6 Ocak 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

6 Ocak 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Ekmeğin ucuzlatılması için yapılan tetkikler ikmal edildi Fırıncıların tecrübe mahiyetinde bir ekmek çıkarmaları, alınacak ucuzlatılması Vali ve Belediye Reisi Lötfi Kırdarın riyaseti altında teşkil edilen ve eski Şehreminlerinden Operatör Emin, Meh- med Ali, eski sefirlerden Galib Kemalli, eski valilerden Hüsnüden mürekkeb olan ekonomi iştişare heyeti, ekmek ve fran- cala işine ald tetkiklerini bitirmiştir. Bu arada fırıncılarla değirmenciler çağırıl mış, kendilerinden izahat alınmış, fiat-|' larda yapılabilecek tenzilât mıktarı, ka- Ktede vücude getirilecek değişiklik etra- fında istişare edilmiş ve bilâhare Beledi. yenin kararı bildirilmiştir. Belediye kalitenin daha iyi olması, fi- atların daha ucuzlatılması için kat'i ka- Tar vermiş olduğundan, fırıncılardan bu Maaş yoklam:ları basitleştiriliyor Maliye Vekâleti tekaüdlerle, eytam ve eramil gibi maaş sahiblerinin her altı ayda bir yapılan yoklamalarının müş- külâtı muctb olduğu hakkındaki vaki şi- kâyetleri ve yapılan neşriyatı nazarı dik- kate almış, bu mevrzu etrafında tefkikat yaptırmıştır. Bu tetkikat neticesinde maaş sahibleri | Jehine mevcud tekaüd kanununda bazı tadilât ierasına karar verilmiş ve bu mak- sadla bir kanun lâyihası hazırlanmıştır. Lâyiha yakında Meclise -sevkedilecektir. Bu kanun lâyihasına göre; maaş sahib- eti müamelelerini kendileri takib — ve Mmaeaşlarını bizzat aldık! takdirde, re- simli nüfus terzkerelerini göstermekle iş- Jeri imtaç edilecektir. Malmüdürlükleri nüfus tezkerelerine maaşın nevi ve de. Tecesini kaydedeceklerdir. Evlenme ile maaşların sakıt olduğu ahvalde, evlen- me daireleri keyfiyetten malmüdürüik- | Terini haberdar edecekler ve maaşlarının kesilmesi bu suretle temin olunacaktır. Bittabi maaşlarını bizzat alacaklar için ölüm vukuatı bir mesele taşkil edemiye- cektir. Keza yaş dolayısile maaşlarının kesil- meri Scab edenlerin de nüfus terkerele- rindeki kayda göre maaşları kesilecektir. Yalnız maaş sahiblerinden maaşlarını bizzat almıyanların maaşları, evvelce ol- duğu gibi noterlikten tanzim — edilecek vekâletnamelerle ve mutad yoklamaları yapılarak verilecektir. Vapur dalgası bir sandalı batırdı Dün, Hasanın idaresindeki 4323 nu- maralı sandal, sebze yüklü olduğu hal- de Çengelköyüne gitmekte iken yanın- dan geçen bir vapurun dalgalarile dev- Tilmiş ve sebze küfelerile birlikte bat- mıştır. Kayıkçı kurtarılmıştır, Şehrimizdeki Çuku Çukurovanım 17 inel! kürtulüş yıldönü- mü münasebetile şehrimizdeki Çukuro- valılar dün saat 12,30 da Alay köşkünde toplanmışlardır. Toros Gençlerbirliğinin tertib ettiği bu toplantıda ilk sözü Naci neticeye göre fiatların kararlaştırıldı Pişi tecrübe etmeleri istenmiştir. Fırıncı- lar :dare ettiği nisbette bir ucuzluk ya- pabileceklerini bir ve tecrübe üddet ekmek çıkarmalarına izin ve- ni istemişlerdir. Belediyenin çizmiş olduğu hilinde fırınlar * etinde ekmek çıkaracaklardır. Birinci nevi ekmek bir miktar ucuzla- tılacak, ikinci nevi ekmeğin kalitesi biraz daha düzgün haie konularak her fırının bu eins ekmek çıkarması temin - oluma- | caktır. Ekoromı istişare heyeti bundan sonra et işlerile uğraşacaktır. 