7 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

7 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

SON POSTA Bir hükümet kotrası, bizi görmüş ve! fakat provasını kayalarda sakatlamış bulunduğu için yavaş yavaş geriye git“ mek merburiyetinde kalmış idi. Denize açıldığımızın üçüncü günü, dalgalar ü- zerinde atılıp dururken gemimdeki ka: vetleri Almanya imparatorluk donan- ması zabit vekilliğine ve onbası vekili Yon Eg'dyyi de ikinci mülâzimliğine terfi etmiştim. Çünkü . bir İngiliz ko- Jonelinin motörbotu da olsa “bir harb gemisinin kumandanı sıfatile bu salâ- hiyeti haiz bulunuyordum. Bunun ü- zerine birbirlerine yardım ederek - döo- nanmada moda olduğu vechile . saçla” rını Xıss kesmişlerdi, Ayni gün iki yelken gemisinin gel- diklerini görmüş ve her ikisini de zaptedip birini batırmağa ve diğerine nakletmeğe karar vermiş idik. Evvelâ birincinin arkasma düşmüştük, Fakat bu esnada rüzgârın artması geminin yelkenlerini daha fazla şişirmiş ve bu Surefle aremızdaki mesafeyi açmıştı. Rüzgârm ansızın kuvvetlenmesi ve bu geminin elimizden kaçmış bulunmssı bizim için iyi olmamıştı. Zira bu gemi bizim, ikinci gemiye musallât olup onu zap'ettiğimizin şahidi olmuş ve bittabi vardığı Kmanda da müşahadelerini lâ zım gelen makama rapor elmiş idi. Ellerde bomba, sahte makineli tüfek sanki bir mermi yağmuru yaratacak - mış gibi bir vaziyette ve Alman harb bandıras motörbotun gönderinde ol - duğu halde Moa velkenlisine yaklaşı- yorduk. O, faça edip durmuştu. Benim çocuklar, gemiye aborda olur olmaz şukarı tırmanmışlardı. Elimde kolonel | Turner'in kılıcı olduğu halde geminin rını toplıyarak amba- ra gitmesi emrini vermiştim, Eski bit deniz kurdu olan kap! — Siz kaçak esirlersiniz ha? Diye murıldanıyor ve mırıltılarına de varı ediyordu: — Fransadaki çocuklarımız vazife - lerini yapıyorlar da buradakiler elle « rindeki esirleri muhafaza edemiyorlar. Moa güzel bir tekne idi. Fakat bir ku- suru vardı ki o'da bir kibrit kutusu gi- bi dibinin dümdüz olması idi. Gemi omurgadan mahrumdu ve ancak üç kadem sü çekiyordu. Bununla beraber yüksek direklere malikti, Rüzgâr fır tana halinde esiyordu, biz de bütün yel- kenleri fora ederek bu rüzgârın önüne düşmüş sür'atle gidiyorduk. Bu halimizi gören Moanın süvarisi pürtelâş koşarak gelmiş ve gemisinin açık denizler için yapılmamış bulundu- ğunu, bilhassa aşağı yukarı, fırtma de- nebilecek olan böyle bir havaya ta - hammül edemiyeceğini izah etmekte ve hareketimizden dolayı bizi protesto eylemekte ve hayatımızı tehlikeye koy» duğumuzu beyan ederek nasihat yollu adetâ bizi szarlamakta idi. — Biz kendimiz için yelken açmış bulunuyoruz! Dedim ve hepsi fora edilmiş bulunan yelkenlere el sürdürmedim. Kaptan, bütün gece güvertede kala- rak dalgalan teskin etmek için denize yağ döküyordu. Böylece, rahatsız edil- meksizin saatler geçmişti. Eğer rüzgâr fırtına haline inklâb etmeseydi bir hayli ıztırablı anlar geçirmiş olacak - tık. Fakat bereket versin fırtına bizi takibel gemilerden çok uzaklaştırmış” tr. Dalgalar gemimizin kıçında patlı - yor ve Moa kâh baş aşağı dalar gibi vaziyet alıyor ve kâh kıçı sulara gömü- Yür gibi oluyordu. Geminin güvertesi kereste ile yük- .Jü idi. Biz bunları denize atmağa baş- lamıştık, Biraz sonra da dalgalar bu yolda bize yardım etmişler ve bu ha- mulenin büyük bir kısmını güverte- den süpürüp O götürmüşlerdi. Motuihi üsera karargâhı