27 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Telefon: 49169 saat 9 - 12 ve akşamları5 «6 —— — Nişantaş Şaimigâr sokak No. 84 İstanbul hayvanları koruma cemiyeti Fukaranın hayvanlarına mahsus pafasız muayene ve tedavi pazardan mands her gün KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 Bene 20 — No. 7074 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ 27 Haziran 1938 Telefon: Başmuharrir; 20565 — Yazı İşleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Paris 26 (A.A.) — Hariciye Nazın Bone Türkiye büyük elçisi Suad Da- Vazı kabul ederek kendisile görüş- müştür, Antakya 25 (AA) Anadolu Ajansının hususi muhabiri bildiriyor: Milletler Cemiyeti seçim kömisyo- nunun Cenevreye hareket etmek üze- re olduğu ve seyahat hazırlığını bi- tirdiği öğrenilmiştir. Bu komisyon gittikten sonra seçim Türkiye Ve Fransa hükümetlerince teşkli edile- Cek bir komisyon tarafından yapıla Caktır, Fakat kayıt muamelelerins Milletler Cemiyeti komisyonunun bi- Taktığı yerden mi devam edileceği yok- $a yeni baştan mı başlanacağı hak- kında hiç bir malümat mevcut değil- dir, Diğer taraftan erkânı harbiye mü- zakereleri devâm etmektedir. General Hutzingerin ziyafeti Antakya 25 (AA) Anadolu 8jansının hususi muhabiri bildiriyor: Fransız askeri heyeti reisi general Eutzinger bugün orgeneral Asım Gündüz ve Türk heyeti şerefine bir öğle yemeği vermiş ve yemekte Tür- kiye Başkonsolosu ile Vali de bulun- muşlardır. (Devamı 10 uncu sahifede Ankara 26 (Telefonla) — Matbuat © “kanununun bazı maddelerini değişti- Ten kanun lâyihasının dün Adliye ve Dahiliye .encümenlerinin muhtelit İçtimaında görüşüldüğünü, Dahiliye Vekili ve Parti genel sekreteri B. Şükrü Kayanın mözkür lâyiha hak- kında izahal verdiğini bildirmiştim. B. Şükrü Kayanın izahatından sonra Hükümetin teklifi bazı tashihlerle kabul edilmiştir. Siyasi gazete veya mecmua çıkara- Cak olanların nüfusu elli bin ve daha Aşağı olan yerlerde beş yüz, elli bin- den yüz bine kadar olan yerlerde bin, yüz binden yukarı olan yerlerde beş bin liralık bir milli bankanın kofale- tini havi teminat mektubu vermeleri lâzımdır. Bu teminat malbuat suçlarından dolayı hükmolunan para cezalarile gazete sahibinden başka bilimum i verin, | i | | | | — — -— Hatayda intihabatı muhtelit Gazi köpr bir komisyon yapacak Fransız Hariciye Nazırı dün de sefirimiz B. Suad Davazla görüştü Fransız askeri heyeti reisi General Hutzinger, Orgeneral Asım Gündüz şerefine bir ziyafet verdi - Dört tahrikçi yakalandı dördü “ aranıyor - Türk taraftarlarına hücum etmek istiyen Araplar dağıtıldı Yukarda Antakyadan bir görünüş, (X işaretli, içinde askeri müzakerelerin cereyan ettiği Antakya erkek lisesidir) aşağıda: Antakyada Asi nehri sahili Matbuat kanununda - yapılan yeni tadiller Gazete çıkaracaklar nakdi teminat gösterecekler neşriyattan kimler mesul tutulacak ? müstahdemler ile basım ücreti ve kâ- ğıd bedeli için imtiyazlı karşılık olup bu sebeblerle eksilecek teminat © ta- mamlanmadıkça o gazete veya mec- mua neşredilemez, Her gazete ve mecmuanın İstih- dam edeceği muhbir, muhabir, mu- harrir, ressam, foloğrafçı, musahhih ve idare müdürü ile idare haricinde abone kaydına veya ilân almağa me- mur olanların isimlerini mahallin en büyük mülkiye memuruna bildirir- ler. Her gazete veya mecmuanın neşri- yatından doğan . mesuliyet, umumi neşriyatı fillen idare eden zat ile bu gazete veya mecmua sahibine alddir. Muharrirler kendi imzalarını taşıyan yanlardan ve ressamlar imzalarile çi- kan resimlerden dolayı gazete sahibi (Devamı ikinci sahifede) Fenerbahçe takımı şild şampiyonu oldu Beşiktaş takımı 3-1 mağlüb oldu (Maçın ve diğer