmiştir. Telgrafla gönderilen tevkif müzek- keresi üzerine Sevim Eskişehirde dün tevkif edilmşitir. Sarışın kadının ora- da oturduğu ev eşyası araştırılmış, yalizinde iki tabanca İle birçok mek- tuplar ve evrak bulunmuştur. Bunlar da mühürlenerek muhafaza altına alındıktan sonra Sevim usülen Eski- şehir sulh ceza hâkimi huzuruna çika- rılarak hüviyeti tesbit edilmiş ve İstan- Ja getirilmek üzere jandarma mu- hafazasında trene bindirilmiştir. Günlerdenberi zabıta ve adliye tah- Kikatını kendi üzerine teksif eden sa- Tışın kadın bugün İstanbula getirilerek adüyeye teslim edilecek ve vereceği ifa- de İle işin karanlık kalan noktalarını da aydınlatacaktır. Ali de getiriliyor Diğer taraftan Ali Rizanın Yedikule- den olomobiline alıp Uzunköprüde bi- Taktığı arabacı Alinin yakalanması için de İstanbul müddelumumiliğin- den Uzunköprüye tevkif müzekkeresi gönderilmiş ve Ali de Uzunköprüde ya- kalanıp tevkif edilmiştir. Ali de bugün getirilerek sorguya çekilecektir. İzmirden gelirken Sevim bundan bir buçuk ay evvel İz- mirden gelirken Denizyolları idaresi- nin Anafarta vapuru süvarisi Niyazi kaplanla tanışmış, kimsesi ve yeri ol- madığından bahselmişlir, Niyazi kap- tan, o zaman Anafarta vapurunda bu- Yunan ve şimdi terflen Tarı vapuruna geçen kamarot Sabriye bu kadını yer- Jeştirmek üzere bir oda bulmasını rica etmi; Kamarot Sabri Tepebaşında Yeni- çeriağası sokağında Gamsız apartıms- nında oturmaktadır. Sabri apartımanı kiralamış olan Eleniye müracaatla Se- vim için bir oda istemiştir. Bayan Ele- ni boş odası olmadığını söyleyince ka- marot kaptana keyfiyeti bildirmiştir. Niyazi kaptan bunu üzerine: — Çok rica ederim, bir oda bul, bu kadını yerleştirelim, sokakta kalma- sın... demiştir. Sabri tekrar bir yer aramağa başla- mış, nihayet Nane sokağında 24 nu- maralı aparlımanda müslecir madam Sofi bir oda vermeğe muvafakat et- miştir, Bir müddet sonra Sevim ve ço- &uğu bir odada yerleşmişlerdir. Sevim bir hafta kadar burada kal- dıktan sonra çocuğunu alıp Bursaya götürmüş, oradan Eskişehirdeki akra- balarının yanına göndermiş ve tekrar madam Sofinin yanına dönmüştür. Fakat bir müddet sonra para sıkıntısı başlamıştır. Sevim madam Sofiye şöy- Je derd yanmıştır: — Niyazi kaptan benimle evlenecek- ti İzmirden gelirken kendisile tanıştık. Fakat sefere gitti. Ben de bu halde kal- dım... Bayan Sofi kadına âcımış ve ara- sıra yiyecek vermiştir. t Bir buçukay sonra... Bu suretle tam bir buçuk ay geçiyor. Bevim arasıra Gamsız apartımanında Kleriyi ziyaret ediyor, ondan da biraz yardım görüyor. Bu sirada Niyazi kap- tan seferden dönüyor, Kadını arama- dığı için kadın koşup kendisini bulu- yor. Bir miktar para alıyor. Fakat bun- dan sonra sandığile bavulunu alıp bu- radan çıkıyor. İptida bir otele gidiyor, Bundan 12 AKŞAM ANI Ruza ile Sevimin birlikte oturduk- lari Beyoğlunda Gamsız apartımanı Sevimin Gamsız aparlımanma nak- letmezden evvel Nane sokağında evinde otuduğu madam Sofi gün evvel de Gamsız apartımanına gi- derek yeniden bir oda istiyor. Bu sıra- da yanında katil Ali Riza bulunuyor- du. Ali Riza 35 yaşlarında esmer bir adamdı. Gözlerinde siyah gözlük var- dı. Sevim, kocasile barıştığını ve birlik» te oturacaklarını, artık sıkıntıdan kur- tulacağını söylüyor. Ali Riza da diyor ki: — Ben Devlet demiryollarında me- murum. Yakında vazifeye gideceğim, Burada ancak 3-4 gece kalacağız. Madam