kumandanı kolonel 'Turinerin omotörünü . yedeğimizde çekmekte idik. Fakat gittikçe büyü - yen dalşalar ohu, bir aralık istilâ & derek gemiye bağlı olan halâtı kopar- mışlar ve motörü de pasifiğin derin liklerine göndermişlerdi. Rotamız gayri meskün bulunan Ker- madek adaları grupu idi. Yeni Zelanda Türkçeye çeviren: AL Süreyya Dümen ırılan bir yelken gemisi kaçak esirler için bir çok faydalı yiye- cek ve içecek hazırlatmış olmakla yük- sek şefkatini ispat elmiş oluyordu. Bu depoda bir çok lüzumlu âletler, yelken, hükümeti burada kazazede gemicilerin | kürek, bulık ağları, battaniye, jambon, istifadeleri için muhtelif yiyecek ve | tereyağı, içecek ihtiva eden bir depo tesis eyle- | “hülâsa her şey- vardı. Esirlerimizi bul... içyağı. sığır (konservesi miş bulunmaktadır, İlkkânunun 21 inci | Kurtis adasında bırakmağı tasmim ey- günü, gruptan Kurtis adası orüyet mişti. O esnada, volkanlar ve gayzerler |na uygun olmıyacağını adası bulunan deniz ortasındaki bu top- rak parçası kesif duman bulutları için- de manzur oluyordu. Maamafih biz er- Zakın muhafaza edildiği saç barakayı görmüştük. Kircheiss'le birlikte dört adam sahi- le gönderilmiş ve bir müddet sonra ko- ca bir sandal dolusu kumanya ile ge - miye gelmişlerdi. Yeni Zelanda hükü- meti; gem»leri kazaya uğramış gemici » ler ve işte bazan da böyle ( bizim gibi Cün'n Eulmecası 1 — Munis 2 — Yağmur borum - İman 3 — Bir nevi hurka - Yollamak 4 — Raşın iki tarafındaki uzuvlar 5 — Fiyakah 6 — Çok büyük - Bir nota - İşaret T — Bir nota - Akaretin geliri - İsti'ham lâhikası 8 — Uyanmak masdarından ismi fall, 69- mi halinde - İsim 9 — Eksema - Almak masdarından emri- bazır 10 — Yüz kuruş - Beşten büyük, yediden küçük. Yukarıdan aşağı; 1 — Bağın mddı » Vasiyet 3 — Keçi yavrusu - Geceler. $ — Kutu yapan - Bir vahşi hayvan, 4 — Akıllı geçinme - Hatırlar $ — Beyaz - Uzun olmıyan 4 — «Bi, si olsa gibi - Bakiyesi 1 — Birdenbire - Cemi edatı - Bir nota. 8 — Naz eden 9 — Başında «As olsa valide - Yardım. 10 — Küşad etmez mi - İsimlerin sonuna eklenerek sıfat yapılır. 1 284 6 6 78 910 ge Evvelki bulmacanın halledilmiş şekli geçmiş ve onları adasına getirerek kâfi erzak ile kendi- İerini karava çıkarınağa ve telsizle va” ziveli etrafa bildirmeğe karar vermiş- tik. İşte bu esnada direkteki rasidden: — Adanın arkasında, şimale doğru vapur dumanı! Haberi süzülmüştü. İki kişi (Ohâlâ karada bulunuyordu. Çabuk onları ge- miye getirttim. (Arkası var) | Eir doktorun gönlük ntların'an MAMAK Hastalı"ları: 1 Meşhur bir dökler bin insanı genç ve dinç bir halde muhafaza eden en esaslı asa böbreklerdir, demiştir. Böbrekleri sağlam olan; tun yaşamağa genç kal- mağ namseddirler astal:kları ekseriya had en - kib vaki olur. Meselâ hiç yen anjinler bir çok am lerde t yab o relerinde bedenen bir çok inkilâblar ge- çirirler. Fakat büyüklerde böbrek hasta- hğı bir dela yerleşti mi onun tamamen şilas arık güç bir meseledir. Derhal tansyonlar üzerine tesir eder. Tansyon- İsr yükselir ve böbreklerin nesci hası borulunea kanda üre miktarı artar. Ve artık fona hâdiseler birbirini takib eder, Anjinlerden maada bütün entani hasta- lıklar meselâ basta kızıl olmak üzere ki- zamık, tifo, zatürree, barsak IMihabları ği da böbreklerde Ihtilât yapar. Dikkat et- melidir. Cevab istiyen o okuyucularımın posta İÜ! pula yollamalarını rica ederim, Aksi tak. dirde istekleri mukabelesiz