spor hareketlerinin tafsilâtı spor sahifemizdedir) Af kanunu Lâyiha bugün Mecliste görüşülecek Ankara 26 (Telefon) — Af kanunu lâyihası yarın (bugün) “Mecliste mü- zakere edilecektir. Evvelce de bildirdi- ğim gibi adliye encümeninin tadilin- den geçen bu lâyihaya göre, kanun- dan yainız yüzellilikler, heyeti mah- susa kararlarile mahküm olanlar ve İstiklâl mahkemeleri mahkümları is- tifade edeceklerdir. Bu üç tip mahkü- | miyet haricinde kalanlara, af hüküm-! leri teşmil edilememekledir. | Adliye encümeni, projeye ilâve etti. ği bir kayıdla, bu mahkümların idari | bakımlardan kaybetmiş oldukları hak- ların iadesine cevaz vermemektedir. Bu arada yüzelliliklere, tâbilyet ve vatandaşlık haklarından mahrum olarak, yurt dışında geçirdikleri müd- det zarfındaki memnu oldukları hak- lar iade edilmemektedir. Meselâ bu arada, devlet hizmetinde ifa etmekte oldukları vazifeleri, mükteseb bir hak olarak, iddia edemiyeceklerdir. Sirkecide yeni bir gümrük binası yaptırılacak Ankara 26 (Telefon) — Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti Sirkecide yeni bir gümrük binası yaptırmağa karar ver- miştir. Nafia Vekâleti binanın proje- sini hazırlamağa başlamıştır. Büyük bir maç Maks Bear, Joe Louis ile karşılaşacak Nevyork 26 (A.A.) — Eylül ayında Maks Bear ile Joe Louis arasında bir boks maçı yapılması için bir kont- rato imza edilmiştin Mili rlmaN | çün! üsü yüzünden belediye ile evkaf arasında ihtilâf çıktı Evkaf, köprünün Azapkapı tarafındaki ayaklarının ileri alınmasını istiyor. Bir komisyon toplanarak BH Me Gazi köprüsünün Unkapanı tara- fında temel ayak inşaatı yakında bi- tecek, Azapkapı tarafında ayakların inşasına, başlanacaktır. Fakat burada belediye ile evkaf arasında bir ihtilâf çıkmıştır. Vakıf- lar umum müdürlüğü, Azapkapıda- ki Sokollu Mehmed paşa camiinin müstakbel vaziyeti hakkında Başve- kâlete müracaat etmiştir. Vakıflar umum müdütlüğü temel ayakları yüzünden köprünün daha yüksekte kalacağını ve mimar Sina- nın eseri olan camiin manzarasını bozacağını ileri sürmüş, köprünün biraz dahâ ileri alınmasını İstemiş- tir. Başvekâlet bu işin mütehassıs- lardan mürekkeb: bir komisyon ta- İ rafından tedkikini muvafık bulmuş- tur. Bu maksadla Nafia Vekâleti şehir- cilik bürosu şefl mühendis B. Hilmi, Vekület köprüler başriühendisi B. Sermed, müzeler müdürü B. Aziz, güzel sanatlardan profesör Gabriyel, belediye imar şubesi müdürü B. Ziya, şehircilik mütehassısı B. Prost, bele- diye yollar ve köprüler müdürü B. Galibden mürekkeb bir komisyon belediyede toplanarak tedkkilere baş- lamıştır. Evvelki gün yapılan bu toplantı- | da Sokollu Mehmed.paşa camii ile meseleyi tedkik etmeğe başladı Vakıflar müdürlüğü, köprünün yüksekte kalan ovaziyetile camiin manzarasının bozulacağını İleri sür. müştü. Halbuki belediye mümessil. leri, köprünün Azapkapı tarafndaki başının kısmen 6, kismen de 3 met- relik bir genişlik ile camiden ayni- diğını ve camiin manzarasını bozma dığını iddia etmişlerdir. Köprünün Azapkapı tarafındaki ayaklarını daha ileriye yapmak için köprünün bütün istikametini değiş- tirmek ve Unkapanı cihetinde yeni- den ayaklar yapmak lâzımgelecektar Ki bu, inşaat masrafını arttıracak ve inşaatı geçiktirecektir. Toplantıda ayni zamanda camlin vaziyeti itibarile Azapkapı meyda- nının istikbalde alacağı şekil de gö- rüşülmüştür. Henüz bir netice elde edilememiştir. Komisyon tekrar toplanarak kati bir karar verecektir, PAZARTESİ KONUŞMALARI Yeni mevzular Yazan: Hasan - Âli Yücel Bugün altıncı sahifede Kadın — Etrafınızda bir tehlike dolaşıyor bayıml,. Öğretmen — Hayırdır inşallahi,. Hiç bir talebeyi sınıfta da bırakmadım ammâ..,