34 koyun çalan iki dolandırıcı yakalandı | Evvelki gün Beşiktaşta oturan koyun- cu Hüseyinin yanına İbrahim, Haydar | ve Durak adlarında üç kişi gelerek ken- disinden koyun almak istediklerini söy- lemişler ve çifti 13 Uradan 34 koyun üze- rinde anlaşmışlardır. Koyunların teslim muamelesi yapılmış ve Haydarla birlik- te Feriköyüne gönderilmek üzere — yola çıkarılmıştır. Hüseyinin yanında kalan İbrahim ve Durak yanlarında para olmadığından bahsederek gidip para bulacaklarını, Be. İşiktaşta kendisine teslim edeceklerini söylemişler ve Hüseyini iknaa muvaffak olmuşlardır. Uzun müddet beklediği halde paranın |gelmediğin” gören Hüseyin, hemen zabı- tava müracaat etmiş, yapılan takibat ne- | |ticesinde İbrahimle Haydar yakalanmış |ve koyunlar istirdad edilmiştir. Mangalın üstüne düşen bir çocuğun bacağı yandı Beşiktaşta Hasanpaşa deresinde o - turan 24 üncü ilk okul hademelerin - den Kâmile, 4 gün evvel mektebin ye- mekhanesinde bulaşık yıkamakta iken 5 yaşındaki Zeki, mangalın üzerine düşmüş ve bacağı yanmıştır. | Kâmile, çocuğun vaziyeti hakkında |şimdiye kadar alâkadarlarm malümat vermediğinder hakkında — tahkikata başlanmış, Zeki de Şişli Zükür hasta- nesine kaldırılınıştır. Bir tramvay teli koptu Evvelki akşam saat $ te Pangaltıda Tan sineması önünde tramvay telle - rinden biri kopmuştur. Teller, bir müd- det sonra tamir edilmiş ise de bu yüz- den seyrüsefer bir müddet inkılaa uğ- ramıştır. rovalıların toplantısı Akalın «Kurtuluş savaşında. Adana» ad- h koönferansını vemmiş, Dürdane, Mebâ- hat, Vecdi de Toraslara ald birer gşir | söylemişlerdir. Toplantıdan sonra — bir grup tarafından bir konser verilmiş, mahiyetinde | |tır. Bunu müteakıb talebeler BON POSTA Haklı şikâyâîğç" Ereğli limanı faciasının verdiği ders Okuyucularımızdan Ereğlide a- vukat Avni Hakbilen yazıyor: Ereğli limanının dü üçünü 1 tabiat yapmış, birini de biz insan- lara bırakmıştır. Böyle olduğu halde Boğaza en yakın bulunan bu mühim Kmanda 500 metrelik bir mendirek yapılmaması ve liman- | $ Gaki Teşlerin temirlenmemesi Mil- let vapuru faciasını doğurmuştur. Türk deniz ticaretine birkaç mil- yont ve birçok âilenin sönmesine malolan bu facia; Ankaraya en ya- ikın olan bu İlmanın bir an evvel modern bir timan haline getirilme- si lüzumunu ihtar etmektedir. Hükümetimizin binlerce başari- ları arasına bunu da katarak Ka- Tadenizde gezecek vapurlara emin bir melce kuracağına — inancımız vardır. BAA ARIPIPPPI A Lütfi Kırdar dün gece talebe yurdunu gezdi Vali ve Belediye Reisi Lütfi Kırdar dün akşam saat 8 buçukta Halk Par- tisine bağlı Talebe Yurdunu teftiş et- miştir. Teftiş esnasında Lütfi Kırdarla talebe arasında samim! hasbıhaller ya- pılmıştır. Bu arada talebeler dilek ve isteklerini Valiye bildirmişlerdir. Dr. Kırdar kend ni dinlemiş ve arala- rında üç kışi seçmelerini, bu üç kişi -« nin talebe dileklerile birlikte kendisi- ni bugün makamında görmelerini söy- lemiştir. Vali, Yurddan tezahüratla ayrılmış- Yurdun konferans salonunda toplanarak di - lJeklerini ve 3 kişilik murahhas heye- tini tesbit etmişlerdir. Kalamış koyu modern bir eğlence yeri olacak Fenerbahçe ve civarının İmarma ald tafsilât plânı Dahiliye Vekâletine gönde- rilmiştir. Bu projeye göre Kalamış koyu modern bir eğlence mahalli haline soku- lacaktır. Kalamıştan itibaren Fenere kadar olan yol, yirmi beş metre genişletilecek, koya baştanbaşa rıhtım inşa edilecektir. Tam Belvü bahçesinin karşısında — denizden gelen dalağaları kırmak için bir mendi- rek inşa olunacak, koyda sandal, motör rinmaları temin edilecektir. Mendireğin başına enodern deniz klübü binası yapıla- caktır. Deniz klübünün projesi Belediye imar şubesi tarafından hazırlanmıştır. Belvüden itibaren içeriye doğru muaz- zam bir tenis kordu yapılacak ve bu ci- var ağaçlandırılacaktır. Ayrıca halkın istirahat etmesi için Belediye tarafından bir gazino yaptırılacaktır. Tafsilât plünı Dahiliye Vekâletinden geldikten