27 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

27 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN GÖZÜ HALKIN KULAĞI FTALKIN DI ——— son Posta Sene 8 — No, 2840 Yazı işleri telefonu; 20203 —— PAZARTESİ — 27 HAZİRAN 1938 İdare işleri telefonu: 20203 Fiat: 5 kuruş Hatayda seçim teşkil edilecek birTürk-Fransız komisyonu nezareti altında yapılacak Tahrikâtçılar takib olunuy şiddetle orlar ei Arzusinin kardeşi ile birlikte ç kişi daha tevkif edildi e eti ettiği Dörtayak mahallesinde hükümet gece şiddetli | takibat ve araştırmalar yaj yaptı, fesadcılardan bir bir kaçı yakalandı Fransızlar General Asım şerefine ziyafet verdiler Antakya, 28 (Hususi) — Türk keri heyetleri arasında cereyan &- müzakereler neticesinde esas noktâ-) larda uzlaşma olduğu ve teferrüat etra-| İlnda görüşmelere devam edildiği anlaşıl- - Fran- meral Asım Gündüzün miz daha birkaç gün bu r. Bugün Fran eral Hulzinger tar rıyasetin- da ekeri heyeti afından heye- nimi bir hava içinde ceryan ot» Yemekte Türkiye başkonsclosu ve Vali bulunmüşlardır. Seçim nasıl yapılacak? Antakya, 25 (A.A.) — Anadolu Mın hususi muhabiri bildiriy Milletler Cemiyeti seçim komisyonunun | 8 hareket etmek üzere olduğu at hazırlığını bitirdiği öğrenil- Bu komisyon gittikten sonra se- Şim Türkiye ve Fransa hükümetlerince teşkil edilecek bir komisyon tarafından (Devamı 5 inci sayfada) ajansı» iştir Orgeneral Asım Antakyada kendisini alkışlıyanları selâmlıyor Bombardıman meselesi yüzünden İtalya Fransaya nota verdi “İtalya her hangi ıngi bir | hasmane h; harekete derhal hasmane hareketle mukabele edecektir ,, |; Paris 26.—Açık İspanyol şehirlerinin bombardımanına nihayet verilmediği de Frankonun dostu olan mem «| leketlere karşı mukabeleibilmisilde bu lunülacağı ihtimalinden »is olarak Fransanın Barselondaki elçiliği nez - dinde yapılan teşebbüsten haberdar 21 lan Roma hükümeti Parisdeki masla | hatgüzarı vasıtasile Fransa © har nezaretine bir nota tevdi etmiş ve lahatgüzar Fransa hariciye © nazırile yaplığı uzun bir mülâkat esnasında bu notanın şümulüne dair tasrihatta bu - lunmuştur. İtalyan maslahatgüzarı açıkça de - İmiştir ki: İtalya hükümeti herhangi bir e derhal hasmane ha-| edecektir. | Fransız hariciye nazırı Bone, Bar « ; İselon hükümetinin teşebbüsüne muttali olur olmaz gerek Fransa gerek İngilte- re hükümetlerinin mezkür teşebbüsü tamamile reddetmiş olduklarını kay « dettikten sonra Barselona (o hükümeti! tarafından yapılan tebliğin çok müp *| (Devamı 2 inci sayfada) | omba yağmuruna tutulaa Vr İspünyol şehrinin acık hali | aşım, Fatih Türk - Alman ticaret müzakeresi Bu akşam Berline gidecek olan hey'etimiz tacirlerle temas ediyor Almanya ile ticaret anlaşması için müza- kereler yapmak üzere Hariciye Vekâleti umumi kâtibi Numan Rıfat Menemenci- Oğlunun riyasetinde bu akşam Berline gidecek olani ticaret heyetimiz âzasından Türkofis umumi başkanı Bürhan Zihni Sanus dün şehrimize gölmişlir Berline gidecek ölan heyet, bugün Almanya ile (Devamı 2 ne ncü sayfada) iki kuruşluk bir alış verişte 19 kuruş | dolandıran bir müşteri Balatta, Pastırmacı yokuşunda 2 nu- maralı evde oturan İsmail Hakkı, seyyar şekerlemecidir. Kırk paraya, cevizi şekerlemesi satmaktadır. E Dün İstanbul sayılı sıcak günlerinden birini yaşadı. Halkın mühim bir kısmı sahillere taşındı. Resim Köprüde vepura yetişmek için acele edenleri göstermek- tedir, (Yazısı 4 üncü sayfamızda) MECLİSİN YAZ TATİLİ Af kanunu çarşamba günü Mecliste görüşüleeck Son celsede münakaşalar olacağı ve Hatay meselesine de temas edileceği anlaşılmaktadır | Büyük Mület Mee Esi ictima halinde Ankara, 26 (Fususi) — Büyük Millet) tatiline girecektir. Af kanunu projesi son Meclisi galib bir ihtimale göre çarşam-| celsede görüşülecektir. Bu projenin mü- ba günü faaliyetine nihayet vererek yaz (Devamı 2 inci sayfada) Sahte cüzdanla Ziraat Bankasını dolandıranların elebaşısı yakalandı “| Suçlu: “260lira çektik. Eğer yakalanmasaydık daha > yerlerden para diyor zifonun Deveci köyünden birisine aid ban ki O- Dünkü Serbest Güreşler Tekirdağlı 29 dakikada Mülâyimi tuşla yendi Kara Ali çok faik ve çetin güreşine rağmen kolunun sakatlığı yüzünden Corc Modrin ile berabere kaldı ka cüzdanı (De Sağdan sola doğru Tekirdağlı, Mülâyim, Amerikalı Jak Şeri, Kara Ali ve Core Modrin (Yazısı 10 ncu sayfada)