7 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

sahife &e — ATA ATABEK ticarethanesi Muvakkaten Aşir efendi kütüpha. ne caddesinde Yasifidis hanına NAKLETMİŞTİR Sene 21 — No. 7322 — Fiati her yerde $ kuruş SALI 7 Mart 1939 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı İşleri: 20765 — İdare; 20681 — Müdür: 20497 Milli Şef üniversiteyi ziyaret etti, Istanbulun köylerini gezdi Türk Milleti göz kamaştırıcı vaziyette, her ihtimale karşı kendine gövenir bir haldedir Milli Şef dün Üniversitede irad ettiği parlak nutukta bunun sebeplerini anlattı, Millete We gençliğe futacağımız yolu gösterdi Gençlik Milli Şefi tezahüratla kârşıladı, nutkun her cümlesi şiddetle alkışlandı İnönü dün çifçinin toprak ihtiyacile meşgul oldular Çatalca ve Silivride köylünün dileklerini dinleyen Reisicümhur Savaronaile şehrimize döndüler Relsicümhur, Çatalcada bir köylünün harita üzerinde verdiği izahatı din. lerken ve halkın tezahüratı arasında Çatalcadan aynlırken Milli Şef İsmet İnönü tetkiklerine dün de devam ettiler. Öğleden sonra Dolmabahçede: Çatalca ve Silivri kazalarına giderek Reisicüı ma mi anaya köylü ile.temaslarda bulundular, on- | kalarile birlikte saat on üç buçuğa İ ların dertlerini, dileklerini büyük bir'| doğru Dülmabâhçe sarayından hare. i dılar. Gençlik milli Şefin hitabesini dinliyor/ Milf Şefin ziyaretine ald diğer resimler 9 uncu sahifemizdedir) Mili smet İnönü halkla, İstan- elif sanayi, ticaret, ve zi- Meri ile konuştuktan, on- sihi şereflendirdi, Saat buçuktan itibaren Üniversitenin içi dışı binlerce talebe ile dolmuştu. Üniversite meydanına bakan balkonda radyo tertibatı yapıl: | çliğe tarihi hi- 'eceklerdi. İsmet İnönü geldiler. Bu buradan si Saat onu yirmi siralanmıştı. İsmet İnönünün otomo- geçerken büyük meydan alkıştan âdeta inledi. İnönü otomobilden indi. Dahiliye Vekili, İst Lütfi Kırdar, İstanbul neral Halis Bıyıkta dı Yanında bul valisi doktor Mili Ş fesörler tar Tektörlük oda: laşarak ın alâka ile dinliysrek birçok notlar gl. Devams 8 inci sahifede) İ Mbikkatlors Milli nezaket İ Ötekine tokat atmak, berikini tah- kir etmek, şu kâdına taarruz etmek... Eskiden sık sık vaki olabiliyordu. Çünkü: — Adam sen de.. Dava açacaklar da!..: - diye mültmsemiyenler vardı. Fakat Cürmümeşhud kanununun tat- bikatından sonra, küslahları düşünce aldı... Meğer önüne geçilmiyecek bir asabiyetten, gözü kızmışlıktan, değil- miş o haller de başı boş biraktimanın verdiği şımarıklıktanmış) Şimdi de küfür meselesi var.. Açık” tan, uluorta, meçhule hitaben savru- ve şahsi davacısı olmıyan küfür- hale dalan iki kiihanbeyin mızın yanında Yahut en, - pencere oyundalar!... UNUZ. Bunların cürmülmeşhud şekillerile, önlenmesi lâzundır ve kabildir, Yazı | kanundan milli nezahet nama rica ederiz, h MİLLİ KÜTÜPHANE | aaa ANKARA : dak İdeal iş adamı!..,