19 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

19 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

aç “BE yahudi 'k bom” ar, Pe kirleri tevkif akı bü aznüDü erin de tevkif akın, xüfuslu rerdek uklarınk vudi I a mak e Avu$* beynek r artleite nders0” ya len kör a tai aldığın! tere se leri gi tar. Sör pomat SAM e AMAx Sarı ayak ve Beyaz kapı Çinlilerin kadın modasını kim bik mez? Ayak gayet küçük olacakmış... Adımlar minimini atılacakmış... Bu nun için de kız çocuklarına patik halinde demir kalıp giydiriyorlar... Daha doğrusu: oGiydiriyorlardı. Çünkü orada da bir takım inkılâblar oldu ve oluyor. Artik bu köhne mo- daya asri Çin kadını rağbet etmiye- cektir. Yüksek sınıf bir şeyden vaz- geçince, yahut yeni bir âdele te Messül edince, aşağı tabaka da, er- geç onu taklid eder. Demek, cenderede büyüyememiş ayak ta, bir çok moda tezahürleri * gibi, ebediyyen ; tarihe karışacak!... © Ve tarihin acalbat koleksiyonunda, Şiklık nam ve hesabına yapılmış ne İer, neler yok: Kat kat madeni çem- berlerden bir nevi yüksek gerdanlık İakarak, boyunlarını uzatan kadınlar > mı istersiniz? Zarafet olsun diye, bu- Fun kanatlarım delerek içine teker- lekler sokanlar mı? Hepsi de güzek > lik teminine çabalıyor... Bu tarsdr rine letafet vermeği âdet edi- nen hatuncağızlara: — Yahu! Sakil oluyorsun! - der sen anlatamazsın bir türlü... Ç “ Şimdiki sıskalık o modasını evvelâ harbdeki kıtlığa, sonra da onu takib eden buhrana hamletmiştik. Derken bütün dünyaya nisbi bir bolluk geldi. — Şişmanlık yeniden rağbet kaza- hiyor; Mey Vest bunun mübeşşiri- dirT - dendi. — Ekser erkekler şişman kadın. dan hoşlanır amma, itiraf bile et- mez. Gönülleri feth için sıskalıktan Yazgeçiniz! - diye propagandalar ya- Pıldı. Fakat nafile! Biç bir şey kâr etmedi, etmiyor... Zayıflık, hâlâ hâkim... — Kalçalarıma yünlü kuşak sara» Tak gayet sıcak hamama giriyorum. Orada jimnastik hareketleri yapıyg- rum. Sonra o yün kuşağı sıkıyorum: Şakır şakır su akıyor. — Faydası oluyor demek? — Evet! Sekiz kilo indim... Hama- ma girmemle çıkmamın arasında her seferinde yarım kilo kaybettiğimi Mecliste bulunan bir doktor mü- dahale etti: — Aman dikkat edin! Bu tarzın zararını görebilirsiniz. Kalbinize f6- na tesir edebilir, Pehlivanlar da ha- mamda terleyip zayıflamak usulünü tatbik ediyorlar amma, bunu bir re Jim altında ve muayeneye tâbi ola- Tak yapıyorlar. Siz de kendinizi he- kime gösterip tavsiyesini almadan bu usule sakın devam etmeyin. Doktorun karısı derhal kocasına sordu: — Ben yapsam? — Olmaz! Kalbin zayıftır; bilmi- yor musun? Merdivenleri nasıl soluk Soluğa çıkarsın!.... — Öyleyse, ayağımm bileklerini sarıp yalnız bacaklarımı buğuda ter- Tetsem?... Hey gidi moda iblisi!.,. En kuş beyinlileri bile mucld haline getirir sin! Ve sofrada, nefis yemekler vardı. Kadınlar hasretle, iştaha ile bakı- Yor, bir türlü yiyemiyorlardı. Şişman ve nüktedan bir dostumuz: dınların hamamdaki yünlü cendere- Sİ ve küçücük lokmaları arasında fark var mi? Fakat işte bizimki bize tabil, ola- betleri tarihinde 20 nel asrın değ- mek kadını da elbet kocaman bir mebhas