28 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

28 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Ç EV Hıyar sütü, hıyar losyonu, hıyar suyu — g— Geçen hafta hıyardan yapılan 10s- yon ve kremlerden birkaçını tarif et- mişlik. Bunları pek çok tarzda yap- mak kabildir. Bugün de daha birkaç çeşidini an- latacağız. Hıyar sütü: Hıyarı rendeledikten, yahut makineden geçirdikten sonra tülbentten sıkarak süzmeli; yanm bardak hıyar suyu içerisine bir tutam boraks ve birkaç damla iyi cins ko- Jonya karışlırmalı. Mütemadiyen ka- rışlırarak bir bardağın dörtte biri ka- dar badem sütü ilâve etmeli. (Badem sütü şöyle yapılır: Gayet küçük parçalara taksim edilen on bademi bir bardak sütle ateşe koyup kaynatmalı, Dörtte biri kalınca ateş- ten indirmeli ve tülbentten süzmeli.) Hıyar losyonu: Yüzü fevkalâde te- mizliyen ve cildi yumuşatan bu los- yonu yapmak için fazla olgun hıyar Yazımdır, Kabukları sararmiağa baş- yan hıyarlardan on, on beş tane al- malı, Boylu boyuna keserek ikiye ayır- malı, bir küçük kaşıkla çekirdeklerini ve etini alarak bir turşu kavanozunun dörtte birini doldurmalı Üzerine 90 derecelik ispirto ilâve etmeli; fakat «ile ölçerek hıyarların işgal ettiği yer kadar en üstünde bir boşluk bırak- malı, Yani şişenin dörtte üçüne ispir- to koymalı; ağzını bezle sıkıca bağla- malı, üzerine de bir parça cam koya- rak üç hafta güneşte bırakmalı. Bu müddet zarfında şişedeki boş yere hı- yar çekirdeklerinin yağı çıkar. Losyon olmuştur. Kavanozdaki ispirtolu ya- fı küçük şişelere taksim etmeli, içle- rine hıyar çekirdeklerini de ilâve et- meli, ağızlarını sıkı kapayarak muha- faza etmeli. Gece yatarken yüz temizlenip yi- kandıktan sonra yatmalı; sabah bir pamuk parçasını bu losyonla ıslatma- hı ve yüzü silmeli yüz ne kadar iyi yı- kanmış ve temizlenmiş olsa pamuk kirli, âdetâ siyah olarak çıkar: Pamuk temiz kalıncıya kadar losyona batıra- rak pamuğu değiştirmeli, Hiyr suyu: Cildi gençleştirmek ve bilhassa yüzde pudrayı iyi tutmak !çin şu hıyar suyu çok faydalıdır: Olgun on hıyar almalı, Ortadan uzunluğuna kesip küçük Kaşıkla içlerini alıp por- selen kaba koymalı. Diğer bir kap içe- risinde iki taze yumurtanın akını tel- Je vurup köpürtmeli, ve bir su bardağı gü! suyu karıştırmalı, sonra hiyar- Jar üzerine dökmeli, karıştırmalı Yarım bardak 90 derepe ispirto ilâve etmeli, üzerine bir peçete örterek üç Para Yüzünden... Aşk ve macera romanı Nakleden: (VâNü) — Beyefendi! Binmeseniz... Daha iyi olmaz mı? dedi. Lütfi bey, sakin bir sesle: — Karışma... Bana yardım et de bineyim... Adam emri yerine getirdi. Hasta, dudaklarını sira isira bir ayağını üzengiye soktu, Gözleri karardı. Sen- deledi. Seyis, halecanla: — Aman beyefendi... Ne oldunuz? Lütfi bey, yavaş yavaş başını kal- dırdı. Gözleri âdeta kararmış gibiydi. Dişlerini ıztırab tesirile dudaklarına © kadar batırmıştı ki bir damla kan fışkırmıştı. — Haydi çabuk bana yardım et... Bineyim... Uşak koltuğundan tuttu ve Lütfi beyi âdeta zorla eğere oturttular, Suzanın babası, dizginleri asabi ellerine