Eleni nüfus kâğıdı sorunca: — Otelde kaldı. Getiririz. Diyor, Bunlara sokak tarafında bir oda veriyorlar. Cuma, cumartesi ve pa-| zar olmak üzere üç gün orada kalıyor- lar. Sonra Sevim: — Ben doktora gidiyorum... Diyerek evden çıkıyor. O çıkış, bu çıkış... Ertesi gün de Ali Riza! — Madam, diyor, şu bir lirayı alınız bavulumu size emanet ediyorum. Ba- na adresinizi veriniz. Gittiğim yerden ya bir adam gönderip bavulumu aldı- rırım, yahud kendim gelirim ve yahud da para yollarım, lütfen siz bildirece- ğim adrese gönderirsiniz. Ve çıkıp gidiyor. Eleni adamın ba- vülile kadının sandığını ve ikisinin bir- likte getirdikleri bir deng! aparlıma- gının münasip bir yerine koyuyor. Sevimin bir mektubu Neden sonra cinayet hâdisesini du- yan Eleni şaşırıp kalmış ve kadının da, katilin de nesi varsa polise teslim etmiştir. Sevim bundan birkaç gün ev- vel Eskişehirden madam Sofi vasıtasi- le Eleniye bir mektup göndermiş ve bildirdiği Eskişehirdeki adresine eşya- larının gönderilmesini istedikten son- ra şunları bilhassa ilâve etmiştir: — Sandığımda gizli evrakım var- dır. Polis onu basmadan bunları der- hal bana Eleni dün bir muharririmize şu söz- leri söylemiştir: — Ben, bunların fena kimseler ol- duklarını bilseydim evime sokar miy- dım hiç! Kadına acıdım ve uzun za- man baktım. Yukarıda, taracada bir- likte resim de çektirmiştik. Kadının dinde körüklü güzel bir fotoğraf ma kinesi vardı. Madam Sofi de yana Ver anlatı. ş ye | , Eskişehirde yakalandı. — Yüzlerinden fena kimseler oldu- gunu nası) anlardım. Pişman evime aldığıma, B*-ı zaten od vermem. Bunları da hatır için evime almıştım. Kadının haline acımıştım. Yemek içmekten başka 70 kuruş ta harçlık vermiştim. Katil Ali Riza kimdir? Katli Ali Rıza Kartallıdır. Bundan on sene evvel Kartaldan ayrılmıştır. Kendisi otuz beş yaşlarındadır. Kar- talda birçok kimseler tarafından tanı- nan bir adamdır. Kartalda oturduğu #ralarda şoförlük yapan bu adam Kartalda fırıncı bir Bulgarın Yanola adındaki Kizile nikâhlanmış ve bu ka- dından iki erkek oğlu olmuştur. Ço- cukların biri helen yedi, diğeri sekiz yaşındadır. Ali Rizanm Kartalda yal- niz Şahende isminde bir kız kardeşi ile Tahsin namında bir üvey biraderi var» dır. Şoförlükten önce Kartalda otlakçı- Hikla meşgul olan Ali Riza ilkmektebir. ikinci sınıfında iken terki tahsil ete miştir. Bulgar karısını Ankaraya gö- türerek orada bırakmıştır. Kadın şim- di ne haldedir, Bilinmiyor. Katil madam Eleniye gelmeden ev- vel sarışın kadın nsmile maruf olan Bevimi alarak kardeşlerinin yanına ge- tlrmiş, fakat orada tutamıyarak İstan- bula dönmüş, Eleninin evine gelmiştir. Kartallıların söylediklerine göre Ali Riza on sene evvel yaptığı sergeşlikler arasında Kartal muhtarını da taban- ca ile kovalamıştır. Eskişehirde isticvab Eskişehir 14 (Hususi muhebiri- mizden telefonla) — Sarışın kadın namile maruf Sevim, İstanbul Cüm- huriyet müddelumumiliğinin talebi Üzerine babası berber Hasanın evinde tevkif edilmiş ve bugün Çarşı kara- kolunda müddelumumi B. Ragıb ta- rafından istlevab edilmiştir. İsticvab gece 24 e kadar devam etmiştir. Sevimin asıl adı Sabriyedir Sarışın namile marüf olan Sevimin sarışınlıkla hiç de alâkası yoktur. Saçları siyaha yakındır. Gözleri ça- kırdır. Rengi beyaz ve çok uçuktur. Asıl arı da Sabriyedir. Üstünde siyah ve eskice bir manlo ve dallı bir enta- ri vardır, Orta