1 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

1 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Denizbankın yeni kadrosu tebliğ ve| bazı servisler lâğvedildi Bankanın İzmir şubesinde de tetkikat ve teftişler yapılmasına lüzum g lerek bir heyet gönderildi İktısad Vekâletince tasdik olunan yeni Denizbank bütçesine göre Umum Müdür Yusuf Ziya Erzin tarafından bazırlanan| kadro, dünden itibaren memurlara tebliğ | edilmeğe başlanmıştır. Denizbank Umum Müdürü, dün Bar- kaya bağlı servislerin bir kısım şeflerini ayrı ayrı kabul etmiş ve yeni kat kendilerine tebliğ etmiştir. Dün tebliğ edilen kadrolara M organ n servisi Jâğvedilmiş ve is şefi Ulvi ile memurlar açıkta kal muşlardır, Ayrıca bakım servisi şefi Ni- had, neşriyat servisi şefi Eşref Şefik, hu- kuk müşaviri Rahmi ve ekserisi fen he tinden olmak Üzere muhtelif servislere mensub 15 kadar memur açıkta kalmış- lardır. Kadroların mütebaki kısmı bugün tebliğ edileceğinden, Denizbankta açıkla kalacak memurların kat'i rakamı bugün anlaşılacaktır. Diğer taraftan Umum Müdür Yusuf Ziya Errin yeni kadro tamamen tebliğ e. | nazaran| | dilineiye kadar memurların bugün veril-| mesi icab eden Mart ayı maaşlarının te- diye edilmemesini emretmiştir. Memur maaşları yeni kadroya göre birkaç gün sonra verilecektir. Denizbankın teşekkülünden sonra alı- pan yüksek maaşlı memurların vaziyeti de bugün belli olacaktır. Alman heyetile müzakereler devam ediyor Almanyaya sipariş edilmiş ve yaptırıl- Kültür işleri: Ecnebi mektebler kültür dersleri muallimleri toplanıyor Ecnebi mektebleri kültür derdbri muallimleri Perşembe günü öğleden sonra Sen Benova Lisesinde toplana - rak Maarif Şürasına verilecek raporun hazırhklarına başlmecaklardır. Lahey hukuk kursuna iki talebe gönderilecek Lahey milletlerarası hukuk birliği, 3 temmuzda başlamak ve 26 Ağustos- ta bitmek üzere Lâheyde hukuk kur- su açacaktır. Birlik hukuk talebeleri- mizden 2 sinin gönderilmesini hükü - metimizden istemiştir. Bu iki genç An- kara ve İstanbul Hukuk Fakültesi ta - lebelerinden seçilecektir. Maarif Şürasına gönderilecek rapor Dünkü sabah gazetelerinden bazıları Bse müdür ve muallimlerinin Maarif Şürasına verecekleri raporun metnin- den bahsetmişlerdir. İstarful Maarif Müdürü Tevfik Kut gazetelerde inti - şa, eden metnin tamamen yanlış ol - duğunu bildirmiştir. Toplantılar : Marangoz ve musiki san'atkârları toplandılar Marangorlar cemiyetinin heyeti umumiye içtimaı dün Eminönü Halkevi binasında ya- pılmıştar. Taplantıda cemiyetin bir yılık bilânço vaziyeti tetkik edilmiş ve idare heyeli seçimi yapılarak toplantıya nihayet verilmiştir. Musiki san'atkârları cemiyetinin toplan - tası da Esnaf Cemiyetleri birleşik idare mer kerinde yapılmış ve idare heyeti seçilmiş - tir. —————— Poliste : 8 kişilik bir aile mangal kömüründen zehirlendi Nişantaşında Teşvikiye mahallesin- de 22 mımaralı Gül apartımanında ka- pıcı Tevfikle, karısı ve 3 yaşındaki kı- zi Güllü, odalarında yanan mangal kömüründen zehirlenmişlerdir. 