21 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

21 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

14 Sayfa Yeni tarihi »-manımız: Yazan: Hasan Adnan Giz Yeni hükümdar: Turanşah ölmek kıymetli z için bir sevinçtir sultanım. — Fakat benim için bir acıdır. Yaşı- yanlar dostlarile beraber ri Kapı tıkırdadı. Bir cariye sesi duyul- du — Baş Enük Melike hazretlerini pör- mek dileğindedir. raz tereddüdle cevab | gin müsaade istedi. Fakat o birakma — Hayır gitmeyiniz. Muhsin çok dur. maz. Zavallıyı kırmak (istem Son günlerde'çok hizmeti gi i Baş Enüğün solgun ve şen yüzü #ö- ründü. Muhsin, Osmanlı tarihinde ken-| di nev'inden Hadım Süleyman Paşa sadık ve değerli bir adamdı.: im sultanım -dedi- yarın Mansureye gidiyorum. — Tesadüfe bakın Aybey de ayni se- bebden geldi. — Sizde mi gid — Eve 1. Çekilmek i- ddür başını balkondan uzat- iş dikkatle bir yere bakıyordu. Elile uzak bir istikameti gösterdi: — Aybey! Şu noktaya bakınız bir ka- labalık geliyor. - Evet sultanım! Yirmi var. Hakikaten yirmi, yirmi beş atlı dolu dizgin köşke doğru geliyordu. atis kadar — Aceb bir şey mi var? — Ne münasebet sultanım! Herhangi” i koludur. köşke yaklaşmışlardı. Seöeretüddür en önde gelen genci güs- tererek hafif bir çığlık kopardı. — Turanşah! — Veltahd geliyor. Gelen Turanşabtı. Genç prens güzel bir Arab atının inde mağrur duru - yor, arka Aktay al bir tuğ kaldırı- yordu. Mısır İncisi başını önüne eğdi. çattı. Veliahdın ani sıkılır. gibi olmuşt ar Şeceretüddür ü İ, kendisi de onun i. Şimdi Turan - inden canı ne geçecek Misir İncisinin elinde res- men hiç bir kudret kalmıyacaktı. Genç sultanın Aybeye karşı nastl hareket e- deceği de şüpheliydi. Orunla araların- da eskiden hiç bir münasebet olmadığı gibi Turanşahın büyük memurlar ve kumandanlar arasında mühim bir deği- şikiik yapması, kendi adamlarını iş ba- Şina getirmesi de umulurdu. Aybey Tu- ranşahın arkasından getirdiği bu kala- balık kafileyi gözden geçirmiş hepsi yabanc: bulmuştu. Sonra Aktayın yeni hükümdara böy rkenden yânaşması onu çok sinirlendiriyor, kendisini hiç en bu adamın herhalde aleyhin- alar çevireceğini o muhakkak incelere kapılmıştı, Mısır İn-| dal ise çok durgun duruyordu. İşte günlerdenberi büyük bir sabırsızlıkla Beklenen genç prensin gelişi bu üç kişi- nin üzerinde hiç de iyi bir tesir bırak- madı. Turanşah ve çesine girmişler: rulan genç prer Jadi — Selâm annel, Şeceretöddürün yüzü güldü. Üvey oğlu ile defa olarak ona anne diye hi- tab ediyordu. — Hoşgeldin Turânşahın 2 geminin Melikey eisi onlar: kadaşları köşkün bah- Atının üstünde doğ- Mısır İncisini selâm- da Aktay şen ve selâmlıyordu. Mısır en şk salonuna al- bir, yirmi #kf yaşların- güzel bir genç olan Turanşahın yü- İe o devrin meşhur Komar-Fergane Türk güzellerini hatırlatan asil ve ne- v Mısır Jeib bir gösteriş vardı. Çok nefis Suriye ipeklerinden dokunmuş esvabının Üs - tünde halifenin armağanı olan kiymet r bir kılıç sarkıyordu rmez kendisini geniş bir divana attı — Of işte günlerdenberi Hk defa yu- rrışak bi yerde oturuyorum. Misir İnci: y oğlunun yanı