boylu, zayif ve 35 yaş- larında bir kadındır. Ağzında üç al- tın dişi vardır. Sabriye, namı diğeri Sevim Devlet demiryollarında kazanci Haşimin karısıdır. Haşim şimdiki halde Nafia Vekâleti tarafın- dan stajyer olarak gönderildiği Ber- linde bulunmaktadır. Kocası ile aralarında boşanma davası vardır. Mahkemeye Haşimin vekili avukat B, Hasan Basri çıkmak- tadır. Sirkecideki otelde bir evlenme vaadi Sabriye (Sevim) İstabulda Sirke- cide B. Necatinin oöelinde kalmış ve otel kâtibi ile tanışmıştır. Kâtip Sab- riyeye: — Benim bir ağabeyim var, onunla evlendireyim. seni Demiş Ye bir ev aramış ve Eleninin | pansiyonunu bulmuştur. Sabriyenin Neclâ adında sarışın bir arkadaşı vardır. ve bu kadm arasıra Eleninin pansiyonuna gelir, Sabriye (Sevim) #le konuşurmuş. Katilin adı Ali Rıza değil Mehmedmiş Katli Ali Rızanın resmi Sabriyeye “Sevime) (gösterildi. Resmi evirdi, çevirdi. Dikkatlı dikkatlı baktı ve; — Bu adamın adı Ali Riza değil- dir, Mehmeddir. Sirkecideki otelin kâtibi bu adamı bana ağabeyim diye tanıttı ve benimle evleneceğini söy- ledi, Mehmedi Ali Rizs) de kâtibin 'bu sözlerini tasdik etti ve benimle ev- Jenmek Üzere konuştuğunu söylaedi.. dedi, Neclâ kimdir? Neclâ, Beşiktaşta bir çalgılı kahve- de dans numaraları yapmaktadır, Va- kadan birkaç gün evvel Mehmed (Al Riza) Sevime (Sabriyeye): — Haydi, demiş, seni biraz gezdi- yim. Ve Eleninin evinden alarak doğru- ca Neclânm çalıştığı kahveye götür- müştür. Sevim (Sabriye) ile Neclâ burada tanışmışlardır. O gece bu kah- vede oyunlar bitinciye kadar oturmuş» lar ve sonra bir otomobile atlıyarak Ali Rıza ile Sevimin Gamsız apartmanında oturdukları oda ve odayı kiralıyan madam Eleni Neclâ bir otomobille pansiyona gel miş ve Sevime (Sabriyuye): —. Nasıl numaralarımı din mi? Demiştir. Sabriye (Sevim) bu suale şu cevabı vermiştir: — Bğendim amma, biraz da kork- tum.. demiştir. İsticvabda bu (korktum) kelimesi- nin mânası sorulmuş. Sabriye (Se- vim) bunu izah edememiştir. Sabriye nasıl Sevim olmuş Asıl ismi Sabriye olan bu kadının ismini neden değişlirdiği kendisine sorulunca, şu cevabı vermiştir: — Eleninin evinde oturduğumuz zaman beni (Sabriye) diye çağırıyor- Jardı. Nedense bu isim hoşuma git- medi ve: — Bundan sonra beni Sevim diye çağırın... Dedim. Adım bu suretle değişti. O günden sonra bana hep Sevim dedi- ler. Bevim (Sabriye) ayın dokuzunda saat 15 buçukta Haydarpaşadan tre- ne binmiş ve Pendiğe kadar biletsiz gelmiştir. Sevim bunun sebebini şöy- le anlatmaktadır: — Param yoktu. Eskişehire de gel- mek mecburiyetinde idim. Haydarpa- şadan Pendiğe gelinceye kadar yü- züğümü trende birisine sattım ve Es- kişehir biletimi Pendikten aldım. Bevim (Sabriye) Eskişehire koca- si İle aralarındaki boşanma davası münasebetile gelmek ve ayın 13 ün- de mahkemede bulunmak mecburi- yetinde olduğunu, Eskişehire İpsa- ladan değil, İstanbuldan (geldiğini söylemiştir. Tabancaları neden taşıdığına| cevap vermiyor Sevim (Sabriye) isticvab esnasın- da baygınlıklar geçirmiştir. Bazı su- allere cevap vermemiştir. Meselâ çan- tasında bulunan iki tabancayı “niçin taşıdığı sorulunca cevap vermemiştir. İpsalada Muhiddini öldürdüğü sıra- da Mehmedin (Ali Rizanın) yanında beğen- bulunup bulunmadığı müddelumu- mi B. Ragıp tarafından kendisine s0 ruldu. Fakat buna da cevap vermedi, Eleniye yazılan mektup Sevim (Sabriye) buradan İstan bulda Eleniye mektup yazarak kendik sinin mahkeme mübaşirleri ve polis- lerin tazyiki üzerine Eskişehire geldi” ğini bildirmiş ve çantasında bulunan” bazı mektupları ile evrakını Eleniden istemişti. Böyle yalan yazmağa neden lüzum gördüğü kendisine sorulunc& bir müddet düşündü ve şu cevabı verdi; — Eşyamı kurtarmak için böyle bir bahane uydurmak lâzımdı. Bunun için böyle yazdım. wimin (Sabriye) burada bir em kek kardeşi vardır. 