9 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

9 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

i “ > ME PE Srs Biz Üç senelik bir yol programı hazırlandı Bu yolların inşasına iki milyon lira sarfedilecek, Beyoğlunun hissesine düşen paradan bir kısmı ile çocuk bahçesi yapılacak Belediye feri işleri müdürlüğü üç sene-| takarrür ettiğinden. bu miktar altı yüz de tamamlanmak üzere yol programı hazırlamıştır. Bu paranın İki yüz bin lirası mahalli yollara sarfedil. mek üzere kazalara verilec ir. Eminö - nü, Fatih, Beyoğlu, Üsküdar. Kadıköyüne Yirmi beşer bin lira, Eyübe yirmi bi Sarıyer, Bakırköy, Beykoz ve Adalara onar bin lira, Beşiktaşa on beş bin lira dağıtılacaktır. Beş yüz yedi bin lira ile inşa edilmekte olan ana caddelerden parkeye tabvil e. #ilecek yolların asfalt olarak yapılması Dükkânlarda temizl ğe riayet edilmediği anlaşıldı Belediye teftiş heyeti azalarının şehir - deki teftişleri bitmiş, noksanlar hakkında hazırlanan rapor kazalara gönderilmiştir. Bu rapora göre, dükkân, mağaza ve em. şali yerlerin temizliklerile lâyıkile meş - gul olunmamakta, lokanta ve kazinolarda yemek kapları kirli bulundurulmakta, kahve ve çay pişirilme işlerinde temizliğe nayet edilmemektedir. Alâkadarların «ak sık teftişler yapmaları ve bu teftişlerde belediye zabıtası talimatnamesi ahkâmı - hin aynen tatbiki istenmektedir, Şehir işleri : Her kazada bir süt teüzl yeri yapılacak Belediyede çalışan süt komisyonu, her kazada birer süt tevzi yeri tesisini muvafık bulmuş, fabrikanın yerini tes bit etmiştir. Bu huşustaki rapor yakın- da hazırlanacak ve belediye reisliğine verilecektir. Ekmek fabrikası kurma! müracaatlar yapıldı Şehrimizde ekmek fabrikası inşa et- mek Üzere beş kadar firma belediyeye müracaat etmiştir. Diğer taraftan fı - rıncılar da belediyeye müracaat ede - rek her un çuvalma ilâve edilecek 20 kuruşlardan biriken para ile tekmil fırıncıların iştirakile bir fabrika kurul- masını teklif etmişlerdir. Fırıncıların teklifi muvafık görülmiyerek reddedil- anietir. On beş senelik imar programı hazırlandı İstanbul Belediyesi 15 senelik bir i- mar pragramı hazırlamış bulunmak - tadır. Program üç safhatdır. Her safha- daki icraat beş sene zarfında tamam - lanmış olacaktır. Üzere İngiltere Kralı ve Hindistan İmpera- toru Majeste Altıncı Jorj'un doğum yıl dönümü münasebetile dün akşam şeh- rimizdeki İngiliz sefaret konağında bir yesmikabul tertib edilmiştir. Bu resmi- kabule şehrimizde bulunan (İngiliz kolonisi ve davetliler iştirak etmişler - dir. İzmir 8 (A.A.) — İngiltere Kralı ve milyon liralık | bin liraya iblâ ğ olunmuştur. İki milyon liradan geriye kalan bir mil yon yüz bin liranın yüz bin lirası daima ındurulacak, yüz elli bin lirası) w. ninönü meydanmın tarzimine hasre - , | dilecek, iki yüz elli bin Lirası ile Beyoğlu- nun, yüz bin Hirası ile Beşiktaşın ve mü. tebakisi ile de diğer kazaların yolları ta. mamlanacaktır. Beyoğlu kazası hissesine düşen paralar. dan bir kısmı ile çocuk bahçesi vücude getireceğinden, bahçe olmağa elverişli yerleri tesbit etmiştir. Bir kaçakçı Tiryestede yakalanarak şehrimize