9 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

9 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

Gayrimenkul satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Celâlettinin 12270 hesab No. sile Sandığımızdan aldığı (3000) liraya karşı birinci derecede ipotek edip vâdesinde borcunu vermediğinden hakkında yapı. lan takib üzerine 3202 No, lu kanunun 46 cı maddesinin matufu 40 cı maddesi. ne göre satılması icab eden Beşiktaşia Cihannüma mahallesinin Serencebey yokuşu sokağında eski 12, yeni 14 No.lu maabahçe ve müştemilât vesaireyi havi ahşab bir konağın tamamı ile derununa cari yarım masura suyun doksan altı hissede elli altı hissesi bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmak tadır. Arttırmaya girmek istiyen (750) lira pey akçesi verecektir. Milli bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediye vakıf resi ve taviz bedeli ve tellâliye rüsumu borçluya aiddir. Art. tırma şartnamesi 20/6/939 tarihinden oitibaren tetkik etmek İs. tiyenlere Sandık Hukuk İşleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahat ta şartnamede ve takib dosyasında vardır. Arttr- maya girmiş olanlar bunları tetkik o ederek gayrimenkul (o hakkında (Oher şeyi öğrenmiş Oad nur, Birinci arttırma 24/7/939 tarihine müsadif Pazartesi günü Ca. ğaloğlunda (Okâin O Sandığımızda Osaat 10 dan 12 ye kadar yapıla- caktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alın- ması icab eden gayrimenkul mükellefiyeti ile Sandık alacağını tamamen geç- miş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 8/8/939 tarihine müsadif Sali (günü ayni mahalde ve ayni sanatta son art tırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde bi. rakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan 'alfikadarlar ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddiaların, ilân tari- hihden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile berâber dairemize bildir- meleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicille- rile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 38/1218 dosya numarasile Sandığımız Hukuk İşleri Servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. * Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek istiyenle- re muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin nısfını tecavüz etmemek üzere ihale bedelinin yarısına kadar borç vermek suretile kolaylık göstermektedir. “. (401) SiNiR-ÇARPINTI-BAYGINLIK NEVROL CEMAL DEN 20 DAMLA iLE DERHAL GEÇER “ Spor ve beden terbiyesi ile alakalı zevata Başvekâlet beden terbiyesi genel direktörlüğünden Genel direktörlüğümüz tertib edeceği bir spor müzesi kütübhanesine ve neşre- dilecek broşüre konulmak üzere aşağıdaki maddelerde gösterilen malâmat ve resimleri toplamak kararındadır, alâkalı zevalın bu ilânımız, mektub yerine ka- bul, buyurarak lâakal 6x9 eb'adında bir fotoğraf ve tercümei hallerini (Ankara- da; beden terbiyesi genel direktörlüğü) adresine göndermelerini rica ederiz. 1 — İdman ittifakının teşekkülünden ibaren umumi merkezde, federasyonlar- da ve diğer heyetlerle mıntakalarda çalışmış olan zevat. 2 — Beden terbiyesi ve spor işlerine ötedenberi emek vermiş olan zevat, 3 — Şimdiye kadar mühtelif sporlarda Türkiye rekoru kazanmış olan spor“ Gular (rekor nevileri, kazanılan yer ve ta rih). 4 — Muhtelif sporların milli ekipleri içinde yer almış ve milli temaslara işti- *Fak ettirilmiş olan sporcular. 