21 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

21 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

ii A Hıyardan tuvalet için istifade Cildi beyazlatmak ve yumuşatmak için en İyi ilâç hıyar suyudur. Avru- panın ve Amerikanın güzelik enstitü- lerinde en fazla kullanılan losyon, krem ve pomatlar hıyar suyundan Ya» pılanlardır. Hıyar losyonu: Uzun ve çekirdeksiz hıyarları seçmeli, kabuklarını soyduk- tan sonra uzunluğuna dörde kes- meli, içindeki çekirdekleri ayıklamalı, uzunluğuna olarak ince parçalara kesmeli. Bir reçel kavanozu içine hı- yar parçalarını bastırarak doldurma- lı, üzerini örtünceye kadar 80 derece- lik saf ispirto akıtmalı; ağzın sıkı kapıyarak beş gün güneşte bırakmalı, Sonra ince bir tülbentten süzmeli, Fa- kat elle hıyarları ezmemeli, yalnız iş- pirtoyu akılmal, |, Süzülen suyu bir şişeye doldurarak muhafaza etmeli, Sabah, akşam yüz yıkandıktan sonra tuvalet leğeni içi- ne su koymalı, bir tatlı kaşığı losyon- dan ilâve etmeli. Su sütlü gibi beyaz- Yaşır. Bu su İçerisine süngeri batıra- rak yüzü yıkamalı, ve havlu ile çil meden kurumağa bırakmalı, Hıyar pomadı: 25 gram vazelini hafifçe ezerek içerisine bir çorba ka- gığı hıyar suyunu ve yarım tatlı ka- #ğı gül suyunu yedirmeli, Eğer po- mai sulu olursa bir parça dövülmüş ve elenmiş kola ilâve ederek krema gi- bi koyu yapmalı, Küçük kaplar içeri- #inde muhafaza etmeli. Geceleri, yüz temizlendikten sonra bu pomatla ma- saj yapmalı, Kış için saklanan bu losyon ve po- matlan başka yazın da taze olarak hıyardan istifade edilmelidir. Hıyarı rendeleyip suyunu süzmeli, yüzün ve boynun her tarafına masaj yaparak sürmeli. Böylece birkaç saat bırakmalı, Bu suyun içine bir kaşık Jimon suyu karıştırılırsa ve gece yü tarken sürülürse çillere de faydalıdır. Cildi fazla kuru olanlar bir fincan çiğ süt içerisine rendelenmiş yarım hı- İ yarı koymalı. Birkaç saat sonra bir tül | bentteri sıkarak süzmeli, Bu sütü yü- ze masaj yaparak sürmeli. İki üç sa- at sonra Ilık gül suyu ile yüzü sil- meli: Hiyarı rendeleyip iki tülbent ara- sına koymalı, yüze yapıştırmalı. On dakika durduktan sonra çıkarmalı. Yüzdeki kırmızılıklar, sivilceler için faydalıdır. Uzun gün açık havada gezdikten sonra güneşten cild kızarmış ve yan- mış İse şu maske çok iyi netice verir: İki çorba kaşığı dolusu taze yoğurt içerisine iki tutam toz halinde kola, ve iki komposto kaşığı hıyar suyu ka- rıştırmalı, Tülbent üzerine sürerek yüze yapışlırmalı. Bir iki saat son- Ta yüzü yıkamaldır. 'Bu yaz plâjlarda en fazla giyilen şort ve pijamadır, Bunlar umumiyet- le ketenden, şanlungdan, yün jerse- den yapılmaktadır, Birkaç model der- cediyoruz; 1 — Kahve rengi jerseden pantalon. Ceketi turuncu ketendendir. Boynunda Kahve rengi eşarp vardır, Demir lekesi nasıl çıkar? Çamaşırlarda hasıl olan demir le- kelerini çıkarmak için lekeyi ortadan kesilmiş bir domstes ile ovalamalı, Domates suyu sıkmalı ve üzerine tuz ekmeli, Beş dakika bıraktıktan sonra yıkamalı, leke tamamile çıkar. Arı ve sinek sokması Bu aylarda sivrisinekler, arılar or- talığa çıkar ve insanın canımı yakma» ğa başlarlar. Sokulan yer! antiseptik bir su ile yıkamalıdır. Yarıyarıya su ile karışmış oksijen veya amonyak faydalıdır, Eğer bunlar bulunmazsa | tuzlu su veya sirke ile yıkamak ta ay- ni tesiri gösterir. Sancı hemen geçer, Nane ruhu evde yapılabilir Evde bulunması her zaman için faydalı olan nane ruhunu evde yap- mak basit bir iştir. 