20 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

20 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

Haziran 938 20 —— am S Candinavian Near East Agency Galala Tahir han Tel: 44091 -2-3 Bvenska Orlent Linten Gothenbufg Gothenburg, Stokhoh Daynin Cop: tık limanları ia - Dantzig - Gothenburg ve Oslo- dan beklenen vapurlar Brageland vapuru 23 Hazirana doğru. vapuru 26 na doğru. 8 Yapuru 28 Hazirana doğru. Yakında, İstanbuldan Hamburg Roter- Sam - Kopenhag, Gdynia Gothenberg, - Stokholm, ve Oslo İlmanlan Kin hareket edecek vapurlar land vapuru 24 Hazirana doğru İn Yaporu 1 Temmuza doğru. © vapuru 28 ana doğru. Pazla tafsilât *da Tahir han Müncü katta kâin acentalığına müracaat Tel: 44991 -2-3 MATBAASI Rotatif makinelerinde resimli ve renkli gazete Ye mecmuaları, baskı ade- di yüksek risale, kitab ve nevi matbuaları en temiz şekilde en ehven şeraitle basar. * Devamlı işler için hususi şerait tesbit edilir. Fazla tafsilât için Matbaa idaresine müracaat, Telefon: 20497 “Satılık ve kiralık Modern yalı Mücedded ve modern on iki Odajı iki katlı birinci katta beş İkinci katta yedi odalı içi ve dişi boyali telefon, elektrik, Mâvagazi, terkos, alaturka ha- Mami, bahçesi, rıhtımi mevcut in eni nezih bir sahili Vahiköyde iskele yakı- oKünda (76) numaralı kuleli Yalı Bem kiralık hem satılıktır. ir yalıya müracaat, “Dr. Mehmed Osman Saka Göğüs ve Dahili hasta- lıklar mütehassısı İstanbul, Belediyesi karşısında Si- manağa daireleri Piyer Loti caddesi No, 19, Öğleden sonra Saat 2—7. Telefon: 23565 Hafız Cemal (LOKMAN HEKİM) Dahiliye mütehassısı başka günlerde öğleden sonra Mai (2,5 tan 6 ya) kadar İstanbulda Dİ- ia (8) numaralı hususi kabi- Miinde hastalarını kabul eder. Salı, eu- Martesi günleri sabah «9,5 - 12: hakiki Miaraya mahsustur. Muayenehane ve ev len: 22298 — 21M4 Dr. IRFAN KAYRA Röntgen mütehassısı Divanyolu Bozkurü kirantha- ne karşısındaki eski Klod Farer s0- Aslaner Apr. No. 8 - 10 Öğleden 3 ten 7 ye kadar hastaların kabul eder. Umum Emlâk Acentesi Galata Özerabit ban 2. ei kat z No. 24 GHVEN ŞERAITLE EMLÂK iDARESİ KİRALIK APARTIMAN EMLÂK . ALIM ve SATIMI TELEFON 49419 Oslo, Dantzig, # Abo Reval ve bütün | baskı adedi 15v0 olmak .lelerini Pompalı satılır. Ve daima kullanılmağa hazırdır sebze ve nebatlar için zar değildir. Pratik ve müessrdir Umumi depesu 5. Kraspan, İytanbul Galata Voyvoda Man“ Merzifonda inşaat Merzifonda Tayyare meydanında Türk Hava Kurumu tarafından yap- öldürücü, Zehiri, | 1 | tırılacak, | A — 434.TTiy lira Bedeli keşifli Etüv ve Çamaşırhane, B — «3.692. lira 96 kuruş keşifli Yağdeposu keşif!i Cephanelik Umumi mutbak, $U tonluk su deposu, lira 28 kuruş keşilli erat pavyonu, P — «2,341n lira 86 kuruş keşitli kanalizasyon, G — «17.468» bira keşifli harici kablolarla harici tenvirat, H — «7,4004 Lira 53 kuruş keşifli elektrik santral binası. 1 —32.872 lira 50 kuruş keşifli yolun tutarı olan 164.539 lira 88 kuruş yüz altmış dört bin beşyüz otuz dokuz lira seksen sekiz kuruşluk inşaat kapalı zari- Ja eksiltmeye konulmuştur. 2 — Teminat 9.477 liradır. 