6 Nisan 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

6 Nisan 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

M7-E-ü 1 M7 14 Sayfa «Son Posta nun tofrikası: 25 Kaçış plânım muvaffakiyetie neticelenmiş, imkânsız görünen şey hakikat oluvermişti üzerlerindeki Yüzuei ( yıvışık ) bir kadar (zarfların » yapışkan hale| ters Sonra, madde gelinceye acaba bu serbestliğim ne kâdar süre cekti? Hapishane müdürü bu dakika - da yerinden kalkarak mahkümu gör - tarafını tükürükledim ve bunları dik -İmeğe gitmiş olacaktı, Tabii orstla her yapıştırdım. Acaba bu saç parçaları miydi? Hareket etm sola sallamağa başladım. — Bıyıkların cüz'i bir kısmı düştü; fakat ekserisi kaldı. Bir daha aynaya' baktım: ceden memnundum. Derhal hâl hiyem değişti; maneviyatım yükseldi; içimde yeniden ümid ışıkları parladı Ortada bir mesele kalm: 'daki boy farkı. Fakat papası sayesinde bu farkı da gözden kaybede- bilirdim. Çünkü sı nda kaput bulun” duğu müddetçe, istediğim şekilde vü - cudümü ezip büzebilirdim.. halbuki pal to olmasa, derhal bunun farkına varı » Jabilirdi.. Ancak birkaç dakikalık vaktim kal mıştı. Süratle papasa birkaç | satırlık bir teskere yazarak yaptığım kaba ha- reketten ötürü kendisinden af diledim düşmiyecek başımı sağa, vücudüne, kapı “ dan bakılı zaman saçları farkedile * miyecek şekilde, kapısı arkaya dönük bir vaziyet verdim. Nöbetçinin kapıya geleceği anı kollıyarak ayağe' kalktım. Başıma papasn kesketini (o geçirdim. Bir külçe halinde, şuursuzca önümde yatmakta olan bu adamın sırtına vura- rak, ve bizzat papasın sesini taklid e * derek, ona teselli verecek mahiyette son birkaç söz söyledim. Bu işi de vap ya doğru yürüdüm. şeyi öğrenecek, beş dakika sonra ise, Inız bütün hapishane, fakat bü a da «yağa kalkacaktı. Bu tehlikeli vaziyetimde, evvelce ol duğu gibi şimdi de, Süzanı hatırladım. Hemen hemen bomboş sokaklardan a- cele acele Süzanın evine doğru yürür- mdi kendime: «Ne tuhaf, diye düşündüm, ben bu kizı o ancak iki, üç gündenberi tanıdığım halde hiç kork - ji mı ona emniyet ede” ! Dünyada bu çeşid o insanların şu cidden büyük bir bahtiyar - lıktır! Oraya gitmekle onu maruz bırukaca” ğım tehlikeyi hiç de düşünmüyordum. Çünkü onun en az meşdul olacağı nok” talardan birinin bu olduğuna kuvvet - le emindim. Suzanın evi hapisaneden ancak bir kaç yüz yardalık bir mesafede idi. Ka- pısını çalmağa lüzum görmedim; yatak odasının penceresine vurdum. Acaba uyuyor mu idi?, Fakat hiç zannetmi - yorum. Çünkü pencereyi çalışımdan bir kaç saniye sonra pencereye çıktı ve alçak bir essle bana cevab verdi. Tuhaf değil mi, Suzan «Kim o?» diye sormağna bile lüzum görmemişti. kız- cağız adeta beni bekliyormuş diyebili- rim. Kapıyı açtı. Ben içeri girer girmez boynuma sarıldı. Sehirdeki herkes gibi o da, tren kazasına sebebiyet verenin, | yna girmiş bir İngil zabiti olduğunu işitmişti.. zavallı Su- Alman askeri kılı kapıyı açtı; ve masanın üzerine eğilmiş olan vücude hayret ve merakla bakmağa başladı. Ben, papasın sesini takltd