5 — Beden terbiyesi ve spor için eser meydana getirmiş gazetelerde ve mec » mualarda spor muharrirliği yapmış ve 8por gazetesi çıkarmış olan zevat (bu ze- vatın mükün ise eserli en ve yazılarından birer kolleksiyonu birlikte gönder“ (3933) resimleri oOve ice. satılığa çıkarılan ve itibar oolü- «Son Posta» nım edebi romanı: 4i Ji İM Yuvatı Yazan: GÜZİN DALMEN — Evet, ben esasen bu bahçeyi çok|zarın üzerini çiçeklerle süslenmiş bul- severim. Konağın bahçesi gibi havasız | dum. ve loş değil; bilâkis daima güneşli ve| Nejadın gene kaşları çatıldı: neş'elidir. — Ya! Öyle mi? hakikaten çok hari- Genç adam gülmiye başladı: kulâde bir şey! Maamafih zavallı an - — Mukayese bile edilmez; konağın|nen kendisini öldükten sonra düşüne- bahçesi, konak gibi, sahibleri gibi iç 81-| cek yerde sağlığında rahat yaşatması kıcıdır. Zavallı Nerimeaik; orada ne| ye birçok üzüntülerden muhafaza et- kadar ıztırab çektin sen! mesini tercih ederdi zannediyorum. Nerimenin yüzünden bir gölge geç-| Nerime şiddetle itiraz etti: — Bu sözleri neden bu kadar kindar — Hakikaten orada çök acı duydum;| bir sesle söylüyorsun Nejad? Evet, fil- bilhassa annemin çektiklerile üzüldüm. | hakika Feridun beyin mazide çok bü- — Şimdi de mes'ud değilsin... Sü -İ| yük kababatleri oldu amm o vakit pek heylâ hanım senden nefret ediyor. gençti. Şimdi de o zamanki hatalarını — Artık benim onunle alâkam yok..|tamir için elinden gelen şeyi yapmak- hiç alâkam yok. tan çekinmiyor. — Evet amma bu sefer de Feridun| Nejad bir çam dalını şiddetle çekerek bey seni göz hapsinde tutuyor. Bir ta-|kopdrdı. Birkaç saat evvel yağan yağ- raftan da yazıhanede çalışmıya mec -İmur damlaları henüz kurumadığı için bur kalıyorsun. ağaçtan serpinti halinde dökülen sular — Bunu ben İstiyorum; çünkü bu) Yüzünü hafifce ıslattı. Nejad bu suyu yaşta bir insanın elinden geldiği halde | sabırsız bir hareketle sildikten sonra ekmek parasını çıkarmamasını, yahud | gene sözünde devam etti: da yediği ekmeğe mukabil hizmet et -| — Biraz geç kaldı. Bir defa, onların memesini doğru bulmuyorum. Ancak, | babana borçları olduğuna ben şahsen im bana karşı çok himaekfr| kanlim. Böyle olduğu halde sana kar- or, hattâ bazan benim hoşu -İş: senelerce bir sığıntı muamelesi et- ma gidecek şeyleri evvelden keşfederek | tiler. Ne İse, bunarı artık bir tarafa bi- yapıyor. Meselâ bakınız, bu sabah an-| rakalım, daha uzum zaman onların 6 - nemin kabrini ziyarete gitmiştim. Me-| vinde kalacak değilsin Nerime. “. Ankara Radyosu DALGA UZUNLUĞU 1639 m, 183 Kes 120 Kw. TAG 10,74 m. 15195 Kes. 20 Kw. TAP. 31,70 m. 9485 Kos. 20 Kw. aa 1230 Program. 1235 Türk müziği - Pi 1300 Memleket, saat, ayarı, ajans ve meta- ocoloji haberleri, 13.13 - 14 Müzik (karışık program) Pİ 19.00 Program. 19.05 Müzik (bir virtüor - PD. 19,15 'Türk müziği (fasıl heyeti). 2000 Memleket, saat ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri. 2045 Neş'ei pllklar - R. 2020 Türk müziği | — ,.... Ferahfera peşrevi. 2— İmali Hakkı beyin - Ferahfeza bestesi - Çağlayan Cuyi. 3 — İşmali Hakkı Beyin - İPerahfeza şarkı - Ateşi aşkın. 4 Ka İnun taksimi, 5 — İshak Varsnın - Ferah - feza şarkı - Seyretmek için 6 — İsmali Hak- kı beyin - Ferahfeza şarkı - Mehtabda gü- el, 7 — Nuri Halil Poyrazın - Hüseyni şar - kı - Artık yetişir. 8 — Rahmi beyin - Mis — gel ey saki şarabı. 9 — Musta- Hüzam şarkı - Gönlüm nice Şükrünün - Hüzzam şarkı - Ada- nanın yeşii çam 31.00 Konuşma, 2118 Müzik (radyo orkestrası - Şef: Praetorius) İ — G, Rossini - Serllia berberi operasın - dan wvertür. 