30 Ekim 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

30 Ekim 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

30 Birinciteşrin Fena makyaj yapmaktan, hiç makyaj yapmamak daha iyidir Makyajınıza son derece itina ediniz, Çünkü boya bir yüzün rengi gibi çizgi « lerini hattâ mânasını baştanbaşa değiş » tirebilir. Güzelliğinizi — arttıracağından, herhangi bir kusurunuzu — gizliyeceğin- den emin olmadığınız hiçbir boyaya, hiçbir makyaj yeniliğine kapılmayınız Bi şekli benimsemeden ânca, birçak ke- reler deneyiniz. Bu tecrübeleri yaparken yüzünüzü — yandan, önden her ceb- heden uzun uzun tedkik ediniz. Bir kaş ğın herhangi şekilde bir sürü çlarınızın şu veya bu tarzda tara- nışı bazan çehreniz önden bakılınca bir güzellik verdiği halde profillerinizi bo- Zabilir. Yahud aksi olur. Boyanmak, kendine göre hususiyetleri olan, kendine göre bir bilgiye ve zevke n mühim bir Verobilir. zıllaştırıla Her pembeley n dudak, her kıvrılan saç, bibini güzelleştirmez. Bazan hattâ çirkin- leştirir bile... Elinize rujunuzu, pudran:- Zı, cımbizinizi, tarağınızı ı çok, pek çok düşünmeli yapacağınız şeyin «sizin tipinizin» olduğunu kat'i surette tecrübe ederek öğrenmiş olmalısınız. Bir kaşın alınışı son derece güzel ola- bilir, dudaklarınız en iyi cins bir boya ile fevkalâde iyi boyanmış olabilir, pud- fanızın rengi göz alabilir, fakat eğer bü- tün bunlar birbirine uymuyor, yüzünüzün tabil halile hoş bir ahenk yaratmıyorsa, hirk Önü tamamfle kürk, çok şık ve genç işi bir manto modeli tabiatin güzelliğinizde noksan bı- 1 gene onun yolunda yürüye- amlamıyorsa nalfile boyanmayı- kısacı rek tan nız. 1. Şu gördüğünüz körpe genç kız dol- gun yanakları, ucu kıvrık genişçe burnu, tatlı fakat derin bir manası olmuyan göz- lerile şöyle böyle bir güzel sayılabilir. Şimdi de onun muhtelif şekillerde bo- yanmış şu üç fotografına bakınız: 2. Düz saçları buklelenmiş fakat ken- dine hiç gitmiyor. Dudakların boyası çok sun'?. Kaşlar fazla ihmal edilemiş. Yüzün umumi manasındaki alelâdelik büsbü- tün göze çarpacak hale girmiş. Bu müak- yaj muvaffak olmuş sayılamaz. 3. İşte bu genç kıza giden tavalet. Kaş- lar biraz koyulaşmış. Dudaklar boyalı, fakat boyanmış gibi durmuyor. Ruj hem âz sürülmüş, bem -de ağzın tabii şekli muhafaza edilmiş. Bu yüze en çok yara- şacak ta budur. Resimde pek belli olmu- yor amma yanaklar da hafif boyanmış olmalı ki eskisi gibi yüzün bütün diğer taraflarını unutturacak kadar göze çarp- mıyorlar. Bundan çehreye bir süzgünlük gelmiş. O salelâdelik» geçmiş. Daha zeki, |daha ince, daha canlı bir mana almış Buna saçlar da mühim surette yardım diyor. Buklenin hiç yakışmadığı bu yü- e hafif dalgalar ne kadar yaraşmış. 