ederek: — Onu rahat bırakınız, dedim, biraz heyecanlıdır. Fakat Allahın huzuruna çıkmağa tamumen hazır bir vaziyette dir, Gözünü kırpmadan ölümü karşı - iayabilecek bir haldedir. * Hiç bir şeyden şüphelenmiyen nö - betçi, kapıyı arkamdan sürmeledi ve beni hapishane müdürünün © dar geçirdi. Hapishane mü * odası fazla ışıkh olduğu için irmedim. Kapının eşiğinde du - eve gitmek niyetinde ok yledim. Ayrıca, omahpusu, hazır bir halde bıraktığımı, fakat ken- disinin bir iki mektub daha yazmak ih- t#iyacında bulunduğunu, ve hapishane müdürünün bunları yerlerine gönder mek lütufkarlığında bulunacağımı ü - mid ettiğimi de ilâve ettim. Tem ben ayrılıp gitmek üzere fken, hapishane müdürü bana teşekkür et - ifkten sonra beni dehşete salan şu söz- leri söylemez mi: — Çok iyi. Ben şimdi onu görmeğe gider ve rahatça bir uyku (çekmesini tavsiye ederim. Doğrusu çok cesur bir çocuk. Ölümden zerre kadar (o pervası olmadığını çok iyi biliyorum. Şayed sabaha kadar odasında beş aşağı beş yukarı dolaşacak olursa sinirleri bozu- lur; vüzü yorgun bir (ifade kesbeder. Şimdi ben onun yanına gider ve ken" disile son bir defa daha konuşurum. Hapishane müdürünün bu sözleri fe- na halde canımı sıktı. Çünkü buradan kaçışımın, aradan en aşağı bir saat geç meden farkedilmiyeceğini kuvvetle zannediyordum. Mümkün olduğu ka - dar süratle hareket (etmekten başka yapılacak hiç bir şey yoktu. Soğukkan- dılığımı elden bırakmamağa çalışarak hapishane müdürüne: — Geceniz hayrolsun! Diyerek askerce bir selâm (verdim ve kapıya doğru yürüdüm. Hapishane gardiyanlarından biri beni takib etti ve bana kapıyı açtı. Mes'ud dakikal, İşte ben gene, yıl - dizlarla dolu ve yeni doğmuş bir ayın pırıldadığı semanın altında idim. Ye - miden serbesttim! İmkânsz (görünen şey hakikat oluvermişti. Kaçış plânım muvaffakiyetie”neticelenmişti. o Fakat zan, gene herkes gibi, şafakla beraber kurşuna dizileceğimi de öğrenmişti... 'Tam sevinç göz yaşları dökecek bir $ıra idi; fakat Suzan Kendine hâk labilecek kadar soğukkanlı idi. sunu isterseniz ben Suzan kadar, böyle bir an içinde vaziyeti kavramasını bi- len hiç bir kadına rastlamadım. Bir ke- Time içinde ve bir fısıltı halinde ona vaziyeti anlattım. Bulunduğum vazi - yetle her şeyi bir yana birakarak ona tafsilât vermeğe kalkışmak divanelik- # (Arkası var) Günün Bulmacası SOLDAN SAĞA ve YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Dam üstünde görsem beline kazmayı vururdum. 3 — Alimetler - Param olan düşünsün, o- na lâzım; içine para koyar. 3 — Biz ahşabına da razıyız öylesi olsa haydi haydi - Toplamak. 4 — Verirlerse dumanını tüttürürüz. 5 — Emreden. 8 — Dans etme, 1 — Beyaz « Nefer - Neter, 8 — Zavallısını Saffet Nezihi yazmış - Ne- fer. 9 — Şart lühikam - Meraklının illeti, 10 — Çay pişirmeye yarayan bir şey - Ra- bıt edatı. 