sonra parası tedarik edilecek, Inşaat müteahhide ihale olunacaktır. Kavga eden altı balıkçıdan biri yaralandı Arnavudköyünde balıkçılık yapan Andon, Dimitri, Vasil ve Anastas ile Temel ve Hamdi arasında balıkçılık meselelerinden dolayı bir kavga çık - maş, bu kavgada Dimitri yüzünden ya- ralanmıştır. VEFAT 'Arkadaşımız Seyfeddin Orhan Çağda- şın eçi Müberra Çağdaş, pek genç yaşta hayata gözlerini yummuştur. Seyfeddin Orhan Çağdaşa ecir ve sabır, Kuray sövlemis. müteakiben Bahadir| memleket havaları terennüm edilmiştir. İ merhumeye mağfiret dileriz vesair deniz vasıtalarınım emniyetle ba-| mektubu İkincikânım © — Eski Adliye Vekili adliyecilere bir veda gönderdi Yeni Adliye Vekili Tevjik Pikret Sılay makamında Adliye Müsteşarlığı tarafından adliye- ye bir tamim gönderilmiştir Tamimde, eski Adliye Vekilinin Halk Partisi Meclis grupu reiş vekilliğine se- çilmesi dolayısile Müsteşarlığa gönder- diği veda mektubunun metni adtiyecilere tebliğ edilmektedir, eski Vekilin gönder diği mektubun meali şudur: Müteferrik : Belediye Muhasebe Müdürlüğüne eski Emlâk Müdür muavini inha edildi Kemalin açığa çıkarılması üzerine bo- şalan İstanbul Belediyesi Muhasebe Mü- dürlüğüne Maliye Vekâleti eski Emlük Müdür Muavini Muhur inhı edilmiştir. Toplan tılar : Fatih Halkevinde fotoğraf dersleri ve fanfar Patih Halkevinde fotoğraf dersleri ve fo - toğraf alelyesi açılmışlır. Bundan başka bir| fanfar teşkil edilecektir. Bursa lisesi mezunlarının kongresi Bursa Kız ve Erkek Liseleri mezunları ku- rumunun yıllık kongresi Pazar günü Eminö- nü Halkevinüc yapılacaktır. Beşiktaş Halkevinde müsamere Beşiktaş Halkevinde her sene olduğu gibi bu sene de konferanslar, konserler ve gös - teritler seriaxi başlamıştır. Cumartesi akşamı tanınmış terbiyecilerimizden İzmall Hlukkı | Baltacıoğlu bir söylev, gösterit kolu bir tem- &ll vererek, oaz takımı da müsamereye İşti- Tak edecektir. İki arkadaş birbirlerini yaraladılar Dün Merkezefendide Salih oğlu Mehmed ile Cafer oğlu Salih kavga etmişler, Salih Mehmedi başının iki yerinden taşla ehemmiyetli surette ya- ralamış, Mehmed de Salihi bıçakla boynundan yaralamıştır. Her ikisi de imdadı sıhhiye otomobill $e Gureba «Partinit. beni çağırdığı yeni vazifey? başlamak “çin Veküâlet işlerini bırakif” ken, kendilerile birlikte çalışmış olmi nın hatırasını dalma hürmetle ve mMir habbetle anacağımı bütün Vekâlet arki” daşlarıma iblâğ etmek lütfunu sizden ” €a eder, hepinize veda eylerim.» Şehir işleri: Otobüsçülerin şikâyetini dlnloyw.. bir komisyon kuruldu İstanbul Emniyet Müdürü Sadreddif Aka, Belediye fen heyeti müşavirleri” den Hulki ve Belediye Reis muavinl nin iştiraki ile teşkil edilen bir komisyüf ||||||"||ı| ŞEHİR TİYATROSU Tepebaşı Dram akşam S. 20/ ASMODE etiklül caddesi - Komedi Akşam S 20430 aa? mum sönDÜ , SÖNDÜ ERTUĞRUL SADİ 1" TİYATROSU Taksimda bu İTAAT İLÂMI Komedi $ perde o MABUİ Yazan: Celâl Mus Yakında İNSAN DOYÇE ORİENT BANK Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiye şubelerir Galata - İstanbul - İzmir Deposu: İst. Tütün Gümrüğü * Her türlü banka işi * hastanesine götürülmüştür. P Bu Akşam TAKSİM Sinemasında Movsimin en parlak, en cazip, enfazla musikili ve Şen Viyana Clpı İLK BAHAR GECELERİ Baş Rolde: MARTHA EGGERTH'in,Rakibi Büyük ve Güzel MACAR VILD' MARİKA RÖKK Musiki,... Dans.... Şarkılar.... İlâveten: EKLER JURNAL Son Dünya haberleri İZMİR' ELHAMRA Sinemasında Bugün 1938 gsenesi Milletlerarası (llm müsabakasında Dünya birinciliğini kaezanan, Fransızca sözlü Günahkâr Kızlar Şaheseri JEANETTE MAC DONAL Pek yakında SENORITA D NELSON EDOY