aldı, Hayvan, kulaklarını dikti. Seyis, endişeli bir hürmetle: — Aman beyefendi... Bu işten vaz geçseniz... - dedi. — Sen karışma... Atı bırak... Ben gidiyorum... ed Bir kaç bluz modeli | Yazlık tayörle giyilecek bluzlar Için her çeşit ve her renk kumaşlar kulla- mılıyor. Bunların biçimi gayet sadedir ve ekseriyetle etek içerisine giyilmek- | tedir. Birkaç model dercediyoruz 1 — Mavi üzerine kırmızı çizgili in- ce taftadan bluz. Yakası üç kımı Tuzlu sudan istifade 'Tuzlu su ile gargara boğaz ağrısını hafifletir. Ilık hafif tuzlu suile göz kapaklarını banyo yapmak, göz ka- paklarındaki kırmızılığı ve şişliği geçi- 3ir. Haftada bir tuzlu su ile dişleri sil- mek, diş diplerinde kefeke olmasına mani olur. Ayda bir tuzlu su ile saçların kök- lerine friksiyon yapmak saçları kuv- vetlendirir ve dökülmelerine mani olur. Yüzdeki küçük sivilceler Yüzdeki küçük kırmızı sivilceler sa- bah, akşam bikarbonatlı ılık su ile yıkanırsa çok faydası görülür, Yalnız yüz yıkanınca havlu ile silmemeli, öy- lece kurumağa bırakmalıdır. mmm gün birakmalı, Sonra tülbentten sü- zerek küçük şişelere taksim etmeli, Şişeleri sıkı kapamalı ve ara sıra sallamalı, Eğer hıyar suyu koyulaşır- sa biraz gül suyu ilâve ederek sulan- dırmak mümkündür, Cildi gençleştirmek için bu sudan gece yatarken, pudra tutmak için ise yüz tuvaleti yapılmazdan evvel sürül- melidir. Teirika No. 17 Fakat adamın tereddüdünü görün- ce, mahmuzları hayvanın karnına ba- tardı, Kısrak yerinden fırladı. Kişni- yerek koşmağa başladı. Hadiyenin yambaşında acı bir fer- yad koptu: — Baba... Kadın dönerek kızını gördü, — Sen de burada mısin? : — Eret... Arkandan gelmiştim... Kız, bahçeye inen merdivenin mer- mer sahanlığında durarak babasını güzlerile takib etti, Hasta dört nala gidiyordu. Adeta hayvanın üzerine yatmış gibi bir hali vardı. Arasırâ sendelediği görülüyordu. Suzan artık onun yüzü- nü görmez oldu. Fakat uzaktan pan- sıman sargılarının beyazlığı göze çar- Pıyordu. Biraz evvel Pertevin geçtiği yolu şimdi artık babası, at üzerinde geçmekteydi. Genç kız, Lütfi beyin, yumruğile ata vurduğunu gördü. At, dallara sü- rTünerek koştu ve gözden kayboldu. Hadiye inim inim inliyordu: — Gitti... Gitti... Söylediklerini işit- tin mi? «Aramızda her şey bitmiştir!» | DU UN v7 düğme ile Nikleniyor. 2 — Sarı pike üzerine birçok renk- ten benekli bluz. 3 — Pembe üzerine mavi çiçekli em- Süt reçeli Arjantinde yenilen bu reçel, önce Amerikada son zamanlarda da Avru- pada rağbet bulmuştur. Fevkalâde mugaddi olduğundan, çocuklara * ve zayıflara tavsiye edilmektedir. Bu reçel ile birçok pastalara garni- tür yapılabilir. Krem şantiyi ile yeni- lince pek nefis olur, Bir alüminyom tencere içerisine dört kilo süt, 750 gram kristalize şe- ker, ve bir buçuk vanilya koymalı, Ateşte kaynarken gazı, yahut ateşi o suretle ayar etmeli ki süt iki buçuk saat ayni surette kaynasın. Bu müd- İ det zarfında süt yarıyarıya iner, O va- kit tahta bir kaşık ile karıştırarak da- ha bir saat pişirmeli, Süt reçel kıva- mına gelince, derin porselen bir kap