'Teda - vi için her üçü de Beyoğlu Belediye hastanesine kaldırılmışlardır. mış olan vapurlar dolayısile Alman va- pur müesseselerile hükümetimiz arasın: | ikmal edilmiş ve yapılan tecrübeler mü- daki fhtilâfları halletmek üzere evvelki | vaffakiyetle meticelenmiştir. Devlet Ha-| vayolları İdaresi, İstanbul ile İzmir ars- ehrimize gelen murahhaslerin dün gü de müzakerelere devam olunmuştur. AL man heyeti, dün Denizbank Umum Mü. dür Muavini Harım İlmen ve fen heyeti Müğür! üğünde bir &rinde tet- ve azalarile azaları Deniz Ticar nüiddettenberi Vaj kikler yapan komisyon de temaslarda bulunmuşlardır. İzmir subesinde tetkikat yapılacak Diğer taraftan Denizbankta muhtelif meseleler hakkında telkik ve teftişler yapmakta olan müfettişler tahkikatlarını bitirmek üzeredirler, Denizbankın İzmir şubesinde de teftiş ve tetkikler yapılmasına Yüzum görülmüş ve Vekâlet müfettişlerinden müteşekkil bir heyet İzmire gönderilmiştir. İzmir körfezi için Almanyada yaptırı- lan Sur ve Efes vapurlarile İngiltereden satın alınan Bayraklı vapurunun matluba fik olmadığı anlaşılmıştır. İzmir 25 vapurlarının alındıklarından kı- r müddet sonra İstanbula gönderile- istanbul ile izmir arasında hava seferleri tertib ediliyor 1 Nisandan itibaren İstanbul ile İzmir arasında tayyare seferleri başlıyacaktır. Bu hususta yapılmakta olan hazırlıklar ikmal edilmek üzeredir. İzmirde verici ve alıcı telsiz tesisatı sındâki hava seferlerine birinci sınıf tay- yareler tahsis edecektir. Bu tayyâreler en modern tiplerden olacak: İstanbul - İzmir hava yolc mukabilinde İstanbul tarikile alınacaktır. 3 yaşı kadar çocuklardan bu ücretlerin yüzde onu, yedi yaşına ka- ar olanlardan mısfı alınacak Bu ücreti tediye edip seyahat edenler | 1000 liraya sigorta edilmiş olacaklar ve| bunun için ayrıca bir para ödemiyecek- lerdir. Devlet Havayolları İdaresi İzmirlileri hava seyaha'ine teşvik ve alıştırmak için 15 dakika devam edecek olar tenezzüh u- çuşları tertib edecektir. Bu uçuşların çok rağbet göreceği tah- min edilmektedir. İzmirdeki tayyare meydanının tanzimi |, Sanayi Birliği dün yıllık toplantısını yaptı Dünkü toplantı dan bir intiba Milli Sanayi Birliği umumi heyeti dün yıllık toplantısını Birlik merkezinde yap- mıştır. Şehrimizdeki muhtelif sanayi zümrele- rine mensub mümessillerin bulunduğu bu toplantıda, milli sanayilmizin bir yıl zarlındaki tekâmülü gözden geçirilmiştir. Müteakiben bu mevzu etrafında idare işi de bugünlerde ikmal edilmiş oldeak- heyetinin hazırlamış olduğu rapor okun- tır. Meydanın muntazam bir şekil alması | muştur, Bu raporda 838 yılı İçinde İstan- ve teknik icabları tamamen ihtiva etmesi bul sanayi grupları arasında dokuma Sa rek havuzlarda tamir edilmesine lüzum | ;.; hâsıl olmuştur. Yi” Bilhassa İngiltereden 118 bin İlraya sa- tm alman Bayraklı vapurunun memle- kete getirildikten sonra 80 bin liralık bir tsmir yapılmasına rağmen matlub evsafı iktiseb edemediği söylenmektedir. Denizbankın İzmir şubesinin hesabları da tetkik olunmaktadır. | Şehir