27 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

27 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Beşiktaşlı oyuncular maçtan evvel sahada oturuyorlar - Fenerbahçe santrforu Yaşar, Feyzi ve Hakkı ile mücadelelerde - Hüsameddin ve Esad topu kesmeğe çalışıyorlar Fenerbahçe milli küme ikincisi Şild finalinde Beşikingi 3 - 3 yendi Beşiktaş ve Fenerbahçe takımları şild finali için Fener stadını doldu- ran oldukça kalabalık bir seyirci küt- lesi önünde dün karşılaştılar, Takımlar ve hakem Hakem Feridun Kılıcın idaresinde sahaya çıkan takımlar şöyle yer al- dılar; Fenerbahçe: Hüsameddin - Yaşar, Fazıl - Reşad, Aytan, Esad - Naci, Ali Rıza, Yaşar, Şaban, Lebib. Beşiktaş: Mehmed. Ali - Enver, Fa» ruk - Rifat, Feyzi, Fuad - Hayati, Muzaffer, Hakkı, Şeref, Eşref, Ankaradan benüz lisansı gelmediği için Beşiktaşlıların itirazları üzerine hakem, Yaşarı oyuna kabul etmedi ve Yaşar sahadan çıktı. Lebib beke geçti. Solaçığa Orhan girdi, Birinci devre Fenerbahçe rüzgârı arkasına ala- rak oyuna başladı ve ilk akını yaptı ve rüzgârla .beraber nisbi bir-hâki- miyet tesis etti, İlk dakikaları Fener bir iki firikik kazanıyor. Birini Meh- med Ali plonjonla kurtarıyor, diğeri avub, Oyun yavaş yavaş müsavi bir ce- reyan Jalmağa başlıyor. Hakkının Şerefe verdiği müsaid bir pası Şeref fazla bekletti ve kaçırdı. Beşiktaş müessir akınlar yapmağa başladı. Hakkıdan ikiaşf eden bu akınlar Fe- nerinkilerden daha korkulu. 15 inci dakikada Fenerli Yaşarın çektiği sıkı bir şütü Mehmed Ali ge- riye doğru güzel bir sıçrayışla kor- nere alarak kurtardı. Rüzgârın yardımile Fenerliler Be- şiktaş kulesini şüte tutuyorlar, Fakat netice.yok... Esad, Hayati beraber topa sıçradı: lar, top avutla, Hayati, Esadın üzeri- ne atıldı ve yumrukladı. Oyun bir in- kita devresi geçirdi. Hakem Hayatiyi çıkarmamak garabet ve galletini gös- teriyor, Bundan sonra oyun sönük ve heyecansız bir manzarr, arzetme- ğe'başladı ve saha ortasına, inhisar eden yersiz. degajmanlar halinde de- vam ederken solaçık Orhan topu kaptı. Ve kale önüne doğru şandel- ledi. Fenerin birinci golü Yere düşen topu Beşiktaş müdafi- leri uzaklaşlırmak isterken yerden yavaş bir vuruşla topu Yaşara. verdi- ler. Oda müsaid vaziyette önüne ge- leri topu yakaladı. Yerden ve sağ za- viyeden Beşiktaş kalesine soktu. Beşiktaşlılar golün hızile canlanır gibi oldular. Fakat oyun ancak saha ortasında beş dakika dolaştı durdu. Fenerliler rüzgârın yardımından istifade ederek uzaklan şüt atmağı deniyorlar, lâkin ekserisi isabetsiz. Fenerliler iki korner kazanıyorlar, Orhan mükemmel alıyor. Ve Beşik- taş kalesi iki mühim gol tehlikesi at Istiyor, Rifat bozuk. Orhan topu her alışın- da kale için tehlike olacak vaziyette geçişler yapıyor, Fenerliler haftayı- 3 3 #waerj İ) Fener iehine