20 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

20 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

am — Yunan kalecisinin bir kurtarışı - Fenerbahçe takımı Güneşin verdiği buketle - Fenerbahçenin birinci golü Sarılâciverdlilerin 30 uncu yıldönümü (Gül kupası finali yapıldı Y öze müsab merasimle kutlandı Fenerbahçe, Panatinaikos - Enosis muhtelitini (2-0) yendi Dün Fenerbahçe stadında on bine yakın seyirci önünde Sarilâciyerdii- ler 30 uncu yıldönümlerini büyük merasimle kutladılar, Saat 16 da Fe- merbahçeli emekli ve fani sporcular birsesmi geçid yaptılar, Bayrak me- rasiminden ve saygı ile dinlenen İs- tfklâl marşından sonra Fenerbahçe- Merin and içme merasimi yapıld. Bundan sonra Sarılâciverdlilerin ça” lışmasından ve gayelerinden bahse- den bir nutuk söylendi ve Fenerbah- çei küçükler arasında bir göstetiş maçı yapıldı. Saat 17,30 da Fenerbahçenin 30 um- cu yildönümü münasebetile davet edilen Panatinaikos - Enosis muhte- Miti - Fenerbahçe maçına sıra geldi. Saat 17,30 da evvelâ Yunan takımı | sahaya çıktı ve halkı selâmladı, Bi- raz Sonra Fenerbahçeliler halkın coşkun alkışları arasında sahaya fır- ladılar ve onlar da tribünleri selâm- ladilar, Takımlar saha ortasında top- landıkları zaman, Güneşin şampiyon güreşçileri tarafından taşınan muâz- zam buketi, gene alkışlar arasında Fenerbahçeye verildi. Kısa bir mera- simden sonra takımlar, hakem Şazi Tezcanın idaresinde şu şekilde dizil- diler; Panatinaikos Enosis muhteliti: Ripa (E.) - Gasparis (E.) Papadop- 105 (E.) - Sirkos (P.) Kondulis (E.) İpofandi (P.) - Miyakis (P.) Maro pulos (E) Caneti (E) Triandafilis (P.) Hristodulo (E) Fenerbahçe: İ derdi, solbek kafa ile yatarak kurtardı. İ — Fenerin hâkimiyeti devam eğiyor. Fakat Yunan müdafilerinin topu mü» temadiyen havaya kaldırmaları Sa- mlâciverdillerin oyununu bozuyor. Aynı zamanda Fenerbahçe üç ortası topu arkaları hasım kaleye dönük olarak bekledikleri için Fikretin mü- İ dafaayı allak bullak ederek getirdiği akınlar netice vermiyor. Oyunla Fikreti tutmanın kabil ol madığını gören Yunan mubtelii müdafaası favül yapmağa başladı. Ve tam yirmi beşinci dakikada sağ hafları, Fikreti on sekiz pas içinde tekmeledi. Hakem Şazi de haklı ola- İ rak pensitayı verdi. Fenerbahçenin ikinci golü Fikretin çektiği penaltıda çok en- teresan bir vaziyet gördük: ): Yunan keleri topun hareketine dikkat etmedi ve topun alıldığı yerin tam istikametine atıldı. Ve boş bıraktığı yerden de top yuvarlana yu varlana girdi. Fenerbahçe topu yere indirerek oy- nadığı zamanlar, Yunan fakımına tam bir hâkimiyet gösteriyor. Akın- ların merkez sikleti Nacinin cenahı- na döndü. Nacinin iki ortalayışını Ali Rıza vole ile Yunan kalesine gön- Havadan âvut Top Fikretin tarafına geçtiği za- man Yunan müdafaası tam bir aciz içinde kalıyor, On sekiz pas dışımda favülle tutmağa uğraşıyorlar, Fener müdafaaşının zamansız bir Hüsameddin - Fazıl, Yaşar - Esad Aytan, Reşad - Fikret, Şaban, Yaşar Ali Rıza, Nâci, Para âtışını kazanan Fenerbahçe şiddetle esen rüzgârı * lehine alarak oyuna başladı. İlk akını Yunanlılar yaptılar, Esadın kestiği bu akın Fik- relin ayağına kadar uzandı ve Yunan kalesinin önü karıştı. Topu ayağına alan Fikret süratle hafbeki ve beki arkasına taktı ve ortaladı. Yunan müdafaası bu Akını güçlükle kurtar- dı. Hemen arkasından Fikretin kar- şiki müdafaayı, âdeta sahada yok- muş gibi süratle geçip kaleye indiği- ni gördük. Gene Yunan müdafaası” birbirine girdi. Fikretin karşısına isabet eden, misafirlerin müdafaa