19 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 sahife Sene 20 — No. 7066 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZAR 19 Haziran 1938 —— “Bayan Sabiha Gökçen Belgradda büyük merasimle karşılandı Kahraman kadın tayyarecimiz Belgrad tayyare meydanına bir alkış tufanı arasında indi Sofya 18 (A. A) — Bayan Sm a bihe Gökçen, bu ; Sabah saat 9,40 dâ tek kişilik hye. “İayyaresi ile Bel- “ 'Erada hareket et- miş ve hava mey- damında protokol dairesi reisi B. Yelinof, kuman- dan Majarof ve Türkiye elçiliği k memur- İan tarafından Uğurlanmıştır. Belgradda Belgrad 18 (A. A) — Anadolu Sjansının husus p9y9n Sabiha Gök- rinden biri Bayan Sabiha Gökçen bugün saat 10,45 de Belgrad askeri tayyare mey- danına dinç ve zinde bir halde inmiş Ye Yugoslar Hariciye Nazırı namına eşrifat müdür muavini ile askeri ve Hatayda son vaziyet ği İntihabat komisyonu işleri mi | karıştırmaktan henüz vazgeçmedi Suriye gazeteleri Hatay meselesinde Arap memleketlerinin Türkiyeye hak vermesini çekemiyorlar Paris 18 (A.A) — Hariciye Nazırı bugün Türkiye büyük elçisi B. Bad Davaz'ı kabul ederek uzun bir Mülükatta bulunmuştur. Antakya 17 (A.A) — Anadolu ajan- Sinın hususi muhabiri bildiriyor: Hatay hududu dışında ve Suriyeye lı Hamam nahiyesi hududuna ya- kın bulunan Hatay köylerinden Türk Yazılanların celbedilerek tevkif ve taz» «Yik edildiği öğrenilmiştir Komisyon tebliği geri almamış Antakya 17 (A.A.) — Suriyeden ge- gazetelerin neşriyatı, komisyonun Büya geri aldığı 14 numaralı tebliğini Bâyri Türk partilerin şeflerine tebliğ #tliğini meydana çıkarmaktadır. » Esasen komisyonun bu tebliği ibtal #İmediği bundan sonra çıkan tebliğ- numaralarından anlaşılıyor İki memleket arasındaki ticart ve adi münasebetleri inkişaf ettir Mek için Atinada Türk - Yunan ti- Câret ofisinin neşrettiği Revue eco- ue gazetesi, Türkiyeden Yuna- histana yapılmakta olan buğday ih- Tatatı hakkında diyor ki: “Yunan hükümeti Türkiyeden Yu- istana 50,000 ton buğday idha- Muhabiri bilir. cen son resimle. | Yor. İ Poliç, sivil, hava teşkilâtları namına Yunanistan Türkiyeden 30 binton buğday alıyor Atinada çıkan Revue economigüe Türkiyeden senede 200,000 ton” buğday alınabileceğini söylüyor line müsaade etmiştir. Bu buğdaylar, | #rbes dövizlerle ödenecektir. Bu elli | sivil hava teşkilâtları mümeşsilleri, elçimiz ve bayanı, ataşemiliter ve el çilik erkânı ile bayanları, Yunan ve Rumen sefirleri, Yugoslav ilk kadın tayyarecisi, vatandaşlarımız ve güzi- de bir halk tabakası tarafından alkış tufanlarile ve büyük bir asmimiyetle istikbal olunmuştur. Saat onda Yugoslav avcı tayyare- lerinden mürekkeb bir filo bayan Sa- biha Gökçeni istikbale çıkmıştı. Saat 10,45 de bayan Sabiha Gökçen şehir üzerinde bir devir yapıp şehri selâm- ladıktan sonra tayyare meydanına inmiştir. Selâm resmini müteakib askeri bando Türk ve Yugoslav mill marş- larını çalmış ve bayan Sabiha Gökçe- ne Yugoslav Büşvekili ve Hariciye Na- zırı namına teşrifat müdür muavini, askeri hava kuvvetleri namına Yugos- lavyanın ilk kadın tayyarecisi bayan Yugoslav A. E. Ro klüb reisi, elçimizin eşi bayan Haydar ve vatandaşlarımız namına bayan Taşyurekli tarafından birer buket verilmiştir. (Devamı 13 üncü sahifede) Filhakika neşredilen müteakib teb- liğin numarası on beştir. Suriye gaze- teleri, Suriye hükümetinin artık Fran- saya değil, kontrol komisyonunun mevzuubahis 14 numaralı tebliğine dayanarak Cenevreye müracaat et- mesini tavsiye ediyorlar. Suveydiye 17 (A.A.) — Büro reisi- nin bu sabah kayıt muamelesini tatil | etmeden önce ekalliyet mümessilleri- | le on beş dakika kadar müzakerede bulunduğu anlaşılmıştır. Komisyonun yeni bir dalaveresi Antakya 17 (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor: Komisyon, neşrettiği 16 numaralı tebliğde nüfus dairelerinde henüz iş- lerini bitirmemiş olanlarla ecnebi memleketlerden gelenlerin muamele (Devamı 13 üncü sahifede) | derine göre hareket bin ton buğdaydan Yunan piyasası- na 10,000 tonu