gol İ Beşiktaş lehine gol Fener iehine korner İ) Besiktaş iehine komer Beşiktaş kalesine ovut Fener kalesine ayut, Fener aleyhine ofsayt Beşiktaş aleyhine ofsayt Boru Eener kalesinin müdahalesi Beşiktaş aleyhine favdi Fener aleyhine fapül Beşiktaş #leyhine endbol Fener aleyhine endbol Boşiktaş aleyhine taç Fener aleyhine taç övaam e 5 Soruyoruz Dünkü maçın Bakemi B. Feridun Kılıçtan soruyoruz: 1 — Oyunun bidayetinde rakibine yumzuk sin. Meyer ne İçin saha- dan dışarı çık: 2 —Bir emi sakat Mehmed Ali teğvi edilinciye kadar oyunu ne- den durdurdu? 3 — Fenerbahçenin ikinci gölünden, sonra neden Beşiktaşlı oyuncularla münakaşaya girişti? mın son on dakikasında baskıyı art- tırıyorlar. Yaşarın 20 metreden çek- tiği şütü Mehmed Ali: güçlükle tuta- bildi. Hâkkı sanirhafa geçerek defanse faydalı yardımlar yaptı. Müdaf! Fa- ruk güzel ve canlı oynıyarak gollerin fazlalaşmasına mâni oluyor. Ve böy- lelikle oyunda bir tevazün hasıl ok duğu sıralarda haftayım 1 - 0 Fener iehine bitiyor. İkinci devre İkinci haftaymın başlamasile Fene- rin ikinci golünü görüyoruz: Fenerin ikinci golü Solaçıktan topu alan Şaban kale- nin: hemen ağzında bekliyer Yaşara verdi ve Yaşar da golü yaptı. Bu gol Beşiktaşlıların itirazına sebep oldu. Lâkin hakem bir müddet münakaşa- dan sonra kararını verdi. Rüzgârdur- du. Fener gene nisbi bir hâkimiyet kuruyor. Beşiktaş kalesi tehlikeler ge çirmekte devam. ediyor. Üçüncü daki- kada Beşiktaşlılar açılıyorlar. Fazıl 'Hakkıya, favul yapıyor. Erikiği Fey- zi çekiyor. Beşiktaşın birinci golü Hakkı ve-Hüsameddin ayni anda topa. çıkıyorlar, Hakkı kaleciye gayet güzel ve favulsüz bir şarj yapıyor. Hü- sameddin topu tuttuğu halde elin- den kaçırıyor. Çekilen şütü Esad göğtile kurtarı- yor. Hakkı üç kişinin müdahalesine rağmen topu sürükliyerek hafif bir “burun vuruşile boş kaleye soktu, 13 üncü dakikada Mehmed Ali bir çarpışma sonunda Sakatlandı, oyun gene intikaa uğradı. Oyuna otekrar başlanınca durgun (bir vaziyet var Fakat Beşiktaşlılar golden aldıkları hızla ve ümidle hâkim oynıyorlar. Fe- nerliler vakit geçirmeğe çalışıyorlar. Beşiktaşlıların santradan kaleye doğru havalandırdıkları topa Hüsam çok acele bir çıkış yapti. Top önüne vurarak kendisini aştı, lâkin Hüsa- mın. malüm ve meşhur şansi yardım elti, Top kalenin üst diveğine çarptı. Geri gelen topu Fazıl kornere atabildi. 20 nel dakikada Beşiktaş oyunu Fener nısıf sahasına intikal ettirdi. Lâkin, Hakkı hariç, Beşiktaş hücum hattının acemiliği gol olmasına mâni ojuyor. Feyzi ikinci devre yine santi a oynuyor ve bocalıyor. Yorgun bir hali var... Beşiktaş hâkim, arasıra yapılan. Fener akıniarını Faruk güzel mida- halelerle ve çevirişlerle önlüyor. Şa- banın bir şütü avuta, gidiyor. Sağdan paslaşarak getirilen İopa Şeref: sıkı bir şüt