20 Temmuz 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

20 Temmuz 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

y | 21 ge a 5 K «Bon Posla» mın zabita. ramar: Vard Yazan: Sapper Türkceye çeviren: Haznun Uşaklığil Müstehzi kadın kahkahaları Gazeteyi ak ufak para bulabil - mek için ceblerini karıştırmaya başla- dı. Ve birdenbire titredi. Gözleri bü - yük harfle dizili bir başlığa çarpnuştı. 'Tepsinin üzerine bir para atarak ga - zeteyi masanın üzerine koydu, elinden dar sakin bir sesle: danma, bizi gözetliyorlar, dedi ve ilâve etti: — Şefi öldürmüşler, Drummond d asından: — Allahım, inledi, Nasıl olmuş lem?. Standiş gazeteyi açarken küulakları> na bir kadın kahkahası göldi. İkf arka- daş günün haberlerine dalmış iki lâka- yid adam tavrı ile şü satırları okudu - lar, Sokak ortasında yüksek rütbeli bir zabit öldürüldü sÖldürülen albay Henri Talbodur. Dün öğleden sonra son senelerin en sansasyonel cinayeti işlendi. Harbiye nezaretinde çalışmakta olan albay Henri Talbo evine dönmek üzere büro- sundan biraz erken çıkmıştı. Her vakit yaptığı gibi Hayd Parktan geçiyordu. Bir aralık bir sokak hatibinin etrafına toplanmış olan işsiz, güçsüzler kümesi münasebetile durmak mecburiyetinde . Birdenbire yere yığıldığı gö- Yakınında bulunanlar bayılmış olduğuna hükmettiler. Fakat dehşetle gördüler ki albayın hançeresinden kan akmakladır. Derhal bir polis memuru Çağırıldı ve albayın beyni arkasına sı- kilmış bir kurşunla öldürülmüş olduğu anlaşıldı. Böyle bir yerde, böyle bir saatte ve bu şekilde bir cinayetin işlenmiş ol- ması havsalaya sığmaz , Anlaşılan ka- tilin kullandığı tabanca sesi boğan bir cihazla mücehhezdi. Zira hiç kimse hiç bir şey işitmemişti. Maamafih bu bahiste Mistr Con Herbert isminde bir şahidi istisna etmek lâzımdır. Zira bu taksiye atladıklarını gördüğünü söylemektedir. Fakat bu iki şahsm şe- killerini tariften âcizdir. Bununla beraber facianın nasıl ce- reyan ettiğini tahmin etmek güç değil- dir: Haydudlar muhakkak albayın iti- yadlarını biliyorlardı. Kendisini büro- sundan itibaren takip etmiş olacaklar- dır. Cinayetin işlenmesini müteakip i- cabı halinde içine atlamak üzere yan- larında bir de otomobil bulunduruyor- lardı. Albay bir kaç saniye tavakkuf ettiği zaman orada bulunanların sokak hatibi ile meşgul olmalarından istifade ederek tasavvurlarını tatbik etmişler ve kolaylıkla kaçabilmişlerdir. yetin sebebi anlaşılmaz görün- mektedir. Arkasında şerefli bir meslek hayatı bırakmış olan albayın şahsi dü: manı olduğu bilinmiyordu. Geriye bir zevce ile Suseks alayında, hizmet et - mekte olan başı Edvar Talbo'nun şahsında bir yetim çocuk kahl Kadının müstehzi kahkahası tekrar yükseldi. Bunu yapmakla masanın üze- Bine eğilmiş olan iki İngilizde bir reak- siyon uyandırmayı ümid etmiş idiyse ümidi boşa çıktı. Karşısında heyecanla- rını saklamayı bilen adamlar vardı. Fa- kat zahiren gayet sakin olmalarına mu- kabil iki arkadaşın içinde hiddet dal- gaları köpürüyordu. Aldanmış değil- lerdi. Okudukları gazetenin kendileri- ne kadın tarafından yollanmış olduğu- liyorlardı, fakat onlarca bunun e- ti yoktu. Ehemmiyeti olan şey İngilterenin en nazik bir zabitinin öl- irülmüş