ce- nahı şaşırmış ve karışmıştı. Fenerbahçenin birinci golü Esad topu tekrar Fikrete verdi. Ge- ne Fikret seri bir driplinkle kendisini tutmağa çabalıyanları süratle geçti ye topu Şabanın önüne, golü yapsın diye yuvarladı. Şabanın plâse bir şü- tü Fenere ilk golü kazandırdı, Yunanlılar golü yiyince gayrete geldiler. Sağaçıkları Miyakis hep de- marke kalıyor. Fakat bildiğimiz ve tanıdığımız Miyakisin yerinde âdete geri pasi uz kalsın pahalıya mal olu- yordu. Fakat Hüsameddin tam 7â- manında çıkarak topladı. Devrenin sonuna doğru Yunan- lılar bir gayret gösterdiler. Fakat (20) lık avansın verdiği emniyetle oyruyan Fener müdafaası bu akınlar rı önledi ve devre bu netice ile bitti. İkinci devre İkinci devreye takımlar (değişik olarak çıktılar, Fenerbahçede Fikre- tin yerine Orhan, soliçe Bülend, gir- mişler, Şaban sağiçe geçmişti. Yu- nanlılar da mütemadiyen favül ya- pan sağ haflarını değiştirmişlerdi. İlk dakikalarda gene Fenerbahçe hâkim bir oyun çıkardı. Fakat daki- kalar ilerledikçe şiddetli rüzgârla be- raber harekete geçen Yunanlılar hâ- kimiyeti ele aldılar. Fakat Fenerbah- çe müdafaazının yorulmaması ve gây- retle oynaması bu akınların netice- lenmesine mani oldu. Topun havaya Ralkması, Yunanlıların sistemli ol- mıyan çalışmaları, Fener müdafaası- nın karışması oyunun Kalitesini ta- mame bozmuştu, Miyakis ve sağiçin birkaç tehlikeli şütü havadan ve ka- yy eml İstanbul atletizm ajanlığı taratın- dan tertib edilen Gül kupası ati Om müsabakaları finali dün Taksim “ dında yapıldı. 100 Metre; I İrfan 3; Ng TI Halük (G. 8), 200 Metre 3 1 irfan (w.B) 33 TI Güren <Gü), 400 Metre; I Güren dü) BA U İbrahim (o (Ankara) 800 Metre; I Receb (Gü) 2. H Galib (Ankara) . 119 Manialsı I Faik (Ankara); TI Vasfi (EH, 8) 1500 Metre; I Galib (Ankara TI Receb (dü), 5000 Metre: I Artan (B.n), HU Hüseyin “D. 8) 400X4 Bayrak: I Ankara takımı 341 TI Güneş takımı Yüksek: I Pulad (6. 8) 181 TI Jerfi (Ankara) Uzun atlama: I Süreyya BY) 633 TI Eyvan GL. 8s) Üç adım allama: I Fethi (Ankara) 13,72 TI Halid (Gü) Gülle atma : 1 Ateş (o(Kastamonu) (| 1409 II Arat (cü) Disk: I Yusuf (Ey 3920 TI Yavru (dü) Cirid: I Şerit (Gü) 23,59 TE Valsis o (TY. YX) tasnifte 48 puanla Güneş alletizm ekibi birinet, 22 puanla Galatasaray ikinet, 21 puanla Fenerbahçe üçüncü oldular. Güneş takımına atletizm fede- rasyonu tarafından Gü! küpası me- rasimle. verilmiştir. Barutgücü sahasında dünkü mi ar Dün Barulgücü sahasında yapılan maç ve güreşlerin neticeleri: Barkohba genç - Barutgücü üçün- cü genç 1 Barulgücü, Barkohba B. - Barutgücü birinci genç 4-3 Ba- Tutgücü, Barkohba A, - Barutgücü B. 3 - 1 Barkohba galip. Milli takım güreşçilerinden küçük Hüseyinin hakemliği altında yapılan Barkohba - Barutgücü güreş mü- sabakasında 4 - 2 Barutgücü galip. EEE EEE Yunan müdafaasını oyunun başında allak bullak etmesi ve bütün takımın alınan netice ile kuvveti maneviyesi yüksek bir oyun çıkarmasile kabil oldu. Müdafaa birinci devrede vazifesini yaptı. Hüsameddin bütün maç esna- sında iyi idi. İki bek henüz tam id- lenin yanından avuta gitti. Oyunun sonuna doğru Fenerbahçe tekrar ha- gölgesi var. İki defa topla beraber avuta çıktı. Gene Fikret tarafından açılan bir akında Yunan kalesi mu- hakkak bir gol tehlikesi atlattı, Na- cinin boş kaleye çektiği şütü, takı- mın en iyi oyuncularından birl 9 rekete geçti. Fakat her iki takım da neticeyi değiştirecek bir iş göremedi- ler. Ve oyun Fenerin (2 - 0) galibiye- tile bitti. Nasıl oynadılar enerbahcenin galibiyeti Fikretip manlı