28 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

a mm a KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 detası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 —— — pe 20 — No, 7075 — Fiati her yerde 5 kuruş SALI 28 Haziran 1938 Telefon: Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 | Hatay meselelerinden ekserisi halledildi Yalnız Hatayda bulunacak iki taraf kuvvetlerinin miktarı tesbit edilemedi Fransız Hariciye Nazırı dün de Sefirimizle görüştü. Antakya 21 (A.A) — Anadolu Ajansının hususi muhabiri bildiriyor; Milletler Cemiyeti seçim komisyo- NU neşrettiği 21 numaralı tebliğinde Seçim ameliyatına 26 haziran tari- hinden itibaren kati olarak nihayet Verildiğini ilân ve pek yakında Ha» taydan hareket edeceğini bildirerek Milletler Cemiyeti tarafından kendi- sine verilen vazifeyi sona erdireme- miş olmaktan mütevellit teessürlerini İfade etmektedir, Komisyon azasının büyük bir kıs- Tw hareket etmiş bulunmaktadır. Kalanlar da bir kaç gün içinde ha Teket edeceklerdir. Beyrut 77 (AA) — Hataydaki Miletler Cemiyeti komisyonu sekre- teri Anker Kahire tarikile Cenevreye Bitmek üzere buradan . hareket . et- miştir. Komisyonun diğer âzası da vazife- erine artık lâzum kalmamış olduğun- dan onlar da yakmda Avrupaya dö- Meceklerdir. B. Bonne - B. Suad Davaz mülâkatı Paris 27 (A.A) — Havas ajansı bil- diriyor: Hariciye Nazırı Bonne, bugün öğ- leden sonra Fransanın Londra ve Ber- Antakyada Asi nehri kıyısında yeni Gündüz sinemasi lin büyük elçilerile Türkiyenin Paris büyük elçisini kabul etmiştir. Fransanın Londra büyük elçisi ade- mi müdahale komitesinin mesaisi hak- kında izahat vererek bu mesainin gö- nüllülerin geri alınması için icab eden tahsisat meselesi dolayısile teahhüre uğradığını bildirmiştir. , Bonne - Suad Dayaz mülâkatı Ha- Komisyon sekreteri ve bir kısım âzâ Hatayı terkettiler tay üzerinde cereyan etmiştir. Bugün Paris ve Ankara hükümetleri arasın- da müzakere edilmekte olan mesele- lerin ekserisi bilkuvve halledilmiştir. Yalnız, Hatayda bulunacak Türk ve Fransiz kuvvetlerinin mikdarı hakkın- daki meseleler henüz halledilememiş- tir. Bunların halli hâlâ müşkülâta ma» rüz bulunuyor. General Hutzinger'in beyanatı Antakya 21 (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor: General Hutzinger Anadolu âjan- sına yaptığı beyanatta askeri müza- kerelerin tam bir gizlilikle cereyan ettiğini buna binaen bu müzakereler hakkında Suriye gazetelerinde çıkan haberlerin hakiki membalardan çık- madığını, orgeneral Asım Gündüz ve orta elçi Cevad Açıkalını daha evvel | Ankaradan #anıdığını ve temasların hakiki ve “büyük bir samimilik için- de yapıldığını söylemiştir. Fransız askeri heyeti, orgeneral Hutzingerin başkanlığı altında, al- bay Bourget, binbaşı Bonnet, binbaşı Brygoo ve yüzbaşı Ducoussı Tasel- den terekküp etmektedir. Nafia Vekili dün elektrik idaresine aid işlerle meşgul oldu Vekilin reisliği altında iki toplantı yapıldı, bazı kararlar verildi Nafıa Vekili B. Ali Çetinkaya ve Dün sabah Ankaradan şehrimize ge- len Nafıa Vekili B, Ali Çetinkaya bü- tün gün yeni elektrik idaresine ald iş- lerle meşgul olmuş, tedkikler yapmış- tır. Nafıa Vekâleti imtiyazlı şirketler başmüfettişliği dairesinde B. Ali Çe- | i tünkayanın riyasetinde saat 9,45 de | Mühim bir toplantı yapılmıştır. Top- Jahtıda, dün sabah vekille beraber An- karadan gelen İmtiyazlı şirketler mü- ürü umumisi B. Emin, elektrik işleri toplantıda bulunan zevat tireisi B. Şefik, heyeti fenniye müdü- rü B. Emin ve daha bazı zevat bulun- muşlardır, Toplantı saat on üçe kadar devam etmiştir. Öğleden sonra saat üçte vekilin ri- yasetinde ikinci bir toplantı daha ya- pılmıştır. Her iki toplantıda da yeni idarenin işleri ve şimdiye kadar yapı- lan hazırlıklar üzerinde umumi mâ“ hiyette görüşülmüş ve bazı kararlar verilmiştir. B. Ali Çetinkaya bir iki İdaresi umum müdürü B. Kadri, unum| gün şehrimizde kalarak tedkiklerine müdür muavini B. Sururi, teftiş heye- devam