1 284 6 6 78 910 TA ŞEN SPO İ Ankara (Hususi) — Bu hafta burada bir çok spor teması yapıldı, neticelerini evveleş bildirdiğim bu haberin şimdi de tafsilâtını veriyorum. Milli küme dışında kalan takımlar arasında beden terbiyesi umum müdürlüğünün tertib ettiği kupa maçlarına bu hafta Gençlerbirliği ve Ga latasaray oyunu ile başlandı. Hakem Hü- seyin; takımlar: Galatasaray: Fehmi - Fuad, Hilmi - Nihad, Ahmed, Hilmi - Fethi, Oğuz, Servet, Ömer... Gençlerbir- Eği: Rahim - Ahmed, Ali - Münir, Ha Nuri, Mustafa... İlk dakikalarda Gençler: birliği muhacimleri, Galata; kalesine indiler ve nısıf sahaya yerleştiler ve bu devrede dört gol attılar, on kişi oynıyan Galatasaraylılar müdafaa sistemini takib ediyorlardı ve ilk devre 4-0 G, Saray aley hine neticelendi. İkinci devrede de ayni üstünlüğü muhafaza etmelerine Gençler muhacimleri beceriksiz kaldılar, netice değişmedi, oyun 4-0 Gençlerbirli « ginin galibiyetile bitti. Yüksek mektehler futbol maçları Diğer taraftan sk mek'ebler ve mektebler futbol karşılaşma:arını devam edildi. Pazar sabahı saat 9,30 da 19 Mayıs stadı antrenman sahasında Yüksek Zi - raat ile Konservatuvar takımları karşı - laştılar, Ziraat enstitüsü hâkim ve güzel bir oyundan sonra maçı, (2-0) kazandı. Bu maçtan sonra Gazi lisesi inşaat usta mektebi futbol takımları arasında yapı- İlan maçı, Gazi lisesi takımı (6-0) kazandı. | Atletizm müsabakaları Bir gün evvel başlıyan mevsimin fik aletizm müsabakalarına Pazar günü 19 Mayıs stadyomunnda devam edildi. Sa- hayı dolduran binlerce seyirci tarafm - dan alâka ile takib edilen bu müsabaka- ların neticesi şudur: (300) metre, birinci Galib, ikinci Nuri, derece 39,1, 80 metre kızlar, birinci Melâhat, dere- ce B saniye 9 salise «Ankara rökorua, ikin ci Fahamet, (2000) metre büyükler, birinci Mustafa, derece 6 dakika 8 saniye 5 salisa eyeni Ankara rökoru», ikinei Edi; (110) metre küçükler, birinci Hayri ikinci Refik derce 18,8... (110) metre büyük ci Celâl, derece 18,9... Disk atma, birinci Yusuf 40 metre 33 İsantim «yeni Ankara rökorus, ikinci Meh- med... Tek adım, birinel Galib 607 santim, ikin- ci Hayri 580 santim... Yüksek atlama, birinci Jerfi 170 santim, ikinci Galib 160 santim. Diğer taraftan bölge bisiklet seri ya - rışlarının altıncısı Pazar günü (109) kilo- metre mesafe Üzerinden ve (11) bisiklet. çinin iştirakile yapıldı. çinin iştirakile yapıldı. Alınan neticeler şunlardır: 1 — Nuri Kuş (A-G) 3 saat 10 dakika... 2 — Al Ersoy (Bölge san'at okulu) te- kerlek farkile. 3 — Hasan (A. G) iki boy geride... 4 — Nazmi (A. G) tekerlek farkile.., birine! Ziya, ikin Ankarada spor hareketleri Pazar günü yapılan futbol ve atletizm müsabakaları Mülkiye mektebi voleybol takımı Yarışın finalinin Etimed'ud olarak in - tihabından maksad, ajanlığın ayrıca ter - tib ettiği bisikletli gezinin ayni gün Eti med'udda yapılmış olmasıdır. Bu bisiklet gezisine iştirak eden yüzü mütecaviz sikletinin gezisi çok güzel bir havada cereyan etmiş olması itibarile büyük bir neşe içinde geçmiştir, Beden terbiyesi u- mum müdürünün de iştirak ettiği kafile isaat onda stadyomdan hareket etmiş ve (12) de Etimes'uda varmıştır. Öğle yeme- «İği kırda açık havada yenilmiş ve yemek - san, Hüseyin - Vahdet, Asım, Muzaffer, | ten sonra, muhtelif eğlenceli oyunlar ter- İt/b edilmiş ve bu arada atış talimleri ya- pılmıştır. Bundan sonra 16 kişinin işti - rakile 8 kilometre mösafede bir bisiklet yarışı tertib edilmiş, neticede Fevzi bi - rinci, İsmet ikinci, Sabih üçüncü, Fik - ret dördüncü, Bülend beşinci ve Orban altıncı gelmişlerdir, Gelecek haftaki gezi, Keçlörene yapılacaktır. Maarif Vekâleti beden terbiyesi mü dürlüğünün, mektebler arası atletizm müsabakalarından bu haftaki programa dahil 1800 metrelik kır koşusu da Pazar günü yapıldı. Bu koşuya 75 mektebli işti- rak etmiştir. 13,45 de sad içinde başlı - yan koşu slad haricinde de devam etmiş ve gene stad içinde bitirilmiştir. Neticede 4 dakika 9 saniyede yapı usta mektebi birinci, erkek lisesi ikinci, Gazi lisesi ü - güncü ve Ticaret lisesi dördüncü gelmiş. erdir. Muhafızgücü atblarının yürüyüşü Muhafızgücü atlıları son yürüyüşle » rini de bu Pazar yaptılar, atlı gruplar sa- bahın erken saatlerinde Telsiz civarında toplandılar, Hareket eden kafile Mamak ive Kayaş yolu ile Barut fabrikalarına gei- di, sporcular öğle yemeklerini fabrika - rın gazinosunda neş'e içinde yediler, bi- raz istirahatten sonra dönmek üzere ha - rekete geçtiler, bu suretle Muhafızgücü 12 saat süren 90 kilometrelik Küçük Yoz- gad yürüyüşünü de bitirerek dört aydan- beri devam eden atlı yürüyüş programını eksiksiz olarak tamamlamış oldu. Ankara ve İstanbul Matbuat takımları maçı Diğer taraftan burada dolaşan kuv - vetli şayılara göre Ankarada çalışan ga. zeteciler bir futbol takımı teşkili için ha- zırlanmaktadır. 19 Mayıs stadı müdürü Kerim bu işin organizasyonunu Üzerine almıştır. Ankara matbuat takımı yakında ekzersizlerine başlıyacak ve milli küme maçlarının ilk Ankara karşılaşmasında oynamak üzere İstanbul matbuat takı - mını Ankaraya davet edecektir. Yüksek mektebler voleybol maçı Diğer taraftan Maarif Vekâletinin ter- tib etmiş olduğu yüksek mektebler vo - leybol karşılaşmaları büyük bir alâka ile takib edilmekte ve hararetle devam et - mektedir. Nisanın birinci Cumartesi gü- nü Mülkiye ve Gazi terbiye enstitüsü vo- leybol takımları Mülkiye mektebi kapalı salonunda ilk karşılaşmalarını hakem Ca- hidin idaresinde yapmışlardır., Çok hara- retli olan müsabakayı Mülkiyek gençler kazanmışlardır. Kâmran, Niyazi, Ziya, Besim, Enver ve Semihten mürekkeb Mülkiye voleybol takımı, Üç senedenberi Ankaranın en kuvvetli voleybol takımı- Bursada futbol ve atletizm müsabakaları Bursa (Hususi) — Geçen Pazar gü nü şehrimizde birkaç spor hareketi ok muştur. Atatürk stadyorunda lig mat larına devam edilmiştir. İlk olarak se” haya çıkan Merinosspor takımile Bur - sagücü arasında yapılan maç 5-! Me * rinossporun galibiyetile hitam buldu. İkinci oyun Muradiye Gençlerbirliği le Akımspor klübü arasında (oyapıldı Maç 3-! Muradiyelilerin © galibiyetile nihayet buldu. Ayrıca sabehleyin saat 9 da başla * yan bir de sokak koşusu yapılmıştır. Beş kilometrelik bir mesafede yapılan bu koşuya