4. Bir de şu sık buklelere, süirmeli göz- lere, kopkoyu kaşlara, boya ile küçül. tülmüş ağıza, allıktan yusyuvarlak olmuş yanaklara bakınız. Boyalı bir bebekten farkı var mı? Canlılık, mana, sevimlilik nsemaina ne varsa hep gitmiş, yerine sun'lliğin, özentinin sevimsizliği çök- müş. Buna hattâ bir genç kız demiye bile insanın dili varmıyor. Boya, terülaze yü- zü o kadar yaşlandırmış. SON POSTA Senenirn en şık modelleri Suğda zarif, hoş bir tayyör ve sade bir manto. Ceketin yuvarlak yakası, vü- cudü saran düz kesilişi çok genç gösterir. Ağızları plili cebler biçimin sadeli - ğine en güzel bir yonilik katıyor. Bu tayyörün göğsünün bütün süsü olacağı için düğmeleri en çıklarından ve iyi cinsinden almağa ehemmiyet vermelisiniz. Manto, son derece sadedir. Kabarık kürkten bir yakası var. Solda: Bu sene manto kollarını baştanbaşa veya kısmen kürkten yapmak çok modadır. Modelde gördüğünüz de astra kandan yapılmıştır. Yaka hiç yok. O » nun yerine boyunla birlikte başı saran bir kürk başlık konulmuş. Bazan şapka üstüne, bazan çıplak başa giyilen bu başlıklar da bu kış moda olacaktır. Böyle | ğişiklik var. bir başlık boyunu da ısıtacağı için kışlık mantoların bir çoğu yakasırdır. Modelin diğer tarafları dümdüz, hattâ düğmeleri, Kürk kollarla kürk başlıktan Güzel bir süeter Pek genç kadın ve kızlar bu güzel sü- eteri giymekten büyük zevk duyacak- lardır. Çünkü: Her şey onlar için seçil- | miştir. Sıkılığı, yakasının şen ve göz a- lan garnitürü, belinin â göğse kadar çı- kan ve pek geniş bir sentür hissini veren lâstiği hep genç vücudleri, genç yüzleri bir kat daha körpeleştirecek birer şıklık. tır. Bunların, pek genç olmıyan bir vü- cudâe bu kadar hoş görünmiyeceği aşi- kâr,.. Bu sentür incecik bir bel, bu sıkı beden dal gibi terütaze bir vücud İster. Yakanın göze çok çarpan garı rü pek genç olmıyan bir kadında göze batabilir. Hözl'işte bir öngü ki: Gençseniz hiç durmayınız yapınız. Son derece yakışa- caktır. Orta yaşsanız dönüp bakmayın bile, Örgüsü basittir. Bükmeli jerse örgüsü yani bildiğiniz düz çorap örgüsünün bir başka türlüsü... Tıpkı önün gibi bir sira ters -bir sıra yüz örülecektir. Yalnız yüz sıralarda ilmiklere üstten değil, alttan batılacaktır. Rengi siyahtır. Garnitürü pembe yün- den yapılmış ve zikzak gibi dikilmiş bir kordondur. Siyah etekle pek güzel gider. 'Tayyörle manto altına da uyar. sonra zaten fazla bir şeye lüzum da kalmamış. Değişiklikten hoşlananlar için en mükemmel bir model yerine kastor kullanmak da fena olmaz. Hattâ, rengine uyan bir kumaş üstün- de, kastor astrakandan daha güzel görünür. sentürü — de kendinden... olabilir. Astrakan Yaptıracağın Modasındaki Yenilikler Bu üç modele bakarak şapkalar Hali kında ufak bir fikir edi dür, Yukarda: Ge- ne releve 1nodası var, Bu moödel si yah fötrden ya - pılmıştır. Üstün - deki kuş mavldir. Ortadae: Bir kaç sene evvel pek moda olan trikorn «üç köşeli şapka) lar yeniden moda oluyor. #akat bu Beferkilerde bir de Eski trikorn'ların ka totları basıktı, şimdikilerin hi> u- eu kalot'un tem tepesine — geliyor ve onu yükselti - yor. Model siyah - dır. — Fötr'dendir. Kordelâsı — mavi grogrendir. Altta: Moda olan üçüncü bir tarz da şudur: Kloş kenar, yük- sek