3 — Keşif evrakiyle proje ve şartnameler 823 kuruş mukabilinde Ankara 'Türk Hava kurumu tarafından verilecektir, 4 — Eksiltme 5/7/9378 salı günü saat 15 de Ankara Türk Hava kurumu başkanlığı binasında satınalma komisyonunda yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girecekler kanuni teminat ve 2490 sayılı kanunun 2 ve $ ncü maddelerinde yazılı belgelerle ve müteahhitlik vesikalariyle birlikte teklif | mektuplarını eksiltme saatinden bir saat evveline kadar, Ankara Türk Hava Kurumu başkanlığı binasında teşekkül eden satınalma komisyonu reisliğine vermelidirler, (2570) SCHERK ARSUMALUR PARS Yüzdeki siyah benleri ve sivilceleri tamamen giderir ve açık ve ber- rak bir ten temin eder. FACİAL LOSYONU, sildi temizler ve kuv- vetlendirir. Sabah ve akşam kullanınız. Başlıca parfümörilerde satılır. : Parfum a C I a İNTERMEZZO cherk MATBAACILARA İktisad Vekâletinden 1 — A. - Türkofis «Haftalık E masyon Bültenisnin hacmı 1-2 forma ve baskı adedi 3000 olmak üzere 48 sayısının muhammen bedeli 3.500 lira, B. - Türkofis «Aylık Bülteninin hacmı 3-7 forma ve baskı adedi 2000 ol- mak üzere 11 sayısının muhammen bedeli 4.800 lira. GC. - Türkofis «Aylık Fransızca» Bültenin Economigueun hacmi 3-5 forma ve üzere 11 sayısının muhammen bedeli 4.000 lira. D. - «Sınai Mülkiyet gazelesi, nin hacmı 1-3 forma ve baskı adedi 600 ol- mak üzere takriben 10 sayısının muhammen bedeli 750 lira. Müfredatı ve tah- mini bedelleri yukarıda gösterilen mevkutelerin basılması işleri ayrı ayrı ol mak üzere açık eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 — Taliplerin © 7,5 nisbetinde muvakkat teminat akçelerini Malsandık- larına yatıtdıklarına makbuzları Yeya Banka Mektuplariyle birlikte gelmeleri lâzımdır. 3 — Şartnameleri Ankarada İktisat Vekâleti levazım müdürlüğünden İs- tanbulda Türkofis şubes'nden parasız olarak almabilir. 4 — Açık ekslitme 1/Temmu: 3 cuma günü saat 10 da Vekâlet satınal- mâ komisyonu huzur iktar, (3580) Ankara Cezaevi Direktörlüğünden: 1 — Ankara Cezaevinin haziran 938 iptidasından mayıs 939 sonuna ka- dar bir senelik ihtiyacı olan beheri 960 gram itibarile şartnamesinde yazılı şartlar dahilinde birinci nevi ekmek 21 gün müddetle ve kapalı zarf usuliyle münakasaya çıkarılmıştır. e 2 — İhale 21/Haziran/938 tarihine rastıyan salı günü saat 15 de Ankara Cumhuriyet Müddelumumiliğinde toplanan komisyonda yapılacaktır. 3 — İstekliler muhammen bedelin “e 7,5 gu olan 2246 lira 94 kuruşluk muvakkat teminat vereceklerdir. 4 — Eksiltmeden mütevellit rüsum, tekâlif ve damga resmi ilân ücretleri ve indelhacce ekmeğin tahlil ücret masrafı ve sair bilcümle masraf müteahhi- de aittir. di 5 — Teklif mektupları 21/Haziran/938 salı günü saat 14 de kadar sıra No. lu makbuz mukabilinde ikinci maddede yazıl komisyon reisliğine veri- lecektir. 6 — Şartnameyi görmek ve fazla izahat almak isteyenler mesai saati zar- dında Cebecide Cezasvi Direktörlüğüne müracaatları ilân olunur. «1563» «3187» NR m nnna,n,,an,pppp Egzema ve en muannit cild yaralarından kurtulmak için EKZAMIN kullanınız, Binlerce bastayı kurtarmıştır. Eczanelerden İsteyiniz. Ci L D üzerinde yapılan en son tecrübelerin TOKALON KREMİ ile tecrübelerini yapmak için bir cild mütehassısı ta» rafından 17 ilâ 72 yaşlarında 1 0 kadın intihab edilmiştir. , , . işte neticeleri: Tecrübesi yapılan Siyah benler Açık mesameler Buruşukluklar Gevşek cild Yağlı eilâ Kuru cild Her sabah daha genç görünmeğe çalışınız! BU AKŞAM YATMAZDAN EV- VEL yüzünüze penbe rengindeki Her hangi bir kremi kullanmaz- dan evel bu basit tecrübeyi yapınız, ları giderir ve İaze , nermin ve genç kalır. "YARIN SABAH, be yaz renkteki (yağsız) Tokalon kremini sürünüz. Gayet besleyi- ci, kuvvetlendirici ve beyazlatı- cıdır. Siyah benleri eritir, açık mesameleri sikiştırır. En esmer ve sert bir cildi beyazlatarak gğ- zelleştirir ve yumuşatır. Bilhas- sa pudra için ideal bir esastır. 