2 — A. Boleldicu - Beyaz ka - dın (ba dame Blanehe) operasından uver - tür. 3 — C, Saint - Sasns - Onfalın Çıkrıfı (Me Rowet d'omphale). 4 — B. von teri - cek - Donna diana operasından uvertür. 6— Ktentzer - Grenada'da bir gece uvertür 6 — Josef Siraus - Köy kırlangıcları vala. 2215 Müzikli konuşma (Halli Bedii Yönet- ken tarafından - Weber'in Fraysüts opera - sının takdimi plüktarla). 2300 Son ajans ha- berleri, ziraat, esbam, tahvilât, kambiyo - nukud borsası (fiat). 2320 Müzik (cazbamd- Sivaslı Hacı Karaçobanla Ziraat Dalreal arasında münazaa'ı olup mahkemesince ve- rilen tedbiri ihtiyati kararile satılarak be - delinin Bankada mubafarası mukarrer bü - hanan 10 parça (45, 76) metre mikâh ceviz kütüğü, bulunduğu Turhal istasyonu aşık arazisinde 16/8/939 Cuma günü saat 10 da toptan açık artırma ile satılacaktır. Bu ar- Sırmnda en son teklif beher metre mik'abına tahmin olunan 15 İfa Kiymetin © 75 ini bul- madığı takdirde 21/6/4939 Çarşamba günü ayni saat ve yerde 2 ci açık artırma yapılacaktır. Talib olanların tayin kı- hnan gün ve saatinde Turhal is - tasyon binası açık arazisinde ba - zır bulunmaları ve daha fazla mülümat al- mak ve şarinameyi görmek isteyenlerin 089/828 No, İle memiuriyetimize (o müracaat Jeylemeleri ilân olunur. Eyüb Sulh Hukuk Mâkimliğinden: Eyüb: Ram!, Cuma mabüllesinde Üçşehid- ler sokağında 48 No: lu evde oturan Saniye Cinkaya, kızı Safiyenin dilsiz ve sağır oldu - Bundan umur ve hususatını idareden aciz dilmesini istemesi üzerine Tıbbı Adil rapo - Tuna nazaran vasiye muhtaç olduğu anlaşı- lan Bafiyeye mezkür sdresde mukim anasi Saniyenin vasi tayin! 8 usulen ilânat ie- rasına kabili itiraz ve itirar olmak © üzere z başını salladı: — Ağabeyim daha birkaç sene yanla- rından ayrılmama müsaade etmiyor. — Ya evlenmek için ayrılırsan! — Evlenmek mi? Şim: e bir şeyin mevzuubahs olacağını zannetmi- yorum. Henüz pek gencim; aceleye de hiç borcum yok. Bir saniye durduktan sonra gülerek ilâve etti: — Hayır, evlenmeği henüz hiç aklı- ma getirmedim. — Fakat senin namına! başkaları bu- nu düşünüyor. Nerime, işte ben bu ha- rikulâde hülyayı kurdum: Hayat yo- Junda beraber yürümemizi, ebediyen birbirimizden ayrılmıyarak birbirimizi sevmemizi ister misin sevgili Nerime? Genç kiz birdenbire durdu, yüzü ha- fifce kızardı, gözleri hayret ve ciddi- yetle karşısındaki delikanlının şefkat ve sevgisile yalvaran gözlerine dikildi. — Deli misin Nejad? Bu fikir nere- den aklına geldi? İkimiz de henüz pek genciz. Sen ancak kendine bile kâfi gelmiyecek kadar para kazanıyorsun; benim ise devamlı bir işim yok. — Daha çok çalışacağım Nerime... Seni mes'ud yaşatabilmek için kendim- de çok büyük 'bir kuvvet hissediyorum. Sevgili Neri; beni dinle; seni her za - mandariberi, seni ilk gördüğüm gün - denberi bir çılgın gibi seviyorum. Nerime onun sözünü kesti ve tatlı fa- kat ciddi bir sesle şu cevabi verdi: — Hayır, seni dinliyemem Nejad. Böyle bir şeya imkân yoktur. Bunu u- nutmalısın ki gene eskisi gibi dost ka- Jalım olmaz mı? bulunmam hazebile Kendisinin vasi tayin e-|' Sizi günlerce ıztırab çek- mekten kurtarır. En şiadetli baş, diş adaie ağrılarını, Üşütmekten « ütevellid bütün sancı ve sızıları derhal keser, Grip, nezle, soğuk algınlığı, kırıklık ve romatizmaya karşı çok müessirdir. Mideyi bozmaz, Kali ve böbrekleri yormaz. Aldanmayınız. Rağbet gören her şeyin takli€ benzeri vardır. GRİPİN yerine başka bir marka verirlerse şiddetle reddediniz. as Dİ Nafıa Vekâletinden Eksiltmeye konulan iş: 1 — Ahmetli regülâtörü ve Ahmetli sol sahil sulaması hafriyat ve bedeli (1342139) Tira (58) kuruştur. 