90 derecelik 250 gram ispirto içe- risine yarım avuç İaze nane yaprak- larını atmalı. Sekiz on hafta şişe ka- palı olarak durduktan sonra diğer bir | Şişeye süzmeli, Nane ruhu olmuştur. Mide sancısında, bir parça şeker üze- rine bir iki damla bu nane ruhundan damlatıp yenilirse çok faydası görü- lür. Para Yüzünden... Aşk ve macera romanı Nakleden: (Vâ-Nü) — Sözlerinin ne mânaya geldiğini biliyor musun? Yoksa hâlâ ateşin te- sirile mi konuşuyorsun? Erkek, şuuru tam olarak konuştu- una işaret olmak üzere kaşlarmı çattı. — Lütfi! Bu sözlerinle beni evimiz- den "koyuyorsun demektir. Yatağın içinde oturan hasta, omuz- larını ağır bir hareketle silkti. Kadın kesik kesik: — Bu vaziyet karşısında hemen gitmem lâzım gelecek... Çünkü hasta- Aığını da bahane edip kalamam... Hamdolsun iyileşlin... Allah rızası için söylediğin sözleri iyi tart... Pişman olduğunu söyle bari de zavahir kur- tulsun! Bes yok, — Cevab vermiyor musun? Gene süküt. Kadın döndü. Sofaya çıkan kapr nın tokmağını çevirdi. Düşmemek için âdeta asıhyordu. «— Belki beni çağırır...» diye biran tereddüd etti, 'Tefrika No, 10 Halecanından boğazı daralmıştı. Âdeta gırtlağı yanıyordu. Yavaş ya- yaş kanadı açtı. Sonra birdenbire tek- rar dönerek, deliler gibi bir heyecan- “a, yalvardı: Lütfil.. Gururuma kapılarak ay- rııkla neticelenecek bir hareketle bulunmak istemiyorum!.. Çünkü in- san, hayatta her şeyi kaybederse kibri de kalmaz!.. Lütfi!.. Bütün istikbal bizim bugünkü hareketimiz üzerine hazırlanıyor... Iztırabımı, üzüntümü senden gizlemiyeceğim!.. Her şeyi iyi- ce bil de ana göre hareket et... Evet, perişani bir haldeyim. Senelerdir gün begün mesud yaşadıktan sonra böyle ansızın seni kaybetmek ne müt- hiş bir darbe... Hele bu son zamanlar- da yanyana yaşadığımız halde ben- den gizli bir hissin olduğ'unu, bunun da boşanmak derecelerine vardığını düşündükçe tahammülfersa azablar çekiyorum... Başka bir kadın belki derhal buradan kaçardı, Fakat ben, sabretmek istiyorum. Neye sesin çık» mıyor... Bir şey söyle!... Görmüyor musun ne kadar bedbahtım! Biran sustu, Sonra munis bir sesle; ! i 2 — Sarı ketenden şort ve ceketi, Pantalonun yanları ve ceketin cep- leri lâcivert şirit ile süslenmiştir. İçin- deki mayosu lâcivert üzerine sarı ok- Jar işlemelidir, 3 — Pembe şantungdan pijama, Boleronun etrafı, panitalonun cepleri ayni kumaştan parçalarla süslenmiş- tir. İçerisinde sırtı tamamile açık lâ- Kirazlı kek 375 gram siyah, çürüksüz ve olgun kiraz, 100 gram iç bademi, 125 gram un, bir likör kadehi kirş veya kon- yak, üç yumurta, bir çorba kaşığı do- İu dolu taze tereyağı; 150 gram pud- ra şekeri, bir bardak süt almalı. Ki- | razları ayıklayıp çekirdeklerini çıkar- malı, şekerin yarısını üzerine serpe- Tek bırakmalı. Bademleri sıcak suda beş dakika bırakarak ince kabuklarını ayıklama- lı bir kap içerisinde hafifçe pembeleş- tirmeli, ve havanda az dövmeli. Diğer taraftan bir tencere içerisin- de yumurtaların sarısı İle şekeri çırp- malı; konyak, sulandırılmış tereyağı ve sütü ilâve etmeli, unu karıştırmalı, hamur olunca yarım saat öylece bı- takmalı, Nihayet yarım saat sonra bu hamur | içerisine bademi, kirazları karışlırma- lı ve telle vurulup köpürtülmüş yu- murta aklarını ilâve ederek yağlan- elvert üzerine pembe renkli bluzu var- dır. Kemeri ayni kumaştır. 