kalabilir, oeeeeerarmerıseseerrersanease sanane sanane resanan sarhaeenen Nöbetçi eczaneler Bu çece nöbetci olan eczaneler şun- İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Pertev), Alemdarda: (Eş- ref Neş'eti, Beyasıdda: (Haydar), Sa - matyada: (Teofilos), Eminönünde: (HI- seyin Hüsnü, Eyübde: (Hikmet Atlâmaz), Fenerde: (Hüsameddin), Şehremininde: İ Ahmedi 9 dakikada tuşla yendi. (Hamdi), Şehzadebaşında: (Üniversite), Karagümrükte. (Fuad), Küçükpazarda; (Hulüsl), Bakırköyünde: (İstepan). Beyoğlu olhetindekiler: İstiklâl enddesinde: (Dellâsuda) Gala- tada:: (Hüseyin Hüsnü), Taksimde: (Li- monciyan), Pangaltıda: ((Nargileciyan), Beşiktaşta: (Süleyman Receb). Boğaziçi, Kadıköy ve Adalardakiler: Üsküdarda: (Selimiye), Sarıyerde: (0s- man), Kadıköyünde: (Saadet, Osman Hu- lüsi), Büyükadada: (Şinasi Rıza), Hey - belide: (Tanaş). Pabaeski Belediyesinden: Babaeski kasabasında tesis edilecek olan ve münakasası kapalı zarf usulle | lâkadar mıntakalara gönderilecektir. yapılması takarrür eden elektrik işine talib zuhur etmediğinden bu defa 2490 sayılı kanun hükümlerine tevfikan pazarlık suretile yaptırılması takarrür et - miştir. 1 — Yaptırılacak olan elektrik tesisatının muhammen bedeli (18528) lira (45) kuruştur. Ve buna sid santral binasının muhammen bedeli de (4600) liradır, ki ceman yekün (23128) lira 45 kuruştur. 3 — İşbu tesisatın hitam müddeti münakasa tarihinden itibaren sekiz aydır. 3 — Münakasa 3/Nisan/1939 tarihine Tastlayan Pazartesi günü saat 14 de Ba. baeski belediye datresinde müteşekkil encümen huzuru ile tera olunacaktır. 4 — Bu işe aid plân ve projelerin (on) lira bedel mırkabilinde belediyemizden alınması kabil olacağı ilân olunur, Askeri Liseler boks ve güreş müsabakaları Güreş. müsabakalarında Kuleli en fazla galibiyet kazanan ekip oldu, müsabakalar devam edecek Kuleli, Maltepe, Bursa, Deniz Harb okulu ve lisesi takımları arasındaki güreş müsabakalarının ikinci karşıla - masına dün gene Maltepe Askeri Li - nde devam edilmiştir. Maltepe lisesi müdürü kurmay al - 56 kilo: Kuleliden Fehmi Bursadan Halidi 9 dakikada tuşla yendi. 56 kilo: Mallepeden Necdet Deniz- den rakibi olmadığından hükmen ga * lib ilân edildi. 6l kilo; Kulelilen Esad Bursadan Halidi sayı hesabile yendi. 61 kilo: Denizden Sungur Maltepe- den Ahmedi 14 dakikada tuşla yendi. 66 kilo: Kuleliden Kemal Denizden Tarıkı sayı hesabile yendi. 66 kilo: Maltepeden Nezihi Bursa - dan Faiki sayı hesabile yendi, 72 kilo: Kuleliden İhsan Bursadan Mustafava savı hesabile galib geldi. 72 kilo: Denizden Ercümend Malte - peden Ziyavı 8 dakikada tuşla yendi. 79 kilo: Maltereden Necdet Deniz » den Necmivi 4 dakikada tuşla yendi. 79 kilo: Kuleliden Hasan Bursadan 87 kilo: Maltepeden Abdürrahman Bursadan Mustafayı ' 3,30 daklikada tuşla vendi. 87 kilo: Kuleliden Osman Denizden Cafer hasta olduğundan hükmen galib geldi. Netice midur: Kuleli altı sıkletten al- tısını, Maltepe altı tten dördünü, Den'z âltı sikletten ikisini kazanmış - lar, Bursa da altı maçın hepsini kay - betmiştir. Boks müsabakaları Diğer taraftan bu dört mekteb boks takımları Pazar günü Maltepe Askeri Lisesinde müsabakalara başlamışlar « dır. canla takib ettikleri müsab teknik neticeleri şunlardır; SI kiloda Bursadan Ahmed Mali peden Nureddini ikinci ravundd3 bandone etti. 51 kiloda Kuleliden Nihad Deni” biri olan Cuertiş — |ledikse de buhar ve sülforik duman bay Adilin