getirildi Moiz adında biri, bundan bir müddet evvel kaçakçılık yaparken yakalanarak mahkemeye verilmiş ve muhakeme neti - cesinde bir sene hapse ve külliyetli tarda para cezasına mahküm e Hükmün infazı için aranan Moiz buluna. mamış ve yapılan tahkikat sonunda Tir. yesteye firar ettiği anlaşılmıştır. Moizi memleketimize getirmek üzere memu - ren giden emniyet ikinci şube müdürü Nevzad ile başkomiser Şükrü, suçluyu Tiryestede yakalamağa muvaffak olmrş. lardır. Tiryesteden mahfuzen İstanbula ge len Moiz, dün eriniyet müdürlüğünde desi almarak hakkındaki tahkikat evra , kile birlikte adliyeye teslim edilmiştir. Müteferrik: Orta yaş'ı doktorlarımız beyrzm yapıyorlar Tıbbiyemizin fakülte adını aldıktan sonra İlk olarak meslek hayatına atıldr- ği 1325 senesi mezunları meslek hayat- larının 30 uncu yıldönümünü kutlula maya karar vermişlerdir. 11 Haziran Pazar günü saat 12 de Park Otelde top lanarak birlikte yemek yiyecekler, he- nüz ihtiyar olmamalarına rağmen genç Bklerinin hatıralarını anarak birkaç saat vakit geçireceklerdir. 1325 mezun larına ayrı ayrı davetiye gönderilme - miştir, tabii davetlidirler. Memba suları ucuz sati'acak Belediye iktısad işleri müdürü şe - hirdeki memba sularının fiatlarını tet - kik etmiş, bilhassa vakıflara aid suların çok pahalı fiatlarla satıldığını tesbit et- miştir. Bunun üzerine Vakıflar İdaresi. ne bir tezkere yazılmış, memba suyu fiatlarının indirilmesi istenmiştir. Hindistan İmparatoru Meğeste Altıncı Jorj'un doğum yıldönümü münase- belile bugün şehrimizdeki İngiliz ge - nerâl konsolosu tarafından konsolos - hanede bir kabul resmi yapılmıştır. Va 4, komutanlar, Belediye Reisi, Emni - yet Müdürü, matbuat milmessilleri, şehrin yerli ye ecnebi muteberanı ka « bul resminde hazır bulunmuşlardır. Adliye sarayı plânında değişiklik yapılıyor Hapishane binasmın yıkılmasına karar verildiğini evvelce yazmıştık, Yeni adliye sarayının da, şehir mütehassısı, Prostun plânına uygun olarak, burada inşası ta. karrür etmiştir. Bu sebeble yanan adliye binasının mâ- balline göre, yapılmış eski plânda esaslı | bazı değişiklikler yapılması zarureti hâsıl olmuştur, Plânı hazırlıyan mimar Asım Kömür - bu işle meşgul olmsktadır. Zemin katı ile birlikte döri kat üzerine ilscek olan yeni binanın cephesi, eski İplâna nazaran daha geniş olacak ve çok heybetli bir manzara arzedecektir. Bina. | ya üç büyük kapıdan girilmesi son ka. tın üstünde muazzam bir terasa yapılması da mütasavverdi Yunanlı misafirler Şehrimizin misafiri bulunan Aris Yu - nan mekteb gemisi komutanı dün sabah saat dokuzda Taksim âbidesine merasimle çelenk koymuştur. Merasimde vali mua. vini Hüdai, İstanbul ve Harb Akademisi komutanları, Deniz Harb okulundan bir manga talebe, Deniz Gedikli mektebi mı. | zıkası bulunmuştur. Saat on üçte İstanbul komutanı misa » firler şerefine bir öğle yemeği vermiş, Yunanlı talebeler saat 15 te yanlarında Deniz Harb okulu talebeleri bulunduğu | halde mekteb gemisinden hususi bir va.