May 4, 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

May 4, 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Yurdda Çocuk Milliye Bütün memlekette Çocuk ve Hâkimi de kutlulanmıştır. Resimlerimiz Yozg ardan intibalardır. Gümüşhacıköy tütünçülerine iyi bir örnek Gümüşhacıköy (Hususi) — İnhisar- İst idaresi, Gümüşhacıköyün basma #itünlerinin kalitesini yükseltmek ve rekolteyi çoğaltmak için lâzem gelen bütün tedbirleri almıştır. Bilhassa efidecilik» işinde çok büyük fedakârlık yaparak zürraa vaktinde fide hazırla - mak, hastalıksız ve en yüksek cinsin -| den tütün yetiştirmek için Gümüş na-| hiyesinde « ve kapalı» fidelfk tesis ederek ilmi çalışmanın açık faydalarını göslermek suretile köylüleri hem ten- vir ve hem de işlerinde azami kâr temin ( Denizliden İn haberler ) Bir kaza eseri olarak yandığını evvelce yazdığımız Tuğ komatanlığı datresinin ye - »iden yapılması için muktezi tahslsatı gön- deriimiş, binanm törenle temeli atılmıştır. Bu törende Vali ve şehrimizde bulunan Kor- pen san ve askeri, mülki birçok davetliler snr uştur. Sicil memurlukları Vilâyetimize bağlı kazalarda bulunan ta - pü idareleri teskilâtı kaldırılarak Tapu Sicil memurlukları ihdas edilmiştir. Bu memur - luklara 20 şer Jira © maaşla o kasalar tapu memurları tayin edilmiştir. Terfi eden öğretmenler Üç senelik kıdem zamları 1938 Eyltlünde dolmuş ojan vilâyetimiz ik okulları öğret - menlerinden 54 “kişinin birer derece yücel - Midikleri Maarif Vekiletinden bildirilmiş “| tir. Takdirname alan öğretmenler 1986 - 1987 ders yılı içinde © vazifelerini! yüksek büşarı ile yapmış olduklarından ötü- rü vilâyetimiz Ox okul öğretmenlerinden Ze- ki Ülkü, Tekin Erkan, Hüseyin İkizoğlu, Fir- deva Işık, Ali Güngürkan, Hamdi İnanç, Şük rü Gürsoy, Fevzi Kaçara, Maarif Vekületin - den birer kıt'a takdimame verilmiştir. Yeni kaymakam ve komiser Acıpayam kaymakamlığına — tayin edilen Ankira vilâyeti Maiyet memurlarından Ce - mil Çağlı ve terin eDnizi Emniyet birin- «i komiseriiğine tayin olunan Kemal Yıldı - fim gelmişler ve vazlfelerine başlamışlardır. Akba kitabevi Her dilden Kitab, gazete ve SON POSTA'nın Ankara bayiidir. Under. vu! makinelerinin de acentasıdır. İmen tatbik sahasından kaldırılıvermesinde- ve Hâkimiyeti Bayramı yeti milliye bayramı coşkun bir şekil- ad, Bozdoğan ve Tokatlaki bayram - Bursada moyva kurdlarile mücadele Bursa (Hususi) — Mevsimin başla - ması dolayısile uyanmış olan haşerata karşı Burse zirmat teşkilâtı harekete geçmiş bulunmaktadır. Şu sırada mey- va ağıçlarında görülen İponomot (ağ tırtılı) tırtıllarına karşı mücadele edil- 1639 m. 183 Kos, 120 Kw. TAR, 19,14 m. 15195 Kes, 20 Kw. TAP, 31/79 m. 9480 Kos. 20 Ew, PERŞYMBE - 4/5/39 1230: Proğram. 1235: Türk müziği . PL 18: Memleket sani Ayarı, alanı ve meledro- loji BaberleM, 1715 - 1 Müzik (Karımk proğram - PL) 1750: İnkülâb tarihi dersle- Ti - Halkevinden naklen. 1830: Proğram. 18.35: Müzik (Konserto - Pİ) 19: Konuşma, (Ziraat saati) 1915: Türk müziği (Fasl heyeti.) Tahsin Karakuş ve arkadaşları, 20: Memleket saat Ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 20.15: Türk müziği, Çalarlar: Cev det Çağla, Fahire Fersan, Refik Persan. O - kuyanlar; Sadi Hoşses, Radife Neydik. 1 — SuzinAk peşrevi, 2 — Sadullah ağı- Sazinâk ağır semaisi: Kapılır ber gö- . $ — Vdi Bşrefin - Suzinâk şarkı: Gün- den güne efsun oluyor. 4 — LÂtir ağanın - Suzinlk şarkı: Benim yarem gibi yare bu - lunmas, $ — Cevdet Çağla - Keman taksi . mi, 6 — Yesari Asımın - Nihavend şarkı: Yaz geldi cicim, 7 — Rahmi beyin - Bayati- araban şarkı: Bana noldu değişti. 8 — Sa - dettin Kaynağın - Bayatlıraban şarkı: Öm- rümün meş'esiz. 9 — Sadettin Kaynağın - Kürdilihicazkâr şarkı: Bir gün yaşadık. 