2 — Eksilime 19/8/9909 tarihine raslaysn Pazartesi günü saat 11 de Nafia leti Sular Umum Müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapal yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri & şartnamesi, fenni şartname ve projeleri (50) lira mukabilinde Sular dürlüğünden alabilirler, Ber a ips yek 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 54014 lira 20 kuruşluk teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün gi | rinde bulunan vesikalarla birlikte bir dilekçe ile Nafia Vekâletine reca rek bu işe mahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz şarttır. 5 Bu müddet içinde vesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmeye iştirek mezler, e 5 — İsteküilerin teklif mektublarnı ikinci maddede yazılı saatten bir veline kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri 839; 3400» © dir. Bütün bunlar bizim birbirini fi yaratılmadığımızı ispat et değil midir? La Genç adam dişlerinin arasınd! olmasi” rıldandı: — Sen isteseydin böyle ramızda bir başkası olmasaydi! Nerime hayretle ona baktı. gı? — Aramızda bir başkası me? kim? gif Nejad dudaklarımı asırdı Ve “pe daki kızın masumluğunu anl os mek ki Feridunuri kendisine KAİ duygularının mahiyetini vi e mamış ve kendi hislerini Yil etmemişti. Onun henüz isini “yaf diği bir hissini böyle al or vurmak yakışık alır mıydı” < ne pişman oldu, inkâr yolun” —* — Hiç kimse... İçimin acısi! p sapi ye, ma sözler söyletiyor. — Böyle garib fikirlere pe müteessif oldum Nejad. Bun deri men unutmalısın; seni temin ben sana göre bir kadın değil” gö Nejad ateşli bir sesle muk — Sen benim sevdiğim mel Nerime ters yüzüne dönerek ve ru yürüdü. Artık çok sor olan bu bahsi bırakmak İs! 0 jadın söylediği sözlerden e” konuşmak hoşuna gitmiyo! p lı sessizce onu takib etti. Delikanlının takallüs etti. — İmkânsız mı? Niçin? Eğer şimdi evlenmek istemiyorsan istediğin kadar beklerim. Yalnız bana biraz ümid ver; bir gün senin benim olacağını tasavvur etmek bile bana senelerce intizar kuv- vetini verecektir. Yalnız bir şey söyle... — Sena karşı herhangi bir ümid ke- limesi söylemekle çok vicdansızca bir hareket etmiş olurum Nejad çünkü vereceğim sözü tutmama imkân yok - tur. Nejad boğuluyormuş gibi kısık bir sesle: — Anlıyorum... dedi. Beni sevmiyor- sün, beni hiç bir zaman sevemiyecek - sin. Yüzünde o kadar samimi ve derin bir hüzün vardı ki Nerime fevkalâde mü- teessir olarak onun elini tuttu. — Sana karşı çok büyük bir samimi. yet duyuyorunı Nejad fakat bizim bir- birimizi mes'ud edecek kabiliyette ol - duğumuzu zannetmiyorum. Bütün dü- şüncelerimiz, bütün görüş tarzlarımız ve hislerimiz ayrılıyor. — Sende bütün meziyetler var Neri- me... Bana gelince, kendimi senin elle- rin arasına teslim edeceğim; beni İste- diğin yola gölüreceksin, ne söylesen kemen yapacağım; kendi iradem olmi- yacak, senin bir şeyin olacağım ve se- nin dilediğin gibi hareket edeceğim. Güneş yavaş yavaş batıyor loşluk evin güzel cephesini Kuriğt e du. Pencerelerden birinde rumin başı görüldü; sika i boylu bir erkek duruyo! ger) iy arkas — Fakat benim asıl istediğim ve müstakbel zeveimden beklediğim bu değildir Nejad; bilâkis ben dayanacak ve güvenecek bir insan İstiyorum. Ö - mür yolunda ben kocamı değil, o beni himaye etmeli, o bana yol, göstermeli- PEPEE LEL EESFEB SHE ALUS. YEL s0