çekti, Hüaam. güzel bir plonjonla kornere-attı. Kornerden gelen topa Hakkı sıçradı, beraberinde Sıçrayan iki Fenerli arasında yere düştü; yüzünden sakatlandı ve. saha» yı terketti, Fenerin üçüncü golü Enverin ter8.bir vuruşu Naciye git ti. 40 ıncı dakikada Naci çalımla Fu- adı geçerek sürdü ve şütü çekti; Meh» med Ali zaviyeyi' kapamış olmasına rağmen geç yatlığından golü yedi, Biraz sonra da oyun 1 - 3 Fenerin gar libiyeti ile bitti. Nasıl oynadılar? Maç heyeti oumumiyesi itibarla 'umulan heyecan ve zevki seyreden» lere veremedi. Bunda mevsimin geç- mesinin tesiri olsa gerektir. — Fenerbahçe — Hüsam her zamanki gibi şanslı idi. Fazıl ve Lebib önlerindeki iki güzel cenah hafının yardımlarile fena oy- madılar, Bunda Beşiktaşlı muhacim- lerin: bugünkü durgunluğunun tesi- ride vardır. Fener hafları mütad iyi oyunlarını oynadılar. Reşad bil- hassa çok iyi idi. Orhan for hattında Fikretin büyükaçığını doldurdu. Ali Riza hariç, diğer forlar da vazifelerini yaptılar. Ali Riza bir iç gibi geriye yardım etmedi. Şütlerinde ve pas ve- rişlerinde isabelsizdi. Beşiktaş Mehmed Ali bir hayli tehlikeleri önledi. ve muvaffak oldu. Faruk mü- dafaanın içinde mütad güzel, sakin ve şuurlu oyunile temayüz etti. Enver vazifesini yaptı. Fuad bermütad bir hayli tekme attı, Bundan bir müddet evvel yine bir vesile ile sorduğumuz aşağıdaki suali tekrarlıyoruz: — Acaba Beşiktaş klübü idarecileri Fuadın tekmesinin önüne ne zaman geçebilecekler? Rifat çalıştı, Fakat bugün muyaf« fak bir oyun aynıyan Orhanı tutmak ta çok güçlük çekti, Feyzi ağır, yor gun ve durgundu, Yüzme teşvik yarışları Mahmud 100 metrede yeni bir Türki üçüncü yüzme teşvik müsabakaları ya- pıld. Dünkü müsabakaların en şayanı dikkat hadisesi genç yüzücü Mabmudun 100 metrede yeni bir Türkiye yekoru yap- masıdır. “Teknik neticeler: Büyükler: 100 metre serbes: Beykozdan İskender girdi. Neticede 1,12 gibi çok düşük bir de- rece ile bilirdi. Müsabaka harici yüzen Mahmud (G. 6.) 1,032 ie yeni Türkiye re- koru yaptı. 100 melpe sırtüstü: Bu yarışa iki yüzü- eli. girdi. Neticede Şumil (G. 8) 1304 ile birinci, Fikret (B.) 131 ip ikinci. 100 metre kurbağalama: Beykozdan yal- nız Saffan girdi. 1454 derece ile yalnız yüzdüğü için yine kendi birini oldu. 400 metre serbes: Bu yarış 1930 denberi memleketimizde yapılmıyordu. Merhum ei (Ge S)-o.saman 14,18 ile rekor yap- yarışa Beykozdan iki yüzücü edi Meimmde Vel Vedad 10,9 ile birinci oldu. Ve yeni rakor yaptı. İskender (B.) 15399. Müsabaka harici yüzen Hali (6. 8) 120,2 ile Vedadın da rekorunu zl yeni Türkiye rekoru yaptı. rekoru yaptı Dün Moda yüzme hayuzunda mevsimin. | X203 bâyrak: Yalnız Beykoz takımi girdi. 1201 ile birinci oldu. Küçükler: 8 kişi igtirmke etti: Sonunda: 1 > Serkis (B) 1,20. 2 - K. Kemal (G.S 141. 