10 — - Halk türküsü; Senin yazın kışa ben- . 31: Konuşma 2115: Esham, tahvilât, kambiyo - nukut ve ziraat (o borsası (flat) 2125: Meşteli plâklar - R. 2130: Müeik (Kü- çük orkestra - Şef: Necib Aşkın) 1 — Brus- selmans . Felemenk raks, 2 — Frelire - Ay, ay, ay ÜMelodi) $ — Hruby - Viyana opere- tinden (potpuri) 4 — Gangiberger - Benim kiçük 'Teddi ayım (Saksafon parçam) 5 — Kutach - İspanyol kaprisi, 6 — Ziehrer - Vi- yanalı küçük kız vals, 7 — Sehoti - Marş 2230: Müzik (Aryalar - PL) 23: Müzik (Caz- band - PL) 2345 - 24: Bon ajans haberleri ve yarınki program. Trakya ipek böcekçiliği Edirne (Hususi) — Mevsim dolayı - sile yeni ipek böceği tohumları açılmış ve böcekhanelerde bakılmağa başlan - mıştır. Böceklerin halihazır (vaziyeti bu yıl tohumlardan iyi mahsul alına - cağını göstermektedir. Tohumların fış- kırtılması ameliyesinde ipek böcekçi - liği mekteb! tahsile büyük yar- dımları odokunmuştur. Bu seneki to - bumlardan mühim bir kısmı müstah - sile meccahen tevzi olunmuştur. Trak- ya bölgesinin koza yetiştiricilikte en İ- leri giden yerleri Edirne, Meriç, Mü - miye başlanmıştır. Bunun için de Vo - ranza msfhlülü denilen bir madde, bun- Idan korkan ağaçlara serpilmektedir. Bu! haşere meyva ağaçlarınm Vi diğer yerlerden daha kemirerek kurutmaktadır. Ziraat müdüriyetinin bu teşebbüsün- | den dolayı meyvacılar memnundur. | Şimdilik, meyva ağacı mebzul bulunan şehir civarındaki bahçelerde uğraşıl - maktadır. ( Gemlikten kısa haberler |) refte, Uzunköprüdür. Bu yıl diğer yer- lerde de tecrübe Oomahiyetinde böcek beslenmektedir. Yeni yıl koza fiatları- bir fiat ar- Kozalarımızın erisi yerli fab İ zedeceği umulmaktadır. | halihazır belli başlı mi rikalarımı; larından mühim bir kısmına müşteri olacağı anlaşılmakta Trakyanın belli başlı koza istihsal merkezlerinden biri olan Meriç kaza merkezinin borsa mahalli olan Uzun - k Garb yönü deniz, dier üç tarafı dağ -| köprüye vesaitsizlik "yüzünden uzak larla çevrili bulunan çok nefis sular vardır. e Bilhassa Reşadiye köyünde Taşdelen adı verilen su pek meş - hurdur, Arabalarla getirilen bu suyun bü - yük fıcisı şehirde 50 kr. satılmaktadır. Re - şadiye köyünden baska, (o Umurbeyde Celâl Bayar suyu ve Sürümlüde Salâhağa suyu da çok günel bir sudur. * Gemlikte, Kızılay Kurumunun senelik kongresi yapılmış bir yıllık mesal raporu 0- kunduktan sonra yeni idare heyeti seçilmiş- tür, # Yeni Nesil Halk Opereti artist Teyfiğin başkanlıfında Gemliğe gelmiş, Halkevi mü. samere salonunda 7 temeli vermiştir. # Bursa ziraat okulu talebeleri muallim. lerinin refakatinde bir tetkik gezisine çık - mışlar, Gemliğe de uğrıyarak, fabrikaları gezmişlerdir. X Gemlikteki elektrik şirketi, Pazar gün- leri şehre cereyan vermekten sarfınazar miştir. Pek yerinde olan birinci kararın he- ki esbab asılaşılamamıştır. 4 Gemliğin en güzel, denizin kariva en çök girdiği, suyun en az cereyan ettiği, bir noktada kurulan mezbaha aicnklar baslar başlamaz, müthiş koku neşretmeğe başla . puştır. Bu mezbahanın uzak bir yere nakli şehrin sıhhati bakımından zaruri görülmek. tedir. 4 Gemlikte 23 Nisan hararetle tes'id edil- miş, Goruk Kurumu menfaatine bit balo ter. Hib edilmiştir. 