| purla hareket ederek Halice gitmişler - dir. Halicde deniz müzesi, Deniz Gedikli mektebi ve tersane gezilmiş ve mülca - | kiben Beşiktaşa dönülmüştür. Hususi va. purdan Beşiktaş iskelesine çıkan talebe, otobüslerle Harb Akademisine götürül - müştür. Harb Akademisi gerilmiş ve tale. | beler şereflerine Akademi komutanı ta -' rafından verilen çay ziyafetinde hazir bulunmuşlardır. Yunan mekteb gemisi komutanı ve ta. Jebelerinin resmi gezintisi bugün de de - vam edecektir. Bir tramvay otobüsle çarpıştı Vatman Enverin idaresindeki 132 nu maralı tramvay arabası dün sabah Har biyeden geçerken karşı istikametlen gelen şoför Vasfinin idaresindeki 3058 numaral: Şişli-Fatih otobüsü !le çar - pışmıştır. Kaza neticesinde tramvay ve atöbüs ehemmiyetli surette hasara uğramış ise de içlerinde bulunan yol - culara bir şey olmamıştır. Zabıta kaza etrafında tahkikata, bağlanır. Mes'd Bir Nişanlanma Hava Kurumu Umum! Müfettişi Bay İsma- 4 Hakkı Başağın kısı Refla Başak ile mer - hum General Doktor Süleyman Emin oğlu Ziraat Banka Umum < Müdürlüğü #üceari krediler müdür muavini Doktor Yusuf Sa - im Atasağunun nişanlanma (merasiminin dünkü Perşembo günü Bay İsmail Hakkı Ba- sağın Harbiyedeki evinde İcra kılındığı memnuniyetle haber alınmıştır. Genç ni - şanlılara mes'bd bir yuva kurmalarını te - menni ederiz. VEE AT Garabet Arzuyan (keresteci) dün gece kalb sektesinden ölmüştür. Oğlu Pangal -| tada Vatan Graathanesi sahibi Vahram Arzuyan cenazenin önümüzdeki oPazar| günü saat on dört buçukta Feriköy Er. meni kilisesinden kaldırılacağını ve Şişli Ermeni mezarlığında hususi kabre def. nedileceğini bütün doştlaıa bildirir. Ta. ziyeler kilise avlusunda yapılacaktır. Zavallı Florinalı! Ölürken “ Cenazemin çok kalabalık olacağını sanıy9? rum ,, demişti. Halbuki cenazesine muharrir, şair de bir tek dostu ve arkadaşı bile gelmedi Florinaının taouru işte böyle kalaınidı Birkaç gün evvel, Gülhane has. tanesinin oasabiye koğuşundan ses. siz sedasız öteki âleme göçü - veren şair Florinalı Nâizmın ce. nazesi dün ölümünden daha hazin bir şe- kilde kaldırıldı. Buna pek birdenbire kal. dırıldı, diyemem. Zira, zaval, Florinalıyı taşıyacak «insan> bulunamadığı için bir| saatten fazla, cenazeye iştirak eden bu. lunur, ümidile beklettiler. ve. sonra de sekiz nefer tabutun kollarına girdiler; al tı yedi polis peşine takıldı. Koşa, koşa, nefes nefese namaza yetiştirdiler, Arka. sında cemaat olarak zavallı kızile, kar - deşinden başka kimse yoktu. Bu ne hazin bir âkibetti ki, bir dost, bir ahbab, bir takdirkâr bile cenazesine gelmemişti. Hal ölümü bile kendisinden bahsetti - için Yütüfkâr bir vesile saymış, kız kardeşine. şunları söylemişti: «— Öldüğüm zaman cenazemin kalaba. lık olacağını umuyorum. Bana hücum larda bulundular, tenkid ettiler, alay et. tiler, fakat onların alaylarında, istihza - larında bile bir asalet vardır. Çiçek gibi yanlarile her gün gazete sayfalarını gü- lisan oyapan san'atkârlara kızılır mı? Hiç birine kinim, garazım yok.. Onlar ge- ne beni severler, göreceksin, hepsi çiçek. lerle beni son defa anmağa gelecekler.» Bunları söylerken, tahayyül ettiği hali görüyormuş gibi, gözleri mış, du - daklarında mes'ud bir tebessüm dalga » lanmış., Bedbaht Florinalı.. Sen ölümünle değil