4 — Mavi üzerine pembe çiçekli ke- tenden 5 — Lâcivert jerseden pantalon, be- yaz jerseden ceket. İçerisindeki ma- yo beyazdır. Yakası ve göğsündeki motif kırmızıdır. Toprak kapların koku vermemesi için Güveç yapmak iç'n kullanılan top- | Tak kapların yemeğe toprak kokusu İ vermemesi için daha yen! iken içeri- sine bir bardak kaynar sirke dökmeli ve soğumağa bırakmalıdır. Cildin parlamaması için ın cildi bazan yağlı olur ve parlar. Blihassa alın, çene ve burun parlamasına karşı yarım limonun ze yu içine krem koyuluğu alıncıya Kadar talk denilen pudradan atmalı, Bu kre- mi gece yatarken parlıyan yerlere sürmeli. mama Kokulu yağlar Büyükada, Fahire: 1 — Çiçeklerin ko- kusunu yağ İle çıkatrmak için gayet gü- zel kokulu çiçekleri ayırınız. Geniş ağızlı sırça kavanoz alıniz, en altına zeytinya- fına batırılmış bir kat ince pamuk ko- yunuz, üzerine çiçeklerin yaprakların ve Ye bir ka ince tuz koyunuz. Kavancz do- İ Huncsya kadar bir kal zeytinyağlı pamuk, bir kat çiçek, bir kat tuz koyunuz. Kava- ozur ağzımı bir parça cam ile kapayı- nız. Gayet kımın güneşte üç dört hafta Kavanozun dibindeki yağ çi- tamamile almıştır, mış kalıba dökerek yarım saat orta | sıcaklıkta fırında pişirmeli, Kalıptan İ çıkınca üzerine bol şeker serpmelidir. — Affetmeğe hazırım. Heyecanla tekrarladı: — Lütfi! İşitmiyor musun?.. Aftet- mek istiyorum! Erkek bıkkın bir ifadeyle, tekrar omuz silkti. Hadiyenin içinde müthiş bir isyan kabardı. Fakat gene kendi ni yenerek: — Kabahatli senken ben sana yal- varıyorum. Benden af taleb etmiyor- sun. Zerre kadar pişman olmadığını bilmekle beraber gene seni affa hazı- rım. Çünkü benim için her şeyden mukaddes olan evimizin rahatı, hepi- mizin selâmetidir, Ne bahasına olur- sa olsun, ocağımın yıkılmaması için çalışacağım! Bu kadını bırak!.. Sana yalvarıyorum... Güzel mazimizin ha- tarı için.bunu yap!.. Ben sana kızdı- ğımdan fazla ona kızıyorum... Çünkü o buraya gelmeseydi, eminim ki sen, iyi bir aile babası olarak kalırdın. Ellerini göğsü Üzerine asabiyetle kavuşturarak, kesik ve karışık cüm- Jelerle ilâve etti: Ahi Niçin vaktile ölemedim?. Mesudken... Sen beni severken... Bir zamanlar ne iyidi... Suzancığımız ara- mızda neşeyle büyüyordu... Evet, bel- Kİ başka bir kadın benim şimdi yaptı- ğım bu hareketi yapmaz; fakat ben geçmiş seneleri düşünüyorum, Senin de hatırladığını istiyorum.. O saye- de evimiz kurtulsun... İstikbalimiz te- kulları tabii çiçeklen olanlardır. Bilhassa karanfil, yasemin, Teylâk, gülen fazla rağbet bulanlardır. min olunsun... Allah rızası için maziyi düşün... Lütfi hiç cevab vermedi. Dimdik bir nazarla yerdeki mektublara bakıyor- du. — Bu sefil kadın saadetimizi yık- mıyacak, değil mi? Erkek, homurdanarak; — Sus! - dedi. — Neye susuyorum?, — Sus! — Ha, sustuğumu niçin istediğini anladım. Çünkü kadına sefil dedim, Demindenberi yalvarırken ağzın hiç açılmıyordu. Fakat şimdi onu müda- faa etmek için konuşuyorsun... Ve birdenbire isyan ederek, öfkesi- ne kapıldı ve bağırdı: — Ya ne?.. Sefil deği! de ne?.. Erkek, yerinden kımıldıyarak, diş- leri arasından Islık çalar gibi: — Sus diyorum! - dedi, Hadiye, artık kendinden büyük bir coşkunlukla: — Sefil, alçak, serseri bir kadın... İyi görünerek nasıl beni aldattise se- ni de aldatıyor... Fakat mektublarını okuduktan sonra onun ne ruhta ol- duğunu anladım... Kurnaz!,. Çok bil- iş!.. Dolapçı!.. Kahbe!.. — Sus diyorum sana!., Kadın, iğildi. Yerden bir kaç mek- tub alarak, yatağın üzerine fırlattı, Bu hareketi esnasmda resim zarfın- geçmiş, Moda haberleri Bu yaz hasır şapka kadar açık renk fötr şapka da giyileceklir. A Şapkaları süslemek için öne doğru bir kuş, yahut iki kanat koymak modadır. Renkli şantung, pike ve ke- tenden yaplan kısa ceketler koyu renk elbise üzerine giyilmektedir. 