işleri: Müsademe hafif olmuş ve Sebat vapu- runun yan tarafı ile Yugoslav vapurun- Müntehibisani liste erinin tanzimine daki cankurtaran sandalı parçalanmıştır. başlanıyor İ Yugoslav vapurunda başka bir hasar İnsihab defterlerine yapılan itiraz -| olmadığından yoluna deva metmiş, Sebat| ların muhakeme müddeti bu akşam! yapuru Fındıklı önünde demirlemiştir. hitama ermektedir. Yarından İtibaren | Kaza hakkında tahkikata başlanmıştır. | müntehibisani listelerinin , tanzimine EE geçilecektir. İntihab teftiş heyetine şimdiye ka- dar 4 kişi müracaat ederek müstakil meb'usluklara namzedliklerini koy - muşlardır. Yeniden 90 paça bina ve arsa istimlâk evilecek Bebek - İstinye yolundaki binalar- | dan istimlâkleri tamamlanarlar yedi parçadan ibarettir ve bunlar Boyacı- vapur çarpıştı Dün limanda bir kaza olmuş, Yugos- ,Javya bandıralı Luvçen vapuru Fındıklı i önlerinde Barzilây Benjamen acentasına sid Sebat vapurile çarpışmıştır. “Yeni Adam, Bir yıl müddetle kapatılmış olan «Yeni Adams mecmussnın 9 Marttan İtibaren tekrar neşredileceği memnuniyetle haber a- lınmıştır. Yeni Adam, eskisi gibi bir Him, terbiye ve san'at gazetesi olmakta devam edecekti Anadolu Sahilinde naylile gıda maddeleri sanayiinin en yük- sek istihsal seviyesine vâsıl olduğu zikre- dilmekte idi. Bu arada yalnız deri sana- yiinin geçen yıl içinde muamele vergisi ile istihlâk vergisinin tetbik şekilleri yü- zünden müşkül mevkide kaldığına işaret edilmiş ve hükümetin bu vergilerin ciba- yet usullerini değiştirmek suretile bu sa- nayli tazyik eden sebeblerin ortadan kalktığı memnuniyetle *ebarüz ettirik- miştir, Raporda beş senelik endüstri plânları mucibince, devlet fabrikalarile bhuşust! fabrikalar arasında bir ahenk tesisine ih- tiyaç olduğu ileri sürülmektedir. Fakat bu anlaşmayı temin için de sa- nayi erbabını bir araya toplıyacak bir sanayi federasyonuna İüzum görülmekte, bu suretle devlet sanaytile hususi sanayi arasında matlub anlaşmaların daha ziya- de imkân dahiline gireceği zikredilmek- tedir. Çorap sanayiine temas edildiği zaman, çorapçıların sağlam ve ucuz çorap yap- mağı esas itiberile kabul ettikleri ve bu hususun temini için de, mütehassıs geti- İnsan Zekâ ve Kabiliyetinin Muazzam abidesi helme ve kooperatif teşkin gibi çalışman lara başlandığı izah edilmiştir. İ İstanbulda yapılması tasavvur edilen daimi sergi binasına dair verilen izabatta da, Nişantaşındaki natamam sefaret bina sının bu iş için elverişli görülmediği ve sergi için müsaid bir yer bulunmak üze re alınan direktifler dahilinde mesaiye devam ve tetkikat yapıldığı bildirildile ten sonra, Vali Lâtfi Kırdarın İstanbulun imar işime verdiği ehemmiyet karşısında datmi sergi binası işinin de temin edile; ceğine emin bulunulduğu söylenmektedir. | Neticede muhtelif sanayi yapılan işlerden İbunların başarılmasında büy sinden dolayı hükümete teşekkür mekte, Başvekillikleri zamanında, Birli. Zin hâmi reisliğini kabul buyuran Reisi. cümhurumuz İsmet İnönünden gene hâ- mi rejsliğin