edecektir, üç talebe larını ölümle tehdid edenler altışar ay yirmişer gün hapse mahküm oldular İzmir 27 (Telefon) — Bucada Kül- tür lisesi müdürü B. Haydar Candar- | yı, bıçak ve tabanca çekerek ölüm- le tehdid eden talebeden Sabahad- din, Ahmed ve Zekinin asliye cezada görülen muhâkemeleri bugün bitmiş- tir. Üç talebe ceza kanununun 191 inci maddesine göre allışar ay yirmi- şer gün hâpse mahküm olmuşlardır. Hariciye Vekilimizle İran Hariciye Nazırı arasında telgraflar Ankara 27 — Saadabad paktının tasdiknamelerinin. İran nezaretine tevdii münasebetile Hari- | ciye Vekilimiz B, Tevfik Rüştü Aras ile İran Hariciye Nazırı B, Soheyli arasında dostane < telgraflar edilmiştir. Dikimeler; Tabancayı nereden buluyorlar? Her cihetten tedkik, tenkid ve tak- bih edilen çocuk cinayetleri mev- zuunda şimdiye kadar şu sualler ak- la gelmedi galiba... Halbuki mesele- nin ruhu bunda değil mi: Tabanca satılması, taşınması, kul. lanılması, büyükler hakkında bile bin türlü kayd ve şarta tabi olmak icab ederken, çocuklara bunları kim sata- biliyor? Kim veriyor? Ebeveyin evde, zabıta sokakta, mekteb idaresi mek- tepte kontrol etmiyor mu? Buna meydan verenler kokain ka- çakçısı gibi şiddetle tecziye edilse- iin MİLLİ KürüehalE Hariciye | teati | Ankara 26 (Telefonla) — Meclisin bugünkü içtimamda - müzakere edi- len avukatlık kanununun stajyer avukatlar, avukatlık ücretleri ve avu- katların müktesib haklarına dair olan hükümlerini aynen bildirmiş» tim. Avukatlığı âmme hizmeti mahiye- tinde bir meslek halino getire. bu mühim kanunda âdliyo encümeni- nin yaptığı ve meclisin de kabul et- tiği diğer mühim bazı değişiklikleri hulâsa etmeden evvel yanlış anlaşı- lan bir noktayı tavzih etmeği fay- dalı buluyorum. Bu nokta avukat- Uklâa iştirâk edemiyecek' meşguliyet. lere ald bulunmaktadır. Kanunun bundan bahseden üçün- cü maddesi şöyledir; «Maaş, ücret ve aidat mukabilin- de görülen hiç bir hizmet ve vazife, iş ajanlığı, tüccarlık veya mesleğin vakar ve hâysiyeti ile telifi mümkün olmıyan her türlü meşgale âvukat- Tıkla içtima edemez.» Kanunun bu hükmünden müstes- na tutulanlar da müteakib bir mad- desinde sayılmışlardır ki; şunlardır: A) Mebuslar, vilâyet ve biediye meclisi âzaları; B) Üniversite, yüksek veya tali | mekteb profesör, muallim, doçent ve asistanları; C) Hususi müessese ve şahısların müşavir ve avukatları; D) Hâkimlik, tasfiye memuürlüğü, kaza mercilerinin veya adli bir dai- renin verdiği her hangi bir vazife veya hizmetleri; E) Anonim ve kooperatif şirketleri idare meclisi âzaları, mürakibleri ve hayır cemiyetleri reis ve âzaları, Binaenaleyh, yazıldığı gibi, yukarı- İ da sayılan vazifelerde bulunanların avukatlık yapmamaları mevzuu bahis değlidir. Esasen ne hükümet tekli- finde ve ne de adliye encümeninin mana Avukatlık kanununda ühim değişiklik yapıldı Mebus, yüksek veya tâli mektep pro- fesör veya muallimi olan avukatlar avukatlık yapabilecekler Avukatlar resmi dairelerde ancak nizalı ve ihtilâflı işleri takib edebilecekler. Dün Mecliste avukatlık kanunundan başka 5 kanun daha kabul edildi. Adliye Vekili B. Şükrü Saraçoğlu kabul ettiği metinde böyle bir hü- küm mevcud değildi. Bazı kayıdlar Yalnız vazii kanun bunlardan bir kısmının avukatlıklarını bazı tah- didlere tabi tutmuştur. Kanunun bu tahdidlere aid maddeleri de şöyledir: «Şu kadar ki bunlardan mebuslar hazi- benin, belediye ve hususi idarelerin vi liyel ve belediyelerin idare ve müraka- besi altında bulunan dalre ve müessesele- rin ve sermayesinin yarıdan fazlası dev- lele ald şirkel ve müesseselerin, vilâyet ve belediye meclisi âzaları mensub olduk- ları hükmi şahıslar aleyhindeki dava ve işleri kabul ve takibden memnudurlar, Bu memnuiyet avuklatların şeriklerine şamildir.» Devlet veya belediye bütçelerinden veya bunların idare ve mürakabesi altındaki daire ve müesseselerden (Devamı 13 üncü sahifede) (Bir kaç günlük seri) — Lütfen askerlerinize emredin, maskelerini taksın! zehirli gas bombası atacağız!...