tepe... Bu kena rın ekseriyetle önü inik, arkası kal. kıktır. Bu şekil ayni zamanda boyu u zun göstereceği için kadınların çoğunuş zevkini okşuyor. Maamafih yüzüne yaş şapka daha çok yakışa oş kenarış arkası ile da giyebilirler Modelin kordelâsı ve markası deri ir. ız mantonun deni modeli nasıl olmalıdır ? Her giydiğiniz şey gibi, belki hattâ| hepsinden fazla, mantonuzun — biçimini vücudünüze uyacak modeller 9 - &ır soçmelisiniz, Şu halde önce kimlerc <n- | Bi mantoların gideceğini bilmeli, undan sonra tipinize yaraşan tarzlar arasından en çok hoşunuza gideni yaptırmalısınız. Böyle yaparsanız manto gibi senelik gi- yecek büdcesinde mühim bir yer tut. bir masrafı, sizi her giyişinizde sinirlen- direcek zevksiz bir model uğruna dök - memiş olursunuz. Her yılın her modeli kendino mahsus yenilikler saklar. Ancak her mödel ayrı bir tarz demek değildir. İster manto, İs- ter rob veya tayyör bütün kadın elbise- leri bir senenin modasında uihayet bir - kaç tarz gösterir. Modellere hususiyet veren farklar bu umuml çerçevenin dı - şına çıkamayan ufak tefek değişiklik - lerden bbarettir, Her kadım kendi kendine meselâ: «Ba. na bol kol gitmez, sıkı bel yaraşır, dar elbise fena olmaz, geniş etek hiç yaraş - maz.» diyebilmeli, kendine nelerin ya - raşıp yaraşmıyacağını tecrübe ile, ted - kikle kestirmiş olmalıdır. Moda ne kadar değişse nihayet bu say dığımız esaslardan harice çıkacak değil- dir. Ya kolları bollatacak, ya — etekleri darlatacak, ya beli sıkacaktır. Esas itiba. rile kendi tipinin tarzını bilen yanılmasına ihtimal yoktüur. Misal diye bu seneki mantoları âh - kadının yorum: Birinci tarz: Tüvit ve benzeri, kalın kumaşlardan yapılan bol arkalı, etekten az kısa (Dörtte üç veya üçde bir nisbe - tinde) mantolar.. Bu mantoların büyük bir iyiliği vardır, herhangi bir rob veya tayyör üstünden giyilebilirler, Başka ve daha büyük bir iyiliği de şudur: Pek za- yıfların kuruluğunu, şişmanların dolgun- luğunu gizler. Şu halde zayıtlığından ve ya şişmanlığından şikâyetei olanların is- tifade edebildikleri bir tarzdır. Buna mu kabil boyunun kısalığı kışın rahat rahat giyilmesine manidir. Daha fazla sonbas hara uyar. İkinci tarz: Omuzdan eteğe kadar dar laşıp bollaşmıyan, göğüsleri — az kruaze, ne dar, ne bol mantolar... Bunlar bilhas. sa ya ceketleri ya da etekleri kendilerile bir örnek olan tayyörlerin üstünden gi * yilince daha güzel görünüyorlar. Bu tayyör bazan ipekliden yapılıyor. Fakat herhalde rengi mantoya — uyduruluyor, Bu manto göze çarpar bir kusuru olmı « yan her vücude ve hemen her yaşa uyar, Bilhassa kaba tüylü bir kten iri blr yaka ile çok da zengin görünür. Üçüncü tarz: Orta boylu — fakat çok, pek çok ince vüçüdlere giden beli faz- la sıkı, etekleri geniş, bol kollu manto - lar... Bunlar şübhe yok ki — yoniliklerile bütün öteki mantolardan ziyade göz a » hrlar. Fakat ne pek uzun, ne kısa ve müs hakkak incecik bir kadın tarafından, gi- yilmek şartile...