6 Nisan 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Nisan 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

5 iri ime inminidnlin »ğ işi iri d a) N yi . mililitre Ka dee» cü acne iin YEME mea! BE, — ZE Yazı Çok Olduğu için Bugün Kanamadı Milli Şef kabine - to,lantısına riyaset ettiler (Baştarafı 1 inci sayfada) İcra Vekilleri heyetinin bu toplantısma bir aralık Meclisi teşrif eden Cümhurrei- si İsmet İnönü relslik etmişlerdir. Reis'cümhur İzmire davet ediliyor İzmir 4 (Hususi) — Çok mevsuk olarak Bğrendiğime göre belediye've fuar komi- tesi reisi Dr. Behçet Uz, Ankaraya gi - erek Mili Şefimizi dokuzuncu İzmir fuarının açılma törenine riyaset buyur - imalarını istirham edecektir. Dokuzuncu Ivarın açılmasında hazır bulunmak üzere Heyeti Vekile azası ve Büyük Millet Meclisinden bir heyet, Türk matbuatının başmuharrirleri davet edileceklerdir. Beden Terbiyesi Genel Direktörü dün geldi (Baştarafı 1 inci sayfada) rak geldiği için sporcular tarafından me- rasim (yapılmamış, yalnız bölge di- rektör vekili Muhtar, bölge mu- hasebecisi oFuad, omıntaka Oosekre - teri (o Halid O terafndan - karşılan » mıştır, Haydarpaşada kendisile konuşan bir arkadaşımıza genel direktör İstanbul- da dört gün kalacağını ve mühtelif te - maslar yapacağını söylemiştir. Beden ter- biyesi kanununun Hazirandan ftibaren tatbik tarzı hakkında vali ve bölge baş- kanı doktor Lütfi Kırdarla ve bölge spor direktör vekili ile bir konuşma yapacak © lan general rhuhtelif spor meseleleri hak- kında temaslarda bulunacak, İstanbula tayin edilecek bölge spor direktörü için valinin de fikrini alacaktır. Beden terbi - yesi genel direktörü bu arada Dolmabah- çede yapılacak olan stadyom meselesile de alâkadar olarak yerinde tetk'kat ya - pacaktır. Bü münasebetle Ankara stadı direktörü Kerim ve mimar Şinasi de gö- nerale refakat etmektedirler, Bundan sonra genel direktör bir gün! klüp idarecilerini,'bir gün de gazetelerin #por muharrirlerini toplıyarak görüşe - cektir. İ İstişare heyetinin toplantıları hakkın-| da mallmat veren General Taner istişa- | ve heyetinin son toplantısında beden ter- biyesi kanununun nizamnamelerini ik - mal ederek Partiye verdiğini, 20 Nisan -! da toplanarak diğer bazı talimatnameleri ! ve bilhassa müstakbel klüplerin tatbik &- deceği nizamname örneklerini hazirlıya- cağını söylemiştir. Norveç'e yapılacak olan Avrupz gü - reş şampiyonasına gidecek güreş takımı hakkında arkadaşımızın sorduğu susilere genel direktör şu cevabları vermiştir: — Finlândiyablarla yapılan üç sene için konulan şild için son karşılaşmayı yapmak üzere güreş takımımızı hazırla- mmıştık. Bu arada Norveçte yapılacak 0 - Jan Avrupa şampiyonasına da İştirake ka- rar verdik. Finlândiyalılarla şild karşı - laşmasını Avrupa güreş şampiyonasın - dan sonra yapacaktık, Fakst F'nlândiya- Milar ile mall şeraitte ihtilâf çıktığı için İlsin önünde içtiği algaraları nasl sardı. İbulunanlarla karşılaştırılınca bunların Dünyada ça.