öldükten sonra düştüğün ekibetle zaval - lısın.. Ölüm her insana mukadder.. Fakat İcemaat bulunmadığı için beklemek. Bil hassa senin gibiler için ne sacı. Cenazeye bir komiser muavininin riyasetinde sekiz kişilik bir polis müfrezesi göndermişler. di. Muavin Florinalının takâirkârların - dan, iyi kalbli bir adam.. Vaziyeti görün. ce ağlamaklı oldu. Cebinden para vere. rek üç dört defa telefona yapışlı, kendin. ce alâkadar bulduğu makamlara sesi tit. riyerek feci hali anlattı. Bekledik, bek- letildi.. Florimalı gidecekti. Fakat gelen yoktu. Sekiz asker buldular. Sekiz polis te bunlara ültihak etti, Bu küçük kafile Florinalının, etrafını çiçeklerle örtüle - ceğini umduğu çıplak tabutunu, hastane. nin önünde hazırlanan iki sandalyenin ü. zerine koydular. NEV - YORK SERGİSİ Bükreşte 3 gün otel ve yemek Roterdamda 1 giin otel ve yemek NEWYORKTA 14 gün ikamet Pariste 3 gün otel ve yemek Atlantiğin en güzel vapurlarında ye mekli ve yataklı kamaralar; bütün masraflar dahil 390 lira Ayrıca: Ceb parası temin edilmiştir. Kayıdlar 15 Haziranda kapanıyor NATTA Galatasaray, Telefon: 44914 Havuzlanmak üzere Halice girmiş -İtirmeden yetişmiştim.. Baktım o Gene gözleri açık giti aiyemiyecefi” Fiorinalıya., Hastanenin yüzbaşı ra sindeki imamı, dini merasimden © merhumun büşma sekel merakla İİ nan, simitçi, şıracı, şoför esnafına re nalının edebi ve insanf şahsiyetini K9 mi taslak çizen küçük bir hitabe irad © Duayı müteakıb, tabut süratle ou? iğ dı. Cenaze otomobili de o saste KAdi” min edilemediğinden koşar adım, B€?' camisine doğru yola revan olundu. di Diyelim ki Florinah yüksek, kıy” bir şair değil... Fakat hangi insan Si da onun insanlık tarafını tahlil ve 17. etmeğe çalışabilir?.. Bu bedbaht ba?* tında bir tek dost edinememiş mi?- “e. vazifesine gelmek feragatini (!) e recek bir tek arkadaşı yok mu?. Çı p arzulamış.. Matbuat cemiyeti bir kri” 81 demeti gönderemez miydi?.. ; Cenaze Beyazıd camisine geldi, Bep w lokantada birçok omukarririn ve şairi kiram kemali iştiha ile yemek YiYO” 0 gene birçok münevverler Küllük Kah sinde hazmi taam için okkalı finesf kahve içiyorlar. Bir ü Yâalettayin bir cenazeY€ si terilen medeni hürmeti yaptı, ayağa K“ ti; diğerleri başlarını bile çevirme. Geçenin Florinalı olduğunu bilmiyor!” İ Bilselerdi bile bundan daha büyük Pİ lâka göstereceklerini sanmam!.. HiŞ “a mazsa senelerce dudaklarımız bebesi dağıtan çu zavallı insanla, bu işi YAP” için alâkadar olsaydık.. Zavallı Folrin: Nusret Safa Coşku. İkinci nevi ekmek çıkarılacak Belediye, ikinci nevi ekmek fist il birinci neviden yüz para eksiğin ği tılmdsını Kararlaştırmıştır. Ye yeni ekmek çeşnisi tesbit edilecek çel muvafık görülürse fırınlardan yEBİ ni üzerinden ekmek çıkarmaları 5“ cektir. Bir apartımanda yangın çıktı Şişlide, Halaskârgazi sokağında il? tapdlas apartımanının | numargl z resinde oturan İsak Vikara'mın Ye 4 odasından yangın çıkmış ise de ör * yetine meydan verilmeden söndü: müştür. lenc8 Ir olan Rumen denizaltısında, Ru” 8 bayramı münasebetile dün akşam bir eğlence tertib edilmiştir. Resi” mide eğlenceye iştirak edenleri göstermektedir.