başı- na oturdu. | yolculuk sizi ne kadar sarsmış! Günlerder hiç durma Ş ? , Kahire! Müthiş yolculuk Akta- rdiği acı haberi duyunca çok Bir taraftan büyük felâket, İlan düşmanın ilerlemesi.. bu kaygul arla hiç durup dinlenmeden koş- tuk. Güzel bir cariyenin getird şerbeti son yudumuna kadar ii — Oh! İşte bu değdi. — Bir daha içer misin? — Fena olmaz anne. Turanşah ikinci kupayı da boşalttı. — Lütfen adamlarmıza söyleyiniz Aşağıda bekliyen arkadaşlarıma da bi- ret şerbet versinler. Onlar da benim ka- dar yorgun ve susuzdurlar. Gürseniz anne Şamdan, İraktan çok değerli ne- | dimler edindim. Yirmi beş tane müm- taz genç, içlerinde kiymetli şairler, seçme müsikişinasler var; hele tambur ' çalan bir mi üstadı var ki eşine tesadüf ed Hâlâ ayakta duran Muhsin, Aybey Aktaya: bu: güç Günün Bulmacası 2; 08 | 8910 | SOLDAN SAĞ ve YUKARDAN AŞAĞI: i — Sakalı olan - Kamer, 3 — Atlı nakil vasrtası - Bu aşiyan, 3 — Vesnedar, 4 — Bir nevi palto - Eenebiler 5 — Birbirini aldatma oyunu - Rakinın yarısı, 8 — Karnı doymamış - Halbuki, 17 — Bir şeyin üzerine düşmek, 8 — Ahenk, 9 — Tera - Ayni sadalı harf iki defa - Kır- mınya benzer renk. 10 — Hayret nidam - Parke döşenmiş, Geçen bulmacanm halledilmiş şekli: SOLDAN SAĞA: 1 — Kabahat - Mi, 2 — Âmade - Ayan. 3 — Bahadır - Dahl, 4—Â8. İşaret, 5—L-Lâyik-R iğ - İp » Klek, — Celep - Ada, — Kaza - Ok - Er. 10 — Tanin - Ara, Bu gece nöbetçi olan ecsnneler şun - lardır: İstanbul cihetindekiler: Gehradehaşında: (İ. Halh, Eminö - ünde: (Necati Ahmad), Aksucayda: (Şe- tef), Alamdarda! (Abdülkadir), Beyarıd- da: (Cemli), Fatihte: Çimlyadi), Ba - kırköyünde: (İstanbul), Eyübde: (Arif Beşir). Beyoğlu cihetindekiler; İstiklâl caddesinde: © (Galatasaray), Kurtuluşta: (Kurtuluş), Maçkada: (Maç- ka), Galatada: (İkiyol), Beşiktaşta: (S1- leyman Receb). Boğaziçi, Kadıköy ve Adalardakiler: Kadıköyünde: (Kadıköy), Üsküdarda: GMlerene), Sarıyerde: (Asaf, Adalarda; (Şinasi Rıza). Salona girer! ğ AN Nöbetçi eczaneler İ — Oturunuz -dedi. dukça ben yoruluyorum. İ Sonra Baş Enüğe dönerek iltifat etti: — Ey koca Muhsin! 1rın4 sormayı | unuttum. Nasılsın bakalım? Beni sır- tında taşıdığın günleri unuttun mu? Akağa yeni sultanın iltifatından pek sevinmişti. Hemen eteğine sarıldı: — Allah ömrünüzü artırsın sullanım! Sizi sırtımda taşıdığım: nasıl unutu - rum. Görüyorsunuz ki"hâlâ o günlerin şerefli bir hatırasını sırtımda taşıyo - rum | Komik bir tavırla sırtındaki tü erdi | — Hoş bir hatıra! Merak etme Muh- İsin e hatırayı taşıdıkça sırtın yere gel- Jez. Ya siz Aybey. Naşılsınız? Biraz yı semlrmiş gibi görüyorum sizi, muhal - kak validem tarafından Atabey seçil niz. ayakta dur- ümseği | Son Posta € Fenerbahçenin milli küme deplas - man maçlarını yapmak üzere geçen hafta Ankaraya gitmesi icab ediyordu. İngiliz takımının . Ankarada yaptığı karşılaşmalar üzerine maçlar bu hafta İyapılacaktır. Fener Cumartesi günü De! Aybey kızardı. Tuüranşah ne demek | mirsporla, Pazara da Ankaragücile kar istiyordu? şi — İltifatnıza teşekkür ederim Sul -| yüksek bir mev! İ tanım, ne yazık ki öyl kie