lütfedilmesi hususu en derin hürmet ve tazim hislerile rica edilmek- tedir. i Raporun okunmasını müteakib Müh Sanayi Birliğinde Milli kelimesinin ans cak Vekiller Heyetinin kararile alınması icab ettiğinden, bu husus için Vekiller Heyetine müracaata karar verilmiştir. Bundan sonra Milli Şefe ve İktısad Ve- kiline birer tazim telgrafı çekilmesi hak. kındaki teklif kabul edilmiştir. Müteakiben Türkofiş Müdürü Cemal Ziya, kendisini reis intihab ettikleri için sanayi erbabına teşekkür etmiş ve önü müzdeki yılın bütün sanayi erbabı için kutlu bir yıl olmasını temenni etmiş ve toplantıya nihayet verilmiştir. şubelerinde ikten köyle Emirgân arasındadır. Fazla is - Sinema tekniğinin en son sözü timlâke lüzum gösterilen saha, Bebek- le Rumelihisarı arasında bulunmakta ve bunların sayısı 90 parçaya baliğ olmaktadır. Bunların istimlâki için belediye memurlarından 2 kişi bina ve arsa sahiblerile temaslar yapmak - ta, uzlaşılmağa çalışılmaktadır. Müteferrik: Otobüs ve esri mezarlık d:vası Ayın 3 ünde Ankarada Temyiz mah kemesinde otobüs ve Asri Mezarlık hakkındaki yolsuzluğun muhakeme - sine başlanacağından eski vali ve be- lediye reisi Muhiddin Üstündağ, bele- diye fen işleri müdürü Hüsnü, varidat, şubesi müdürü Neş'et, ve daimi encü - men azalarından bazı alâkadarlar bu akşamki trenle İstanbula gidecekler - dir. Yeniköy muhtar intihabında yolsuzluk yapılmış Kartala bağlı Yeniköy nahiyesinde mubtar intihabının usulsüz olarak ya pıldığı ihbar edildiğinden, Kartal kay: makamlığı tarafından tahkikat icra olunmaktadır, Bir dolandırıcı yakalandı Sen günlerde altin suyuna batırıl - mış sahte para ile ötekini berikini do - landırmağa teşebbüs edenlerin adedi çoğalmıştır, Dün de Abdullah Helim isminde bi- ri bu şekilde Salihin beş lirasını do * suçlu yakalanarak Adliyeye landırmas, verilmiştir. Kiralık ev istiyorum Caddebostan ile Suadiye ara sında, geniş babçeli, plâja yakın yeni, konforlu olması şarttır, se- nelik tutulacaklır. Mufassal veklif- lerin (Son Posta İdarehanesinde Ali Hüsnü) adresine bildirilmesi, Edebi Seyahat Romanı Yaprak Aşısı Bürhan Cahid Arkadaşımız, romancımız Bürhan Cahidin geçen yaz İtalya ve Fran- sada yaptığı seyahati esnasında yazdığı bu yeni tarzdaki aşk ve se- yahat roman; çok güzel bir şekilde ve resimlerle kitab halinde çıktı. Bütün kitabcılardan isteyiniz. Tevzi yeri: (KÖROĞLU) matbaası Cuma Akşamı İstanbulda ilk defa olarak gösterilecek Türkçe Nüshası iPEK wv SARAY Maren büyük Meydan Muharebesi... Fransız ordularının taarruzu... Alman ve Fransız Karargâ- hında güzeran eden heyecanlı Casusluk Maceraları... Top, Tüfek, leş Tanklar arasında Kahramanlık Destanları ... Sinemacılık #leminin son 10 senenin en muazzam şaheseri. HARP DÖNÜŞÜ Aşk, Sadakat, Casusluk ve Harp filminde seyredenleri hıçkıra hıçkıra ağlatacak, helecanlı ve heyecanlı 2 saat geçirtecektir. Baş Rollerde: BAİMU, ALBERT BASSERMAN ve GERMAİNE DERMOZ TAKSİM Sinemasında 3 büyük sinemada birden yegâne Film. Fransızca Nüshası MELEK Sinemalarında