içerisine boşaltmalı, Süt reçeli çok soğuk olunca daha nefis olur. Bu reçel sabah ve ikindi kahvaltı larında yenildiği gibi, çay ve kekle de misafire ikram edilel diyor... , Kızımın bileğini tutarak, merdiven- lerden yukarı çıktı. Suzanın odasına birlikte girdiler. Kadın, balecanlı ve samimi kesik cümlelerle: — Buradan kaçacağım!.. Yarım sa- at sonra... Derhal gideceğim... İstas- yona gider, trene binerim. Ondan sonrası Allah kerim... Ona aid olan hiç bir şey alacak değilim... Bir kuru- Şunu bile istemem... Buraya geldiğim bana: senindir!» diyor Mademki beni kovu- yor, beş parasını da istemem... Çalışı- rım, hayatımı kazanırım... Genç kız, ses çıkarmadan, annesi- nin şikâyetlerini dinliyordu. Hadiyenin parmağında iki tane yü- zük vardı. Biri plâtin üzerine monte edilmiş fındık kadar büyük, munta- zam bir inciydi; diğeri de bin bir ışık- la parlıyan kocaman bir tek taş... Pırlantayı çıkarıp fırlattı: — Bunu istemem!.. Kimbilir, belki eşini de o karıya vermiştir. Diğerini okşıyarak: — Bu, benimdir, Bunu bana annem vermişti. Perişan olan ailemizden ka- Jan yegâne servetti. Bu eve gelirken de parmağımdaydı. Onu şimdi sata- rım, getireceği para ile bir müddet DUR EİN EREN EİN 4 — Beyaz üzerine lâcivert paralı krep maroken bluz. İki yol lâcivert krep marokenle bluz süslenmiştir. 5 — Beyaz krep satenden bluz. Göğsünün iki tarafında çifte cepleri vardır. Kristal düğmelerle iliklenmek- tedir. Karıncalardan kurtulmak için Şehirde olsun, sayfiyede olsun, yaz geldi mi, bütün ev kadınlarını düşü düren bir dert vardır: Karıncalar. Karıncalardan kurtulmak için pek çok ilâç tarif edilir, Bunların hemen her birinin ayni tesiri gösterdiği an- laşılmış, fakat hiçbiri tamamile ka- rmcadan evleri kurtaramamıştır. Tahtabiti, sinek ve sair haşarat için satılan ve tulumba le sıkılan ilâçlar- dan başlıyarak her birini tecrübe et- meli, Karıncaların çıktıkları asil yuva yeri bulunursa oraya sıcak kaynar su, yahut gazyağı dökmek bunları kökün- den öldürmeğe kâfidir. Büfede, yahut yemek dolaplarında karıncaların dolaşmalarına mani ol- mak için içlerine taze pelin yaprağı, maydanoz koymak faydalıdır. Çürük limon, kahve telvesi de iyi netice ve- rir, Dolapların etrafına kül, nafta- Jin, yahut kükürt koymak karıncala- rı kaçırır. #m... Ne bahasına olursa olsun, öte- ki, bu muzafferiyete erişemiyecek! Suzan: — Ben de seninle beraber... - dedi. Hadiye, kızına bakarak: — Seni mezellete sürüklemek iste- mem!.. — Yok, anne!.. Ben senden ayni- mam... Kederine birlikte iştirak ede- ceğim... Hadiye, yavrusuna sarıldı. Onu muhabbetle öperek dua etti: — Allah sana sıkıntı yüzü göster- mesin evlâdım. Genç kız, azimkâr bir sesle: — Nereye gidersen ben seninle gi- deceğim!.. Ben yalnız seni tanıyo- rum... Hayatım senindir... Bütün ömrümü sana vakfediyorum.. Mu- habbetim sayesinde, elbette bu çek- tiklerini biraz unutursun, sükün bu- Tarsun... Yüzünde tebessüm görüp te «artık mesudum'» dediğin gün, işte sade bu, mükâfatım olacaktır. Annenin gözleri yaşlarla dolmuştu. — Allah senden razı olsun! - diye mırıldandı. - Haydi gidelim... Suzan, ıztırabını belli etmek istemi- yen bir tebessümle; — Bak, dışarıda rüzgür esiyor. Manto al bari... Genç kız odasında yalnız kalınca Moda haberleri Renkli ve çiçekli muslindeni eşarplar allmış santim, baz olarak yapılmaktadır. kumaştan olan mendil kırk sane | t#imetre murabbaıdır. 