ışmıyen insan yok gibidir, hepimiz yekdi - ğerimizden fark'ı olmakla beraber az çok, gene çalışıyo - ruz, Fakat içimizde sarfettiğimiz emekten istediğimiz ne » tleeyi alanlar çok azdır. Sigara izmaritleri Yüzünden beraet Ecen suçlu Londrada bir hendek içinde 9 yaşların. da bir kızcağızın çıplak cesedi bulunmuş idi, Katil, kızı kalın tellerle boğmuş, son- ra da soyarak buraya atmıştı, Uzun arâş- tırmalar neticesinde, Londra polisi res- mini gördüğünüz adamı zan altına. aldı. Adam, masum olduğunu idâ'a ediyordu. Karısı, başka kadınlar gibi, evde oturup ağlıyacağına meydana çıkarmak için çalıştı, çabaladı. Cesedin yanında bulunan suç delillerin- den Izmaritlerin kocasına aid olmadığın isbat için, birçok kimselerin içtiğ! sizara artıklarını topladı, avukatına götürdü. Son celsede maznunun müdafaasını ya- pan avukatı, bu sigaralar üzerine beyeti hakimenin dikkatini celbetti, Mazmun re- ğını, nasıl içtiğini ve izmaritleri ne şe- kilde bıraktığını gösterdi. Vak'a yerinde maznuna aid olmadığı anlaşıldı ve neti- cede adamcağız beraet etti. Sağırlara mohsus radyo neşriratı yanı'ccak Fransada tam 500.000 sağır bulunduğu tesbit edilmiştir. Bunlardan büyük bir kısmı radyo «hoparlörslerini mükemmel Xocamnın o masumiyetini X, Netice ve fayda hiç çalışmamaktar Hergin bir fıkra Tashih Küçük bir şehirde çıkan bir gaze - te, şehirde ölenlere doğanların isim- lerini yazmak için sütunlar ayırmış. Her gün bu siltünlarda muntazaman, ölenler ve doğanlar yazılıyormuz. i : RE ANER.. Bir gün ölmemiş bir adamın ismi de ölenler arüsina yazılmış, Adem hid » : detle matbaaya koşmuş: : — Bu yaptığınız nedir, benim a « : dım: ölenlerin arasında ilân etmiş - siniz, halbuki ben sağım! Gazetenin sahibi özür dilemiş; — Bir yanlışlık oldu. — Tashih etmelisiniz. — Hay hay, yarınki nüshada tashih ederiz, Ertesi gün, gazeteyi açan adam, bir gün evvelki hatanın tashihini aramış, bulamamış, Gene matbaaya koşmuş. — Hani dünkü hatayı tashih ede « cektiniz?.. Gazetenin sahibi cevab vermiş: — Estik ya, görmediniz mi? — Hayır! — Doğanların isimlerini okuyu » nuz, sizin isminiz de onların arasın - da! ER Dişleri ile mektub Yazan delikanlı Bu İngiliz delfkanlısınn sağ tarafına nüzul isabeti yüzünden ellerini oynata- maması, hiçbir veçhile kendisini yıldır. mış değildir. Dişlerinin arasına aldığı ka- İlemle istediği gibi yattığı yerden mektub- lar yazmaktadır. surette dinl'yebilmektedirler. Şimdi sa- Hırlara mahsus olmak üzere Radio Parls' al samaamlananmanşaiklina, bu temasın yapılması geri kalmıştır, Maa mafih Norveçteki Avrupa şampiyonası münasebetile Finlândiyalılarla oyeniden konuşularak bir sureti hal bulunacağını zannediyorum. Aksi takdirde şild bizde kalmış olacaktır.» Bu maçlara hazırlanmış olan güreşçi - Jerimiz Cuma günü Ankaradan buraya geleceklerdir. Güreşçilerin bütün hazır. hıklarile meşgul olan federasyon reisi Vehbi ve ikinei veisi Tayyar