4 Bufhn - Gemlik şözesi üzerinde, Derbend elvarındaki Seleukgazi köyü arazisi dahilinde çok gürel Wi geniş bir çam ormanı vardır Asırlardanberi, köyün ve muhitin havasını tashih ve manzarsamı şirinleştiren, bu or- manm yol kıyısındaki kısmından besliya. rak içerlere doğru bir kurd sarmıştır. A gaçları tahrib eden bu &fetten kurtarmak Gemlik ve civarında | bulunması kozaların bozulmasını in » taç ettiğini nazarı dikkate (alarak bir mibnak yeri, koza kurulma fırını tesis edilmiştir. Müstahsil bu yıl da faaliyete #eçe - cek olan bu makineden faydalanacak- Ankara borsası Açılış - Kapanış fiatları 3-5 Açılış Kapanış ağaç sevgisine ehemmiyet verdiğimiz böyle bir samenda cok verinde bir hareket olur bu sene Hatay koza «| Kral Zogu 24 saattenberi oteldeki dairesinden çıkmıyor! (Baştarafı 9 uncu sayfada) için mütemadiyen lâf açıyor, neş'eli gö- Kral yalnız yemeklerde kompartima - rundan dışarı çıktı. Akşam yemeği ola - rak ta barbunya balığı, bamya ve pata - tes. garnitürlü rosto et, mayonez ve kom posto yediler. Bu bizim güölük yemek lis temizdi. Kendisi hiç bir şey arzu etmedi. 'Trende umumi bir sükünet vardı, herkes kendi kompartimanında âdeta işitilmek- ten korkar gibi yavaş sesle konuşuyordu. Pityon istasyonunda çok kalabalık to lanmıştı. Fakat kral ve kraliçe gözük - memeği tercih ettiler * Gardan ayrılırken gün ağrıyor, git- tikçe kızıllaşan gök yüzünden güneş mah murluk boözmağa çalışıyordu, Biraz sonra ortalık aydınlanacak, geçen günlerden farklı olmıyan bir gün başlıyacşktı. Ge- çen günlerden farklı olmıyan bir gün mü? Buna İstanbulun yeni misafirleri kim bilir ne kadar inanmak isterler" Nusret Safa Coşkun * Kral Zogu ve kraliçe Jeraldin dün bü- tin gün oteldeki dairelerinde kalmışlar, yemeklerini de bu dairede yemişlerdir. Bazı arkadaşlarımız kralın Ankarayâ gideceğini yazmişlarsa da, bu haber te“ eyyüd etmemiştir. Kralın yakın bir atiği Ankara ziyareti” mevruubahs değildi. Kendisinin Büyükadada, yahud Boğasi * çinde ikamet edeceği söylenmektedir. * Kralın maiyetinde bulunan nazırlar * dan bir kısmi, başvekil müstema tekrar! Arnavudluğa döneceklerdir, Mahalli hü- kümet bunların avdet ettikleri takdirde emlâklerinin iade edileceğini ilân etmip tir. Kralın getirdiği otomobiller Kralı getiren hususi kalarla birlikte dört hususi otomobil de beraber gelmiş tir, Bunlardan biri Hitlerin, düğün he * diyesi olarak Zoguya gönderdiği lüks o « tomobildir, ses senesenessunasansz0aanann000n masama Şehzadebaşı TURAN Tiyatrosunda Bu gece Giriş 20 paradi 10 loca JÖ İĞNEYİ KENDİNE ÇUVALDIZI ELE vedyil ölenyuru bayan Aysal Atila revüsü Cumartesi (HAMİYET) Yüceses ve arkadaşları Şube ve ajans IKRAMYE göre ikramiye dağıtılacaktır: ey Ara ek dADIN MOL 100 OO 50 100. 40 1600 , 20 Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, tarihlerinde çekilecektir. T. C. ZIRAAT BANKASI Kuruluş tarihi Sermayesi: 100.000.000 Türk Lirası Zıral va ticari ker nevi banka muamelelisri PARA BiRiKTiRENLERE 28.000 Lira Zirsat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesablarında en az $0 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna 4 Aded 1,000 Liralık 4,000 Lira DİKKAT: Hesablarındaki paralar bir sene içinde 50 Hradan aşağ düşmiyenlere ikramiye çıktığı takdirde Şe 20 fazlasile verilecektir. adedi: 262 VERECEK 2,000 ” ” evr OR " 4,000 ,, ” 5,000 ,, 4 diğ ” 3,200 n ; 1 Birincikânun, 1 Mart ve i Haziran Elmalı Elek'rik Türk Anonim Şirketinden Bir Montör Aranıyor. Elmalı elektrik şirketinden ikinci sınıf ehliyeti haiz ve jdrolik santrallarda ça Jışmış bonservisli Türk bir montör aranıyor, Taliblerin kaç liraya çalışacakları" nın bildirmeleri, o (3055) Karadeniz Ereğli Kaymakamlığından : 1 — Husus! idarede nümunesi mevcud kumaşından imal edilmek gartile ceket, Karamürsel fabrikası malı boz renk pantalon, tozluk ve kasketten ibaret 121 takım elbise ve ayni kumaştan 121 kaput, potin, posta çantası ve fişeklik açık eksiltme suretile mübayaa edilecektir, 2 — İhale 11/5/939 Çarşamba günü saat 15 te komisyonda yapılacaktır. 3 — Eksilimeye gireceklerin şartnameye göre 185 liralık teminat göstermeleri ve vekfileten gönderecek şahısların tam vekâletname fbraz etmeleri ilân olunur. salâhiyeti haiz moterlikten musaddak «2861»