20 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İstanbul hayvanları koruma cemiyeti Nişantaş Şalmigir sokak No. 84 Telefon: 40169 Fukaranın bayvanlarına mahsus parasın muayene ve tedavi pazardan maada hef gün saat 9 - 12 ve akşamları 5 - © Sene 20 — No, 7067 — Flati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ 20 Haziran 1938 — Antakyada Türk - Fransız askeri —ama KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 Telefon: 20565 '(Başmuharrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare) heyeti arasında anlaşma olmuş Bu haberi veren Suriye gazetesi Türk kıtaatının dün Hataya girmiş olacağını da yazıyor Antakya 19 (A.A) — 17 tarihli Kronik gazetesi Antakyadaki Türk « Fransız askeri müzakerelerinde Ça- nakkale meselesinin de mevzuu bahis olduğunu yazıyor. Ayni gazete, diğer bir haberde Lâz- kiyede iki bin Senegal askerinin Sancağa gitmeğe müheyya bulundu» Bunu bildirmektedir . 18 tarihli Wko dö Siri, Antakyada- ki erkânı “harbiye müzakerelerinin anlaşma ile neticelendiğini, o Sanca- ğın bir Türk vali tarafından idare edileceğini asayişin müsavi mıkdar- r Fransız kumandasında Türk sız kıtaatı tarafından temin olunacağını ve Türk kıtaatının pazar günü (dün) resmen Sancağa gire- ceğini yazıyor Türkiye - Suriye muahedesi Antakya 18 (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor : Arap ajansı 16 tarihli bülteninde Haleb mahrecile neşrediyor: Suriye hükümeti son İskenderun hâdiseleri üzerine şimali Suriyedeki Türk hedefleri lehinde açıktan açığa hareket eden Türk propağanda ajan- ları aleyhinde bir çok tedbirler ak muştır. Ayni ajans, bir Ankara tek (Devamı yedinci sahifede) a” parlak karşılandı 3 Hatayda genel Kurmay ikinci başkanAsım Gündüzü istikbal: Solda halk mümessilleri ve Hataylı gençler, milli kıyafetli kızlar, sağda general Asım Gündüz karşılıyanlar arasında, istikbale giden mektepli kızlar, selâm resmini ifa eden Fransıt kıtası Sabiha Gökçen Bükreşte Bayan Sabiha Gökçen Atinada tayyareden inince karşılıyanlar arasında: (Soldan sağa doğru Bayan Ruşen Eşref, eski nazırlardan Yorgi Pesmazoğlu, Bayan Sabiha Gökçen, sefirimiz B, Ruşen Eşref, Atina konsolosumuzun re- fikası, ataşekomersiyal B. Naci Avay, Atina konsolosumuz Bükreş 19 (A.A.) — Anadolu ajan- | sının hususi muhabiri bildiriyor; Bayan Sabiha Gökçer, bugün saat 13,10 da Belgraddan Bükreşe muva- Salat etmiştir. Belgrad - Bükreş yo- lunu bir saat 15 dakikada kateyle- miştir. Bükreş hava istasyonunda el- çimiz ve elçilik memurları, mihman- darı prenses Marina Stirben, Hava ve | Deniz Nezareti kâtibi umumisi, istas- yon kumandanı, enternasyonal havai federasyonu kâtibi umumisi, metingini tertib eden messilleri, matbuat mümessilleri, si- vil tayyarecilik dairesi reisi, erkek ve kadın askeri, sivil tayyareciler, yük bir halk kütlesi tarafından sami- (Devamı 7 nci sahifede) hava cemiyet, mü- bü- Eğlence yerleri ucuzlatılacak Dün Perapalasta bir toplantı yapıldı Haber aldığımıza göre hükümet tiyatro, sinema ve eğlence yerlerinin ucuzlaması için bazı tedbirler almak niyetindedir. Bu münasebetle Da- hiliye Vekili ve Parti genel sekreteri B, Şükrü Kayanın daveti üzerine ti- yatro, sinema ve gazinocular mümes- silleri dün