21 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün sahife ii 20 — No. 7068 — Fiati her yerde 5 kuruş —— SALI 21 Haziran 1938 Telefon: kizini Meşe la KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam İlân servisi, telefon 20681 Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 VAtatürk dün Vekiller Heyeti toplantısına riyaset ettiler Türk kıtaatının bugün yarın Hataya girmesi bekleniyor Mareşalımız ve Vekiller Ankaraya döndüler, Başvekil ile Hariciye Vekili dünkü toplantıdan hayırlı neticeler elde edileceğini söylediler Dün sabah Ankaradan şehrimize Bölen genel kurmay başkanı mareşal Fevzi Çakmak, Mili Müdafaa Vekili Beneral Kâzım Özalp, Hariciye Vekâ- İeti umumi kâtibi B, Numan Mene- imencioğlu öğleden evvel Savarona ya- tina gitmişler ve Atatürk tarafından kabul edilmişlerdir, Bu esnada Başve- kil B. Celâl Bayar da Savarona yatın- da bulunuyordu. Bir kaç gündenberi şehrimizde bu- lunan Hariciye Vekili B. Tevfik Rüş- Dahiliye Vekili ve Parti genel i B. Şükrü Kaya, Nafia Vekili B. Ali Çetinkaya dün öğleden sonra Dolmabahçe sarayına gelmişler ve Oradan bir motörle Savarona yatına geçmişlerdir. Hariciye Vekili B. Tevfik Rüştü Aras, Mili Müdafaa Vekili general Kâzım Özalp, Dahiliye Vekili B. Şükrü Kaya Ve Nafia Vekili B. Ali Çetinkaya Baş- vekil B, Celâl Bayarın riyasetinde mas ki ve Teşal Fevzi Çakmağın da iştirakile ev- e bo VWelâ kendi aralarında kısa süren bir niza toplantı yapmışlardır. v iller heyeti saat tam 14,30 dada Ata ün riyasetinde dört buçuk saat devam eden mühim bir toplantı yap- mıştır. Bu toplantıda Hatay meselesi etrufında görüşülmüştür, Toplantı €s- nasında çok mühim kararlar verildiği Anlaşılmaktadır. içtima saat 19 da nihayet bulmuş, Başvekil, Vekiller ve mareşal Fevzi Çakmak Haydarpaşaya geçmek üzere Savarona (oyatından ayrılmışlardır. (Devamı 13 üncü sahifede) Gayri mübadiller işini tasfiye için hazırlanan | lâyiha Meclise verildi Gayri mübadillere mütebaki istihkaklarına mukabil yüzde 10 nisbetinde hazine bonosu verilecektir. Bonolar dört sene için de itfa edilecektir ve yüzde beş faizlidir Dün Ankaraya hareket eden Vekillerimiz ve mareşal Fevzi Çakmak Haydarpaşa istasyonunda Ebülzüzmtlezs Böyle yaz olur mu? — Bu ne sıcak!... yor!... Her sene bu mevsimde işitilen çi- köyet buydu... Ve kendi kendimizle alay ederdik; «Yazın hararetten, kı- şın soğuklar sızlanırız! Bizi memnun etmek için, tabiat hükmünü icra ei- miyecek, haziram £ ilıklaştıracak de- ğü ya.» Ve işte bu yıl o mucize de oldu; İ Yaz, bütün yakıcılığile kasıp kavur- Yaprak oynamı- Ankara 20 (Telefonla) — Gayri | tadır. Bunların ödenr olan bar | inde miki a Mmübadil haklarının tasfiyeşine dair | kiyesi 20,28,000 liraya balig olmak- | © Yor; Yap > kanun lâyihası bugün . Meclise ve | tadır. Buna henüz tedavülde bulunan) “78iyor. rildi. Kanunun esbabı mucibesinde | ve henüz itfa edilmemiş olan 4 mik Pakt gene de değişmiyen bir şey yon küsür liralık bono İle eshabı ta. | 497: Şikâyetlerin yükselmesi... badillerin muhtelif ş6- | rafından henüz alınmıyan |, — Böyle yaz olur mu?! dir edilen istihkakları | lirâlık bono ilâve edilirse Şu insanları tun etmek için üsur liraya balig olmak- (Devamı 13 üncü sahifede) ne yapmalı acaba?? Yirminci asrın (Sarı, beyaz, kırmızı, siyah) ırklara ilâve ettiği yeni ırklar; Kıymetli bir misafir Romanya istanbu kralı Karol la geldi, Atatürk ile görüştü Kıymetli misafirimiz hususi surette seyahat etmak- tedir. Müzeleri şehrin görülecek yerlerini gezdi Romanya kralı majeste Karol. Lu- ceafarul adındaki hususi yatile evvel- ki gün İstanbula gelmiştir. Kral hu- Süsİ surette seyahat etmektedir. Sa- Yarona yatında Atatürk'ü ziyaret et- miş ve evvelki gün müzeler! ziyaret et- miştir. Dün de Adalarda bir gezinti yapmıştır. Bu seyahat hakkında Ana- dolu ajansı şu telgrafları tebliğ etmiş- tir; Bükreş 20 (A A.) — Rador ajansı bildiriyor: Saray nazırlığı aşağıdaki tebliği neşretmiştir: 17 haziran günü saat 19 da kral Karol Luceafarul yatı- na binerek Boğaziçine doğru hareket etmiştir. 18 Haziran günü saat 10 da Büyük- dere yakınlarında Türkiye Başvekili Celâl Bayar ile Hariciye vekili Aras kralı karşılamak üzere yata çıkmışlar ve krala İstanbula kadar refakat et- mişlerdir. 19 haziranda saat 14 de kral Karol Savarona yatında Türkiye Reisicüm- huru Atatürkle bir noktai nazar tea- tisinde bulunmuştur, Aynı günün akşamı kral Karol'un akşam yemeğinde Türkiye Başvekili Celâl Bayar ve Hariciye Vekili Rüşdü Aras ve Romanya general konsolosu Kral Karol Lucasiyeriçi dayetli olarak bulunmuş- lardır. İstanbul 20 (A.A.) — Havas bildiri- yor: Romanya kralının bayrağını taşı- yan Luceafarol yatı dün saat il de (Devamı 13 üncü sahifede) Bayan Sabiha Gökçen bugün Bükreşten geliyor Kıymetli Tayyarecimiz şerefine dün Bükreş Elçiliğimizde büyük bir ziyafet verildi (Yazısı sekizinci sahifede) Gözsüzler!.. Pijamahlar!... Kaşsızlar!..