ve tekmil mekteb sübay ve|den Vecdiyi birinci ravundda ab ufkumuza gir * | kaynağı olan bu yerin insan yaşaması» | öğretmenlerinin karşısında yapılan |ne etti. görerek vaz| bu müsabakaların teknik neticeleri yakındaki Macauley | şöyledir: 53 kiloda Bursadan Bürhan Def den Tayyarı birinci ravundda ab ne etti. 53 kiloda Kuleliden İhsan Malt den Sedadı ikinei ravundda ab etti. 57 kiloda Kuleliden Şefik Maltepf den İbrahimi sayı hesabile yendi. , 57 kiloda Kuleliden Şefik Mali den İbrahimi sayı hessbile yendi. 57 kiloda Bursadan Kenan Denğ den Sadiye 4 ravundda sayı hes galib geldi. i 61 kiloda Bursadan Nadir Maltepf! den Kemale 4 ravundda sayı hesaf galib geldi. 6! kiloda Denizden Sermed, #8) nizami vuruşundan diskalifye edil& Enden Kuleliden Şaban galib geldi 66 kiloda Kuleliden Reşad Denis? Efda'e 4 ravundda sayı hesabile geldi. 66 kiloda Bursadan İhsan Maltepf, İden Yavuza 3 ravundda sayı he İ galib geldi. 72 kiloda Kulel'den Muzaffer D* nizden Afife 4 ravundda sayı hesa” galib geldi. 72 kiloda Maltepeden Haydar BU sadan Nihada 4 ravundda sayı hi İentib geldi. 79 kiloda Kuleliden Sabri Nedimi 4 üncü ravundda abandone retile yendi. 79 kiloda Bursadan Ahmed Msl peden Kayayı ikinci ravundda abs done suretile yendi. Hakemler: Tanmmış maruf bok lerimizden Selâmi, orta hakemi, hakemler de muallim Muhsin ve b Avrupa güreş birinciliği seçmeleri Ankarada yapılacak i Avrupa güreş şampiyonası seçme| Kral kupası maçlarında müsabakaları Cumarlesi günü Anka - rada yapılacaktır. Bu müsabakalara girmek üzere da - vet edilen 36 kiloda Hüseyin, 66 kilo da*Yusul Aslan ve Yahya ile 72 kilo- daki Saim Perşembe günü Ankaraya gideceklerdir. 61 kilo için davet edilen Yaşar, evvelce kampa girmediği için hazırlıklı bulunmadığını söyfiyerek gitmekten sarfınâzar etmiştir. Güreşçi Saim de kilosu fazla olduğu için mü - sabaka yapamıyacağını Federasyona bildirecektir. Milli küme maçları başlıyor Üç şehir arasında yapılacak olan mil- 1 küme maçları yakmda başlıyacak - tır. Eski şekilde yapılacak olan milli kü- me maçları talimatnamesi yakında a - İlk müsabakalar şu şekilde olacak - tır, | — Galatasaray - Beşiktaş. 2 — Fenerbahçe - Vefa — İstanbulda 3 — Ankaragücü - Demirspor — An- karada 4 — Doğanspor « Ateşspor — İzmir. de. . İkinci hafta deplaasman maçları baş (1478) | uyacaktır. sör Hafız idi. il ingiliz takımlarından biri memleketimize getirtilerek | kalan Wolver Hampton takımını İst bula getirmek Üzere yapılan te ler semere vermek üzeredir. Wolver Hampton takımının İsta ve Ankarada yapacağı maçlar 10,000 lira teklif edilmiştir. pe gelecek olan (o İngiliz / Stoke City ve yahud Manchester Vi ted takımları da bu teklife Wolves takımı gelemediği takdirde, * iki İngiliz takımından biri davet lecektir. Zenci Coe Luiz Hazirandâ yeniden çarpışıyor Zenci boksör Joe Louis, «İnsan # yürüyen bira varilis diye şöhret b”. muş olan New Jerseyli Toni G ile önümüzdeki Haziran ayında Ç#* pışmak üzere bir konturat imzalaİİ tır. Maçın, Nevyork beynelmilel sinde yapılması ihtimali vardır. Voleybol birincilik müsab Beden Terbiyesi İstanbul Böl£ Voleybol Ajanlığından: 1938 - İ9 senesi bölge voleybol birincilik # bakaları klübler ve mektebler da olmak üzere ayrı ayrt yapılacs” Bu müsabakalara iştirak etmek İÜ, yen mekteblerin 9/3/1939 günü sast 16 da ve klüplerin ayni saat 18 de bölge merkezine birer hiyeti murahhas göndermeleri olunur. €