Perapalasta toplanmışlar dır, Toplantıda Dahiliye ve Maliye Vekilleri, Belediye muhasebecisi ve varidat müdürü, Beyoğlu kaymaka- mu, tiyatrocuları temsilen B, Şadi, sinemacıları temsilen B. Kadri, Naci, Cemal ve gazinocular namına da hir murahhas bulunmuştur, (Devamı 6 ncı sahifede) Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğünün bir izahı Muhterem gazetenizin 9 haziran 938 | tarihli nüshasının birinci,sahifesinin. üçüncü sütununda «Dikkatelr. Hem ucuz, hem zevkli!» başlığı altındaki yazıyı okudum, Bu yazıda «Yeşilköy banliyö hattının 545 numaralı birin- ci mevki vagonundayız... Kanapeler tamir edilmiş... Malzemenin muşam- bamsı olmasına, itiraz edilemez.. (Devamı 6 ncı sahifede) Yirminci asrın (Sarı, beyaz, kırmızı, si, yal h) ırklara ilâve ettiği yeni ırklar: Büyük Önder Atatürk Savarona yatında Başvekil ve Ankaradan gelen Vekilleri kabul ederek kendilerile görüşmüştür. Yukarıdaki resimler evvelki gün Savarona yatında çekilmiştir. Resimlerde Atatürk güvertede gezerlerken ve istirahat ederlerken görünü, Vekiller heyeti Atatürkün edecek, Başvekil ve Ankara 19 (Telefonla) — Genel Kurmay Başkanı mareşal Fevzi Çak- mak, Milli Müdafaa Vekili general Özalp bu akşamki eksprese bağlanan hususi vagonla İstanbula hareket et- mişler, generaller, kurada bulunan lanmışlardır. Hariciye Vekâleti umu- mi kâtibi B. Numan Menemencioğlu da ayni trenle İstanbula hareket etmiştir. Büyük Önderin başkanlığında Ve- killer heyetinin yarın İstanbulda fevkalâde bir toplantı yapması ve Hatay meselesinin de görüşülmesi muhtemeldir. Bu içtimaa genel Kur- may Başkanı mareşal Fevzi Çakmak ile Hariciye Vekâleti umumi kâtibi B. Numan Menemencioğlu da iştirak edeceklerdir. B. Numan Menemenci- oğlu Vekiller Heyetinin toplantısı münasebetile İstanbula gittiğinden içtimadan sonra yarın akşamki tren- le Ankaraya dönecektir. Mareşal Fevzi Çakmak ve Milli Müdafaa Vekili bu sabah geldiler Genel kurmay başkanı Mareşal Fev- zi Çakmak, Milli Müdafaa Vekili ge- neral Kâzım Özalp, Hariciye Vekâleti umumi kâtibi B, Numan Menemenci- oğlu ve Emniyet umum müdürü B, Şükrü Sökmensüer bu sabahki Anka- ra ekspresile şehrimize gelmişlerdir. Vekiller ve mebuslar tarafından uğur- başkanlığında bugün fevkalâde içtima edecek Mareşal Fevzi Çakmak içtimaa iştirak vekillerin bu akşam Ankaraya dönmeleri muhtemel Şehrimizde bulunan vekiller Ankaraya dönüyor Başvekil B. Celâl Bayar, dün öğ- leden sonra Savarona yatına gitmiş ve Atatürk tarafından kabul edilmiş- tir. B, Celâl Bayar, saat on beşe doğ- ru yatı terketmiş ve İpar kotrasına binerek Marmarada bir cevelân yap- mıştır. Şehrimizde bulunan Başvekil B. Celâl Bayar ile Dahiliye Vekili B. Şükrü Kaya ve Hariciye Vekili B. Tevfik Rüştü Arasın bu akşamki ekspresle Ankaraya hareket etmeleri muhtemeldir, Maliye Vekili Ankaraya gitti Bir müddettenberi şehrimizde bu- lunan Maliye Vekili B, Fuat Ağralı dün akşamki ekspresle Ankaraya av- det etmiştir, Meclis ay sonunda tatil yapacak Millet meclisinin 24 haziranda tâ& til yapacağı yazılmıştı. Fakat mec- liste bir çok işler bulunduğundan iç- timalar ay sonuna kadar sürecektir, PAZARTESİ KONUŞMALARI Berzahın izdırabi Yazan: Hasan Âli - YÜCEL Altıncı sahifemizde okuyunuz