20 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

20 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Fener-Elen muhteliği maçında — heyecan SON POSTA li bir sahne., Fener, Elen takımını 2-0 mağlüb etti Fenerliler her iki golü de birinci haftaymda yaptılar, ikinci haftaymda bütün uğraşmalar netice vermedi Fenerin otuzuncu yıldönümü Fenerbahçe spor klübü dün otuzuncu yaşını idrak etti. Otuz senelik spor haya- tinin hülâsasını — ortaya — koyan dünkü toplantı bu eski ve şerefli klüdün parlak Mazisine yaraşan bir şekilde başladı ve öylece bitti.. Müsabakalardan evvel ya - pılan merastme güzel bir geçid — resmile başlandı. Büyük bir Türk bayrağını — taşıyan sporcaya Fenerbabçe armasından ya - pılmış güzel bir çelenk ve onu sıra — ile denizeller, atletler, birinci, ikinci, üçün- tü futbol takımları takib etti. Geçid resmine muntazam kıyafetleri- le 110 aporcu iştirak etti. Bahanin etra - fında yapılan resmi geçidi, hep bir ağız- dan söylenen istiklâl marşile bitirdiler. Fenerbahçe idare bey'eti namına or- taya gelen Hikmet Üstündağ kısa fakat güzel yazılmış aşağıdaki nutku okudü: «Büyük Önder: Benin açlığın yolda, senin göstereceğin yolda bizlere emanet #ttiğin Cumhuriyeti canımızla, kanımız- la koruyacağımımı Türk ruhu, Türk asa- leti, 'Türk sporculuğu ile senin arkandan yürüyeceğimize, gözlerimizi senden ayır- miyacağımıza and içeriz, dedi.» Bu sözler pek çok alkışlandı. İdare bey'etinden İbrahim Hakkı da klübün otuz seneye varan spor hayatın- dan ve parlak mazisinden uzun uzadiya Dahtederek bu büyük bayrama — iştirak eden halka ye Fenarbahçelilere — klübü namına teşekkür etti. Bir gün evvel de yasdığımız gibi spor Sahasında otuz sene dile kolaydır. O günden bugüne kadar şerefli gali - biyetler kazanan, zaferden zafere koşan memlekestin en kiymetli bir klübü olan Fenerbahçeyi bu vesile ile bir kere daha tebrik etmeği bir vazife bildiğimizi bura- Önce misafirler, arka: Fenerliler sa- haya çıkarak halkı selâmladılar. Bunları takiben, Güneş klübünün bir | dostluk nişanesi olarak gönderdiği mu- Lazzam bir çelenk büyük Mustafa, Saim, |ve Yusuf Aslanın ellerile; Galatasaraylı- ların göndermiş oldukları büket de Be- sim Koşalay elile Fenerlilere sunuldu. Fe- nerliler, Güneş ve Galatasaray klübler- nin şereflerine bağırmak suretile muka- belede bulundular. * Misafir takım, yeşil forma, beyaz pan- talon, siyah çorab giymişti. Bayrak tea- tisinden sonra takımlar yerlerini aldılar. Parayı kazanan Fenerliler rüzgârı Jehle- rine aldılar. İlk hücumu misafirler yaptı. Tac'a ni- | hayetlenen bu akını Fenerın bornerle bi-| |tirdiği bir akın takib etti, Fenerliler, mi- safirlerin sahayı yadırgamasındar. bil'is- tifade hâkimiyeti ele aldılar. Fikretin üç kişiyi çalımla geçme suretile yaptığı bir | akın, misafirlere bir gole mal oldu. Fik- retten Şabana geçen top, beşinci daki da sıkı bir şütle Yunan kalesine girdi. Misafirler, ikinci beş dakikada tevazü- nü temin eden bir oyun çıkardılar. Yunanlılar sağ açıklarile hücumdalar. ;t"sıuq—,» yaptıkları iki akın avutla netice- Hendi. 