50 yaşlarındaki kaçınlar, bu basit usul sayesinde şimdi 30 yaşların- da görünebiliyörlar, Yukarıki re- simler, cild unsuru olan Toks- Jon kremini kullanmadan ve kul- 'Tokalon kremini sürünüz, Terki- binde, genç hayvanların cild hü- ceyrelerinden (istihsal (edilen Biocel cevheri vardır. Siz uyur- ken etidinizi besler, buruşukluk: landıktan sonraki kadınların ha- kiki fotoğraflâriğır. Başka hiçbir müstahzar İle kabili kıyas olma- yan 'Tokalon kremi dalma mü- tehayyir neticeler verit Yapı işleri ilânı Nafia-Vekâletinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Ankara İstasyon civarında Gençlik Parkı birinci kısım inşaatıdır. Keşif bedeli 300,000 liradır. 2 — Eksiltme 27/6/938 pazartesi günü saat ilde Nafıa Vekâleti yapı işleri eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrakı 15 lira bedel mukabilinde yapı işleri umum müdürlüğünden alabilirler: 4 — İsteklilerin 15,750 liralık muvakkat teminat vermeleri ve Nafıa Ve- kâletinden alınmış müteahhitilk vesikası ibraz ve bula benzer yaptığı en büyük inşaatın bedeli en az 150,000 liralık olması ve isteklinin bizzat diplomalı Yüksek Mühendis veya Mimar olması veya bu şartları haiz olan bunlardan birisiyle müştereken teklif yapması ve mukaveleyi birlikte imza etmesi lâzım- 5 — İstekliler teklif mektuplarını ikinel maddede yazılı saâtten bir saat evveline kadar yapı eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde teş- lim edeceklerdir. Postada olacak gecikmeler. kabul edilmez. ŞOKOLAKSIN Bir adedi müleyyin İki adedi müshildir. En muannid kabızlarda bile tesiri kab'i, lezzeti gayet lâtif, rakibsiz mü> Jeyyin müshil ÇİKOLATASIDIR. 8 adedi 20 Kr, Eczanelerden arâyınız. ; Askeri mekteplere maaşlı öğretmen aranıyor 1 — Kırıkkale Askeri San'at Lisesine Riyaziye, Erzincan Askeri Orta Okulür na Riyaziye, Tabii ilimler, Konya Askeri Orta Okulu ile Ankara Gedikli Erbaş hazırlama orta okuluna birer Riyaziye öğretmeni alınacaktır. 2 — İsteklilerden; Kültür Öğretmeni olanların veya Öğretmenliğe kanuni ehliyeti bulunan Deviet Memurlarının müktesep hakları göz önüne alınmak şartiyle 30:40 lira asli maaş. Yüksek Okul mezunlarından olup yeniden ilk memutiyete geçeceklere de barem 12 dereceden maaş verilecektir. 3 — Öğretmenlik için başlıca şartlar şunlardır. . A) Öğretmenlik kanuni vasıf ve ehliyetini haiz olmak yâni (Lise için, Ünl- versite Riyaziye svhe'ndeh, Yüksek Mühendis mektebinden veya Yüksek öğ“, retmen okulu Riyaziye şuhesinden mezun olmak.) Orta mektepler için: Yukarda yanlı üç Yüksek Okuldan veya orta öğret men okulundan mezun bulunmak ve yahut Üniversite de İmtihan vererek eh liyetname almış clmak.) “ B) — Yaşı 45 den yukarı olmamak ve emekli bulunmamak. z C) Askeri okullarda en az üç senâ hizmeti şartaz olarak kabul etmiş di, mak, 4 — Yukanda yazılı şartları tamamen taşıyanlardan istekli olanların DİŞ lekçeleriyle birlikte hal tercümesi, hüsnühal varakası, nüfus tezkeresi ve noterlikçe musaddak diploma veya ehliğötname suretlerini Ankarada liseler müfettişliğine göndereceklerdir, 5 — Üçüncü mende yaz even yg yenik ve gine Ma (819) 43442» retmenliği uygun görülenlerden diğer evrak sonradan istenecektir. 2) MİLİK vella