4 Üzeri tığ iğnesi ile örülmüş, avuç içleri giâse deriden yapılmış eldivenler modadır. Bunlar bil hassa mavi, pembe, yeşil ve sarı yapılmaktadır. X Günün her saatinde giyilen ayakkaplarının ökçeleri alçak ve üzeleri ajurludur. Açık renk elbise ile koyu renk ayakkabı, çanta, eldiven ve şapka giyilmekledir. Koyu renk elbise ile bilâkis bunlar açık ve canlı renktendir. Plöjlarda kullanılan kemer- ler ipten yapılmaktadır. Renkli galalillen yapılar. küçük balıklardan kolye ve bile- zikler mayo ile takılmaktadır. Mamâm böceklerinden kurtulmak yolu Kadiköy, N. 5.: Oturduğunuz aparlı- mandaki hamam böceklerinden kurtul- mak için temizliğe çok itina elmek lâ- zımdır. Bu böcekler karanlık ve rütübetli yer- lerden hoşlandıkları için en fazla mut- faktaki dolablarda ve hamamlarda bu- Iunurlar. Dolabları boşaltıp temizlemeli, sodalı sularla silmeli, çöp tenekesinin bu- lunduğu dolabi ayni surette temizlemeli, sonra dolabin içine ve banyo, mutfek, ko- ridor gibi yeflere fincan tabakları içeri- sinde şu bulamacı koymalı: rik dar un, tuz şeker ve aslborik alı su ilâve ederek bunu karıştırınız ve bir bu- lamaç yapınız. Böcekler un ve şekeri sevdikleri için bulamaçtan yerler, içinde- ki asit borik bunları öldürür. Bir iki gün sonra tabaktaki bulamaç Kurursa su iâve ederek sulandırmak ka- bildir. Gül sirkesi Erenköy, Macide: 1 — Bahçenizi azla mükdar gülerden, gül sirkesi yapabi- Brsiniz. Tuvalet için kullanılan bu sirke için kırmızı güllerin yaprakların tercih ediniz. Gaye: iyi sirke alınız, bir iki diş ka- ranfil ile ateşte bir kaç dakika kaynatı- nız. Gül yaprakların bir turşu yahut geniş ağızlı reçel kavanozu içine Y tiriniz. Sicak sirkeyi üzerini örtünceye kadar kavanoza doldurunuz ve ağzını bir esm parçası ile örterek on beş gün gü- neşte birakin. Bu müddet geçtikten sonra gül yapraklarını ve sirkeyi bir tül- bentler sıkarak sözünüz ve küçük şişe- lere taksim ediniz. 2 — Diğer gül yapraklarını gölgede ku- ruttuktan sonra salon yastıklarını dol- durunuz, is gibi kokar, dan kayarak yere düşmüştü Al işte mektublarını.. Müdafaa ettiğin kadın düzenbazdır Buruşuk bir kâğıdı açarak okudu: — «Bana yaptığın e iyiliklerden, verdiğin paralardon dolayı fevkald- de mahcubum..» Aman ne gülünç!.. Ya öteki mektub?.. Elmas hediye et- mişsin... Küpe de vermişsin.. Güya zorlamışsın... Vah zavallı kadın!.. Bi- çarecik istemiye istemiye kabul et- miş... Ne sahte!.. Artık aranızda böyle şeylerin tekrarlanmamasını söylüyor... Hahhey... Sonra tekrar para sıkıntı- sından bahsediyor... En âdi, en ma- lüm dalavereler... Suratı asıkmış, i- kıntısı varmış... Büyük bir meblâğmış o para... Acaba ne kadar?.. Ben de onu zengin sanıyordum... Neyle yaşıyor?.. İşte bütün mesele bunda!., Senin sa- yende... Sevdiğin kadının mahiyeti bu... Namuslu ve sevgili bir oğlu oldu- ğu halde para için kendini satmış. İğrenç şey! Ayıp şey! l Mektubları kaptı; yırtmağa başla- dı. Erkek hiddetle, muhabbetle bağır u: — Mektubiarım!.. Dokunma... On- lar benim!., Yalnız benim... Kolile, elile müdafaya çalışıyordu. — Onlar benim... Dokunamazsın... Yüzü öfkeyle takallüs etmişti... (Arkası var)