9 yaşındaki kızl dostunun yanındadır. Sevim o (Sab- riye) gece saat 1 de kalkan trenle mahfuzen İstanbula gönderilmiştir. Açık teşekkür İki senedenberi çekmekte olduğun talığımın teşhisi ve tedav bir çok doktorlara vaki mürac ta da ekserisinin kabul eltikleri ameli müracaat ettiğim Cağaloğlu Nuruosmani- ye enddesi 5 numaralı Osman Şerafeddin apartımanında Berlin "Tıb Fakültesinden mezun mide, barsak, ciğer mülehassisi sayın doktor bay Yakub Asım yanlış kA“ maldan teşhis konulmak suretile mad” di ve manevi bir çok zararlara mnruğ kaldığım bu hastalığı kuvvetli görüş v8 teşhisiyle bir buçuk ay zarfında ibtö- mamlı ve ısrarlı tedaviden sonra iadel sıhbatime muvaffak olan ve bu sayede evcalmın havasını kederden neşeye 瀓 viren benim ve efradı ailemin yüzünü güldüren ve bizi ömrümüz olduğu müd” detçe kendisine minnetlar birakan MÖ” şafak ve mütevazi doktora alenen teşek” kürü bir vazifel insaniye borcu telâkği eder ve minnettarlığımı tekrarlarım Kadıköy Mühürdar Hacı Hüsam soksK 10 No. hı apartıman ikinci katta İz” hisarlar levazım müdüriyeti veznedari Bumsunlu Mustafa Hilmi CEMAL SANİR OPERETİ Karagümrük Özen « bahçesinde Mind Me“ zarı operet 3 perde Aynca Sahir Caz kon” seri, numaralar, kO” medi. Perşembe akşamı Beylerbeyinde, cumartesi Şehreminin” de, pazar Yeşilköyde temsiller vardır. Maliye Vekâletinden: Ankara, İzmir ve Bursa vilâyetlerinde istihdam edilmek üzere imtihanla Yedi hesap mütehassısı abnacaktır, İmtihan 1 ve 2 Temmuz 1938 tarihlerinde İstanbul ve Ankarada yapılacaktır. İmtihanı kazananlar r rTetle tayin olunacaktır. »üvaffakıyet derecelerine göre 150 ve 200 lira ü€ 1 — Imtihana gireceklerin memurin kanununun beşinci maddesinde yazi" Jı şartları haiz olduktan maada Devlet ve müessesatı muhasebelerinde, Bankâ- larda ve mümasil mühim şirket ve mali müessesat muhasebelerinde lâakal şef veya şel muavini derecesinde en az beş yıl muvaffakıyetle çalışmış ve yüksek tahsilini ikmal etmiş olmaları lâzımdır. Ahlâk ve seciyeleri hakkında yapılacak tahkikat neticesine göre taliplerin imtihana kabul edilip edilmiyeceği kat'I olarak vekâletçe tayin edilir, 2 — İmtihan programı; A — Kazanç, muamele ve istihlâk vergilerinin tarh ve tahakkuk ve tahsil ne müteallik kanuni hükümler. B -- Ticaret kanunu bükümleri. C -— Ticari usulü defteri, D — Hesap İmtihana girmek isteyenlerin 20/Haziran/938 tarihine kadar evrakı müs“ bitelerine raptedecekleri bir istida ile Ankarada Maliye Vekâleti varidat umum Müdürlüğüne ve İstanbulda Defterdarlığa müracaat etmeleri, (1890) (3342) Iki yüksek mühendis veya mimar ile Bir fen memuru aranıyor Biri Mersindeki inşaatınuza nezaret diğeri de, betonarme hesabatını kon trol etmek üzere iki yüksek mühendis veya mimar ile bir de fen memuruna İh tiyaç vardır. Vesika ve referanslarile nihayet en son 30/Haziran/938 tarihine dar Ankarada Ulus meydanında Umumi mağazalar Türk Anonim şirketine tab». yeya bizzat müracaatları. Posta kutusu 14. 43557),