geçmek değerinde kaşlarını çatt zinde ciddi bir i İncisine döndü: — Artık görüşebiliriz. Hakikaten bi lerimiz var ve kaybedecek hiç vakti - miz yok. Gelirken Salihiye, Belbis ve | Mansurede memleketin âhvali hakkın- da mühim malümat edindim. Dimyat | faclasından, Mansüreye * kadar bütü geçenleri öğrendim. (Arkası var) Bir doktorun günlük . metlarından Ademi iktıdar Meselesi Erkeklerde bu mesele bazan çok ehem- miyetli bir hâdise şeklini almaktadır. Al- makta olduğum bir çok mektublarda bir çok karilerim bu derdden acı acı şikâyet simektedirler. Evvelâ onu arzetmek İste- rim ki gayrikabili tedavi bir ademi ikti- dar yok denilecek kadar azdır. Bütün bu derde müpteli olanlara peşinen bu müj- deyi vermek isterim, Çünkü ademi ikti - dar ve intiazda müşkülât meselesi he - men hemen yünde seksen nisbetinde asa- bi ve ruhi muhiyeti haizdir. Bir nevi te- nasil! nevrastenidir. Ben böyle tabir e - diyorum. İşte işin teşhis ve mahiyeti bu şekilde kabul olununca tabiidir ki tedavi de 0 yolu takib edecektir. Bu sebeble &- demi iktidar Arâzı gösteren bütün genç orta yaşlı erkeklere evvel böevvel ruhi ve asabi bir sükünet, nefse tam bir Wimad ve bol bir teraddi tavsiye ederim. Güzel beslenip, mümkün okluğu o kadar cümle! asabiyeyi neş'eli, eğlenceli şeylerle oya » lamak ve herhangi siyah bir fitre ka - pılmadan günlerini ve gecelerini geçir - mek lâzımdır. Şüphesiz bu tenasül © nevrasleninin mevzii ve uzvi tedavisi de ihmal edilme - melidir. Bunlar yardımcı ve takviye edi- ci ilâçlardır. #n #iyade kullanılan hüsye hulâsalardır. Erkek genç hayvanların hüsyelerinin © Külldaları © ampul ve ya tablet şekline sokulmuştur ve basta - Isra bunlardan iğne ve şiringâ suretile veyahud dahilen alınmak üzere verilir ve hakikaten istifade da odilir. Pakat onu asla unutmamalıdır ki ademi iktida- ri tedavi biraz da herkesin elindedir. He- le bazı mektublarda bel gevşekliği ve a- demi iktidar korkularile bir türü evle - Demiyen, evlenmekten korkarak kaçan - lara güzel güzel izdivaç fırsatı kaçıran- lara nasihatim olsun derhal evlensinler ve hiç bir çey düşümmesinler. Normal tenasül vaziyetler tekarrür edince ade - mi iktidar da kendi kendine derhal gali olacaktır. Bu bahse tekrar geleceğim. Oşvab istiyen ookuyucularımın posta pulu yollamalarını rtoa ederim. Akal tak. dirde istekleri mukabelesiz kalabilir, Satılık kotra aranıyor 7 - 8 metre boyunda motörlü veya motör- süz bir kotra isteniyor. Satmak istiyenler E- minönü İsşetbey halinda Dr. Bay Mehmed İ Aliye müracantleri, İngiliz maç »aplatile büyük bir spor haf tası yaşamış olan Ankaralıların bu haf- ta da zevkli maçlar seyredecekleri şüp- hesizdir. Bilhassa milli kümenin en teknik takımlarından biri olan Fener- bahçe ile İngilizlerin kıymetli / galibi Demirsporun mücadelesi her bakımdan enteresan olacaktır. Galatasarayla pu- van cetvelinde başbaşa giden Demir - spor şampiyonluğu kaybetmemek için bu maçı kazanmak mecburiyetindedir. Fenerbahçede birincilik olmasa bile, baştaki derecelerden birini kaybetme- mek için bütün gayretini sarfedecek- tir. Bunların fevkinde