kafileyi gö- türeceklerdir. Genel direktör» yirmi Nisanda istişare heyeti toplanıp işini bitirdikten sonra kendisinin bütün mintakaları teftiş ede - ceğini ve bu meyanda İstanbula da gele- rek bölgeyi ve klüpleri ayrı ayrı gezece- ini ilâve etmiştir. l İSTER dırdığı gündeyiz. Gazete sayfaları gençliği sarsan infia Fakat biz «Yeni Sabah: a bakıyoruz sütun üzerine küçük bir başlık, «Üniversite telebesinin be- yannamesi; demiş, bu başlığın altına da Anadolu ajansının fıkrasını Koymuş. Muhterem arkadaşımız hâdisenin ehemmiyetini anla - makta gecikmiş, mahiyetini kavrıyamamış olabilir, müm- kündür, Ertesi gün çıkan nüshasına bakıyoruz. Artık hâdise Fır- ka grupuna da int!kal etmiştir, orada da bahis mevzuu ol. infial haberleri yağmakta- muştur, Her taraftan teessür, dir. Halbuki muhterem arkadaşımızda İSTER İNAN, General Kâzım Karsbekirin Atatürke tsrizde bulunan beysnatı ile bütün memlekette bir heyecan fırtınası uyan- ——— ———— merkezi hususi neşriyat yapmağa karar vermiştir. İSTER başlık görüyoruz: bin akisleri ie dolu. : İlk sayfasında tek «General Kânm işin mutleka fayda verip vermiyeceğini düşününüz, boş kuyudan su çekilmiyeceğini hatırda tutunuz. SOZ ARASINDA ilaletle yüzdeki kremler kolaylıkla çıka. «Kâzım Karabekir izahat verdi, tabansız bir gazetenin zelilâne mugalâtasış demiş, bu başlığın altına koyduğu An- kara haberine bakarsanız: vermiyecek bir iş Üzerinde çalışmanın | farkı yoktur, İşe koyulmadan evvel o Bu kadın traş Oluyor mu Sanıyorsunuz? | Hayır, zanmettiğiniz gibi, bir genç kız bir berberde traş olmakta değildir. Sade,! son günlerde İngilterede icad edilen bir| rılmaktadır. Mısırlı sinama san'atkârı Abdülvehab İstanbula geliyor... Şehrimiz halkınm kendisini bu sene| «Aşkın gözyaşları. ve <Yaşasn Aşk» filmlerile tanıdığı ve çok takdir ettiği Mısırlı san'atkâr ve muganni Abdülveh. habın önümüzdeki Teşrinlevvelde İstan- bula gelmesi muhtemeldir. Bu münase- betle san'atkâr bu yaz çevireceğ böyük İbir filmi halka bizrat takdim edecektir. Birleşik Amerika Cumhu- riyeti dahilinde 28 milyon radyo var! İ Bugün Birleşik Amerika Cümhuriyeti hududu dahilinde «28.000.000. radyo ahi- zesinin işlemekte olduğu tesbit edilmiş. tir. 1938 senesi: İçinde Amerika içinde satı- lan radyo makinelerinin sayısı 6.000.000i geçmiştir. Bunlardan 1.000.000 otomobil radyosudur, Ayrıca 90.000.000 radyo Wimbam satıl. miştir. INANMA) İonun nasıl bir cev! İtirdi. O, bilerek ve takdir ederek inandı. Sözün kısası Ci ivanmerd gençlik 5 Mistik Çe e Talu İY) stanbul Üniversite talebesinden bir grup sabah gazetelerinden birinde E- bedi Atamızın aziz hatırasını rencide ede- cek mahiyetteki bazı türrühatın neşrine devâm edilmemesi İçin o gazete nezdinde teşebbüste bulunmuşlar... Türk gençliğinin vefâkârlığını, Kema- lizm idealine sarsılmaz bağlılığını, duygu asaletini bir kere daha teyid eden bu ha- reket tebcile lâyık olduğu kadar ümüğ ve emniyet vericidir, Ben o