Bursagücü, Merinos, Akın * spor klüplerile Askert lise, Birinci ği Bursagücünden Zeki, ikinciliği ne bu Göçten İtslyan, üçüncülüğü nossporden Harun kazanmışlardır. Keza bölge bisiklet müsabakalarına devam edilmiş, bu yarış gene Bursa - zerinde ( yapılmıştır. lometredir. Bu mesafeyi, üç saat beş dakikada Acaridmanyur -, dundan Hikmet Altıntaş bitirerek bi - rinciliği ihraz etmiştir. (Hikmet şimdi - ye kadar yapılan bisiklet müsabakala rında hep birinci olmuştur.) 3 saat 18 dakikada Ahmed Özçağlar ikinci, ya * rım tekerlek farkile de İhsan üçüncü, Bahaettin dördüncü, Hüsameddin be - şinei olmuşlardır. Bu müsabakaya se - kiz kişi iştirak etmiştir. dır, bu takım son günlerde en kuvveti rakiblerini de yenerek Ankaranın en iyi bir voleybol takımı olduğunu isbat et « miştir. Yeni yapılan Mülkiye kapalı sa 1 Jonunda çalışmak imkânını bulan genç lerin faaliyeti istikbal için ümid veriet mahiyettedir. Gönderdiğim resim Ankai ranıp en kuvvetli voleybol takımını gös termektedir, Konservatuvar. Ziraat enstitüsü voley« bol maçında, Konservatuvar takımı gel « mediğinden Ziraat enstitüsü hükmen ga « lb addedilmiştir. Ankarada su sporları müsabakası yapılacak İ Beden terbiyesi umum müdürlüğü » sporları federasyonu, Nisanın 8 inde An- karada yapılmak üzere, bir yüzme ve m İsporları programı hazırlamıştır. Bu gös İteriler Çocuk Esirgeme Kurumunun ha İzırladığı kapalı yüzme havuzunda ya - İpilacaktır. Kapah havuz, Sus sineması İaltındadır. Havuzun modern tesisatı var « İdır ve suyu istenilen hararet derecesinde İasıtmaktadır. Federasyon, 8 Nisan Cumartesi gü! yapılacak (o gösterilere; (o vekillerimizi; meb'uslarımızı, mülki ve askeri hükümet erkânını davet edecektir. Atış sporları Müsaid olmıyan havalarda yavaş gi « den bölge atış sporu işleri, son zamanlar. da faaliyetini arttırmıştır. Bu cümle - den olmak üzere, Pazar günü bir taraf - tan Sarıkışladaki poligonda, diğer taraf. tan Etimes'udda atışlara devam edilmiş. tir, Atış ajanlığınca malzemesi tamamla - nan Dikmen kayakevinde de bir poligon şenlikleri Maarif Vekâleti 19 Mayısta sayılacak jimnastik şenlikleri için erkek ve kızlara göre, iki jimnastik hareketleri programı hazırlamıştır, Vekâlet şenliklerde talebe. nin giyecekleri elbise şekillerini değiştir. miştir, Şenliklere iştirak edecek erkek- ler için; kolsuz beyaz atlet fanflâsı, be- yaz kısa pantalon, kızlar için; beyaz blur, siyah fanilâ, siyah kilot, beyaz kısa ço « rab... Kızların bluzu üç düğmeli, önü açık devrime yakalı kısa kollu, spor erkek gömleği gibi olacaktır. Kilot, önden ar « kadan geniş, plikaşeli, 7 santim eninde ke- nar, 4 santim eninde askı, yandan açılıp kapanucgktır, askılar arkadan, yandan dikili, önden düğmeli olacak, düğmeler kemerin iç kısmına dikilecek, bacaklar Jâstikli yapılacaktır. Giyim malzemesi yerli malı olacaktır. Erkek ve kadın öğretmelerin giyim şekli talebe kıyafetinde olacaktır. Yal » nız erkek öğretmenler uzun beyaz pan » talon, kadın öğretmenler uzun siyah 90 « rab giyeceklerdir.