15 inci dakikada Fikretin seri bir sü- rüşle indirdiği top Yunanlılara epey kor- ku geçirtti. Nacinin çok sıkı bir şütünü kale çizgisi üzerinde yer al bulunan "x".m:n müdafli bir kafa vuruşile karşıla- dı. Fikret, mahirane sürüş ve inişlerile her hücumda Yunan kalesi için bir tehlike olmakta... Dakika 25: Fikretten Naciye uzanan topla Yunan kalesi karıştı. Topu uzaklaş- tıramıyan Yunan müdafaası Fikretin müdahalesi karşısında bunaldı. — Yunan sağ hafınımn başı dönmüş olacak ki, Fik- Teti top gibi havada uçurttu. Penaltı.. penâltıyı Fikret sol bir şütle gole çevirdi. Misafirler biraz canlandılar. Sağ açıkla- Tının indirdiği topu Yaşar kornere çı- kardı. Atılan korneri Esad kafa ile bi- çimsiz bir şekilde karşıladı. Top, kalenin çok yakınından tekrar kornere gitli. İkin- «i korner neticesiz kaldı. Yunanlılar, bi- raz favullü bir oyuna başladılar, Oyun İ Dün Fener stadında yapılan merasimden bir görünüşa Fenerin baskısı altında oynanıyor. 4& ün- €ü dakikada Yunanlıların sağdan yaptık- ları bir akın kornerle neticelendi ise de gol olmadı ve devre de 2-0 Fenerin lehi- ne bitti. Fenerliler ikinci devreye Ali Rıza ile Fikreti haric bırakarak hücum hattını gu | şekilde bir tertible çıkardılar: Naci, Şaban, Yaşar, Bülend, Orhan, Şimdi Fener rüzgür aleyhinde olarak oynuyor. İlk dakikadan itibaren Yunan- lılar hâkimiyeti ele aldılar. B inci dakikada Orhanın güzel bir ar- talaması, iyi yer tutamamış olan Fenerin forvetleri tarafından heba edildi. 14 üncü dakikada Rülendin Yunan mü- dafaasını yara yara yaptığı hücumu ka- leci ancak bir plonjonla önleyebildi. O- yun aşağı yukarı şimdi bir tevazün içinde devam ediyor, Nisbi bir durgunluk da var. Yunanlılar bermütad favullü hare- ket etmekteler. Fenerliler yerden oynadıkları zaman hühimiyeti ele alıyorlarsa da, sert esen rüzgârdan hâkimiyet çok defa misafirler- de kalıyor, Yunanlıların büyük bir enerji ile ha- zırladıkları gol fırsatları, Fenerlilerin ka- Te önünde sıkışık vaziyet almaları karşı- sında akim kalıyor. Yunan sağ içinin nefis bir gütü dine- ğin biraz ötesinden avuta gitti. Ayni oyuncunun ayni şekilde attığı bir şüt Fenerlilere bir defa daha korku ge- çirtti ise de top gene avuta gitti Oyun, Fenerin gol yememe kaygısı, misafirlerin de gol çıkarma didinmeleri arasında son bulduğu zaman Fenerliley 2-0 galib olarak sahadan ayrıldılar. Yunan takımı: Ripos (E)-Gasparis (B), Papadoplos (E)-İpofandis (P), Kondilis (E), Sirkas (P)-Mijakis (P), Maropulos (E), Conetis (E), Triandafilis (P), Hris- todolle (P). Ahmed Adem Galatasaray timi Yugoslavyadan geldi Yugoslavyada üç maç yapmış olan Ge- latasaray birinci futbol timi dün sabah şehrimize gelmiştir. Galatasaray kafile reisi Adil Oğuz, Yu- goslavyadaki |mağlübiyetler hakkında Bual soran muharririmize: «Takımımız biraz talihsiz maçlar yapmakla beraber çok güzel oynamış ve Yugoslavyada iyi bir sempâati yapmıştır. Biri büyük sayı farkile mağlüb eden Yugposlavlar, ayni hafta içinde Macarların Üpeşt takımını da mağlüb etmişlerdir. Belgradda yaptı- fimız maçlar bize Yugoslavya — futbolü hakkında iyi bir fikir verdi. Yugoslavlar bisden daha üstün futbol oynuyorlar..» demiştir. Hayri Celâl Fenerbahçeden ayrıldı Fenerbahçe apor klübü umumi kâtibi Hayri Celâl Maraş tütün limited şirketi- ne tayin edilmiş ve mahalli memuriyeti- ne hareket etmiştir. Hayri Celâlin yertme ldpre heyetine ki- main geleceği henüz malüm dağildir. Sayfa 7 Dünkü Gül kupası müsabakaları beklenen neticeleri vermedi Müsabakalar