4 Eşarplar için moda olan renk* ler beyaz üzerine lâcivert ve kırs muza, beyaz üzerine yesil ve mer cün rengi, beyaz üzerine sarı vet siyahtır. X Kırmızı, yeşil, yahut lâci renk elbise ile giyilecektir . # İpekli emprimeden yapılan tayörlerin etekleri bütün plise ole” malıdır. X Beyaz Panamadan yapılan eşarpların kenarları çok geniş“ tir, , * Beyaz pikeden yapılan kö motye şapkalar tayörle giyili | yor. X Siyah ipekli elbiseler ü. krem rengi kalın gipür dantel bolero çok rağbet bulmuştur. Dut reçeli Şişli Bahçe sokağı, Lâmla: 1 — reçelini yapmak zahmetli bir iş değildif Yalnız buna reçel değil de, pelte den daha doğrudur. Yarı beyaz, yarı kara olarak iri ve dut alınız, bir tencereye (yıkadıkları Ta) doldurarak ateşe koyunuz. tahta kaşıkla ezerek karıştırınız. el yakacak derecel hararete gelince ate” ten indiriniz. Bir tülbentten sıkarak $i yunu alınız, Bit bardak suya iki buçuk veya üç bari geker hesab ederek otuz, kirk dakika şirdikten sonra kaplara dökerek soğumü ga bırakmalı, gi Bu pelte boğaz ağrısına da faydah 23 — Dut dondurması pek hoş bir olmasa gerek. Yapıldığını hiç işitmed Dutu sıkıp suyundan diğer dondu: lar gibi yapıp bir tecrübe ediniz. Kurt yenikleri V. 8. No. 19: 1 — Masa, dolap, , koltuk gibi eşyadaki kurt yeniklerini Mi patmak için enjeksiyon yapılan şiringö” lardan birinin içerisine terebentin ruh doldurmalı, ve her delik içerisine parça sıkmalı. Her deliği tahtanın ginde boya katılmış balmümu ile kap malı, Uzun süren ve itina ile yapıl lâzim olan bir iştir. 2 — Nakil eşyaları en İyi scak Sabunlu su ile sildi sonra kurulayıp parlatmalı. Eğer parma$ izleri pek farla ise benzin ile silmek, s0” ra parlatmak daha muvafıktır, hıçkırıklarını bastırmak için elini zna kapadı. Sonra asabi hareketleriğ. giyinmeğe başladı. Basit, koyu renk bir elbise giydi. Bir ufak çantanın ne ölesini berisini yerleştirdi. $ O anda ayak sesi işitti. Annesi geli” yordu. Genç kız: k — Hazırım! - diyerek davrandı. Evden çıktıklarını kimse görmedik İstasyona doğru yürümeğe başladı! Şimdi artık onlar için, tamamile me hul bir hayat başlıyordu. g vi Bedia hanım telefonda, Lütfi beyin geleceğini işittiği sırada, ihtiyar hü metçisi haber verdi: — İstanbuldan bir bey geldi. S onda bekliyor... Genç kadın ipek fışırlıları içind& misafirin olduğu yere doğru yürüdü İri yarı bir adam koltukta oturuyo! du. & Bu, Lâzar efendiydi. Geniş, yuvarlak suratı, mükemmel tıraş edilmiş, kır saçları muntazedi” taranmış, solmüş gibi açık renk mavi gözleri renksizliği dolayısile âdet$ mânasız gibi duruyordu. Sert bir 18 yırla genç kadını selâmladı. Alacak” lara mahsus bir küstahlıkla tepede bakıyordu. Bedia hanım, gayet nazik bir eğ” (Arkası var) 2ESFBEEFE. KE“ U SASİ YEE vE