teşkil edecektir! Şehrin tenviri Bazı müesseseler masrafa iştirak edecekler Elektrik şirketile belediye arasın- da yapılan mukaveleyo göre yeniden sokaklarda tesis edilecek 1,500 lâm- badan şimdiye kadar bin Iâmba yeri- ne konmuştur. Nafia Vekili B. Ali Çetinkaya, şeh- rin umumi tenviratina taallük eden işlerin süratle intaç edilmesini yeni elektrik idaresine tebliğ etmiştir. Bu meyanda elektrik şirketinin satın alınmasile bir aralık geri kalan te sisat, Cumhuriyetin 15 inci yıldönü- müne kadar süratle intaç edilecektir. Bundan başka, İstanbul elektrik şebekesi umumi mahiyette ıslah edi. leceğinden belediye, İstanbulun $0- kak tenviratına ald ihtiyaçlarını gös- teren bir proje hazırlıyarak Nafla Vekâletine göndermiştir, Eminönü meydanının tevsii Eminönünde istimlâk sahasına da- hil bulunan Bektaş hanından başka Eminönü hanının da istimlâkine baş- lanmıştı. Belediyenin takdir ettiği 80 bin liralık kıymete han sahipleri bi- dayette muvafakat ettikleri halde bilâhare itiraz ettiklerinden Eminönü hanının istimlâki neticelenememiştir. Bu itibarla hanın istimlâk muamele- si evvelce ikmal edilen Bektaş hanile beraber yıktırılmasına imkân bulü- namıyacaktır. Şişli Halkevi binası Şişli Halkevi binası müsaid olma- dığından Nişantaşı ve Maçka tarafla” rında münasib bir bina aranmasına karar verilmiştir. Müsaid bir bina bu- lunamadığı takdirde bir arsa satın alı- narak yeni bir bina yapılacaktır. Bu maksadla yeni sene bütçesine tahsi- sat konulmuştur. Sıhhat afişleri Sıhhiye Vekâleti halki tenvir edecek 60 bin afiş bastırdı Sihhiye Vekâleti, halkın tenvir ve ikazı için 60 bin nüshadan ibaret pro- paganda afişleri | bastırmıştır. Bu afişler, İstanbulda basılarak Veküle- te gönderilmiştir. Bu afişlerde proteini muhtevi gr da maddeleri, sıtma mücadelesi, sıt- mâ ve korunma çareleri, verem tali- ribatı ve mücadelesi, lekeli humma ve hummayı racia, mekteb hıfzıssıh- hası, diş apselerinin kana karışa- rak beyin, göz, akciğer, yürek, kara- ciğer, mide, böbrek gibi uzuvlara te- siri, karasineğin zararı ve imha ç&- releri, içki ve zararları, frenginin te- davisi ve korunma çareleri gibi sıh- hi tedbirler ve nasihatleri ihtiva et- mektedir, Döviz kaçakçılığı Beyoğlunda, Çekoslovak tebaasın- dan bir lokanta sahibinin döviz ka- çakçılığı yaptığı emniyet direktörlü- ğü ikinci şubesince haber alınmış ve icab eden tertibat ittihaz olunarak bir tane binlik kâğıd ley, on yedi tane de 100 tük madeni leyle beraber yakalan- mış, adliyeye verilmiştir. Bisiklet çarptı Fatihte Taşhanda oturan on yedi yaşlarında Seyid All bisikletle Hafız- paşa caddesinden geçmekte iken on üç yaşında Perihan isminde bir kıza çar- parak yaralamıştır. Çekirgelerle mücadele Silivri, Çatalca, Yalovada çekirge zuhur ettiği için vilâyet zirnat mü- dürlüğü çalışmak üzere mücadele heyetleri göndermiştir. Ağaçtan düştü Şehremininde Uzunyusufta oturan on yaşlarında Hilmi isminde bir ç0- cuk çiçek toplamak üzere salkım ağa- cına çıkmış, bir aralık ince bir dala bastığı için düşmüş, tehlikeli suret te yaralanmıştır. Yaralı çocuk polis tarafından Cerrahpaşa hastanesine