2 - Özdemir (B.J. K) 1216. 4 - gü- eaaddin (G. 8). 6 - P. Kemal (6-8). 190 metre e Beşiktaş ve Beykoz- dan 4 yüzüç! 1 - Kemal: (8) Ao 2 - Maruf (BJK J4l43 - Nesali (B.J. K.) 4 - Osman Kurbağalama: Beş müsabık işlirak eltiği bu müsabakada: 1 - Efdal NR Komal (B. 7. K) 3489 3 - Artin (B) 424 — makre BEM: Üç kiüotan bor yönte 4X50 bayrak: Beykoz: İbrahim, Kemal, Sergis, Artin 2/48 İle.birinci, Beşiktaş: o Özdemir, Hik- met, Recai, Nevzad 2,25 ile ikinci. Su topu musabakaları yapılamadı. Mü- sabakaların sonunda Beykoz 8l puanla birinei, Galatasaray 13 puanla ikinci ol- muşlardır. Dünkü Fe güreşler Dünkü güreşlerden İki enstantane Dün Taksim stadında yapılan berbest güreş müsabakalarında: Tekirdağlı Hüseyin, Mülâyimi - yenmiş, Kara Ali iledünya şampiyonlarından olduğu iddia edilen Cak Şeri arasmda yapılan güreş te beraberlikle neticelenmiştir. Maraton yarışında Ankaralı Selim kazandı Memleketimizde ilk defa tertib edil- miş olan maraton yarışı (42,195 M.) dün Fenerbahçe stadile Maltepe Atış mektebi arasında gidip gelmek sure- ile yapıldı. Zonguldaktan iki, Ankara- dan beş; İzmitten iki, İstanbuldan ye- di atletin iştirak ettiği yarışı Ankaralı Selim Kazandı. Teknik neticeler; 1 — Selim (Ankara) 38.21D. 58. 2 — Hilmi (İstanbul) 38.4D. 928. $ — Ali (Ankara) 38.5D.498. 4 — Mehmed (Ankara) 48.3D, 48, 5 — Reşat (İstanbul) 48:3D:358; 6 — İbrahim (İzmit) 4S.7B 5S. EE Hakkı ve kismen Müzaffer hariç diğer forlar hemen yok gibi idiler. Mu- zaffer çalıştı, Hakkı dün sakin ve gü- gel bir maç çıkardı, Hakem Bazı yerlerde fuzuli ihtarlar ve mü- dahaleler yaptı ve bir final maçının gergin bavasını yatıştırmak için dalma idarei maslahat yoluna gitti, Ulvi YENAL Yunan muhteliti Şişliyi 2 -O yendi Bir haftadanberi şehrimizde bulu- nan Yunan muhteliti dördüncü ve son maçını dün sabah “Çaksim sta- dında büyük bir seyirci kütlesi önün- de gayri federelerin en kuvveli klübü. Şişli ile yaptı. İstanbulsporlu Sami- nin idaresinde yapılan bu maça Şişli takımı Vahaptan mahrum olarak Vlâstardi ve-Eyüplü Şükrü ile takvi- yeedilmiş bir şekilde çıktı, Yunanlı- lar da mutad kadrolarını muhafaza ediyorlardı, Birinei devrede rüzgür al- tma düşen Yunan muhteliti enerjik bir oyunla Şişlinin akınlarına karşı koydu ve-devre 0- 0 berabere bitti, İkinci devrede rüzgürı lehlerine alan muhtelit takım Şişli kalesini sıkıştır- mağa başladı. 14 üncü dakikada mer“ kez muhacimleri vasıtasile bir gol ya- pan Yunanlılar 30 uncu dakikada penaltıdan ikinci sayılarını da yap- mağa muvafişk oldular ve maçı da 2 - 0 kazandılar. Oyundan sonra iki takımın bazı oyuncuları arasında ufak bir hâdise çıktıysa da polisin yerinde bir müdahalesile beraraf edildi. RE SEFEEE E Bzayezor FB<| SER EASREBMESSBETİ EZEEESFEBE, E EYES ESREBEBFENENE SES S8 8 BES 8 ep AFSSSSEF BELEGP