ikisi de kuvvet- li ve ikisi de İngiliz amatörlerile mu « vaffakiyetle çarpışmış olan bu iki gü - zide takımımızın oyunu İngiliz #utbo - lünden son aldıkları dersleri sahada göstermek bakımından ayrı bir kıymet), taşımaktadır. Her zaman iddia ettiğimiz gibi futbo- limüzün çalımlı ve ağır oyun tarzın - dan vazgeçmesi zamanı çoktan geçmiş- tir. — Kıymetli bir idareci olan Mid - dleseks kafile reisinin müteaddid be - yanatında söylediği gibi müdafaa ve e- nerji bakımından hakikaten büyük bir varlık gösteren futbolcülerimizin baş- kca kusurları topu ayaklarında fazla bekletmek ve zamanında şüt atmasını becerememektir. Son zamanlarda hay li sarsıntı geçiren futbolümüz Ankara futbol seviyesinin yükselmesi ve İstan- bul klüblerinin de yavaş yavaş kendine gelmesi yüzünden ileri doğru bir ham- le yapmaktadır. İngiliz maçlarının da buna yeni bir hız vereceği muhakkak - tır. Takımlarımız, birçok nahoş hâdi- selere sebeb olan kasâi sertlikten vaz- geçtikleri ve topu çalım derdine kap - tırmayıp ayaktan ayağa geçirerek, ka- le önünde şüte tahvil ettikleri takdir- Haziran 21 POR Fener Ankaraya gidiyor Sarı -lâciverdliler Cumartesi günü Demirsporla, Pazarada Ankaragücile ep Er #enerbahçe takımı ğı şüphesizam. Fenerbahçe maçlarının Ankarada vereceği netice bu bakımdan da alâkaya şayandır. * Bu hafta Fener, Ankarada oynarken İİzmirin Ateşspor takımı da şehrimiz - İdeki son maçlarını yapacaktır. Cumar- tesi Galatasarayla, Pazar günü Beşik- taşla karşılaşacak olan Ateşspor, hem şerisi Doğanspordan daha enerjik ve genç bir takımdır. Kuvvetli kadrolara sahib olan Galatasaray ve Beşiktaşı mağlüb etmesi beklenemezse de Do - ğanspordan daha iyi netice almasi muh temeldir. Tarık Özerengin At yarışları Pazara başlıyor Her yıl muntazam bir şekilde yapıl- makta olan yaz koşularına 23 Temmuz dan itibaren başlanacaktır. At yarışları 6 hafta devam edecek ve ber hafta 5 koşu yapılacaktır. Yarış ıslah encümeni tarafından bu seneki yarışlar yek 10645 lira mükâfat tevzi & Bu sene koşulara iştirak edecek o - lan hayvanlar içinde, müteaddid genç kısraklar bulunacak ve ışlarda bu hayvanların koşum kabiliyeti denene- rek, alınacak neticelere göre beynel - milel konkuripiklere hazırlanacaklar - dır. Ankara at yarışları Ankara (Hususi) — İlkbahar at ya- rışlarının yedincisi bu hafta yapıldı ve şu neticeler alındı: Birinci koşuda Bora, ikinci koşuda Kömiser, Üçüncü koşuda Ceylân, dör - düncü koşuda Çelenk, beşinci koşuda Poyraz birinet geldiler. Müşterek ba- his 140 kuruş, ikili bahis 10 lira ver - di. Ortaköy spor klübünün heyeti umumiye içtima: Önümüzdeki 25 Haziran 939 Pazar gü. nü saat 11 de klübümüzün heyeti umu. miye içtimaı yapılacağından, sayın aza - ların içtimaa gelmeleri ehemmiyetle ri. de futbolümüz eski seviyesini bulaca- ca olunur, E Ankaragücü Middlesox macı | Pazar günü Ankarada yapılan ve Ankaragüc İngiliz Middlesex - Ankaragücü maçı dan heyecanlı bir safha ile seyircilerin başında bulunan in 2 - O galibiyetile biten çok güzel olmuştur. Resimde oyum Başvekil Refik Sayitimı ve İngiliz sefirini görüyorsunuz.