arzedilmiştir. Yakında daha fazla bir miktarın idhali ümid edilmektedir. Bu buğday- lar, muhtelif un fabrikatörleri tara- fından Türkiyeden getirtilmiştir. Ta- cirler, Türk buğdaylarının randma- | nından fevkalâde memnun kalmış- lardır, Bunlar; şimdi siparişlerini ye- nileştiriyorlar. (Devamı 13 üncü sahifede) B. Muhiddin Üstündağ Atinada Atina Vali ve Belediye reis- leri tarafından karşılandı Atina 18 (A.A) — İstanbul Valisi B. Muhiddin Üstündağ bugün saat 14 de Toskari vapuru ile Pireye gel- miş ve Yunanislandaki ikameti esna- sında misafiri olacağı Atina Valisi Kodziyas ile Atina ve Pire Belediye reisleri ve Belediye meclisleri Azası tarafından karşılanmıştır. B. Muhiddin Üstündağ burada al- tı gün kalacak ve Belediye teşkilât- larının mesaisini tedkik eyliyecektir. Harici borçlarımızın sureti todiyesi Hissedarlar umumi heyeti 4 temmuzda Ankarada toplanacak Ankara 19 (Telefonla) — Harici borçlarının Türk parası üzerinden tesis edilecek okarşılıklarla alâkadar memleketlere mal ihracı suretile el de edilecek provizyonlara göre öden- mesi esasını kararlaşlıran hükümeti- miz, hamillerin menfaatine en mü- said olacak şekilde transferinin te minini ve bu yolda şimdiden tedbir- ler alınmasını Anadolu demiryolları, Haydarpaşa liman şirketlerle | tas- fiye halinde bulunan Mersin - Ada- nâ demiryolu kumpanyasına ve alâkadar diğer. şirketlere tebliğ et- miştir. Hükümetin bu tebliği üzerine yu- karıda adı geçen şirketler vaziyeti tedkik etmek üzere hissedarlar umu» mİ heyetlerini temmuzun dördünde Ankarada fevkalâde içtimaa (davef etmişlerdir. Yugoslav Basvekilinin Venedik temasları Bir Fransız gazetesi: «Fransa hariç, bütün Avrupa devlet- leri realist bir siyaset takib diyorlar» diyor Paris 18 (A.A.) — Stoyadinoviç ile kont Cianonun Venedik omülâkatı Fransız matbuatının bihassa nazarı dikkatini celbetmektedir. Pöti Jurnal şöyle yazıyor: Fransa hariç olmak üzere bütün Avrupa devletlerinin realist siyaset prensip- ettiklerini bir kere daha bu münasebelle kaydet- mek isteriz . Roma 18 (AA) — Yugoslavya Başvekili Stoyadinoviç ile İtalya Ha- riciye Nazırı Kont Ciano arasında Venedikte yapılan konuşmalar fey- kalâde samimi ve dostane olmuştür. Bu müzakerat bugün iki saat süren bir konuşmadan sonra nihayet bul- muştur. Giornale Ditalya, iki devlet adamı- nın Yugoslavya ve İtalyayı alâkadar eden bütün meselelerde tam bir nok- tai nazar mutabakatı müşahade ey- lediklerini kaydetmektedir. mDMmikkatlerz İslâhhane Meşhur mekteplerimizden birinin müdürünün, son konferansındaki fik- rini benimsiyerek diyoruz ki: «— Ya hilmü şefkat içinde en son sistem bir mektep; yahut ta (talebe cinayetleri münasebetile söylüyor:) hapishane... Bu iki kutbun arası yok mudur? Elbet te vardır ve wlahhâne- dir.» Fakat yalnız yaratılışı değil, ük tör- diyesi de anormal olan çocuklar için tslahhane tipinde bir mektep cihas istiyoruz! Her halde, şu olmaz, bu olur: Ala- Telefon: 20565 (Başmuharrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare) 'Nafıa Vekili Elektrik fabrikasında Elektrik amelesi Vekili tezahüratla karşıladı Vekil amelenin bu samimi tezahürlerine : “Hepinize teşekkür ederim, bundan sonra kardeş, baba, evlâd gibi geçinecek ve yaşıyacağız ,, mukabelesinde bulundu B. Ali Çetinkaya, fabrikanın her tarafını gezdi, verilen “izahatı alâka ile dinledi, fabrikanın tevsii kararlaştı İN Yukarda: Nafla Vekili B. Ali Çetinkaya Silâhdarağa (fabrikasına (girerken aşağıda: Vekil amele namına irad edilen hitabeyi dinliyor Nafia Vekili B. Ali Çetinkaya satın alınan elektrik şirketine bağlı mües- seselerde tedkiklerine dün de devam etmiştir. Vekil öğleden evvel saat 10,30 da refakatinde elektrik idaresi bildiğine serbes terbiye etin Jeragat ve bir basket! | #iLi Kürü umum müdür muavini B, Süruri, he- yeti fenniye müdürü B, Emin ve da- ha bazı zevat olduğu halde otomobille saat 11 de Silâhdarağa fabrikasına gitmiştir. (Devamı 4 üncü sahifede) - | Çocuk — Anne bak, koca adam senin giti püntalcn giyinişiz. İ YA