Haklı şikâyetler Merdivende sıkışıp kalan zavallı yolcu? Geçen gün en büyük vapurları" mızdan birle yolcum gelmişti, karşılamağa gittim ve hayrette kaldım; Bir tek merdiven indirilmişti, kyorlardı. Bir ifişme, bir kakış- Md Uzaktan ibretle seyrettim: He- le bir yolcunun feci vaziyeline aci- yarak baklım; medivenin bir ta- rafında, elinde minimini ti çan- fa, koltuğunda iki paket, sıkışıp kalmıştı. Ne yukarı, ne aşağı! On dakika öylece azap içinde bekledi. Birçok şeyleri tanzim eden, he- le hamalları memleketin iftihar edeceği bir şekle sokan Liman ida- resi, vapurları İki merdiven in- dirmeğe, yahut böyle ârızalı girip çıkmayı tanzin etmeğe muvuf- fak olamaz mı? Elbet te olur. Mühendis F. Karısını jiletle kesmeğe kalkıştı halinde adliyeye verildi Ali Esmer cürmümeşhud yakalanarak Süleymanyie civarında Ali Esmer adında biri altı senedenberi evli bu- lunduğu karısı Nigirla dün gece kavga etmiş ve kadının üzerine atı- de 3 Ali Esmer, dün Sultanahmed üçün- cü sulh ceza mahkemesine verilmiş ve isticvab neticesinde hâkim B. KA- mil bu suçu, aile arasında rahim ve şefkatle kabili telif olmıyacak mahi- yette ve vazifesi haricinde görerek asliye ceza mahkemesinde muhake- mesi yapılmak üzer evrakı müddel- uumumiliğe iade etmiştir. inmeli bir kadın a7 kaldı yanıyordu Mahalle halkı zavallı kadını ölüm tehlikesinden kurtardı! Evvelki gece Yeniköyde feci bir kar za olmuş ;mahallenin gayretile in- meli bir kadın slevler arasında yar narak ölmekten müşkilâtla kurtarı- mıştır. Hadisenin tafsilâtı şöyledir: Yeniköyde Çiftekasap sokağında 23 numaralı küçük bir kulübede altmış beş yaşlarında Eleni isminde bir ka- dın oturmaktadır, Bir senedenberi inmeli olarak kulübede yatmakta olan Eleni, evvelki gece saat yirmi üçe doğru uyanmış ve abdest bozmak ihtiyacını duyduğu için, Tümbayı yakmak istemiştir. Eleni yerde sürüne sürüne lâmba- yı yakmak üzere iken lâmba devrik miş, dökülen gaz alev alarak birden- bire çekmece üzerinde ve duvarda bulunan kâğıdlara sarmıştır. Ateş kısa bir zamanda büyümüş, Eleni, kulübesinde cayır cayır yanacağını hissedince feryad ve istimdada başlar muştur. Sonu komşu, zevallı Eleninin fer- yadını duyunca imdadına koşmuş- tur. Halk bir taraftan koya kova, te neke teneke su dökerek ateşi söndür. meğe çalışmışlar, diğer taraftan da itfaiyeyi haberdar etmişlerdir. Nihayet itfaiye gelmeden halk, ku- Yübedeki ateşi söndürmüş, ihtiyar Eleni de hafif yanıklarla işi savuştu- rarak feci bir ölümden kurtarılmış Halicin tathiri Nafia Vekili tesisatın süratle ikmalini emretti r8 rağmen Halicin tathirine imkân bulunamamıştı. Fakat daha uzun müddet Halicin bu halde bırakılması doğru görülmediğinden yeni bir şe- kil düşünülmektedir. Bu şekle göre Halicin heriki sahilinde bulunan fabrika, hastane ve diğer mücsse satın iştirâkile tathir masrafı temin cektir. tiz lirasını aşırmış Zabıta sabıkalı İlhamiyi Dalmi fotograf müsabakamıza alt tafsilât 14 üncü sahifede okuyunuz. İSTANBUL HAYATI Taraçanın manzarası Yi gezdik. Köstebek yuvası gibi korie — Çok ucuz veriyoruz hayım. Ayi» ğı yelmiş lira, | al Erik ii ii İİ yağ ti ğ