olmasıydı. Fazla ol zabit kendilerinin şefi, hem de şahsi dostuydu Haber Drummond'u bilhassa müte- essir etmişti. Zira her iki arkadaş bir- gok noktalarda müşterek bir karaktere Bahib olmalarına rağmen — yüzbaşının daha hisli bir tarafı vardı. Ve Jimmi Latimer'in ölümü her ikisini de sars- miş olmasına tağmen bıraktığı acılık ılarak kendilerini beklemekte olan | $ | ak bü kabili mukayese değildi. Jimmi Lati- mer sadece arkadaşları idi, halbuki Tal- bo hem arkadaşları, hem de hürmet telkin etmiş şefleri idi. İki arkadaş ayni zamanda da çarpış- İmak mecburiyetinde oldukları teşkilâtı -düşünüyorlardı. Hayd Park'da gün ortasında yapılmış bir cinayet mahiyeti küçük görülecek şeylerden değildi. Drummond: — İngiltereye döndüğümüz zaman wüzuh verilecek birçok noktalar karşı- sındayız, dedi. Standiş, hafifce gülerek: — Evet ama ne vakit döneceğiz? di- ye cevab verdi. Düşman ile ilk defa kar- Günün Bulmacası BOLDAN SAĞA: 1 — Kazanın en büyüğü, 2 — Toparlak olarak. $ — Beyaz - Hükümdar - Nefi lâhikası, 4 — Arabca gramerdeki ecveflerden biri - Ayı yuvası - Pizlik. 8 — Bağırış - Kanun, nizam. 6 — Iztırab nidası - Alleler. 7 — Rütubet - Rabıt odatı - Çok iyi. 8 — Zaman - İslak olmiyan - İşaret. 9 — Yaralamak masdarından emrihazır. 10 — İki tarafı kesen bıçak. YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Karımın annesi. Ayakta olarak İsim - Ölüm cezası - Hayret nidası. Yakmak masdarından — emribazır - Zaman - Kasap kelimesinin llk üç harfi, $ — Beylik - Numara çekmekle tayin. 6 — Aranmak masdarındağı emrihazır - Gelir, — Saçsız - Hayret nidası - Çok büyük, — Zamatı - Taş - Ban'at, — Örneği. 10 — Koligtafı dersinde yazı kopya etmek. 2 A : Bvvelki bulmacanın halledilmiş şeklp Standiş hafifçe gülerek: «Evet ama, ne vakit döneceğiz!» dedi, Talbayın ölümünün bıraktığı acılıkla şılaşmıyoruz, fakat hiçbir zaman bu a€- kikada bu barda karşılaştığımız tehlike kadar büyüğünü hiç tatmamıştık. Ve işin ehemmiyeti derecesini gi hâdiseler gün geçlikce artmaktadır. Öyle.. hele şu gon hâdise... — Şimdilik tam bir mağlübiyet için- deyiz. Yapacağımız ilk şeyi buradan mümkün olduğu kadar sür'atle aavuş- maktır. Maamafih bu, pek kolay olaca- ğa benzemiyor. Bar tedricen doluyordu. Gadson ise henüz görünürlerde yoktu. Menalin, -eğer gerçekten oysa- gazete hâdise: ni müteakib yanındaki kadınla ortadan kaybolmuştu. Fakat bundan dolayı iki İngilize daha fazla emniyet gelmiş de- gildi. (Arkası var) Bir doktorun günlük notlarından Ayaâra dair Bıcakların tesirile ve fazla terleme dola- yısile parmaklar 'arasında birçok tahri- şat vukua gelir. Kaşıntı, derinin söy ması ve sulanması, yanmak ve bir ta- kim cerahate yakın sulu İfrasat vaki o- lur. Buna oldukca ehemmiyet vermek lâ- zumdır. Çünkü buradan birçok mikrob- lar beyaz kan damarları vasıtasile ka- nımıza karışır. İlk manla ve sed kasık- lardaki lenfa bezlerimizdir. Böyle vak- alarda birdenbire kasığınızdaki bezlerin bir ikisinin şişliğini ve ağrıdığını duya- rız ve ayni zamanda şiddetli bir ateş ken- dini gösterir. O zaman vaziyetin umumi bir hal ala- cağı tebarüz eder. Bunun çaresi derhal ayaktaki yaraları ve tahrişleri tedavi- dir, 'Tedavi için günde iki defa ayakları sıcak suya sokmalıdır. Suya bir mikdar saf ispirto veyahud oksijenli su da lâve edilir. Banyodan sonra parmak araları- na oksit dö zenk pornadı veyahud çocuk pudraları doldurulur, Her iki parmağın birbirine temas etmemesi için temiz tül- bend veyahud gazla sarılır. Beyas çorap giymek lâzündır. Açık keten ayakkabıla- Ti giymeli ve ayakkabılar çok bol ve ge- niş olmalıdır. Cevab isteyen — okuyucularımızın — posta pulu yoliamalarını rica ederiz. Aksi tak- dirde istekteri mukabelesiz kalabilir. İstanbul atletizm Birincilikleri İstanbul Atletizm Ajanlığı İstanbul birin- eilerini seçmek üzere bir program hazırla - mıştır. Dün başlayan bu program şu şekil- de devam edecektir: Taksim stadında 20 Çarşamba saat 138 de Gülle atma fi - nali, 21 Perşembe saat 18 de Cirid atma fi- nali, sırıkla atlama finali. Fener stadında 22 Cuma saat 18 de Uzun atlama finali, yüksek atlama finali, 23 Cumartesi saat 15 de 100 metre seçmeleri, 400 metre sşeçmeleri, 5000 metre finali, 50 metre seçme, 800 metre' final, sırıkla atlama finali, 24 Pazar saat 15 de $0 metre finali, 3 adım finali, 110 manla finali, yüksek atlama finali, 30 — Cumartesi saat 18 de 100 metre finali, uzun atlama fi- nali, 400 mânla finali, 200 metre finali, 200 mânla finali, 1500 metre finali, 10.000 met- we finali, 400 metre finali, OR Mısır milli f utbol takımı gelmekten vazgeçti | Çekler îav&âkımım davet etti, netice vermesi bekleniyor Festival komitesi Çekle! muhaberelerin müsbet bir İstanbul belediyesinin her yıl tertib | ettiği festival şehrimizde birçok spör ha- reketlerinin yapılmasına da vesile olu - yor. Bu yıl festival heyeti güreş, atle - tizm müsabakalarından başka Mısırlılar- la bir futbol karşılaşması tertibini de ka- rarlaştırmış ve Misir futbol federasyonu ile muhaberelere girişmişti. Esas itibarile kabul eğden karşılaşma, son dakikada suya düşmüş bulunmaktadır. Mısırlılar bazı mazeretler jleri sürerek bu yıl İs - tanbula gelemiyeceklerini bildirmişlerdir. Festival kamitesi Mısır milli takımı ye- rine Çeklerin Slavya tukımını İstanbula gelirmeğe karar vermiştir. Komite şimdi Slavya klübü ile —muhaberede “bulun - maktadır. Teklif kabul edildiği takdirde festival günlerinde İstanbul muhteliti ile Slavya karşılaşmasını seyretmiş olaca - ğiz. Dinarlı Bursada Corc Modrini yendi Güreş çok heyecanlı oldu, 32 nci dakikada galib geldi Bursa (Hususi) — Geçen pazar günü Bursa Kızılay kurumu serbest güreş mü- sabakaları tertib etmiştir. Müsabaka A- tatürk stadyomunda cereyan etmiştir. Ha vanın çok fazla sıcak olmaması, köylü - ler de dahil olduğu halde güreş merak - hlarımın işine yaramış, stadyomun için - den başka etrafı da binlerce halk ile dolmuştur. Güreşlere 16 da başlanmıştır. Birkaç pehlivan karşılaştıktan sonra Ka- radağlı Dimo ile, Dinarlı Mehmedin kar- deşi Karacabeyli İsmall çarpışımışlardır. Bu güreş çok heyecanlı olmuştur. 