gençliğin bu hasletlerin!, vatanı kuran, kurtaran ve koruyan Ebedi Şe « fin hayata gözlerini kapadığı gün ile mi. teakıb günler pek yakından gördüm ve sevdim. Daha o zaman yazdığım bir yanda da her olduğuna işeret ebe rn, Aldanmamışum! Türk gençliğ: bu mülkün maddi ve manevi varlığını tekef- fül eden en kavi bir istinadgâhidir. Bu mülkün maddi ve manevi varlığı isa, Atatürkün kurduğu muazzam, eseri de « vam ettirmekle, onun çizmiş olduğu bun Ju yolda daima ve daima ileri gitmekle kalmdir. O nur bazı gözleri kamaştırıyor, rahaf« siz ediyorsa yol Üstünden çekilsinler., Gençliğin yürüyüşüne engel olmasınlar!, Atatürk inkılâbının emanetçisi bulunan Türk gençliğine İstiklâl marşının muhal » led mısralarına bedel Şarkılı İbret oku « manın zamanı çoktan geçmiştir. Türk gençinin görgüsü, duygusu ve muhskeme kabiliyeti onda çelikten daha sağlam bir seciye ve bir iman vücüde ge ğı, bağlandığı büyüklerden büyük 'ada « mın hatırasına el sürdürmiyecek, dil u « zattırmıyacaktır. Ajansın tebliğinde, Üniversitelilere # zafeten yaramızın tazeliğinden bahsedi- Vyor. Hayır! 'Tabir yanlıştır.. Yaramız taze değil, ebedidir! Türk varlığı o yara- yı, o matemin yarasını bir inanç ve vah det sembolü gibi haşre kadar gönlünde taşıyacak, onun elemini duyacaktır. Ey, Atatürk eserinin ve Atatürk hatı- raşımın civanmerdliği emanetçileri! Vakar ve edebin hududlarını aşmıyan necib ha- reketinizle sizi yaratan ve size İnanan Inkılâba gerçek lâyık olduğunuzu 'sbat ettiniz. Bu infiali mucib olan hâdisenin iz de münferid olduğuna inanınız. Gör. düğünüz kudsi davada, temiz kalblerinize hiç bir endişe girmesin, O muazzez hatıraya, sizin gibi, bütün Türklük camiası ayni derecede hür. | metkârdır. Ayni kıskanç hassasiyetle bağ- lıdır, Ve tarihin gıpta ettiği ona niç bir zaman, hiç bir «kara» sürülmesine ta » hammül etmiyecektir. Bundan, asla, asla şüphe etmeyin. Ve varolun, aziz gençler! Bir tramvay otomobile çarptı Beyoğlunda Perapales oteli önünde bir tramvay kazası olmuştur, Taksim - Fatih ! hattında işliyen ve 178 numaralı vatman Ziyanın idaresinde bulunan tramvay, Ya» şar Aydoğana ald olan 1645 numaralı o « *omobile çarpmıştır. Müsademe neticesinde otomobilin ça- murluğu kırılmıştır. İnsanca zayiat ol » mamıştır. önü ü00900 00010 onnaanaya anna amaaan sanan TAKVİM Karabekir «Her nedense bililtizam ya - rısı neşredildiğ! için muğlâk ve natamam kalan beyana - tında Atatürkün şahsiyeti ve eserleri hakkında asla bir #aarruzda bulunmadığını söylemiş», bu suretlk mesele de Biz bu satırları Kâzım Karabekirdi gene tek sütün bir INAN, İSTER kapanmıştır. Anlaşılan bütün kabahat sadece «Tan» gaze - tesindedir, yoksa Kâzım Karabekir hiç bir şey yapmamıştır. okuduktan sonra, Üç aydanberi her gün en bahseden, Kâzım Karabek'rin kitab halinde çıkmış hatıralarını bile yazmakta fayda gören bu arkadaşın bu son meselede milli infiale alenen yabancı kal- dığına inandık, fakat ey okuyucu sen: INANMA!