değillerdir. Haf hattı vazifesi- nibilhassa devrede çok iyi gördü. Hücum hattında Yaşar tamamile hareketsizdi. Diğer oyuncular olduk- ga iyi çalıştılar. Yunan muhtelitinde, kaleci solbek, sanirhaf, santfor ve sağiç iyi oyna- Ulri Xeh d iii karli Xüzme müsabakalarına iştirak eden yüzücülerden bir grup ve 400 meli? küçükler birincisi Beykozlu İbrahim Geçen hafta Beşiktaşta yapılması takarrur ettiği halde tehir olunan yüzme yarışları dün Moda havuzun- da yapıldı. Elde edilen neticeler şuzi- Tardır: 100 metre serbes (büyükler); 1 — Vedad (Beykoz) L122 dakika | 2 — İskender (Beykoz) 13.3 dakika Ayni yarışa müsabaka harici Galatasaraylı Mahmudia Rauf gir diler, Mahmud bu mesafeyi 14 da- | kikada kütetti. Arkasından Rauf 18 | dakikada iyi bir derece yaptı. Bu iki derece mevsim başlangıcı olmak iti- barile şayanı dikkattır. Bu yüzücü- lerden bu mevsim rekorlar beklene- bilir, 100 metre serbes (küçükler): 1 — Özdemir (Beşiktaş) 1.179 D. 2 — Kemal (4, 8) 3 — Mehme 8) 200 metre srtüsTü (büyükler): 1 — Şamil (G. 5.) 3.289 dakika 2 — İskender (Beykoz) 100 metre sırtüstü (kilçükler): 1 — Kemal (Beykoz) 1.38 dakika 2 — Maruf (Beşiktaş) 1.40 dakike 3 — Güllekin (G.S) 200 metre kurbağalama (büyükler): 1 — Saffan (Beykoz) 3.39.2 dakika 2 — Küçük Şamil (G.S.)340 > 200 metre kurbağalama ezüçükler! 1 — Eftal (G. 8.) 3.55 dakika 2 — Kemal (Beşiktaş) 3 — Artin (Beykoz) 200 metre serbes (büyükler): 1 — Vedad (Beykoz) 2.50 Mahmud yarış harici girmiş v2 dakikala bu mesafeyi katetmiştif. 400 metre serbes (küçükler): 1 — İbrahim (Beykoz) 6.39 2 — Küçük Kerusl (G.S) 3 — Alünddin. (Beşiktaş) 500 metre serbes (büyükler); 1 — Halil (G, S.) 7.352 dakiks (Yeni Türkiye rekoru) eski Beykozlu İsmailde idi, derecesi 7 dakika idi, 2 — Ali (Beykes) 9.30 dakik © 4X100 bayrak yarışı (küçükler 1 — Beykoz takımı (İbrahim, kis, Artin, Kemal) 540 dakika 2 — Beşiktaş (Özdemir, Hi Recai, Alâaddin) Kürek bayrak yarışı (3x100) BÜ yükler arasında: Galalasaray müsabaka harici girdi derecesi 4113 Beykoz ayni müsabakayı Yaj Halbuki (3)x100) yerine 100-2000 olarak yanlış bir yarış yaptılar. Bu yarışlarda Orhanı gö gelecek müsabakalara iştirak edec? ğini ümid ediyoruz, ... Apoyevmatini . . kupası finalinde Şişli Galatasporu 2-0 mağlüp etti Dün sabah Taksim stadında Şişli ile Galataspor Apoyevmaatini ku- *pası finali için hakem Caferin idare- sinde karşılaştılar. Birinci devrede sert bir oyun oynandı ve hakem Şiş- Hnin soliçini oyundan çıkardı. İkinci devrenin 10 uncu ve 35 inci dakika sında iki gol atan Şişli, Galatasporu (20) yenerek kupayı kazanmağa muvaffak oldu. Tekirdağlı - Kara Ali Bandırmada yapılan güreş beraberlikle bitti Bandırma 19 (Hususi) — Tekir dağlı Hüseyin pehlivan bugün çok kalabalık bir seyirci önünde Kara All ile karşılaştı. Yarım saat süren çok heyecanlı ve zevkli güreşten sonra Şild maçı dömifinalinde Beşiktaş Beykozu 4-1 yendi Güneşin, Beşiktaşla oynamamı üzerine (o Siyahbeyazlılar dün geri stadında Beykozla karşılaştılar. ger bir şekilde oynanan bu maçiâ BEP kolu Galibin kolu kırıldı, Biri devreyi Beşiktaş (2-0) galib bi İkincide Beşiktaş attığı 2 gole SÖ kabil bir gol yedi ve neticede (4-1) kazandı. Beşiktaş B takımı - Kasımpsf$ maçını Beşiktaşlılar (1-0) kaşanğı" lar, İstanbulsporla Süleymaniy8 berabere kaldılar, a) Kocaeli lig maçlar! iş İzmit 19 (Telefon) — Kos maçlarına 3 temmuzdan ikibaren bf Janacaktır, d akalarnil i bir Türkiye rekoru gem ÖBLER BER. PE. 8 | sosuasal SenDEYE Ya S2 E BEREN SUE BASE BE HEBBSERSEEEBEKNE. SEBEYSEE.EB es in “wee