intizamı temin edilmemiş bir Dünkü müsabakalardan bir enstantana, Gül kupası müsabakalarını göğüs - lerinde güllü rozetler taşıyan hakem - ler idare ettiler, Ve bitmiyen müsaba- | kalardan sonra Türkiye atletizm mo - nitörü Naili Moranın kuzini ve yenge- si tarafından gül şeklinde madalyalar verildi. Dünkü müsabakalar parlak — netice vermedi. Buna birkaç mühim sebeb sı- ralayabiliriz. Rüzgür vardı ve sahada intizamsız - hk göze çarpıyordu. Bahanın her kö - şesinde çoluk çocuk — kaynaşıyorlardı. Gene bir başkâ sebeb de geçen günkü yazımda gösterdiğim hakem — meselesi idi. Bunlardan başka 1500 metrede Re ceb ve Galibin birbirlerinden kork - mak neticesi olarak sözde arkadaşlık e- derek beraberce koşuyu bitinmek sev- daları.. Doğrusu bu hal çok çirkindi. 800 metrenin derecesine gelince bu- nun da düşük olmasının sebebi Gali - bin gerilerde koşuya başlaması, ilk an- larda kümeyi sürüklememesidir. Yoks sa Receb kendi kendine açılarak koşa « cak bir müsabık değildir. — Zaten illl dört yüzü de Receb önde, Galib arka « da olarak 1. 3 2/10 da geçtiler, 110 metre mânialıda Faik malüm olmayan bir derece yaptı. Bu meseleye hafta arasında tekrar temas edeceğiz..i Yarın için büyük ümidler veren biz haylı genç atlet gördük. Fakat dünkül müsabakalarda bunların da yarıştırılı ması müsabaka cereyanını çorbaya çe“< Galatasaraylıların en fazla puvan a« lan atletlerinin Ankaradan iştirak et « mesi Güneşe yaradı. Yoksa başka şekil de pek kolay kolay birinciliği alamıyas caktı. Gene Galatasaraylılardan — bazı atletlerin gelmemesi ve sırıkla yükseli atlamanın yapılmaması Sarı - Kırmı « zılıların birinci olmasına mâni — oldu. Bu arada puvan işlerinde bir garib hâ (Devamı 11 inci sayfada) Yüzme müsabakalarında Beykoz birinci geldi Su &porları ajanlığının tertib ettiği yüzme yarışlarının birincisi dün Moda havuzunda yapıldı Yürme müsabakalarına iştirak eğenler bir arada Mevsimin ilk yüzme ııüııha.hlı::_u (97) puvanla Beykoz kazandı. saray (Z1) puvanla ikinci oldu. ını- çüklerde Beykoz (57) puvanla birinci, Beşiktaş (50) puyanla ikinci, Galata - saray (39) puvanla üçüncü oldu. Su sporları ajanlığının tertib ettiği yüzme yarışlarımın birincisi dün Moda havuzunda yapıldı. Dünkü yüzmeler mevsimin ilk mü- sabakası olduğu ve yüzücülerin — kâfi derecede çalışamadıklarından — iyi bir netice alınamamıştır. Alınan derece - ler: 100 metre serbest büyükler: () Vedad 1129 Baeykoz, — (2) İskender Mahmud 14 Galatasaray, Rauf L Güla- tazaray. 100 metre serbest küçükler. (4) Özdemir 1179 Beşiktaş, — (2 LW8 Gelatasaray, (3) Mahmed Galatasaray. 200 metro sıri üstü büyükler: (1) Şamil 338 Galatasaray, ()) İskendei Beykoa. 100 metre sırt üstü küçükler: () Kemal 138 Beykoz, (2) Maruf LA0 Bes| yiktaş, (3) Gültekin Calatasaray. 200 metre kurbağlama büyükler: (1) Batfan 3342 Beykoz, (2) Şamil 440 Galatasaray. 200 metre kurbağlama küçükler: (1 Eftal 346 Galatasaray, (2) Kemal Be« Şiktaş, (8) Artin Beykoz. 200 metre serbest büyükler () Vedad 2.60 Beykoz. 400 metre sorbest küçükler: (D fbrahim 639 Beykoz, (2) Kemal 648 Oalatasaray, (3) Alâeddin Beşiktaş, 500 metre serbest büyükler: (1) Ali 9.90 Beykoz, Halil (müsabaka ha- rici) 7352 4X100 küçükler: (D 840 Beykoz takımı, (2) 546 Boşiktaş takımı. 100X200X100 Türk bayrak: