20 Ekim 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

20 Ekim 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

F MLAMİ EVVELÂ CANAN wvelâ can, sonra canan, derler, fakat biz evvelâ cananı dü- şündük ve cananın işini henüz lâyıkile halledemediğimiz için daha canı düşün- meye sıra bulamadık. Fakat canı düşün- meye sıra buluncaya kadar galiba canı- miza tak diyecek. Çorap işinden bahsetmek - istiyorum. Kadınların çoraplarile hepimiz alâkadar olduk: , — Çürüktür! Dedik. — Pahalıdır! Dedik. ğ — Bir gün bile dayanmıyor, hattâ ek- serisi giyilirken yırtılıveriyor. Dedik, dedik, dedik.. ve nihayet: — Bu iş halledilecektir. Denildi. — Ha bugün balledildi, ha yarın hal- Tedilecek! Diye bekledik. Cananın işile uğraşır- ken canı unutuverdik, * Geçen gün bir dostumla beraberdim: — Ayakkabı alacağım, üç gündür ni- yet ediyorum, Bir türlü alamadım. » Dedi, Sordüm: — Neye alamadın? — Ayakkabıcıya karşı mahcub olmak- tan korkuyorum da, — Ne münasebet, neye mahcub olasın! — Çorabım deliktir de, — BSen de delik çorap giymezsin. © — Delik çorap giyen kim? Her sabah #evden çıkarken yeni bir çorap giyiyorum. Eve döndüğüm zaman bakıyorum., çora- bım delinmiş; kaç saat giyildikten sonra delindiklerini bilsem iyi, delinecekleri zamana kadar, ayakkabıcıya gider, ayak- kabıyı alırım, Ya giydikten beş on daki- ka sonra deliniveriyorlarsa. Dostumun hakkı vardı. Kadın çorap- larından daha çürük olan erkek çorapla- rı bir gün değil belki birkaç saat sağlam giyilemiyorlardı. B Evvelki akşam iyi bir lokantaya gir- miştim. Lokantada bir masa ötemde otu- ran gayet şık erkek yemeğini bitirmiş, | gidiyordu. Bir başka masada oturan iki kadın, © giderken bakıp güldüler, ben de baktım. Neye güldüklerini anladım. Şık erkeğin çoraplarından biri arka tarafın. dan yırtıktı. Gülüşen kadınlar birbirlerine bir şey- ler söylediler. Ne söylediklerini duyma- dım amma hissettim: — Ayağına bir çift çorap alsa! Diyorlardı. Yanlarına gitmek, ve onla- ra anlatmak istedim: — Hayır bayanlar, ayağına bir çift ço- rap alsa değil, sattığı çoraplar bir gün olsun dayanan insaflı bir çorapçı bulsa... İsmet Hulüsi L Bunları biliyor mu idiniz? — Ağlıyan prensesin pulları Kanada hükü- ş meti bundan bir müddet evvel yeni bir seci pul bastır. mıştır. Bu pulla- rın Üzerinde İngi- liz kralının büyük kızı ve veliahd mevkiinde bulunan küçük prenses Eli- zabetin resmi vardır. Fakat bir tabı ha- tası yüzünden küçük prensesin gözü al- tında bir ufak leke hâsıl olmuştur. Bu sebeble Kanadalılar bu pullara «Ağlıyan prensesin pulları» adını koymuşlardır. * Dünyanın en büyük yazı makinesi Dünyanın en bü- P yük yazı makinesi şimdi Şikagoda bulunmaktadır. Bu makine ile büyük duvac afişleri ya- zılmakta ve maki- ne bir motörle ha- tekete getirilmek- tedir. Makinenin yazdığı en küçük harf- lerin haemi (80) santimdir. En büyüğü de (3) metredir. Bu makine için hususi (60) metre yüksekliğinde bir bina yapıl- Bir kalbde İki sevgi Bir okuyucum bana — yolladığı mektubda: — Ayni zamanda, ayni kuvvetle iki genç kızı seviyorum, diyor, İddia karşısında: — Mümkün değil, yanılıyorsunuz, diyenler olabilir. Fakat ben bu im - kâm kabul edeceğim. — Olabilir, diyeceğim. Fakat içi - nizde duyduğunuz his sevgi değil - dir, zira sevgi.. «hissei — şayia» dan hoşlanmaz, tecezzi kabul etmez. Duy duğu his sadece «istek» dir. Benden: — Aralarında elbette bir fark o - lacaktır, bunu nasıl bulayım? diye soruyor. Bu, hakkında bilgiye malik olmadığım bir bahistir. Ehline mü « racaat etmesi lâzım. * Etyemezde Bayan (J. F.) ye: " — Seven erkek nasıl anlaşılır, di- yorsunuz? Gözlerine bakmak hiç batte Muhtelif milletlerin yazı usulleri Biliyor musunuz ki eski Yunaniler sağdan sola doğru', yazar ve ilk satırı yazdıktan — sonra müteakib — satırı soldan sağa yazar« lardı. Böylece sa- tırlar arasında hiç bir fasıla bulun- - mazdı. Sonra - bu usulü değiştirmiş ve münhasıran soldan sağa doğru yazmışlardır. Japonlar ise yukarıdan aşağı doğru yazarlar. Çinliler sağdan sola yazdıkları halde soldan sağa okurlar, Eski Meksikalılar aşağıdan yu- karı yazarlardı. Nitekim ibranfce, Gel. dâni ve Asuri dilleri, arabca, eski türkçe ve tatarca sağdan sola doğru yazılır, bu- na mukabil eski İâtince, garb lisanları, Avrupaf lisanlar ve habeşçe soldan sağa yazilır. * Petrol aşkı Dünyanın beş memleketinin pulları ü- zerinde petrol kuyularının resimleri var- dır. Bu memleketler: Irak, Peru, Kolom- biya, Azerbaycan ve Romanyadır. Buna petrol sevgisi mi demeli! rınıza gelmedi mi? İnsanın duydu - ğu bütün göz bebeklerinde temer - küz eder. Okuması da güç değildir. Bakınız, anlarsınız. Yalnız onun si- ze baktığı, fakat sizin — tarafınızdan da tedkik edilmekte olduğunun far- kına varmadığı bir zamanı kolla - mak icab eder. * Mecidiyeköyünde Bay (N. M.( & Kanunda «süt» Mmeselesinin yer tutmuş olduğunu hatırlamıyorum, Fakat örf ve âdet de ihmal edilecek bir kuvvet değildir. * Lâlelide Bayan (A. A.) ya: — Yazıyı matbaaya bizzat geti - riniz, fotograflı hüviyet varakanızı da üzerinizde bulundurunuz. Basıl- ması ancak bu şarta bağlıdır. Biliyorum, niçin diye soracaksı - nız. Söyliyeyim: — Sizin imzanızı kullanması muh temel olan bir arkadaşınızın lâtife - sine maruz kalmaktan korkuyorum da ondan. TEYZE Kadın Köşes En son moda renkler ve biçimler İki kişilik çay takımı Krem keten üstüne ya renk renk, ya da bir renk işlenir. Tepsi örtüsünün dört köşesinde, çaylık örtüsünün iki yüzünde birer motif var. İkisinin de kenarına bir sıra renkli zikzak yapılmış. Bu mevsimde neler yaptırılabilir? Solda: Abiyye bir model istiyorsanız İşte: Bordo rengi, anioraze ile süslü bir tayyör, Sağda: Öğleden sonra için şu da çok gü- zel: Siyah tayyör, astrakan süs. Her kadın bilmelidir: Muhtelif lekeler nasıl temizlenir? Bira lekesi: Tlk su ile temizledik- ten sonra kumaşı ters tarafından ütü - leyiniz. Mum İlekesi; Sıcak iken; mum yeri- ni kazıyı ve hemen kurutma kâğıdı arasında ütüleyiniz. Lekenin yerini d& benzin ile siliniz. Leke soğuk iken; Üstüne 90 derece- lik alkol dökünüz ve alkolü tebahhür etmek üzere bir tarafa bırakınız. Sonra da lekeyi kazıyınız. Makine yağı: Lekesi; lekeli yeri bir kaç defa kaynar süte batırdıktan son- Ta trebentinle ovunuz. Üstünü talk'la örtünüz, birkaç saat bekleyin. Leke çı- Bir dolandırıcı parayı alırken yakalandı Marangoz Pavliyi 20 liraya mukabil askerlikten kur- taracağını söylemiş ama işin sonunu getirememiş Bir dolandırıcılık suçlusu aleyhinde|ra değerinde yatak takımını, bir kol « adliyece yapılmakta olan tahkikat ne- ticelenmiştir. Hâdisenin mahiyeti şudur: Suçlu Şadi, marangoz Pavlinin dük- kânına giderek, kendisine: — Senin askerlik zamanın geldi. Şu- beden çağırıyorlar, çabuk — git demiş, Pavli de bunun bir müddet için, tehiri mümkün olup, olamıyacağını sormuş - tur. Bunun üzerine, suçlu: — Eğer, 20 lira verirsen, senin bu i- şin halledilir, cevabını vermiştir. Pavli çıkarıp 10 lira vermiş, diğer 10 lirayi ise, bilâhare vereceğini söy - lemiştir. Bilâhare Pavli işi tedkik ede- rek, dolandırıldığını —anlamış, polise müracaat etmiş ve suçluyu diğer 10 li- rTayı almağa geldiği zaman, yakalat - mıştır. Müddetumumtliğe sevkedilen Şa - di, hakkındaki iddianın hilâfı hakikat olduğunu söylemiştir. Fakat, sorgu hâkimliğince yapılan tahkikatı müteakib, suç sübut merte - besinde görülerek, Şadi Asliye 2 inci ceza mahkemesine verilmiştir. Evleri taşlıyan üç çocuk yakalandı Burgazadada, binaları taşlıyan üç yaramaz yakalanarak, dün — adliyeye V| verilmişlerdir. Andon ile iki arkadaşı binaları taş- ladıktan sonra, mahallenin bekçisi Sa- Hihe giderek: — Köş, bazı kimseler evlert - taşlı - yorlar, demişlerdir. Bekçi, hâdise mahalline gelince, bir torbaya talaşları doldurup, üzerine bir. insan resmi Çİzmişler ve bekçiye: — Bak, işte taşları atan buydu, diye şakaya başlamışlardır. Üç suçlu, adliyece yapılan tahkikat sonunda, Asliye 4 üncü ceza mahke - mesine verilmiştir. Kayınbiraderini öldüren yaralı Arif de öldü Birkaç gün evvel Topkapı dışında feci bir cinayet olmuş, Hakkı Arif is- minde biri kayınbiraderi Neş'eti öl - dürmüştü. t Ölmeden evvel, tabancasını can hav lile ateşliyen Neş'et de, Arifi ağır su - rette yaralamıştı. t Arif de, dün hastanede ölerek, hâ - dise etrafındaki tahkikat ortadan kalk- mıştır. İki kurşun hırsızı bir buçuk ay hapse mahküm edildiler Mimar Sinan caddesinde bir medre- senin damından kurşun çalan Ahmed ve Hayri isminde iki kişi yakalanarak adliyeye verilmişlerdir. SuHanahmed 2 inci sulh ceza mah- kemesinde yapılan — duruşmaları so - nunda her iki suçlu da birer buçuk ay hapse mahküm edilmişlerdir. Emanet malı satan ve alan iki kişi tevkif edildi Beyoğlunda Halil isminde bir yor - kıncıya kadar bu usulü tekrarlayınız. ( gancmnin kendisine emanet ettiği 72 li- tukçuya 5,5 lira — mukabilinde satan Mehmed isminde bir hamalla malı sa- tın alan Haydar adliyeye verilmişler « dir. Her ikij suçlu da, Sultanahmed | ine ci sulh ceza hâkiminin kararile, tevkif edilmişlerdir. Bir ercin kaçakçısı 9 ay hapis yatacak Eroin kaçakçılığı yapmaktan suçlu Arif Hikmet, Asliye 5 inci cezada ya« pılan muhakemesi sonunda, 9 ay müde detle hapse mahküm edilmiştir. Poliste : Samatyada bir kadın pencereden düştü Dün Samatyada feci dlr kaza olmuş, 68 yaşında bir kadın oturduğu evin pencere e sinden sokağa düşerek ağır yaralanmıştır. Cami sokağında 29 numaralı evde otu « ran Virjin dün sabah odasında temizlik yap mak istemiş ve ikinci kat pencere camları « nı silmeğe çalışırken birdenbire müvazene « sini kaybederek 8 metre irtifadan aşağı düş müştür. Zabıta tarafından çağırılan —sıhhi imadad ötomobili le Balıklı Rum hastanc « gine kaldırılan yaralının sıhhi variyeti çok; ağırdır. İfadesini almak mümkün olama « maştir. Bir seyyar satıcı şakalaşırken yarı Tepebaşında oturan Yataklı Vagonlar şire, ketinde bağaj memuru Hikmet İle o civarda seyyar satıcılık yapan Yorgi şakalaşırken bir kavgaya başlamışlardır. Bir aralık Hik e met elindeki vagon anahtarımı Yorginin ba« şina vurarak $0) gözünden yaralamış ve ya« kalanarak tahkikata başlanmıştır. Bir marangozun parmakları doğrandı Şişhanede bir marangoz fabrikasında çae lışan Nasuh kazaen elini bıçki makinesine kaptırmış ve parmakları doğranmıştır. Yae ralı Beyoğlu hastanesina kaldırılmıştır. Afyon tiryakisi bir sabıkalı yakalandı Müteaddid hirsizlık suçlarından — dolayi zabıtaca takib edilmekte olan ve dün ikinci gübe memurları tarafından yakalanan İne- bolulu Mehmed emniyet müdürlüğüne ge « tirilerek üstü aranmış ve cebinde bir mik « dar afyon bulunmuştur. Dünkü otomobil ve araba kazaları Şoför Todorinin idaresindeki 2833 numa « ralı otomobil Galatada Rihtim caddesinden geçerken İhrahim isminde bir şahsa çarpa « rak başından yaralanmasına ve iki dişinin kırılmasına sebebiyet vermiştir. Yarılı e e davi altına alınmış, şoför yakalanarak tahe kikata başlanmıştır. * Şoför Antrenik tarafından iMare edilen 2650 numaralı otomobil, Beyoğlunda Tozko- paran caddesinden geçerken Beli — isminde birisine çarparak bacağından yaralamıştır. Suçlu yakalanmışlır. * Bürücü Mehmedin Idaresindeki yük ârae bası, Ağahamamı caddesinden — geçerken O elvarda oturan Jozefin kızı 4 yaşında Yük « sele çarparak vücudünün muhtelif yerle « rinden yaralamıştır. Yaralı todavi altına a« tınmış, Mehmed- yakalanmıştır. İki esrarkeş yakalandı Bir hırsızlık meselesinden dolayı karako» la getirilen ve Şehremininde oturan Büley « mâanin üzerinde 65 gram esrar bulunmuş « tur. BSüleyman esrarları Patihte oturan sü « pürgeci Haltiden aldığını söylemiş, Halil dd yakalanarak tahkikata başlanmıştır. Bacaksızın maskaralıkları Küçük hırsızlar