101 ki- 1o olan Dimonun karşısında İsmail ancak 886 kilo ile Karadağlıyı hayli zorlamış, yarım saat süren çarpışmadan sonra be- rabere kalmıştır. Ankaralı Ahmedle Bulgaristan şampi- yonu Kironun karşılaşması - dokuzuncu dakikada Ahmedin tuşla yenilmesile ne- ticelenmiştir. Bundan sonra da Dinarlı Mehmedle Corc Modrin karşılaşmışlardır. Her iki taraf birkaç defa tehlikeli vaziyetlere düşmüşler, alkışlarla karşılanan kurtul- ma hareketleri göstermişlerdir. Corç Modrnun tatbik ettiği bir oyun Dinarlı- yı çok müşkül vaz!yete düşürmüştür. Ni- hayet ayni oyunu ikinci defa tecrübe e- den Corç, Mehmedin mukavemetli bir harekefile karşılaşmış, Dinarlı hasmıni savurup yere atarak üzerine çullanmış, 32 nci dakikada sırtını yere getirmiştir. Şeref stadındaki yüzme havuzunda çalışmalar Beşiktaş Şeref stadında geçen çarşam- ba günü açılan yüzme havuzı çok tağ- bet görmüştür. Pazardan gayri her gün sabahtan öğleye kadar burada bayanlar yüzmekte ve müsabakalara hazırlanmak- tadırlar, Öğleden sonra erkek yüzücüler çalıştırılmaktadırlar. Büyükderede yüzme ve kürek yarışları Sarıyer Halk Partisi 13 ağustosta Bü- yükderede Galatasaray, Beykoz ve flü- neş klüblerinin iştirakile yüzme ve kü- rek yarışları tertib etmiştir. Vefalılar yeni idare hey'etlerini seçtiler Vefa İdman Yurdundan: Pazar günü yapılan senelik umumi kon- grede idare hey'etine aşağıda İsimleri yazılı sevat seçilmiştir. Kİ Lâtifeyi, lâtife anlamak gerektir! Gazeteciler takımile, İsarbulspor te- kaüdleri arasındaki — sağlenceli — futbol maçi» az kâlsin bizi birbirimize düşüre- cekti Galiba hayatında ilk defa -o da- eğ- denceli bir fulbol maçı idare etmiş olan Ahmed İhsan lâtife — olarak — yasdığım soyunu berbad Idare etti» sözümü ada- makıllı ciddiye almış! Tekaüdler maçı güzel bir hakikatin m vesile oldu: Biz spor muharrirleri, sırası geldiği zaman teşki- lâta, klüplere, idarecilere, aporculara ve hassaten hakemlere kiyasıya, vurur du - ruürüz. Eğlenceli bir maçı berbad ettiğini yaz- dığım bir arkadaş gazeteci olduğu için hemen kaleme sarıldı. Ha! dediği zaman kaleme, klğıda sa- rdamıyan zavallılar şu hesaba göce ka- gacak yer bile bulamıyacaklardır. Her ne bal ise; sporun Asab meselesi olduğu bir defa daha meydana çıktı. ÖMER BESİM Umuml Başkan: İstanbul Kültür Direk - törü Tevfik Kut, İdare höy'eti başkanlığını: Saim Şahin, muhasibliğe Cevdet, umuml kk- tibliğe Abdüş, İdman — Müdürlüğüne: Ali Muhsin Akyürek, Yurd Müdürlüğüne: Edib Kut, Mürakabe Başkanlığına: — İnhisarlar Başmüfettişi Faik Kut, — Azalıklara: Saim Turgud, Nüri Münir, Süleymaniye klübünün yeni sahası Memleketin çok eski klüblerinden biri olan Süleymaniye klübü uzun seneler den sonra nihayet bir sahaya kavuşmuş tur. Yakında yeni sahanın küşad resmi ya- pıilacaktır. Küşad resininde gazetecilerle Süleymaniye klübü tekaüdleri karşıla - şacaklardır. İstanbul Lig maçları 1938-39 moevsimi İstanbul lig maçları 11 eylülde iki devre olarak başlıyacaktır. Birinci liğ murahhasları 25 temmuzda, ikinci liğ murahhasları 26 temmuzda böl- Yevmi, Siyasi, Havadis ve Halk gazetesi Yerebatan, Çatâlçeşme sokak, 28 İSTANBUL Gazetemizde çıkan yazı ve resimlerin — bütün — hakları mahlfuz ve gazetemize aiddir. ABONE FiİATLARI 160 ZT0 300 Abone bedeli peşindir. Adreş değiştirmek 25 kuruştur. Gelen evrak geri verilmez. İlânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevab için mektublara 10 kuruşluk Pul ilâvesi lâzımdır. Posta kutusu : 741 İstanbul Telgraf : Son Posta Telefon : 20203 GÜGÜ